- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (436 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki
1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe . Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.
Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.
Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?
- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.
Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.
Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Opinie (201) 6 zablokowanych
-
2015-03-21 15:54
Czy w związku z tym na Skwerze Kościuszki zamontują pierwszy w Gdyni automat biletowy?
- 14 4
-
2015-03-21 15:53
Jak zwykle poroniony pomysł Gdyni Zamiast zwiększyć atrakcyjność skwerku ograniczając ruch to oni jeszcze dodają trajtki Nie wiem kto o tym decyduje ale na pewno do najinteligentniejszych nie należny
- 18 8
-
2015-03-21 15:24
W jaki sposób będą utylizowane akumulatory
Czy to aby na pewno takie ekologiczne?
- 12 5
-
2015-03-21 15:23
Poroniony pomysł !
- 14 8
-
2015-03-21 15:20
Czy nie szkoda akumulatorów?
Jaka jest ich trwałość?
- 9 3
-
2015-03-21 15:06
Skoro ruszy 1 mają to oznacza że 21 zacznie jeździć w niedziele i święta?
- 48 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.