- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (52 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (781 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (315 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (27 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Od czwartku zmiany w rozkładach kolejek i pociągów dalekobieżnych
Tradycyjnie już 1 września zmieni się rozkład jazdy zarówno kolejek SKM, jak i pociągów dalekobieżnych. Kolejek - przynajmniej w dni powszednie - będzie nieco więcej. Dla osób wybierających się koleją poza Trójmiasto nie mamy jednak dobrych wiadomości - do Warszawy, przynajmniej przez tydzień, jechać będzie trzeba osiem godzin.
Oznacza to, że na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna - między godz. 5 a 6 jeździć będą co 10 minut, a między godz. 6 a 9:30 - co 7,5 minuty, czyli częściej niż obecnie. Z taką samą częstotliwością kolejki jeździć będą także między 13:45 a 18:15. Od 9:30 do 13:45 pociągów na tej trasie będzie mniej - będą się pojawiać na peronach co 15 minut.
Niestety, ze względu na prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe prace remontowe, w dalszym ciągu na trasie Gdańsk - Gdynia nie będą jeździć pociągi typu sprinter, korzystające z torów dalekobieżnych.
Również ze względu na te same prace remontowe, ograniczona zostanie liczba kolejek na trasie Gdańsk - Tczew. W związku z tym bilety SKM honorowane będą na tej trasie w części pociągów Przewozów Regionalnych.
- Poza tym SKM uruchomi specjalne autobusy, które będą kursować w dni robocze na odcinku Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Każdego dnia - od poniedziałku do piątku - dziesięć takich kursów będzie minimalizować trudności komunikacyjne mieszkańcom tych terenów - dodaje Głuszek. Zaznacza, że pieniądze na ich zapewnienie dał marszałek oraz Urząd Miasta Pruszcza.
Do Warszawy w osiem godzin
Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe spowodują także zmianę organizacji ruchu pociągów PKP Intercity. Przez pierwszy tydzień września pociągi jeżdżące na trasie między Gdynią a Warszawą, jeździć będą przez Toruń i Iławę i nie będą się zatrzymywać na stacjach Działdowo i Ciechanów. Wydłuży się też czas podróży... do ośmiu godzin.
- Od 8 września pociągi wrócą na swoje pierwotne trasy, jednak godziny odjazdów i przyjazdów mogą ulec zmianie - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Miejsca
Opinie (100) 4 zablokowane
-
2011-08-31 21:22
skm (1)
A co z wyjściem naprzeciw ludziom którzy dojeżdżają na 6.30 do pracy na Orunię? Złodzieje chcecie jeszcze zarobić na dodatkowych biletach . W naszych zakładach pracy nikt nam nie da podwyżki z tego tytułu . WY tylko strajkujecie i żądacie , MY za strajk byśmy stracili pracę . Ale potrafimy odpowiadać za to co robimy w przeciwieństwie do WAS.
- 10 1
-
2011-09-01 12:10
SKM strajkował? Kiedy?
- 0 0
-
2011-08-31 21:22
Autobus przegubowy nie zastąpi wagonu SKM
Widac szykuje nam się ekstremalna atrakcja transportowa :-D
- 7 0
-
2011-08-31 21:23
SKM Syf Kiła Mogiła (1)
Gdzie są NOWE składy OBIECANE na Euro2012??? Gdzie są zmodernizowane składy OBIECANE na Euro 2012? Który chory debil wymyśla rozkład jazdy w Excelu? Gdzie jest szanowny prezes tego burdelu który ciągle zasłania sie Głuszkiem?
- 14 0
-
2011-08-31 21:31
Unia dała. Się Excela 'naumieli', więc jak 'umią' tak robią. Jakby umieli coś lepszego, to by wykorzystali.
- 3 0
-
2011-08-31 21:27
Kiedyś SKM jeździła co
sześć minut i było więcej wagonów.
- 14 0
-
2011-08-31 21:31
(3)
dziwne, ZKM jakoś mogło zmodernizować tabor, żadnych starych jelczów czy ikarusów, obecnie tylko solarisy, mercedesy i ew. neoplany. Jeśli chodzi o tramwaje to już tylko późną nocą jadą te starsze z wiadomych przyczyn, w dzień same nowe dortmundy(lepszy ten szajs niż żaden) oraz PESy a SKM od ponad dekady nie może zmodernizować chociażby 1/4 taboru! Gdzie się podziały te już niby wyremontowane?? Już sporo czasu ich nie widziałem!
- 9 2
-
2011-08-31 21:56
Porównaj koszty taboru KM z kosztami taboru Kolejowego, to pogadamy.
- 1 0
-
2011-08-31 22:33
Jaką nocą? Wsiądź w tramwaj 3 i 8, przekonasz się, że złom wciąż żywy.
- 2 0
-
2011-08-31 23:33
autobus 1 mln zł elektryczny zespół trakcyjny od 20 do 30 mln zł za sztukę i masz odpowiedź poza tym kolej ma zupełnie inną eksploatację 10 letni solaris czy pesa to będzie szrot na żyletki jedynie natomiast pociągi po 10 latach sa ledwo dotarte a ich faktyczna żywotność to nawet 40-50 lat
- 4 0
-
2011-08-31 21:50
I tak chodzi oto, aby zlikwidować kolej (wszystkim)
Transport publiczny, i kolej, między innymi. Większość i tak jeździ samochodami i ma w pupie co się dzieje z koleją i z transportem publicznym.
- 4 4
-
2011-08-31 22:05
Czy to prawda, że pociągi Pendolino które zostały zamówione przez Intercity będą jeździć na trasie Gdynia-Warszawa-Kraków? (4)
To chyba najbardziej sensowna trasa dla nowoczesnych pociągów
- 5 0
-
2011-08-31 23:35
(2)
a co to pendolino się rozpędzie jak do Gdańska będzie 120 kawałek za Gdańsk do Tczewa jest prosty kawałek toru więc tam może być 180-200 a dalej co za Iławą ciasne zakręty to jest wywalanie kasy w błoto podobnie jak ta modernizacja linii do Warszawy wywalone miliardy zł na wyrównanie standardu z lat 80
- 1 5
-
2011-09-01 03:42
(1)
sam jesteś "wywalony" ;)modernizują tam za Iławą właśnie też by pendolino mógł wyciągnąć te 200km/h
- 1 0
-
2011-09-01 10:14
To prawda, jechałem ostatnio, "prostowanie zakrętów" na niektórych odcinkach się prowadzi. W ogóle rozmach modernizacji linii Gdańsk-Warszawa robi wrażenie.
- 1 0
-
2011-09-01 10:55
Super szybka kolej w Polsce to fikcja. Dług publiczny i budżet już teraz są nadwyręzone
A nawet gdyby nie byly, nie miałby kto dostarczać prądu dla Pendolino. Super szybkie koleje żłopią dużo więcej energii. Pendolino skończą jak okręty Gawrony. W najlepszym razie będą jechać 150 km/h. Czyli nikt nie zauważy różnicy. W normalnym kraju odległość 300 km czy ile tam jest stąd do Warszawy pokonuje pociąg w czasie nieco krótszym niż godzina. O!
- 1 1
-
2011-08-31 22:09
Lekiem na całe zło na kolei są niezależne tory: (6)
oddzielne dla podmiejskich; oddzielne dla sprinterów; oddzielne dla regionalnych; oddzielne dla dla dalekobieżnych; oddzielne dla dla towarowych; oddzielne dla super szybkich (doczekamy gdzieś za VIII RP). Tak jest w Japonii. Dzięki temu jak jeden przedstawiciel jednego rodzaju pociągu z jakieś przyczyny zapuści korzenie, dla pozostałych rodzajów jest to bez znaczenia. A tutaj, praktycznie każdy tor jest dla każdego.
- 2 4
-
2011-08-31 22:39
Nie ma miejsca ani pieniędzy na takie szastanie przestrzenią pod tory. (3)
Niestety.
- 2 0
-
2011-08-31 23:42
Tak jest w Japonii. I popatrz jak prosperuje. (2)
- 0 1
-
2011-09-01 12:04
(1)
W Japonii za to nie buduje się bez sensu nadmiaru dróg samochodowych, tam po prostu kolej (zarówno w poziomie ulicy, jak i nad- i pod nim) ma prymat. Wydzielone korytarze, bezkolizyjne, bez przejazdów.
- 0 1
-
2011-09-01 14:07
W Japonii nie ma biurokracji. Dlatego nie ma tam rzeczy niemożliwych.
W Japonii odbudowa zniszczeń po trzęsieniu ziemi rozpoczyna się zanim trzęsienie się skończy.
- 0 1
-
2011-08-31 23:36
(1)
dobra koleś wyburzysz pół starego wrzeszcza żeby zmieścić tam tyle torów kolejowych?Nie widzisz że jakby miejsca trochę brakło?
- 2 1
-
2011-08-31 23:42
Wiadukty, ah wiadukty.
- 1 1
-
2011-08-31 22:16
Kto jeździ skm tylko studenci i trójmiejska biedota. (11)
Normalni ludzie mają swoje auta, które są tanie. Poza tym jeździć z pijanymi, przepoconymi ludźmi współczuje. Zlikwidować skm po co do tego dopłacać.
- 2 32
-
2011-08-31 22:19
lecz komplesky gdzie indziej
Stać w korku dla mnie to strata czasu....
- 11 0
-
2011-08-31 23:20
komunikacja miejska to normalna rzecz w cywilizowanym świecie. sam sobie jeździj w godzinach szczytu z gdanska do gdyni do (3)
pracy. ...
- 8 1
-
2011-09-01 00:32
No tak. Bo nawet w cywilizowanym świecie nie brakuje biedoty. (2)
- 0 5
-
2011-09-01 11:44
Nie. Bo nawet w cywilizowanym..... (1)
...świecie komunikacja miejska TEŻ jest cywilizowana. Choćby w tym sensie, że przedział bydlęcy pełen palących, pijanych degeneratów NIE jest tam normalnym widokiem. Ale u nas wciąż Bangladesz - tyle że z przyczyn pogodowych jazda na dachu wciąż mało popularna jest.
- 2 1
-
2011-09-01 18:21
No tak. Jak jest rodzina wieloosobowa, to raczej nie ma więcej niż dwa pojazdy.
Zawsze któryś członek musi skorzystać z komunikacji miejskiej. O!
- 0 0
-
2011-09-01 09:21
Nam to jeszcze chyba z PRLu zostało że samochód jest wyznacznikiem zamożności, bo kiedyś dostać kwit na malucha to szczyt marzeń był! Gdyby ludzie nie wybierali transportu publicznego to byś stał w korku od Rumi do Gdańska :P
- 7 0
-
2011-09-01 09:35
powiedz to połowie rodzin w Berlinie, które nie mają własnego samochodu (4)
i kursują komunikacją zbiorową a samchód wypożyczają na urlop / wakacje, w razie potrzeby.
- 9 1
-
2011-09-01 11:00
Zderzenie dwóch kultur. Widać lubią się umartwiać. (3)
Albo mają niskie poczucie godności. Bo czy Niemiec może być ubogi? Jeśli nie masz samochodu, odradzam pokazywanie się na zjazdach absolwentów.
- 1 2
-
2011-09-01 11:45
Troll harder!
A jeśli twoje poczucie godności wzmaga dwudziestoletni golf - to jeszcze w dodatku pogratuluję :)
- 1 1
-
2011-09-01 11:52
(1)
Niemiec jest tak bogaty, że to ubogi Polak jeździ jego szrotolotem i płacze za kazdym razem nad dystrybutorem :)
- 0 0
-
2011-09-01 18:22
Lepszy byle jaki samochód niż żaden.
W przededniu zjazdu absolwentów.
- 0 0
-
2011-08-31 22:44
Rozkład SKM nie działa (2)
I jak ja jutro mam dojechać do pracy jak nie ma rozkładu. Super że będzie więcej pociągów tylko nie zmienia faktu że będę musiał i tak wcześniej wyjść bo nie ma jak sprawdzić rozkładu.
- 2 1
-
2011-08-31 22:58
(1)
tu działa
- 0 0
-
2011-08-31 22:59
działa
tu działa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.