• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od maja drożeją okresowe bilety w SKM

km
27 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od 1 maja wzrosną o 5 proc. ceny biletów okresowych, jednorazowe pozostaną bez zmian. Od 1 maja wzrosną o 5 proc. ceny biletów okresowych, jednorazowe pozostaną bez zmian.

Od 1 mają wzrosną ceny biletów okresowych w trójmiejskiej SKM-ce. 5-procentowa podwyżka niby nie jest duża, ale najbardziej dotknie osoby dojeżdżające z najdalszych zakątków Trójmiasta.



Podwyżka cen biletów okresowych SKM:

Od maja średnio o 5 proc. drożeją bilety okresowe na SKM, czyli tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne i kwartalne.

Dla przykładu, bilet miesięczny z Gdańska Głównego do Sopotu, kosztujący obecnie 65,10 zł, od maja będzie kosztował 68 zł. Ale nowa cena biletu miesięcznego z Gdańska Głównego do Gdyni Chyloni z dotychczasowej 117,60 zł, wzrośnie do 124 zł.

- To nie była łatwa decyzja, ale zostaliśmy do niej zmuszeni przez wręcz lawinowy wzrost bieżących kosztów utrzymania, związanych z infrastrukturą. Od roku 2008 koszty energii wzrosły o ponad 6 milionów zł, a obciążenia, związane z dostępem do linii kolejowej, to wzrost o prawie 3 miliony - wyjaśnia przyczyny podwyżki Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM.

Niezmienione zostaną ceny biletów jednorazowych, a także biletów metropolitalnych, które są ważne także w SKM. Dobra wiadomość jest taka, że bilety miesięczne, zakupione w starej cenie przed końcem kwietnia, zachowują ważność przez cały okres obowiązywania.

Jednak należy pamiętać, że bilet miesięczny w przedsprzedaży można kupić maksymalnie na 7 dni w przód. Czyli jeśli ktoś pójdzie do kasy 30 kwietnia, będzie mógł kupić bilet w starej cenie, obowiązujący najpóźniej od 6 maja.

Jak wyjaśnia SKM, bieżąca podwyżka i tak jest nieznaczna na tle tej z 2008 roku. Wtedy wyniosła ona 12 proc. i przez ciągły wzrost kosztów została szybko skonsumowana na potrzeby SKM.

- Obecna pięcioprocentowa jest nawet niższa od poziomu inflacji, który wyniósł w 2008 i 2009 roku odpowiednio 4,2 i 3,5 proc., co łącznie stanowi prawie osiem procent. Ten wzrost jest "lekki, jak ta chmurka na błękitnym niebie" - wyjaśnia Marcin Głuszek.

Sprawdź, ile zapłacisz od 1 maja za bilet okresowy
km

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • (20)

    wszystko w górę tylko zarobki ciągle te same ehhh ;(

    • 203 4

    • przecież niedawno były podwyżki, jeszcze nie mogę się przyzwyczaić, a tu kolejne (2)

      • 16 1

      • zlodzieje !!! (1)

        • 18 3

        • DZIEEEEKUJEEEMYYY DZIEEEEKUJEEEMYYY DZIEEEEKUJEEEMYYY

          • 7 0

    • Płaca realna rośnie od kilku lat więc zarobki rosną szybciej niż ceny (8)

      Jest wiele rzeczy, które kosztują o wiele mniej niż kilka lat temu...

      • 3 13

      • np. jakie? (5)

        • 2 0

        • (4)

          internet, rozmowy telefoniczne, sporo elektroniki - chyba odzież i obuwie też..

          • 5 8

          • tanieją bo sie starzeją (3)

            Chleb jest ciągle w tej samej "konfiguracji". Nie ma nowszych wersji chleba po liftingu.

            Potaniał?

            • 10 0

            • tak,wczorajszy jest za pół ceny (2)

              • 18 0

              • (1)

                i nie tylko chleb "wczorajszy" mozna kupić taniej, ja kupiłam wczoraj 2 kefiry za pól ceny, które były tylko 1 dzień po terminie ważności:) a w Kauflandzie można wiele rzeczy znaleźć po terminie ważności i jakie tanie są wtedy zakupy:))))PP

                • 6 2

              • tego się nie kupuje - to się wyrzuca

                • 0 0

      • Od 3 lat pensję mam tą samą (1)

        Mam telewizor od kilku lat. Nie oglądam go za często. Jeżdżę kilkuletnim samochodem, więc też zmieniał nie będę. Muszę go tankować sic! Muszę też jeść i płacić za mieszkanie. Pozostałych rzeczy nie muszę:) - no ewentualnie się ubrać, ale nie jestem osobnikiem często niszczącym rzeczy. I gdzie tu mam wyższą moją płacę realną??

        • 1 0

        • A ja zamiast TV mam net

          • 0 0

    • (1)

      penery za remonty musza sie odkuc...ciagle zmiany rozkladu utrudnienia dezinformacja i bilety w gore!!!

      • 6 0

      • dokładnie, kolejowym penerom sodówa uderzyła do główy.

        • 6 0

    • inflacja 3% (2)

      Nie wiem czy wiecie ale tę inflację wyliczają bez cen żywności, mediów, paliw. Są za to w niej ceny samolotów, broni wojskowej itp. ;)

      • 0 3

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Jeszcze raz

        http://www.nbp.pl/statystyka/bazowa/metodologia.pdf

        - poczytaj jak się oblicza inflację.

        • 0 0

    • to głosuj na PO (2)

      i na żyda tuska to będziesz miał jeszcze lepiej palancie!

      • 3 12

      • wow....... (1)

        wyjmij kufajkę z szafy stary capie i idź na miasto z transparentem:
        "czy się stoi czy się leży to wypłata się należy"
        takich jak ty powinno się wyeksportować do koreii północnej lub na kubę

        • 8 0

        • Ani Korea Płn. ani Kuba nie jest "żydożercza", to człowiek z Polski za tow. Moczara lub 4 RP, co prawie na jedno wychodzi.

          • 0 0

  • śmiech na sali (4)

    jw.

    • 62 4

    • Ale jesteś wygadany, treść po prostu powala. (1)

      • 2 9

      • Paweł nie pisz tyle bo spóźnisz się na kolejny objazd z chłopakami z Renomy

        • 4 2

    • druga irlandia

      • 4 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Nie udało się z opłatą za rowery... (8)

    ... podnieśmy ceny biletów. Ale dobre jest tłumaczenie SKM - "bieżąca podwyżka i tak jest nieznaczna na tle tej z 2008 roku. Wtedy wyniosła ona 12 proc." Porównują się sami do siebie.

    • 95 6

    • (1)

      Po prostu wychodzi na wierzch prawda, a Głuszek okazuje się kłamcą: nie o żadne badania marketingowe chodziło w przypadku biletów rowerowych, a o ściągnięcie kasy z rynku. Tak trudno już stanąć naprzeciw ludzi i powiedzieć im niepopularną prawdę?

      • 20 1

      • być moze wzrost ceny biletów, ma na celu tak jak w przypadku przewozu rowerów, zbadać rynek, i sprawdzić ile osób uda sie bo bilety okresowe, przed 01.05:)

        • 5 0

    • (5)

      A do kogo mają się porównać? Masz tu gdzieś konkurencję baranku?

      • 1 13

      • Jedna SKM w Polsce? (3)

        • 6 1

        • TAK (2)

          Nasze SKM jest jedynym systemem kolei miejskiej z prawdziwego zdarzenia w Polsce.

          • 0 4

          • A Warszawa?

            • 3 0

          • Jest jeszcze SKM WWA oraz SKR na Śląsku

            Trójmiejska mimo, że ma przychody 2,5 mln rocznie wciąż boryka się z problemami finansowymi.

            • 1 0

      • Są jeszcze Przewozy Regionalne. Tylko jeżdżą rzadziej

        i zatrzymują się na peronach dalekobieżnych. Gdy jestem na stacji i mam do wyboru jedno i drugie, wybieram PR.

        Inną możliwością jest bilet metropolitalny za 120 złotych. Można dostać się z Wejherowa do Gdańska, a nawet dalej, korzystając tylko z komunikacji miejskiej. Ale ile to przesiadek i przystanków...

        • 1 0

  • Za komuny można było wsiąść do pociągu byle jakiego... (13)

    Patrząc na przykład Indii utworzenie spółek kolejowych mi - pasażerowi - nie odpowiada. Przybyło prezesowskich koryt... dawne kacyki PZPR nie mieli zajęcia i "odpowiedniego" uposarzenia w nowej rzeczywistości.

    Przy okazji swoje zdanie na temat cen biletów za przejazd pociągiem w ogóle. Cena biletu za przejazd pociągiem pośpiesznym powinna być niższa od ceny biletu za przejazd pociągiem osobowym na tej samej trasie. Wszak czas przejazdu pociągiem pośpiesznym jest krótszy, mniejsza ilość przystanków to mniej hamowań i ponownego wprawiania w ruch pociągu, w związku z tym:
    - mniejsze zużycie taboru jako całości
    - możliwość szybszego wykorzystania taboru ponownie
    - mniejsze zużycie paliwa
    - mniejsza opłata obsługi
    I choć uczciwa kalkulacja mówi co innego proponuję jednak ceny biletów tych pociągów ustalić w tej samej cenie za kilometr. Byłoby to dla wygody tak pasażerów, jak i organizatorów ruchu PKP i innych przewoźników np.:
    - możliwość dowolnego przesiadania się
    - ustalania kursowania pociągów z przesiadkami bez konieczności zsynchronizowania pociągu osobowego z osobowym itp.
    - można byłoby stosować nazewnictwo zgodnie z logiką, np. pociąg "Żuławy" na trasie Gdańsk - Elbląg byłby pośpieszny.

    • 21 26

    • co za chrzanienie... (1)

      jak chcesz komuny to wyjedź do Rosji! Tam tego sporo jeszcze zostało... -i może najlepiej od razu wsiądź w transsyberyjski

      • 9 3

      • W naszym kraju żyją i tacy, którzy się męczą "w tym kraju"

        Są to także i ci, którzy w sposób dosłowny tęsknią za ówczesnym ładem. Temat komuny jest w ogóle bardzo szeroki, np. 0obowiązująca w naszym ładzie wolność słowa inaczej, o czym się przekonałem niejednokrotnie obserwując znikające nie tylko moje posty. Ale w temacie cen biletów za przejazd pociągiem... to z czym się nie zgadzasz? Ja uważam, że cena biletu powinna być uzależniona wyłącznie od komfortu jazdy (wagon klasy pierwszej, drugiej i trzeciej), a nie od nazwy pociągu.

        • 3 1

    • Filozof się znalazł i marketingowiec w jednym (2)

      Same bzdury piszesz. Komuna zostawiła nas tylko z nierentownymi liniami i kredytami które kolej zaciągała żebyś mógł wsiąść do pociągu byle jakiego..
      Pociąg osobowy zatrzymuje się częściej to i generuje większe koszty bo najwięcej kosztuje rozruszanie maszyny, jak w samochodzie. Jak już jedziesz to spalanie masz mniejsze

      Reszty mi się nawet nie chce komentować ale te Twoje mądre przykłady w niczym się nie mają do rzeczywistości...

      • 3 6

      • Zgadzam się z tym, że "Komuna zostawiła nas tylko z nierentownymi liniami i kredytami które kolej zaciągała..." Twierdzisz, że utworzenie spółek tą kolej uzdrowiło?

        Rzeczywistość tworzą ludzie... mogłaby być ona zupełnie inna, gdyby np. doszło do uwłaszczenia majątku narodowego. Wtedy konkurencja przewoźników byłaby prawdziwa.

        • 2 1

      • A ty

        się naucz czytać ze zrozumieniem. "Pociąg osobowy zatrzymuje się częściej to i generuje większe koszty bo najwięcej kosztuje rozruszanie maszyny, jak w samochodzie. Jak już jedziesz to spalanie masz mniejsze, przecież to napisał tylko w odwrotnie o pociągu pośpiesznym. Dobrze że reszty nie komentowałeś.

        • 3 0

    • kolego nie pisz bzdur (5)

      co do przesiadek to się zgodzę - to by się przydało, natomiast co do zużywania taboru to zupełnie nie masz pojęcia o fizyce. trochę większa prędkość = dużo większe siły = większe zużycie taboru, torów itd.

      porównaj sobie do spalania paliwa w samochodzie w zależności od prędkości. idąc Twoim tokiem rozumowania samochód powinien palić mniej gdyż jedzie krócej - a jednak opór powietrza rośnie diametralnie wraz z prędkością i w pewnym momencie samochód zaczyna palić jak czołg.

      • 1 2

      • (4)

        O ile Cię dobrze zrozumiałem uważasz, że większa ilość przystanków (więcej hamowań i ponownego wprawiania w ruch pociągu) sprawia, ze mamy mniejsze zużycie paliwa, mniejsze zużycie taboru itd. Wybacz, ale dla mnie nie ma w tym logiki.

        Porównując do jazdy w mieście (częste stawania na światłach itd.) i poza miastem (jazda ciągła) to który samochód pali mniej przejechawszy tą samą liczbę kilometrów?

        • 1 1

        • czytanie ze zrozumieniem boli? (3)

          przyczepiłem się stwierdzenia, że większa prędkość sprzyja mniejszemu zużywaniu się taboru.

          • 1 3

          • DDD

            • 0 2

          • Jednak skomentuję - nie przeczytałeś ze zrozumieniem (1)

            Nic nie napisałem na temat prędkości

            • 1 1

            • Gała z fizyki.

              Pisałeś o innym czasie jazdy na tym samym dystansie a wiec o różnicy w prędkości (średniej).

              • 1 0

    • (1)

      To samolotem powinno być za darmo

      • 1 1

      • Rowerem DDD

        W przypadku naszej komunikacji miejskiej to dziwi mnie np. brak wizji połączenia linii tramwajowej z trolejbusową w Sopocie. Wtedy podwyżki cen biletów różnych przewoźników mogłyby być decyzją ryzykowną.

        • 0 1

  • SKM - jeżdzące przestarzałe po liftingu składy :/ (6)

    Kiedy SKM ma zamiar wymienić składy? Dla przymrużenia oka, aby pokazać że coś się robi w tej dziedzinie obecnie remontuje się przestarzałe technologicznie pociągi.
    To tak jak fiata 125p. ciągle poddawać liftingowi - niby nowoczesny ale wciąż będzie to fiat 125p.

    • 65 5

    • Niemal codziennie jeżdzę SKM (2)

      z dworca Głównego o 6:52. Ten skład nawet liftingu nie przeszedł. Nadal w rozkładzie nad drzwiami ma przystanek "Gdynia Wzgórze Nowotki".

      • 22 2

      • hm? (1)

        Wzgórze św. Nowotki?

        • 2 1

        • jak juz to wzgórze Nowotki. Żadnym świętym to on nie był.

          • 4 2

    • Pewnie potrzebują kasy na naprawę wyświetlaczy w Gdańsku Głównym. O 15.30, gdy na peron III wjeżdża pociąg do Pruszcza (15.35), wyświetlacze pokazują odjazd o 15.52 do Gdyni Chylonii. Brawo, to jest solidna i przyjazna firma...

      • 4 1

    • potrzebuja

      kasy dla swoich. przeciez jak kupia nowe sklady to nie zarobia do kieszeni tyle ile wyciagaja dajac prace swoim ziomkom. moze w koncu ktos sprawdzilby czy grube pieniadze wpychane na 'lifting' faktycznie maja uzasadnienie.
      ostatnio mialam zaszczyt jechac dwukrotnie nowszym skladem. i co? siedzisz ok 10 m od wc a smrod przez caly przedzial...

      • 2 1

    • A keidy wy sie ludzie nauczycie, że tabor szynowy to nie samochód?

      Pociągi mają zupełnie inny okres eksploatacji niż samochody osobowe a dodać należy, że po naprawie głównej są równie sprawne i niezawodne co gdy były nowe.

      Sama modernizacja z kolei obejmuje bardzo wiele elementów w tym elektryczną cześć układu napędowego dzięki czemu walory użytkowe składu nie ustępują znacząco najnowocześniejszym konstrukcją.

      Nie ma wiec sensu porównanie modernizacji EZT do modernizacji fiata125p czy jakiegokolwiek innego samochodu. Coś takiego może proponować tylko laik.

      Nie ma nic złego w modernizacji umożliwiających jeszcze wieloletnią eksploatacje kolejek. Jest to nawet całkowicie normalne i stosowane na całym świecie. Byle by tylko robić to sukcesywnie, utrzymywać tabor w należytym stanie i również kupować nowe pociągi kiedy jest taka potrzeba. Inna sprawa to to, że najpopularniejsze w SKM jednostki EN57 i EN71 (nawet po modernizacji choć dużo ona w tym względzie poprawia) nie są najbardziej optymalne do obsługi kolei miejskiej.

      • 3 2

  • SKM - Skubie Kieszenie Mieszkańców (4)

    Nie ma to jak na PKP SKM - pasażer to wróg nr 1 i tak za wszystko zapłaci.

    Z roku na rok starzej się tabor, zmniejsza się prędkość komunikacyjna, zmniejsza się częstotliwość kursowania a bilety wciąż drożeją :-(

    • 64 7

    • PKP SKM - Polskie Koleje Powolne Skubia Kieszenie Mieszkancow

      • 7 0

    • Za drogie bilety?

      PKP - Płać Konduktorowi Połowę.

      • 2 0

    • apel!! dostawcie wagony w godzinach szczytu!!!

      podnoszą ceny biletow to mogliby dostawic po wagonie do kolejek kursujacych w godzinach szczytu!! To paranoja, ze musimy sie kisic jak sardynki! i jeszcze podwyzkami nas częstują

      • 5 0

    • SKM to...

      Syf Kiła Mogiła...oszuści: gdzie obiecane nowe pociągi?oszuści o raz kolejny: gdzie wyremontowane stare szczochy którymi nas wożą?Nieudacznicy: jak można pozwolić na tak beznadziejny remont tylko dwóch peronów w Sopocie?No i gdzie peron na Wyścigach jest zabytkowy?Gdzie jest choćby jeden lement nawiązujący do architektury przedwojennego Sopotu...tak jak oczywiście spece z SKM zapewniali że będzie...

      • 4 1

  • A może jeszcze SKMka powinna jeździć do Szczecina, Bydgoszczy itd? (7)

    Jak sama nazwa wskazuje Szybka Kolej Miejska nie jest w Trójmieście ani Szybka ani Miejska.

    Po grzyb są realizowane kursy do Słupska czy Lęborka przez SKM?

    • 49 22

    • dziecko.. weź idź kaszkę zjedz z mlekiem na śniadanie, potem do szkoły, a jak rodzice pozwolą to dopiero do klawiatury... (2)

      • 4 29

      • bardzo masz ambitne te komentarze... (1)

        to że facet pisze niewygodną prawdę dla ciebie, to już powód do obrażania go? Widać że z zapadłej wsi pochodzisz i zawiść zżera oraz wredota kaszubska

        • 20 7

        • ambitny komentarz

          że, ktoś (twoim zdaniem) głupotę napisze to oznacza od razu, że jest zawistnym, wrednym Kaszubem z zapadłej wsi?
          Jesteś tak samo "mądry" jak twój poprzednik.

          • 9 5

    • Jak to szczescie ze o 8 zaczynaja sie lekcje i holota zabierze swoj nieurodzaj glowy do szkoly.

      • 3 3

    • (1)

      "Po grzyb są realizowane kursy do Słupska czy Lęborka przez SKM?" dzieki temu SKM, zdowywa klientów, proponuję podróz SKM w piatek w godzinach popołudniowych w kierunku Słupska, a się przekonasz. Idac twoim tokiem, to po grzyb SKM jeździ do Wejherowa?

      • 3 3

      • jechałem

        puste składy od Lęborka są normalnym zjawiskiem

        • 4 2

    • Popyt jest! Tłumy są w pociągach do Słupska, gdy miną Wejherowo

      Niektóre sprintery po minięciu Wejherowa, w drodze do Słupska zatrzymują się tylko w Lęborku.

      Gdy jest popyt, musi być podaż.

      • 0 1

  • A Przewozy Regionalne podniosą o 20%. (2)

    Tym kolejowym darmozjadom nic się nie opłaca.

    • 34 3

    • Kup se Pan ekologiczny rower i nie bedziesz narzekal na ceny i zarazal innych swoja glupota. (1)

      • 0 10

      • o kolejarzyna sie widać odezwał

        Wy to tylko atakować potraficie.

        • 2 3

  • Czas na usamorządowienie SKM (2)

    Gdyby SKM należała do samorządów a nie do PKP ... problem w tym że same samorządy nie spieszą się z tym nawet tak bogata Gdynia ma mniejsze udziały w przeliczeniu na mieszkańców w SKM niż Pruszcz Gdański.

    • 14 5

    • (1)

      A ty masz pojęcie ile trzeba dokładać do SKM?!?!?!
      Wtedy całe trójmiasto stanęłoby na ska=raju bankructwa!!!

      • 1 1

      • to może popatrzyć na koszty?
        Wyrzucić paru prezesów, całe związki, nierobów z hal. Biurw też SKM ma u siebie za dużo.

        Zracjonalizować obiegi (na Gdańsku Głównym to góra 2 składy powinny stać, a nie jak obecnie i po 4), pomyśleć w końcu o hamulcach tarczowych i rekuperacyjnych(odpadają koszty wymiany klocków i renowacji peronów z rdzawego nalotu), skasować możliwość zakupu biletu w pociągu (dostawić parę automatów i dystrybucja rozwiązana). Kierownik niech chodzi po składzie, to i koszty dewastacji się zmniejszą.

        • 5 0

  • Panie Głuszek (5)

    a o ile wzrosły wydatki na sprzątanie tego jeżdżącego syfu ? lepkie podłogi, smród, zlepione brudem okna..... ile zaoszczędzacie na sprzątaczkach ?

    • 63 3

    • (3)

      Wiecznie tylko narzekacie. Jak miłośnicy dwóch pedałów mają zapłacić za zeta za przewóz roweru to źle. Jak o 2,90 podniosą cenę miesięcznego źle. A potem tylko pretensje, że stary tabor, syf, brud, ohydne perony, niebezpiecznie itd. To wszystko przecież kosztuje. Jeśli SKM ma być podmiotem samofinansującym, to musi szukać źródeł kasy. Tak to jest, jak się ma nie wiadomo jakie wymagania, a chciałoby się jeździć za darmochę.

      • 3 6

      • (1)

        Za darmochę?
        Drogo i w urągających człowiekowi warunkach!
        SKM to studnia bez dna.
        Podwyżki robią non stop, a komfort jazdy i tak się nie poprawia.
        Ciekawe, co zrobią, jak im się ten tabor w końcu rozsypie ze starości.

        • 4 2

        • Gdyby ludzie szanowali ten TAbor to też było by inaczej. SKM wydaje dużo pieniędzy na naprawy okien, drzwi itp które są niszczone przez pasażerów . Zacznijcie patrzeć na obie strony a nie tylko obwiniać SKM.

          • 3 4

      • a kto ci nagadał że ja jestem przeciwny płaceniu za przewóz rowerów ? akurat jestem ZA ! a jak się łańcuchowym nie podoba to zamiast wozic rower skm niech na nim jadą

        • 3 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane