• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oceń jakość komunikacji miejskiej w Gdańsku

Maciej Korolczuk
20 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ankieta potrwa do początku grudnia. Jej wypełnienie zajmuje kilka minut i jest anonimowe. Ankieta potrwa do początku grudnia. Jej wypełnienie zajmuje kilka minut i jest anonimowe.

Do 4 grudnia pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej w Gdańsku mają możliwość zrecenzowania i oceny jakości transportu publicznego w mieście. Wypełnienie ankiety trwa kilka minut i jest anonimowe.



Czy bierzesz udział w organizowanych przez miasto badaniach ankietowych?

Badanie ankietowe dotyczące jakości komunikacji miejskiej powtarzane jest co roku. To pozwala Zarządowi Transportu Miejskiego w Gdańsku reagować na potrzeby i uwagi pasażerów oraz polepszać ofertę komunikacyjną tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne, np. poprzez zmianę rozkładów jazdy (o czym piszemy w ramce pod artykułem).

- Jest to kolejna odsłona badania, które przyczynia się do poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej w naszym mieście. Ankieta dostępna jest na naszej stronie internetowej - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.

Pytania dotyczą m.in.:

  • częstotliwości, z jaką korzystamy z komunikacji miejskiej;
  • powodów, dla których wybieramy tę formę transportu;
  • gotowości do ewentualnej podwyżki cen biletu okresowego w przypadku umożliwienia podróżowania na nim także pociągami SKM/PKM;
  • punktualności, szybkości, bezpieczeństwa, czystości i napełnienia pojazdów,
  • jakości kontroli biletów w pojazdach.

W ankiecie pojawią się też pytania o zasadność montażu dodatkowych stojaków na rowery przy przystankach tramwajowych i autobusowych, a także o ocenę nietypowych zapowiedzi głosowych przystanków przy Operze Bałtyckiej i Teatrze Miniatura.

Badanie jest anonimowe i potrwa od środy, 20 listopada, do 4 grudnia 2019 r. Jak zastrzega ZTM, odpowiedzi będą analizowane tylko w postaci zestawień zbiorczych. Wypełnienie ankiety zajmuje kilka minut.

Miejsca

Opinie (362) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    Najlepsze jest to że ankieta pewnie wyjdzie w miarę dobrze bo te wszystkie trolle które tu piszą nie przyjadą przecież z drugiego końca polski żeby wypełnić ankietę na miejscu. Ale płacą za komentarze to piszą. Ja złego słowa nie powiem, za każdym razem jak nie mogę jechać do pracy autem i jadę komunikacją to jestem na czas. A jadę z Kowal. A nawet ostatnio zgubiłem telefon w nocnym i bez problemu odzyskałem go w dyspozytorni na Hallera. Jeszcze raz dziękuję kierowcy za zadbanie o telefon. A trolle niech sobie piszą, Gdańska komunikacja nie jest zła, jest według mnie dobra. Nie jest też najlepsza na świecie, ale ludziom się poprzewracalo w d... i chcieli by wszystko nowoczesne, najlepiej podgrzewane fotele i darmowe drinki latem. A potem usiądzie taki i jeszcze będzie komentował po przejechaniu się komunikacją za czyje pieniądze takie luksusy itp. Nigdy nie dogodzisz komuś kto się przyczepia aby tylko się przyczepić.

    • 11 43

    • (1)

      Trzy razy w tygodniu wracam z Karczemek autobusem 168 w godz.miedzy 15 a 16. Często zdarza się że czekam nawet 40 minut. Trasę do Wrzeszcza autobus w korku pokonuje w ponad godzinę. Nie polecam.

      • 10 1

      • Rowerem byłoby w 25 minut. Do porzemyślenia

        • 4 0

    • Kto Ci płaci trolu?

      Bo ta opinia to wprost dowodzi że nigdy z gdańskiej komunikacji nie korzystasz.

      • 8 2

    • kolejny wazeliniarz a ZTM

      • 5 0

  • dno

    ZTM Gdańsk to dno. W Gdyni zdecydowanie lepiej.

    • 22 7

  • Ludzie a kto wam każe jeździć komunikacja (3)

    Im mniej was tym lepiej

    • 10 24

    • Miasto budujące bus pasy kosztem jezdni ogólnodostępnej

      ... do tego plany przejść naziemnych, których efektem będzie paraliż centrum Gdańska

      • 10 2

    • Ludziom się pewnie wydaje, że jak wsiądą do autobusu i skasują bilet, to dadzą zarobić kierowcy albo utrzymają linię.

      • 2 2

    • miasto

      • 2 1

  • Lisicki poszedł na prezesa żeby bazę sprzedać (1)

    Lisickim powinno się zainteresować CBA.

    • 33 1

    • A Schetyna chce likiwacji CBA ciekawwe czemu hmm..?

      • 5 0

  • Ciągle nie oceniam dobrze (3)

    Ciągle nie jest tak dobrze jak powinno być:
    Nawet tramwaje stoją w korkach mimo, że z reguły są lekarstwem na korki pomimo, że większość torowisk tramwajowych jest wydzielonych z jezdni dla samochodów i tak samo jak autobusy w korkach jadą dłużej i się spóźniają, a tramwaje w godzinach korków powinny być tak samo punktualne i tak samo krótko jechać jak by nie było korków.
    Nawet jak nie ma korków to i tak autobusy i tramwaje w Gdańsku się spóźniają.
    Brak priorytetu w przejazdach dla tramwajów kosztem samochodów.
    Wysoka awaryjność.
    Zbyt niska częstotliwość kursowania.
    Kiepskie skomunikowanie ze sobą linii tramwajowych i autobusowych. Brak synchronizacji rozkładów z pociągami SKM i PKM (głównie autobusy; głównie z pociągami PKM)
    Zbyt mała liczba bezpośrednich połączeń.

    Niestety smutne są te realia komunikacji miejskiej w Gdańsku, tramwaje i pociągi PKM zamiast być lekarstwem na korki, są póki co na razie utopijnym wynalazkiem.

    Aby lepiej funkcjonowała komunikacja miejska w Gdańsku to:
    - wprowadzić priorytet dla tramwajów kosztem przejazdu samochodów
    - zrobić korektę rozkładów jazdy linii autobusowych i tramwajowych tak aby rozkład jazdy był dopasowany do realnego czasu przejazdu, do korków oraz żeby tramwaje nie jeździły stadkami.
    - zainwestować w tabor, żeby się mniej psuł
    - zwiększyć częstotliwość kursowania wielu linii autobusowych głównie dowożących do PKM np. 169 czy 210.
    - Lepiej dopasować rozkłady jazdy autobusów i tramwajów do rozkładu jazdy PKM żeby jeździły w porę i żeby nie było tak że coś się spóźni a potem trzeba czekać 40 minut na kolejny pociąg
    - uruchomić więcej bezpośrednich linii autobusowych dowożących do PKM np. z Otomina, czy z Zabornii do Jasienia.

    • 34 3

    • -1 bilet miesieczny za 99zl
      - brak petli po osiedlach i przystankow co 100m

      • 2 1

    • (1)

      Nie zwiększą częstotliwości bo brakuje taboru.

      • 3 0

      • Brakuje też

        Kierowców i motorniczych

        • 1 0

  • Niech tory wymienia na zakrecie za mostem Hallera, tam gdzie tiry zrywaja trakcje) bo w koncu zaczna w tym miejscu wypadac tramwaje

    • 29 1

  • Hahahaha

    • 21 1

  • dlaczego danzigiści (2)

    nie potrafią jeździć autami - ciągną się lewym pasem 50, zmiana pasa bez sygnalizacji by zaoszczędzić na żarówce :) o tym, że głosują na socjalistów już nie muszę wspominać

    • 5 15

    • Jesteś pewien że to sami GD? Pamiętaj że w Gdańsku jest masa nietutejszych, również jeżdżących samochodami.

      • 5 2

    • Bo tyle wolno jechać w terenie zabudowanym

      Pozdrawiam wszystkich co jeżdżą przepisowo

      • 1 0

  • Czy oni sa naprawde slepi i głusi?? Blachosmrodem jest szybciej ,wygodniej i przede wszystkim taniej! (4)

    Ludzie cały rok o niej piszą a oni jeszcze ankiety potrzebują.A co jest najbardziej absurdalne to ze blachosmrodem jest taniej niż komunikacja miejska .!Opinie tych z blachosmrodów dlaczego nie chca zamienić na komunikacje właśnie tych powodów !!Autobusy stoją wkorkach a tramwaje minimum raz dziennie awaria na trasie ,zatłoczone autobusy i tramwaje. Na dodatek na stojąca jazda przez pół godziny lub więcej. Blachosmrodfem podjedziesz pod samo miejsce i zaparkujesz sobie bezkarnie na chodniku czy trawniku bo jełopy ze strazy wiejskiej powiedzą ze tam niema roślinności ,albo jest za pasem drogowym czy dadzą upomnienie. A od przystanku biegaj kilometrami .Na dodatek ciągłe spóźnienia !!A tabor wstanie fatalnym i często brudny. Powinno być zupełnie odwrotnie
    komunikacja ma być równie szybka co blachosmrodem wygodna a przede wszystkim tańsza!! Dzisiaj prezydent stolicy powiedział ze wprowadzi całkowity zakaz wjazdu do centrum miasta dla trujących spalinami prywatnych aut.!!Tam ma prawo tylko komunikacja miejska jechać.
    Wprowadzić jak najszybciej buspasy i ograniczenia dla tego trującego spalinami złomu zwiększyć ilość kursów,dokupic tramwajów i bez emisyjne autobusy wprowadzić płatne parkowanie wszędzie .Komunikacja wszędzie jest dotowana w każdym kraju zachodnim jest najtańsza .A kto che jechać autem musi zato sporo zaplacic.

    • 28 9

    • (3)

      tylko nie pisz codziennie na raporcie pytań czemu stoimy na Myśliwskiej,. Warszawskiej, Świętokrzyskiej i każdej innej

      • 3 2

      • codziennie stoje wkorkach przez takich baranów jak ty gdzie 90% to pojednym baranie w 20 letnim szrocie (2)

        i na dodatek jeszcze niepotrafiący jeździć pomieśćcie blokując wolne pasy

        • 6 4

        • ale ja jestem kierowcą autobusu i stoję przez samochodziarzy.

          • 4 0

        • A skąd wiesz, ile lat ma jego szrot? Może 19? Może 8?

          • 0 0

  • Komunikacja miejska (3)

    Komunikacja miejska w Gdańsku ma następujące wady i braki:
    1.Nadmiernie rozciągnięte linie tramwajowe. Tak długie trasy jak obecne i projektowane nie są przystosowane do wydolności tramwajów. o komforcie pasażerów ( głownie miejsca stojące) można zapomnieć.
    Połączenie skrajnych dzielnic miasta tramwajem, to głupota. Powinno się rozwijać SKM. Były plany SKM na Orunie Górna, ponieważ miasto praktycznie przybliżyło się do obwodnicy, rozsądny jest projekt SKM do Obwodnicy ( pętla do Carrefoura). Tylko kiedy realizacja?
    2. Tramwaje stoją albo na światłach ( przejścia dla pieszych i skrzyżowania), powoduje to wydłużanie czasu przejazdu.
    3. Notoryczne awarie tramwajów, w godzinach szczytu to dramat. A komunikacja zastępcza w sytuacji awarii, to dramat. O informacja dla pasażerów w takiej sytuacji, czy pracy nadzoru ruchu można pisać, ale na Berdyczów.
    4. Wymyślone węzły przesiadkowe, zwłaszcza ten przy Forum ( na szczęście nie działa) czy na ul. Kartuskiej to totalny i**otyzm. Węzeł na Chełmie sztucznie utrzymywany przy życiu ( pewnie z powodu obawy przed zwrotem dotacji unijnej).
    Wyeliminowanie autobusów miejskich z okolic Dworca PKP to i**otyzm, dramat i porażka. Tramwaj na trasie z pętli ul. Kartuska- Dworzec PKP jedzie o wiele dłużej niż jechał autobus.
    Teraz kiedy pojawiły się autobusy elektryczne, powinny wrócić autobusy miejskie w okolice Dworca. Tramwaj był ekologiczną alternatywą. Dla autobusu elektrycznego już nie jest.
    4. Węzły przesiadkowe maja sens na obrzeżach miasta, ale powinny być parkingi. Zmuszanie ludzi do przesiadek, wydłuża czas przejazdu, generuje dodatkowe straty czasu w oczekiwaniu na następny środek komunikacji ( brak prawdziwej korelacji). W naszym klimacie dodatkowo można sobie i zmarznąć i zmoknąć, bo jak jest na tych węzłach to widzą pasażerowie ( i odczuwają).
    5. System Tristar nadal źle działa. Widoczność tablic w dzień słaba, w słoneczne dni porażka, tablic mało.
    6. Brud!!! w środkach komunik

    • 49 1

    • "Teraz kiedy pojawiły się autobusy elektryczne, powinny wrócić autobusy miejskie w okolice Dworca"
      Przecież koło dworca cały czas jeżdżą autobusy. A elektryczne można sobie w kieszeń wsadzić. Nigdzie to nie dojedzie

      • 4 1

    • Brud to przez pasażerów.

      • 2 6

    • Wystarczy wprowadzić priorytet dla tramwajów, ale miasto nie sprzeciwi się lobby blachosmrodziarzy. Tramwaj ma kilka zalet w porównaniu do przywołanych przez ciebie autobusów elektrycznych - metalowe koła są wytrzymalsze od tych z gumy, przy hamowaniu zwraca prąd do sieci, nie ma potrzeby wożenia ze sobą ciężkich akumulatorów. Tramwaje się zdecydowanie bardziej proekologiczne od autobusów.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane