• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od soboty drożeją bilety w pociągach SKM

Maciej Naskręt
30 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Średnio za jednorazowy przejazd zapłacimy o 6,13 proc. więcej Średnio za jednorazowy przejazd zapłacimy o 6,13 proc. więcej

Od 1 kwietnia pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście zapłacą więcej za podróż - wzrosną ceny biletów. Podwyżka ma związek z planowanymi inwestycjami w nowy tabor.



Co jest największym atutem SKM-ki?

Sprawdź aktualny rozkład pociągów w Trójmieście.

Pasażerów SKM czekać będzie niemiła niespodzianka i nie będzie to żart primaaprilisowy. 1 kwietnia wzrosną ceny biletów za przejazd. Średnio za jednorazowy przejazd zapłacimy o 6,13 proc. więcej, a w przypadku biletów miesięcznych podwyżka wyniesie 5,44 proc. O planowanych podwyżkach informowaliśmy niedawno.

Pojawi się też nowa oferta biletu trzydobowego oraz rozszerzenie obszaru obowiązywania biletu miejskiego na Gdańsk i Gdynię o trzy przystanki sopockie. Dokonana zostanie zmiana terminu rozpoczęcia przedsprzedaży biletów z 7 na 30 dni.

Jakie są powody podwyżki?

- Przygotowujemy się do złożenia wniosku o dofinansowanie zakupu nowych pociągów ze środków Unii Europejskiej i w związku z tym musimy być gotowi finansowo. W tym projekcie taborowym będzie konieczność zapewnienia wkładu własnego, czyli pieniędzy, które musi spółka samodzielnie wnieść do projektu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

8 zł więcej za miesięczny na trasie Gdynia - Gdańsk

- Za bilet miesięczny na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna, który kosztuje dziś 122 zł, po podwyżce zapłacimy 130 zł. Tyle samo zapłacimy za bilet miesięczny trójmiejski uprawniający do przejazdów między stacjami Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa, a więc na znacznie dłuższym odcinku. Taka sama sytuacja, po podwyżce, wystąpi w przypadku biletów jednorazowych na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna - mówi Głuszek.
W jedną stronę zapłacimy 6,50 zł, lecz jednocześnie tyle samo będzie kosztował bilet trójmiejski pozwalający na przejazd między przystankami Gdańsk Śródmieście i Gdynia Cisowa.

- Bilet z Wejherowa do Gdańska Głównego kosztuje obecnie 8,70 zł - po podwyżce jego cena wzrośnie do 9,50 zł. Jednak na tej trasie obowiązuje cena biletu dobowego, który obecnie kosztuje 13,00 zł, a od 1 kwietnia jego cena wzrośnie o 1 zł - mówi Głuszek.
Za bilet miejski obowiązujący na odcinkach np. Gdańsk Śródmieście - Sopot Kamienny Potok lub Gdynia Cisowa - Sopot Wyścigi zapłacimy od 1 kwietnia 3,80 zł. Obecnie bilet ten pozwala na przejazd na krótszych trasach, np. Gdańsk Śródmieście - Gdańsk Żabianka lub Gdynia Cisowa - Gdynia Orłowo i kosztuje 3,50 zł. Tak więc mimo niewielkiej, 30-groszowej podwyżki możliwe jest podróżowanie na dłuższym dystansie.

Spadną za to ceny na długich trasach - z Trójmiasta do Słupska.

- Obniżamy ceny na takich dużych odległościach, z jednej strony zapewniając tym klientom lepsze warunki mobilności, z drugiej przyciągając obniżką nowych pasażerów. Bilet miesięczny na trasie Słupsk - Gdańsk Główny obecnie kosztuje 408 zł, od 1 kwietnia będzie kosztował 285 zł. Podróż na odcinku między Słupskiem a Gdynią Główną w skali miesiąca to wydatek 368 zł, a od 1 kwietnia spadnie on do 280 zł - mówi Głuszek.

Miejsca

Opinie (194)

  • przesiadaj się i to szybko (2)

    nie będziemy tęsknić za tobą

    • 1 16

    • (1)

      Oho! Używamy l. mnogiej, żeby mieć rzekome wsparcie rzekomych współpasażerów?

      • 4 0

      • Każdy się ucieszy

        Z wolnego miejsca w skm

        • 0 1

  • Skm (4)

    drozeje to moze przesiadzcie sie na taryfy,tam ceny sa od 10 stale jesli chodzi o znane korpy. Zus do gory,skaldki korpo do gory,koszty napraw do gory a stawka na cenniku stoi...
    Normlani taryfiarze moga plakac jak tu wszystko w gore a jeszcze jakies óbery srurery, skorpiaki i inne parchactwa...

    • 21 47

    • Pytanie ile byś chciał zarabiać za wożenie ludzi samochodem (2)

      • 4 0

      • 100 000

        • 2 0

      • najlepiej godnie!

        • 2 0

    • Po prostu wynagrodzenia dostosowują się do rodzaju pracy

      Taryfiarzem generalnie może być każdy- nie trzeba tam szczególnych umiejętności, kwalifikacji (nie wspominam o sztucznych papierowych wymaganiach typu licencje). Jedynym czynnikiem utrzymującym (za)wysokie wynagrodzenia taryfiarzy był brak konkurencji (czy jak kto woli: zmowa cenowa). Do czasu...

      • 18 1

  • atutem jest jej monopol

    Nie ma konkurencji, nie ma w czym wybrać i człowiek musi się godzić na to, co jest .

    • 22 0

  • Punktualność? (3)

    Skm nie uznaje takiego slowa. Codziennie opoznienia wiec jaki jest sens dodawania takiej odpowiedzi w ankiecie?

    • 176 11

    • Od paru tygodni, codziennie SKM w stronę Gdańska ma opóźnienie od 5-10 min w godzinach rannych, co skutkuje przepełnionymi składami. Istny Mordor. Ja się pytam na poważnie.....za co mam płacić więcej jeśli komfort przejazdu jest niższy a powinno być chyba odwrotnie??
      Pomijam fakt drożyzny. Zapewniam, że gdyby bilet za 130 zł upoważniał do poruszania się na terenie 3Miasta każdą komunikacją (nie tylko SKM), problem z korkami i samochodami porzucanymi gdzie popadnie na pewno byłby mniejszy.

      • 22 1

    • Punktualność komunikacji miejskiej w Trójmieście to jak Święty Graal... Wszyscy słyszeli, nikt nie widział, wielu wierzy, a są i tacy, co zapewniają, że istnieje :)

      • 22 1

    • A dodatkowo cuchnie w pociągach jak na Szadółkach. Smróóóód!

      • 22 3

  • Skm - to kolej miejska a nie regionalna. Skupcie się na swoim "kręgosłupie": Gdańsk- Gdynia-Wejherowo, z dawną częstotliwością co 6-12 minut. Pora wrócić do dawnej formy kiedy takiej komunikacji zazdrościły nam inne regiony kraju.

    • 29 0

  • tabor miejski, nie regionalny

    lepsze przyspieszenie i hamowanie, więcej miejsc stojących, więcej wyjść

    to nie jest kolej regionalna, tylko dlatego, że czasem jeździ do Słupska!

    teraz skm rusza, hamuje i stoi na przystankach całą wieczność. Powinno za p **** lać jak metro!

    • 20 0

  • A gdzie opcja w ankiecie NIC ?

    • 20 0

  • Czy tak ciężko przedstawić zmiany w czytelnej formie?

    Może by tak jakąś tabelkę żeby móc porównać ceny przed i po bez przebijania się przez zupełnie zbędny blok tekstu?

    • 21 0

  • Jest drogo

    Nie wiem jak oni kalkulują te ceny ale mi z dziećmi jest taniej pojechać samochodem niż ta skmą. Kiedys jeździłem kolejką ale teraz jest to po prostu nieopłacalne

    • 34 0

  • a koszt parkowania niezmienny od 2003 (3zł/godz).....
    w tym czasie bilet jednorazowy na tramwaj kosztował 1,2zł - teraz 3,6

    tak w praktyce wygląda zachęta do zbiorkomu

    • 26 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane