• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od czwartku zmiany w rozkładach kolejek i pociągów dalekobieżnych

Piotr Weltrowski
31 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowy rozkład SKM to więcej kolejek, ale tylko na trasie Gdynia - Gdańsk. Osoby dojeżdżające do Tczewa czy Pruszcza czekają za to spore utrudnienia. Nowy rozkład SKM to więcej kolejek, ale tylko na trasie Gdynia - Gdańsk. Osoby dojeżdżające do Tczewa czy Pruszcza czekają za to spore utrudnienia.

Tradycyjnie już 1 września zmieni się rozkład jazdy zarówno kolejek SKM, jak i pociągów dalekobieżnych. Kolejek - przynajmniej w dni powszednie - będzie nieco więcej. Dla osób wybierających się koleją poza Trójmiasto nie mamy jednak dobrych wiadomości - do Warszawy, przynajmniej przez tydzień, jechać będzie trzeba osiem godzin.



Korzystasz z komunikacji zastępczej?

- 1 września to czas powrotów uczniów do szkół, a rodziców do obowiązków służbowych. Tradycyjnie, SKM wychodzi naprzeciw związanym z tym potrzebom komunikacyjnym poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży SKM.

Oznacza to, że na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna - między godz. 5 a 6 jeździć będą co 10 minut, a między godz. 6 a 9:30 - co 7,5 minuty, czyli częściej niż obecnie. Z taką samą częstotliwością kolejki jeździć będą także między 13:45 a 18:15. Od 9:30 do 13:45 pociągów na tej trasie będzie mniej - będą się pojawiać na peronach co 15 minut.

Niestety, ze względu na prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe prace remontowe, w dalszym ciągu na trasie Gdańsk - Gdynia nie będą jeździć pociągi typu sprinter, korzystające z torów dalekobieżnych.

Również ze względu na te same prace remontowe, ograniczona zostanie liczba kolejek na trasie Gdańsk - Tczew. W związku z tym bilety SKM honorowane będą na tej trasie w części pociągów Przewozów Regionalnych.

- Poza tym SKM uruchomi specjalne autobusy, które będą kursować w dni robocze na odcinku Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Każdego dnia - od poniedziałku do piątku - dziesięć takich kursów będzie minimalizować trudności komunikacyjne mieszkańcom tych terenów - dodaje Głuszek. Zaznacza, że pieniądze na ich zapewnienie dał marszałek oraz Urząd Miasta Pruszcza.

Do Warszawy w osiem godzin

Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe spowodują także zmianę organizacji ruchu pociągów PKP Intercity. Przez pierwszy tydzień września pociągi jeżdżące na trasie między Gdynią a Warszawą, jeździć będą przez Toruń i Iławę i nie będą się zatrzymywać na stacjach Działdowo i Ciechanów. Wydłuży się też czas podróży... do ośmiu godzin.

- Od 8 września pociągi wrócą na swoje pierwotne trasy, jednak godziny odjazdów i przyjazdów mogą ulec zmianie - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Miejsca

Opinie (100) 4 zablokowane

  • skm (1)

    A co z wyjściem naprzeciw ludziom którzy dojeżdżają na 6.30 do pracy na Orunię? Złodzieje chcecie jeszcze zarobić na dodatkowych biletach . W naszych zakładach pracy nikt nam nie da podwyżki z tego tytułu . WY tylko strajkujecie i żądacie , MY za strajk byśmy stracili pracę . Ale potrafimy odpowiadać za to co robimy w przeciwieństwie do WAS.

    • 10 1

    • SKM strajkował? Kiedy?

      • 0 0

  • Autobus przegubowy nie zastąpi wagonu SKM

    Widac szykuje nam się ekstremalna atrakcja transportowa :-D

    • 7 0

  • SKM Syf Kiła Mogiła (1)

    Gdzie są NOWE składy OBIECANE na Euro2012??? Gdzie są zmodernizowane składy OBIECANE na Euro 2012? Który chory debil wymyśla rozkład jazdy w Excelu? Gdzie jest szanowny prezes tego burdelu który ciągle zasłania sie Głuszkiem?

    • 14 0

    • Unia dała. Się Excela 'naumieli', więc jak 'umią' tak robią. Jakby umieli coś lepszego, to by wykorzystali.

      • 3 0

  • Kiedyś SKM jeździła co

    sześć minut i było więcej wagonów.

    • 14 0

  • (3)

    dziwne, ZKM jakoś mogło zmodernizować tabor, żadnych starych jelczów czy ikarusów, obecnie tylko solarisy, mercedesy i ew. neoplany. Jeśli chodzi o tramwaje to już tylko późną nocą jadą te starsze z wiadomych przyczyn, w dzień same nowe dortmundy(lepszy ten szajs niż żaden) oraz PESy a SKM od ponad dekady nie może zmodernizować chociażby 1/4 taboru! Gdzie się podziały te już niby wyremontowane?? Już sporo czasu ich nie widziałem!

    • 9 2

    • Porównaj koszty taboru KM z kosztami taboru Kolejowego, to pogadamy.

      • 1 0

    • Jaką nocą? Wsiądź w tramwaj 3 i 8, przekonasz się, że złom wciąż żywy.

      • 2 0

    • autobus 1 mln zł elektryczny zespół trakcyjny od 20 do 30 mln zł za sztukę i masz odpowiedź poza tym kolej ma zupełnie inną eksploatację 10 letni solaris czy pesa to będzie szrot na żyletki jedynie natomiast pociągi po 10 latach sa ledwo dotarte a ich faktyczna żywotność to nawet 40-50 lat

      • 4 0

  • I tak chodzi oto, aby zlikwidować kolej (wszystkim)

    Transport publiczny, i kolej, między innymi. Większość i tak jeździ samochodami i ma w pupie co się dzieje z koleją i z transportem publicznym.

    • 4 4

  • Czy to prawda, że pociągi Pendolino które zostały zamówione przez Intercity będą jeździć na trasie Gdynia-Warszawa-Kraków? (4)

    To chyba najbardziej sensowna trasa dla nowoczesnych pociągów

    • 5 0

    • (2)

      a co to pendolino się rozpędzie jak do Gdańska będzie 120 kawałek za Gdańsk do Tczewa jest prosty kawałek toru więc tam może być 180-200 a dalej co za Iławą ciasne zakręty to jest wywalanie kasy w błoto podobnie jak ta modernizacja linii do Warszawy wywalone miliardy zł na wyrównanie standardu z lat 80

      • 1 5

      • (1)

        sam jesteś "wywalony" ;)modernizują tam za Iławą właśnie też by pendolino mógł wyciągnąć te 200km/h

        • 1 0

        • To prawda, jechałem ostatnio, "prostowanie zakrętów" na niektórych odcinkach się prowadzi. W ogóle rozmach modernizacji linii Gdańsk-Warszawa robi wrażenie.

          • 1 0

    • Super szybka kolej w Polsce to fikcja. Dług publiczny i budżet już teraz są nadwyręzone

      A nawet gdyby nie byly, nie miałby kto dostarczać prądu dla Pendolino. Super szybkie koleje żłopią dużo więcej energii. Pendolino skończą jak okręty Gawrony. W najlepszym razie będą jechać 150 km/h. Czyli nikt nie zauważy różnicy. W normalnym kraju odległość 300 km czy ile tam jest stąd do Warszawy pokonuje pociąg w czasie nieco krótszym niż godzina. O!

      • 1 1

  • Lekiem na całe zło na kolei są niezależne tory: (6)

    oddzielne dla podmiejskich; oddzielne dla sprinterów; oddzielne dla regionalnych; oddzielne dla dla dalekobieżnych; oddzielne dla dla towarowych; oddzielne dla super szybkich (doczekamy gdzieś za VIII RP). Tak jest w Japonii. Dzięki temu jak jeden przedstawiciel jednego rodzaju pociągu z jakieś przyczyny zapuści korzenie, dla pozostałych rodzajów jest to bez znaczenia. A tutaj, praktycznie każdy tor jest dla każdego.

    • 2 4

    • Nie ma miejsca ani pieniędzy na takie szastanie przestrzenią pod tory. (3)

      Niestety.

      • 2 0

      • Tak jest w Japonii. I popatrz jak prosperuje. (2)

        • 0 1

        • (1)

          W Japonii za to nie buduje się bez sensu nadmiaru dróg samochodowych, tam po prostu kolej (zarówno w poziomie ulicy, jak i nad- i pod nim) ma prymat. Wydzielone korytarze, bezkolizyjne, bez przejazdów.

          • 0 1

          • W Japonii nie ma biurokracji. Dlatego nie ma tam rzeczy niemożliwych.

            W Japonii odbudowa zniszczeń po trzęsieniu ziemi rozpoczyna się zanim trzęsienie się skończy.

            • 0 1

    • (1)

      dobra koleś wyburzysz pół starego wrzeszcza żeby zmieścić tam tyle torów kolejowych?Nie widzisz że jakby miejsca trochę brakło?

      • 2 1

      • Wiadukty, ah wiadukty.

        • 1 1

  • Kto jeździ skm tylko studenci i trójmiejska biedota. (11)

    Normalni ludzie mają swoje auta, które są tanie. Poza tym jeździć z pijanymi, przepoconymi ludźmi współczuje. Zlikwidować skm po co do tego dopłacać.

    • 2 32

    • lecz komplesky gdzie indziej

      Stać w korku dla mnie to strata czasu....

      • 11 0

    • komunikacja miejska to normalna rzecz w cywilizowanym świecie. sam sobie jeździj w godzinach szczytu z gdanska do gdyni do (3)

      pracy. ...

      • 8 1

      • No tak. Bo nawet w cywilizowanym świecie nie brakuje biedoty. (2)

        • 0 5

        • Nie. Bo nawet w cywilizowanym..... (1)

          ...świecie komunikacja miejska TEŻ jest cywilizowana. Choćby w tym sensie, że przedział bydlęcy pełen palących, pijanych degeneratów NIE jest tam normalnym widokiem. Ale u nas wciąż Bangladesz - tyle że z przyczyn pogodowych jazda na dachu wciąż mało popularna jest.

          • 2 1

          • No tak. Jak jest rodzina wieloosobowa, to raczej nie ma więcej niż dwa pojazdy.

            Zawsze któryś członek musi skorzystać z komunikacji miejskiej. O!

            • 0 0

    • Nam to jeszcze chyba z PRLu zostało że samochód jest wyznacznikiem zamożności, bo kiedyś dostać kwit na malucha to szczyt marzeń był! Gdyby ludzie nie wybierali transportu publicznego to byś stał w korku od Rumi do Gdańska :P

      • 7 0

    • powiedz to połowie rodzin w Berlinie, które nie mają własnego samochodu (4)

      i kursują komunikacją zbiorową a samchód wypożyczają na urlop / wakacje, w razie potrzeby.

      • 9 1

      • Zderzenie dwóch kultur. Widać lubią się umartwiać. (3)

        Albo mają niskie poczucie godności. Bo czy Niemiec może być ubogi? Jeśli nie masz samochodu, odradzam pokazywanie się na zjazdach absolwentów.

        • 1 2

        • Troll harder!

          A jeśli twoje poczucie godności wzmaga dwudziestoletni golf - to jeszcze w dodatku pogratuluję :)

          • 1 1

        • (1)

          Niemiec jest tak bogaty, że to ubogi Polak jeździ jego szrotolotem i płacze za kazdym razem nad dystrybutorem :)

          • 0 0

          • Lepszy byle jaki samochód niż żaden.

            W przededniu zjazdu absolwentów.

            • 0 0

  • Rozkład SKM nie działa (2)

    I jak ja jutro mam dojechać do pracy jak nie ma rozkładu. Super że będzie więcej pociągów tylko nie zmienia faktu że będę musiał i tak wcześniej wyjść bo nie ma jak sprawdzić rozkładu.

    • 2 1

    • (1)

      tu działa

      • 0 0

      • działa

        tu działa

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane