• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki

Michał Sielski
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów. Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów.

1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe zobacz na mapie Gdyni. Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.



Trolejbusy na Skwer Kościuszki to dobry pomysł?

- Trolejbusy ruszają w długi weekend majowy, który w tym roku zaczyna się w piątek 1 maja - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.

Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?

- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.

Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Gdyński trolejbus w Oliwie. Gdyński trolejbus w Oliwie.

Opinie (201) 6 zablokowanych

  • Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów Czytaj więcej na:

    Co to za odległość 15 km. A co z dalszą jazdą?

    • 1 3

  • trajtki

    jaki profesor takie chore pomysly

    • 4 1

  • Brawo Gdynia.

    • 0 4

  • Ciekawy pomysł (1)

    Teraz blachosmrodziarze nie będą narzekać, że nie ma jak dojechać na koniec Molo Południowego i może przesiądą się na ZKM.
    Tam powinien być zakaz wjazdu samochodom, ew. z wyjątkiem osób niepełnosprawnych.

    • 12 5

    • A cyklosmrodziarze dalej bredzą swoje...

      • 1 0

  • Komunikacja na Kaszubach (3)

    A od pierwszego kwietnia będzie można bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej w Kościerzynie. Inicjatywa Burmistrza Miasta Kościerzyna Michała Majewskiego zyskała aprobatę większości miejskich radnych. Informujemy Państwa, że uchwałę Rady Miasta Kościerzyna zatwierdził już Wojewoda Pomorski.

    • 1 3

    • Warto zauważyć, że (1)

      komunikacja miejska w Kościerzynie jest obsługiwana przez 5 (słownie: PIĘĆ) autobusów w dzień powszedni. W tak małym mieście można się bawić w darmową komunikację bo globalnie koszty i ewentualne negatywne skutki będą _kilkaset_ razy mniejsze niż np. w Gdyni (jakieś 320 pojazdów w ruchu...)

      • 1 0

      • pro publico bono

        Liczy się inicjatywa i kalkulacja miejskich radnych, dbających o obniżenie kosztów, stosowne do wielkości miasta.

        • 0 0

    • to zobaczymy za kilka lat jakimi "trupami" będą jeździć i czy będą mieli kasę na wypłaty dla pracowników.

      • 4 1

  • smiesza mnie komentarze (1)

    na temat wylączenia z ruchu skwerku. proponuje zaorac wszystkie ulice w polsce

    • 5 9

    • zwyczajowe pedalarskie urojenia

      nie ma się co przejmować

      • 2 0

  • Ludzie, czy Szczu...ka porąbało ? (4)

    Skwer miał być dawno wyłączony z ruchu !

    • 17 7

    • A po co wyłączenie z ruchu

      Skoro środkiem skweru biegnie deptak wielki jak urwał nać

      • 0 1

    • dla samochodów osobowych i ich durnych kierowców, (1)

      którzy wjada dosłownie wszędzie.

      • 7 5

      • tobie w odbyt za czesto wjezdzali!

        • 1 3

    • bo ma być wyłączony z ruchu! samochodów! bardzo fajny pomysł, który właśnie ma do tego dążyć.

      • 3 6

  • Nawet SKM ma biletomaty a w gdyńskiej komunikacji dalej nic (5)

    • 9 2

    • (4)

      a po co wydawać na to tyle kasy?

      • 3 6

      • Nic dziwnego, że w Gdyni ludzie odwracają się od komunikacji (3)

        Z takim podejściem, to lepiej zwinąć gdyńską komunikację. W Gdańsku liczba pasażerów rośnie, a w Gdyni?

        • 7 2

        • Rośnie bo wzrosła liczba mieszkańców (2)

          Specjalisto od planowania

          • 3 4

          • To dlaczego liczba mieszkańców Gdyni spada jak w Gdańsku rośnie? (1)

            • 4 1

            • Bo Gdynia jest źle zarządzana

              • 3 1

  • Świetny pomysł

    Po tym, jak miasto utrudniło parkowanie na Skwerze Kościuszki dla wielu starszych i niepełnosprawnych osób dotarcie na koniec Skweru było trudne.

    • 5 2

  • Czytelnik (1)

    Ktoś znający się na bateriach wie że szybkie ładowanie skraca życie baterii a jedna godzina to trochę za mało aby naładować takie akumulatory to tak jakby telefon naładować w 10min do pełna. Jest to możliwe tylko bateria się mocno zagrzeje a jej żywotność drastycznie spadnie. Jakie wnioski?

    • 0 1

    • Kto się zna, wie, że w czasie ładowania

      taki trolejbus pobiera większy prąd. Pewnie stacja zasilająca się spali. Na pewno się spali.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane