• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • nie ma fotoradarów, wielu jeździ jak bandyci i mamy rezultat...
    przeciążenie nie ma nic do tego

    • 44 9

  • A jak już jest wypadek to nikt nie posprząta (1)

    Leżą na drodze kołpaki, zderzaki, resztki reflektorów, opon... Najgorzej, że po zmroku nie widać tych śmieci.

    • 34 4

    • Bzdura

      • 0 1

  • (1)

    Co to za ekspresowka jak czesto nie jedzie sie tam szybciej niz 70

    • 33 4

    • A czasem i 7 tylko

      • 5 0

  • Główną i jedyną przyczyną na trójmiejskiej obwodnicy jest brak zachowywania odległości za poprzedzającym pojazdem!!! trzeci pas by się przydał ale tylko jako pas awaryjny jeżeli kierowcy nie nauczą się tej podstawy to nigdy tego problemu nie rozwiążemy.. ja bym dla takich kierowców proponował mandaty po 2000zł za spowodowanie, takigo. wypadku to może zaczeli by myśleć bo przez takich pól mózgów stoimy w 10km korkach

    • 46 8

  • Trzeci pas jest konieczny a i pewne poprawki by się przydały porobić, nie zawadzą i lepsze tablice infomacyjne, duże i liczne (3)

    Lubię tam ostro pojeździć, ale z dozą rozwagi.

    • 12 31

    • Potrzebny jest trzeci poziom wtajemniczenia z używania mózgu,od tego trzeba zacząć.

      • 10 2

    • co ma niby trzeci pas do bezpieczeństwa? nic? (1)

      • 6 3

      • Dokładnie ,ile by pasów nie było ,to będą chamy które za nic będą miały jakiekolwiek ograniczenia.I

        • 4 2

  • Budowana za Gierka (2)

    W tamtych czasach spełniała z naddatkiem swoje funkcje. Minęło 40 lat i nic lub prawie nic się nie zmieniło, a samochodów przybyło o kilkaset procent. Ja widzę 2 wyjścia
    1 Drakońskie podwyższenie wysokości mandatów (w Szwajcarii czy w Skandynawii mandat boli naprawdę) Za rażące naruszanie przepisów odbieranie dożywotnio prawa jazdy.
    To może poprawić sytuacje na drogach natychmiast
    2 Nic oryginalnego, ale rozbudowa i budowa dróg musi ulec przyśpieszeniu

    • 43 6

    • nie za gierka, tylko później! (1)

      • 1 0

      • Gdynia-Pruszcz Gdański 1973-1977...to czas Gierka, potem, owszem dobudowywano, rozbudowywano, remontowano...

        • 0 0

  • tam nie ma poprostu

    bata na szalejów ! bezkarnie łamia przepisy i figasa im robią

    • 27 4

  • (1)

    Trzeci pas i budowa alternatywnej trasy!!!

    • 21 18

    • odcinkowy pomiar prędkości plus rejestrator wykroczeń.

      • 12 5

  • (2)

    Obwodnica Trójmiasta już dawno stała się drogą lokalną i to nie tylko w godzinach szczytu. Ale dobra zmiana nie chce budować dróg na Pomorzu!

    • 42 11

    • A poprzednia ? (1)

      Pobudowała ?

      • 2 4

      • Ale aktualna wlasnie poblokowala to co poprzednia rozpoczela. Poczytaj sobie to sie dowiesz.

        • 4 2

  • Zrobić pas rowerowy na obwodnicy !!!

    • 8 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane