• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od poniedziałku nie przejdziemy tunelem przy budynku LOT

Maciej Naskręt
6 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od poniedziałku nie będzie można dojść tunelem do Targu Siennego i Rakowego. Od poniedziałku nie będzie można dojść tunelem do Targu Siennego i Rakowego.

Kolejny etap prac na budowie Forum Gdańsk i kolejne utrudnienia w ruchu w centrum Gdańska. Od poniedziałku obejmą jednak wyłącznie ruch pieszy, bowiem zostanie zamknięte wyjście z tunelu przy budynku LOT od strony Targu Siennego.



Czy budowa Forum Gdańsk utrudnia ci poruszanie się po centrum Gdańska?

W związku z przebudową infrastruktury wokół powstającego w centrum miasta Forum Gdańsk, od 10 sierpnia 2015 r. zostanie częściowo zamknięty tunel dla pieszych pod ul. Wały Jagiellońskie. zobacz na mapie Gdańska

Będzie nim można nadal przechodzić od strony Bramy Wyżynnej do przystanków tramwajowych pośrodku ulicy, ale od strony Targu Rakowego przejście zostanie zamknięte. Jest to konieczne ze względu na potrzebę przedłużenia żelbetowej płyty przykrywającej tunel. Zmodernizowane przejście podziemne zostanie ponownie otwarte po ukończeniu budowy Forum Gdańsk - w 2017 roku.

Piesi pójdą drogą okrężną

Częściowe zamknięcie tunelu oznacza, że piesi powinni korzystać z przejścia przez ul. Wały Jagiellońskie na skrzyżowaniu ze światłami przy ul. Hucisko. Dotyczy to również pasażerów autobusów jadących w kierunku al. Armii Krajowej, którzy na wysokości Bramy Wyżynnej chcieliby przesiąść się w tramwaj, lub odwrotnie. Aby skrócić drogę pasażerom, przystanek autobusowy przy ul. Wały Jagiellońskie od strony Targu Rakowego został przesunięty bliżej przejścia przy ul. Hucisko.

Organizacja ruchu po zamknięciu części tunelu pod ul. Wały Jagiellońskie. Organizacja ruchu po zamknięciu części tunelu pod ul. Wały Jagiellońskie.

Przy tunelu oraz w najbliższej okolicy ustawione zostały już tablice informacyjne dla pieszych. Kupcy prowadzący punkty handlowe w przejściu nadal tam pozostaną - niektóre stoiska zostaną tylko przesunięte bliżej wyjść do przystanków tramwajowych.

- Staramy się tak planować inwestycję, aby utrudnienia związane z budową były możliwie najmniejsze. Wierzę, że efekty naszej pracy - nowocześnie zagospodarowana przestrzeń w centrum miasta i zmodernizowana infrastruktura drogowa - zrekompensują mieszkańcom obecne niedogodności - mówi Tomasz Matusiak, pełnomocnik spółki Forum Gdańsk.

Głębokie wykopy na ul. Hucisko

Przypomnijmy także, że w ramach prac przy budowie Forum Gdańsk powstaje tunel pod ul. Hucisko (na poziomie linii kolejowej). W tunelu pobiegnie nowa ulica, tzw. Nowe Podwale Grodzkie. Droga o przekroju jednego pasa w każdą stronę połączy Dworzec Główny PKPzobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem ulic: Toruńska, Okopowa, Trakt św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska.

Do tej pory wykonano tam głęboki wykop. Prace nieco opóźniały pojawiające się pod ziemią sieci energetyczne, które nie były ujęte na mapach. Obecnie na dnie wykopu trwa umacnianie podłoża. Prace w tym miejscu mają potrwać do połowy października tego roku.


Inwestycja za 800 mln zł

Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Wartość 6-hektarowej miejskiej działki to 130 mln zł. W zamian za nią, inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej, makieta Gdańska, sala multimedialna i ekspozycyjna, kawiarnia, a także biura. Centrum zaprojektowało studio Kwadrat.

Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy kooprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi.

Powierzchnia całkowita Forum Radunia wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także dziewięciosalowe kino. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Głównym elementem kompozycyjnym całego kompleksu jest pasaż Kanału Raduni. 17 m nad kanałem powstanie przezroczyste przepierzenie w formie katedralnego dachu. Sam pasaż podzieli budynek na dwie, różne w swej stylistyce części. Część wschodnia została zaprojektowana w postaci wydzielonych kubatur, przykrytych dwuspadowymi dachami.
06:30 10 SIERPNIA 15

Spokojnie na drogach (1 opinia)

Witajcie w poniedziałek. Gorący weekend za nami. Na drogach jeszcze spokojnie.

Są jednak miejsca, gdzie trudno przejechać. Powoli skręcamy w lewo z al. Zwycięstwa w al. Hallera od strony Wrzeszcza. Tam cały pasy do skrętu jest już zajęty.

Obwodnice jeszcze przejezdne. Nie ma tam dużego ruchu.

W Gdyni i Sopocie spokojnie.
Witajcie w poniedziałek. Gorący weekend za nami. Na drogach jeszcze spokojnie.

Są jednak miejsca, gdzie trudno przejechać. Powoli skręcamy w lewo z al. Zwycięstwa w al. Hallera od strony Wrzeszcza. Tam cały pasy do skrętu jest już zajęty.

Obwodnice jeszcze przejezdne. Nie ma tam dużego ruchu.

W Gdyni i Sopocie spokojnie.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • A nie mozna tam puscic samochodow a ludzi na gore? (7)

    Jak w oslo :)

    • 119 12

    • Sugerujesz, że samochody to żywe istoty. (3)

      Żałosne. Są dla ludzi wynalazkami. Każdy chce je mieć, oprócz garstki odmieńców.

      Jeśli w Oslo mają spaczony gust, to ich sprawa. Każdy niech się organizuje po swojemu.

      • 10 23

      • samochod nie jest niczym zlym (1)

        samochod nie jest takze rozwiazaniem problemow komunikacyjnych w miastach powyzej 100k mieszkancow.

        Stad w newralgicznych miejscach nalezy zastepowac samochod alternatywnymi srodkami transportu. To nie jest ani niczyja fanaberia ani jedynie polski wymysl. Fizycznie nie zmiescisz w Gdansku 500 000 samochodow.

        • 10 2

        • eheheh, jakie 500 000, a pięć milionów warmiaków, kaszubów, kociewiaków którzy codziennie rano z piwem i taczką tu dojeżdżają transporterami firmy z Wolfsburga, to co? nic?!

          • 2 6

      • skąd znamy te prosamochodowe obsesje?

        matematyczek, do tego kierowca przyjął kolejny nick?

        • 2 3

    • Nie trzeba puszczac tam samochodow "dolem" (1)

      Starczy wykorzystac to, co budujemy od 10 lat. Srodmiescie nie powinno sluzyc do tranzytu!

      A szczegolnie droga biegnaca zaraz obok zabytkowego centrum turystycznego. POG, Tunel, Sucharskiego - wyrzucamy wiekszosc samochodow ciezarowych. Nowa walowa (+tunel pod Motlawa) oraz 3 Maja - wyrzucamy tranzt samochodow osobowych. A tu - jak to w Srodmiesciu - pozostawiamy droge lokalna na potrzeby ludzi, ktorzy chca dojechac do urzedu, biura, Dlugiej, a nie ktorzy chca sie przecisnac przez centrum...

      • 19 4

      • Najważniejsza jest przebudowa 3 Maja

        Obecnie po otworzeniu Obwodnicy Południowej znacznie zmalał i jak tylko otworzą tunel Sucharskiego to spadnie jeszcze bardziej.

        Najważniejsze to obecnie przenieść ruch z Podwala na 3 Maja czyli wykonanie wreszcie do końca inwestycji o której się mówi od wielu lat.

        • 4 2

    • pewnie wzorują się na Gdyni, gdzie na Wzgórzu pieszych wpuscili w tunel...

      taka prawda

      • 20 2

  • Kiedy przetarg? w 2017 ?

    Czy następne ćwierć wieku?

    • 1 2

  • Normalnie, hura...

    Jestem ciekaw, która galeria teraz opustoszeje po budowie kolejnej... Może tym razem Bałtycka? Bo na Przymorzu i w Manhattanie przez 3/4 czasu jest więcej sprzedawców i pracowników niż klientów.

    • 5 3

  • Najlepiej zlikwidować przejscia dla pieszych,zlikwidować wszelkie miejsca parkingowe

    Niech ci,którzy chcą chodzić po starówce fruwają. A co tam, jak nie umieją, to niech sie nauczą. Przynajmniej włodarze gdańska będą mieli świety spokój.

    • 4 3

  • Raz forum Gdańsk a raz radunia. Zdecydujcie się

    • 3 0

  • a dlaczego

    na tym filmiku jest tak duzo murzynów ? Kopaczowa & co. chyba te dwa tysiace to tylko do Gdańska przywiezie..

    • 2 4

  • Paweł dostanie dwa boksy w forum, to ma w du.ie pieszych! A było go pogonić! teraz się nadal będzie panoszył jak u siebie!

    • 8 5

  • cierpliwośc popłaca ?

    do 2017 :') .....

    • 4 0

  • Tu na razie jest klepisko ale będzie San Francisco....

    • 5 0

  • Przedłużanie płyty przykrywającej tunel to przedłużanie i utrudnianie wyjścia z tunelu.

    Jedynym celem tej pracy jest wymuszanie odwiedzin w nowej galerii na przechodniach. Podobnie jak zrobiono to przed dworcem PKP.
    Nie zgadzam się na to ja i nie zgadza się zapewne 99 procent gdańszczan.
    Kolesie z Platformy. Zapłacicie za taką postawę utratą władzy tak w Sejmie jak i w Radzie Miasta. Ideały Solidarności macie w d... I choć Ci z PiS nie są lepsi to i wam należy odebrać prawo do rządzenia tak w Gdańsku jak i w kraju.

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane