• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki

Michał Sielski
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów. Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów.

1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe zobacz na mapie Gdyni. Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.



Trolejbusy na Skwer Kościuszki to dobry pomysł?

- Trolejbusy ruszają w długi weekend majowy, który w tym roku zaczyna się w piątek 1 maja - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.

Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?

- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.

Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Gdyński trolejbus w Oliwie. Gdyński trolejbus w Oliwie.

Opinie (201) 6 zablokowanych

  • a w Budyniolandi musimy wdychac trujące smrody z ropniaków tureckich (2)

    • 5 10

    • Smród z portu chyba Ci zaszkodził

      • 4 2

    • Tyle radości z powodu jednego trajtka?

      A w całym mieście smród z portu. Nie przeszkadza?

      • 3 0

  • Czy nie szkoda akumulatorów?

    Jaka jest ich trwałość?

    • 9 3

  • Poroniony pomysł !

    • 14 8

  • W jaki sposób będą utylizowane akumulatory

    Czy to aby na pewno takie ekologiczne?

    • 12 5

  • (6)

    Tylko po co? To nie sa wielkie odleglosci? Tam w ogole powinien byc zakaz ruchu samochodow oraz trolejbusow.

    • 15 7

    • (4)

      Zapraszam Cię do codziennego dybania tą trasą. Zwłaszcza zimą, kiedy pizga tam niemiłosiernie. Zmieni Ci się przelicznik odległości

      • 7 4

      • (3)

        Zle trafiles. Ja akurat mam nature piechura. Jak 5km dziennie nie przejde to zle sie czuje.

        • 5 2

        • (1)

          No to sobie przejdź, ale nie wszyscy mają ochotę i czas tyle łazić. Od tego jest miasto, by nie chodzić jak na wsi, do pracy.

          • 4 2

          • Bez przesady, taka odleglosc to absolutnie minimum dzienne dla zdrowia. Co za roznica wies czy miasto? Masz problemy z chodzeniem to idz do lekarza.

            • 4 4

        • to gratuluję

          • 0 1

    • Dla niektórych ludzi to b.duże odległości!

      !

      • 0 1

  • To teraz info o cięciach w rozkładach w Gdyni (5)

    Na pewnym forum o komunikacji miejskiej pojawił się komentarz: (cyt) "W kwietniu szykują się zmiany w układzie komunikacyjnym w Gdyni. Dotyczyć mają rozkładów i/lub tras linii 27, 103, 121, 137, 160, 163, 172, 180, 190, 282, dużo cięć tras i kursów."

    • 8 2

    • Cooo????

      To jakaś ściema. Skąd info?

      • 0 3

    • (2)

      Jeszcze nie prowadzili zmian, a ty już jęczysz?

      • 2 3

      • (1)

        w Gdyni od jakiegoś czasu zmiany w rozkładach zwykle oznaczają obcinanie kursów.Co takiego mogą jeszcze zrobić z taką linią 163?Kiedyś jeździła przez cały dzień obecnie to są żałosne ogryzki 3 kursy rano i trzy po południu co mogą z taką linią zrobić?Chyba już tylko skasować.To samo np 121 137 te linie przy każdej zmianie rozkładów są obcinane

        • 8 3

        • 163 ma niestety mizerne obłożenie. Sam jeżdżę i mi się przydaje, ale mało jest takich jak ja.

          • 3 1

    • A później się dziwią, że ludzie są niezadowoleni z komunikacji i jeżdżą samochodami

      • 3 1

  • Jeżeli rozwiązanie prof uznaje jako optymalne to dobranoc (1)

    Rozwiązanie jest tak samo optymalne jak brak automatów biletowych w Gdyni.

    • 7 5

    • Dobranoc Ewuniu

      Miś Uszatek właśnie się skończył. Pora spać. Poudawałaś dorosłą, teraz lulu.

      • 1 2

  • Trolejbusy to przeżytek (3)

    Technologia idzie do przodu, teraz warto inwestować w nowoczesne autobusy elektryczne. Kto to słyszał, aby tyle kasy ładować w drogą trakcję trolejbusową. Tramwaje, to jest coś, bo nie stoją w korku, ale trolejbusy? Trumna finansowa. Tak samo, jak lotnisko w Gdyni. Gdzie tu myśl ekonomiczna????

    • 13 15

    • jak jeden tramwaj stoi to pół miasta stoi (2)

      sterta jeden za drugim i co? I wysyłają komunikację zastępczą, sterty autobusów

      A tu szeleczki w dół i po sprawie.

      • 5 3

      • niech jeszcze powiedzą czy zamontują na sieci urządzenia do podpinania do niej bo serdecznie współczuję kierowcom dymać po każdym kołku na skwerze żeby się podłączać do prądu.

        • 8 1

      • Wystarczy zainwestować w autobusy elektryczne a nie w trolejbusy

        i po sprawie

        • 2 3

  • Jak zwykle poroniony pomysł Gdyni Zamiast zwiększyć atrakcyjność skwerku ograniczając ruch to oni jeszcze dodają trajtki Nie wiem kto o tym decyduje ale na pewno do najinteligentniejszych nie należny

    • 18 8

  • Czy w związku z tym na Skwerze Kościuszki zamontują pierwszy w Gdyni automat biletowy?

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane