• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki

Michał Sielski
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów. Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów.

1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe zobacz na mapie Gdyni. Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.



Trolejbusy na Skwer Kościuszki to dobry pomysł?

- Trolejbusy ruszają w długi weekend majowy, który w tym roku zaczyna się w piątek 1 maja - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.

Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?

- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.

Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Gdyński trolejbus w Oliwie. Gdyński trolejbus w Oliwie.

Opinie (201) 6 zablokowanych

  • mieszkancow juz nikt nie pyta o zdanie (3)

    po wyborach szczurowaci robia dalej swoja prywate!

    • 13 8

    • (1)

      No właśnie pytali mieszkańców ponad pół roku temu w tej sprawie :D

      • 3 1

      • no tak... ale nie przyszli do jaśnie pana do domu, nie pomasowali mu stopy i usłużnie nie zapytali o jego zdanie - więc trzeba napisać" "nikt już mieszkańców nie pyta o zdanie"

        • 1 0

    • Jak nie pyta jak niedawno były konsultacje społeczne na ten temat i ankiety internetowe!

      • 4 2

  • (6)

    Tylko po co? To nie sa wielkie odleglosci? Tam w ogole powinien byc zakaz ruchu samochodow oraz trolejbusow.

    • 15 7

    • (4)

      Zapraszam Cię do codziennego dybania tą trasą. Zwłaszcza zimą, kiedy pizga tam niemiłosiernie. Zmieni Ci się przelicznik odległości

      • 7 4

      • (3)

        Zle trafiles. Ja akurat mam nature piechura. Jak 5km dziennie nie przejde to zle sie czuje.

        • 5 2

        • to gratuluję

          • 0 1

        • (1)

          No to sobie przejdź, ale nie wszyscy mają ochotę i czas tyle łazić. Od tego jest miasto, by nie chodzić jak na wsi, do pracy.

          • 4 2

          • Bez przesady, taka odleglosc to absolutnie minimum dzienne dla zdrowia. Co za roznica wies czy miasto? Masz problemy z chodzeniem to idz do lekarza.

            • 4 4

    • Dla niektórych ludzi to b.duże odległości!

      !

      • 0 1

  • Jak już na siłe musi być na prąd to lepiej zlikwidować te ohydne kable i kupić elektryczne autobusy (6)

    • 36 24

    • Nawet Inowrocław, Ostołęka kupuja elektryczne autobusy (2)

      Ale Gdynia woli ładować w trolejbusy które nie mają przyszłości i są droższe w eksploatacji od tramwajów i tak samo stają w korkach jak autobusy.
      Silniki Euro 6 które są montowane we wszystkich nowych pojazdach nie wytwarzają aż tyle substancji szkodliwych więc ekologia nie jest już argumentem jakim mogłyby się bronić trolejbusy.

      • 11 18

      • więc przeprowadź się do Ostrołęki

        • 0 1

      • i co

        piszesz to pracownik fabryki autobusow na prad? ;)

        • 9 7

    • Trolejbus ładuje baterie podczas jazdy!

      Autobus elektryczny musi stać i się ładować! Trolejbus magazynuje prąd, autobus nie. Trolejbus zwraca prąd do podstacji, autobus nie. P.S. Bogata Szwajcaria i Austria stawiają głównie na trolejbusy! Powstają nowe trasy! W Łodzi też będą trolejbusy!

      • 3 0

    • myślę że kiedyś tak będzie

      ale nie da sie wszystkiego na raz zrobić, poczekajmy i bądźmy dobrej myśli :)
      a i tak mamy dobrze, bo u nas przynajmniej nigdy nie było torowisk i pociągów na ulicach - czytaj tramwajów,

      • 2 1

    • Słusznie - zlikwidujmy te ohydne kable i jeszcze lepiej torowiska, bo przecinają miejską tkankę na pół

      • 13 6

  • Brawo Gdynia - dobrze że rozwiązania z Lublina zostaną wprowadzone i w Gdyni (9)

    • 46 23

    • Mylisz się. Pierwsza była Gdynia!

      Dobre kilka lat temu widziałem już trolejbusy nie podpięte do trakcji. To gdyńskie rozwiązania są wprowadzana w Lublinie. Nie ma jednak co się kłócić, ważne jest, że i w Gdyni i w Lublinie, trolejbusy mają się bardzo dobrze!

      • 3 1

    • Trzeba się uczyć od lepszych. No ale jeszcze lepiej zlikwidować trolejbusy i zrobić elektryczne autobusy (2)

      • 14 7

      • to też z Lublina (1)

        • 8 0

        • Sztukmistrz był z Lublina

          • 1 0

    • nieprawda

      niezła prowokacja pierwszy trolejbus z napędem pomocniczym wprowadzono w 2009 roku i do 2012 było ich już 30 !

      • 6 1

    • Teraz czas na przegubowe trolejbusy a takie jeżdżą np. w Lublinie :) (2)

      W Lublinie od ponad roku jeżdżą przegubowe trolejbusy z dodatkowym napędem. Przydałyby się też w Gdyni ale Pan dyrektor jest przeciwnikiem ich wprowadzenia.
      Dobrze że uczymy się ze wschodu.
      Gdynia nie może być gorsza od Lublina więc myślę że zakupią wreszcie przegubowe trajtki bo w godzinach szczytu to istny ścisk panuje w pojazdach.

      • 21 0

      • Nie ma co porównywać Gdyni do prężnego miasta wojewódzkiego jakim jest Lublin (1)

        • 30 12

        • Zaiste Twoje podejście mi się podoba :)

          • 12 4

    • super jak widac Gdynia bije na głowe budyniolandie!!

      Super moze teraz dzieki Gdyni dojade sobie cicho i ekologicznie do Sopotu i dalej!

      • 11 14

  • wyszomir idź już dziadek na emeryturę

    • 0 0

  • (1)

    Profesor miał wizję,wizjonerzy są zawsze niebezpieczni.

    • 1 0

    • ciekawe co powie wizjoner za 3-4 lata kiedy baterie stracą swoją pojemność i zacznie się pełzanie na krótkich odcinkach z prędkością żółwia kupią nowy komplecik baterii w cenie połowy nowego pojazdu?

      • 2 0

  • atrakcja wprost oszałamiająca (3)

    kto wymyśla takie bzdury!

    • 10 3

    • a kto ciebie wymyślił?

      i dlaczego nie myślisz?

      • 1 1

    • Dla starszych i niedołężnych ludzi to będzie atrakcja!

      Widok trolejbusów ze złożonymi pałąkami, będzie dla turystów czymś niecodziennym i będzie przykuwać uwagę. Dla wszystkich pasjonatów trolejbusów, a także komunikacji miejskiej, będzie to coś więcej niż atrakcja!

      • 2 1

    • "docent"

      • 0 1

  • Ale po co?? Nie lepiej się przejść? (11)

    Ale po co?? Nie lepiej się przejść?

    • 202 35

    • Nie wszyscy mogą się przejść!

      Pomyśl o ludziach starszych, niedołężnych i niepełnosprawnych! Nie jesteś sam!

      • 0 0

    • (1)

      Oczywiście lepiej się przejść, ale są matki z dziećmi oraz już nie bardzo sprawne starsze osoby, których z roku na rok jest coraz więcej. Ale wiele lemingów nie bierze tego faktu pod uwagę.

      • 4 3

      • No tak jak zwykle lemingi zapominają, że kobietom po porodzie odpadają nogi...

        Tyłki do samochodów przyrosły i jak trzeba przejść więcej niż 300 metrów to wrzask, że się nie da.

        Zaręczam, że się da. Moja mama z dwójką dzieci bez problemu mogła przejść cały bulwar i skwerek w obie strony. Dzisiaj młoda matka nie jest w stanie przejść ćwierci tej drogi. Co się z ludzmi porobiło?

        • 5 3

    • Testy (1)

      masz problem z czytaniem ze zrozumieniem

      • 0 2

      • Lubie czytac bez rozumienia.

        • 4 0

    • Ze Skweru zrobić deptak, zero komunikacji !!!!!!!!!!!!! (2)

      zamiast iść do przodu to my się cofamy!!!!!!

      • 22 15

      • Cofamy sie wstecz i schodzimy w dul na psy.

        • 0 3

      • sam jesteś deptak!

        nie ma żadnego normalnego uzasadnienia dla twojego pomysłu.
        Chcesz chodzić to proszę, ale nie narzucaj innym twojej woli.
        Jest miejsce i dla pieszych i dla pojazdów i nie widzę w tym nic złego.
        Skoro tyle ludzi tam jeździ to znaczy, że powinni zawsze móc to robić bo nie robią nic złego.

        • 23 9

    • są też starsi ludzie którzy chętnie wsiądą bo akurat dla nich dojście ze Świętojańskiej do końca Skwerku to długi dystans

      • 26 2

    • Lepiej się przejść, pewnie. Powiedź to zwłaszcza tym przyspawanym do samochodów.

      • 29 2

    • przeciez grubasy 150 kg zywej wagi nie dadza rady

      poza tym w miedzyczasie siedzac w trolejbusie, beda przegladac fejsa i swoje sweetfocie przerobione na szczuplutkie w photoshopie :D

      • 8 17

  • podpowiedz dla Gdyni (3)

    A może pomysł z pendolino na skwerek nie byłby zły to zawsze atrakcja

    • 8 0

    • Włącz myślenie - to nie boli! (2)

      Takie prześmiewcze komentarze nie świadczą o Tobie nie najlepiej. Trolejbusy na Skwer Kościuszki i Molo Południowe będzie dla ludzi starszych i niedołężnych atrakcją i szansą, by móc wybrać się tam po latach!

      • 1 0

      • piszesz to serio?

        po latach?

        • 0 0

      • przepraszam za błąd - "nie świadczą o Tobie najlepiej" - powinno być!

        j.w.

        • 1 0

  • szkoda słów (1)

    tych pierdzistołków z ZKM to już nieźle pogięło - moge zrozumiec ze Fikakowo czy Demptowo ale skwer kosciuszki po kiego grzyba - nie lepiej sie przejść

    • 2 1

    • Pomyśl o ludziach starszych i niedołężnych!

      Nie jesteś sam! Pomyśl czasem o innych. Pomysł super!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane