• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddają rowerzystom pas dla samochodów

Michał Sielski
11 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa. Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa.

W czwartek rusza inwestycja, którą z punktu widzenia gdyńskich kierowców i rowerzystów można nazwać rewolucyjną. Do końca listopada na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni powstanie rowerowy kontrapas. Na odcinku pomiędzy ul. 10 Lutego a ul. Starowiejską rowerzyści pojadą pasem odebranym kierowcom. Na kilku ulicach wprowadzona zostanie też strefa Tempo 30 i możliwość jazdy rowerem pod prąd.



Czy to rozwiązanie spowoduje duże korki?

Tak jak pisaliśmy już w lutym, pas rowerowy zostanie wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Będzie przebiegał na jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści będą mogli łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Osobna sygnalizacja dla rowerzystów

Kierowcom samochodów pozostaną dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego będzie można pojechać prosto i w lewo. Zmieni się też sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego, gdzie możliwe będzie jedynie parkowanie równoległe.

Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni. Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni.
Rowerzyści zyskają też dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Pojawi się faza, która włączy zielone światło rowerzystom jadącym pod prąd tylko wtedy, gdy pojawią się przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Do kontrapasa będzie można dojechać z ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie także pojawią się pasy rowerowe.

Wolniej w Śródmieściu, pod prąd bezpiecznie

To jednak nie wszystkie zmiany. Niektórzy kierowcy będą musieli zwolnić w centrum. Ulice Starowiejska, Zgoda zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni (od Starowiejskiej do 10 Lutego), zostaną oznaczone strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h. Na każdej z nich - oprócz ul. Starowiejskiej - rowerem będzie można jechać w obu kierunkach.

Wbrew pozorom ruch rowerem pod prąd wcale nie jest niebezpieczny, jeśli wszyscy kierowcy przestrzegają ograniczeń prędkości. W Gdańsku jest niemal 200 ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. To ponad 40 km dróg, na których nigdy nie doszło do żadnego poważnego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzysty. W Gdyni ruch pod prąd możliwy jest na razie na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni od Przemyskiej do Stryjskiej oraz na części ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Oby równie bezpiecznie było w tym miejscu, ale ze względu na przyzwyczajenia kierowców można spodziewać się też niebezpiecznych sytuacji. Zwłaszcza że pas nie będzie pomalowany na czerwono i nie będzie fizycznie oddzielony od pasów dla samochodów.

- W związku z brakiem odpowiednich warunków pogodowych (zbyt niskie temperatury) odłożyliśmy malowanie pasów na czerwono do wiosny 2016 roku. Większą uwagę kierowców, będą, póki co, zwracać liczne znaki ostrzegawcze A-24 "rowerzysta" - informuje Rafał Studziński, zajmujący się drogami rowerowymi z ramienia gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Fizyczne oddzielenie kontrapasa będzie stworzone tylko w obszarze skrzyżowań, za pomocą zamontowanych wysepek. Na pozostałych odcinkach nie oddzielamy pasa ruchu dla rowerów (oddzielony fizycznie nie byłby pasem ruchu, a drogą dla rowerów), pozostawiając możliwość postoju samochodów - dodaje.

Opinie (629) 3 zablokowane

  • Hahahahaha (3)

    No rzeczywiście jeździ tyle rowerów ze aż trzeba dla nich odrębnego pasa!!? Wspomozcie lepiej biedne dzieci niż wydawać kasw na tak bez sensowna inwestycje!!

    • 9 4

    • chodzi o to, by rowerów jeździło więcej, a samochodów na małe odległości mniej

      wtedy wszystkim będzie lżej.

      Do tego potrzeba minimum wyobraźni, jak na razie wielu przedpiścom jej brakuje

      • 0 0

    • (1)

      biedne dzieci - słowo wytrych, które ma zamykac wszelką dyskusję, a w dzisiejszych czasach już nic nie znaczy. Pokaż mi te biedne dzieci, bo ja ich nie widze? Bieda to jest w Korei Pł.

      • 2 1

      • No są biedne - muszą się kisić w korkach, w ciasnych fotelikach, w nudnych samochodach z udręczonym w korpo rodzicem za kółkiem... chciałbyś tak?

        • 4 0

  • Slumsy (2)

    Tak właśnie powstają slumsy w centrach miast.

    • 6 3

    • slumsy powstają z powodu nadmiaru samochodów w mieście

      i wyprowadzania się ludzi na przedmieścia, skąd coraz trudniej zapewnić jakiekolwiek alternatywy dojazdu dla mieszkańców.

      miasta rowerowe nie mają slumsów

      miasta samochodowe obumierają z powodu nadmiaru samochodów

      • 0 0

    • Holandia i Dania slumsami ? Nie wiesz co piszesz.

      • 1 0

  • Idiotyzm! (58)

    • 843 215

    • najbardziej debilny pomysł jaki widziałem (2)

      samochód skręcający z 3Maja w 10 Lutego zablokuje całe skrzyżowanie,czy ktoś zadał sobie pytanie jak wydostać się z centrum ?? ul.Świętojańska stoi, Władysława IV jednokierunkowa, od strony dworca korek, teraz i na 3 Maja będzie problem.

      pomysłodawcę powinni zamknąć w pokoju bez klamek na przynajmniej 15 LAT

      • 4 4

      • No strasznie dużo aut skręca lewo w 10 Lutego z 3 Maja, aby najpierw lewym (1)

        pasem ominąć pojazdy "zbiorkomu" mające zaraz przystanek i po chwili odbić na prawy pas aby nie stanąć za tymi co skręcają z 10 Lutego w lewo w Władysława IV w kierunku Jana z Kolna. A że część skręcających tu w prawo w kierunku Sopotu musi ustąpić pieszym mającym tu zielone światło (przejście wzdłuż 10 L przez W IV na wprost Batorego) to można i na prawym utknąć dłuższy czas. Dlatego większość ludzi jedzie 3 Maja na wprost przez 10 Lutego.

        • 1 1

        • nie zrozumiałeś

          jeden samochód skręcający zablokuje skrzyżowanie, poza tym już widzę wyjeżdżających z ul.Zgoda Jeśli nie zlikwidują parkingu na 3Maja na wysokości ul.Zgoda - 10 Lutego, to nagminnie rowerzyści będą lecieć przez maski.

          • 0 1

    • Tak jak nad torami w Redłowie. (24)

      Jakis kretyn wymyslil pasy dla rowerow po obu stronach Stryjskiej zamiast przesunac srodek jezdni przy Statoilu i zrobic pas skretu w prawo ze Stryjskiej w strone Sopotu zakorkowal cala Luzycka i Malokacka w dol. Teraz codziennie pol godziny stania na 200 metrach drogi z Mordoru. To pewnie ten sam typ to wymysla @#$%$#@#$%!!!

      • 62 16

      • Przestań się kompromitować, bo gadasz bzdury. Jest Droga Gdyńska do której

        dojeżdża się z Ronda Brzeskiego. I jak chcesz coś przebudować, to raczej na końcówce Wielkopolskiej przed Zwycięstwa - tam do skrętu w prawo powinny być dwa pasy, tym bardziej, iż tuż po wjeździe na Zwycięstwa nie ma tam na niej przejścia dla pieszych ani przejazdu rowerowego.
        Ja jadąc samochodem na Rondzie Brzeskiego (styk Stryjskiej, Łużyckiej i Lotników skręcam na Drogę Gdyńską a nie jadę do skrzyżowania Stryjskiej i Zwycięstwa by wykonać tu skręt w prawo. Mieszkam w okolicach szpitala redłowskiego, gdzie jadąc z okolic drugiej strony torów (Morska, Śląska) wolę troszkę pojechać sobie 70 km/h Drogą Gdyńską na około przez końcówkę Wielkopolskiej na Powstania Styczniowego aniżeli przy SKM Wzgórze Św. Maksymiliana przejechać pod torami na Zwycięstwa i skręcać w lewo w Redłowską a później w Legionów. Z Łużyckiej i Witomina też jadą Drogą Gdyńską zamiast Stryjską do Legionów.

        • 0 1

      • (8)

        Ale to ścieżka rowerowa te korki spowodowała?

        • 22 11

        • (6)

          obiektywnie jako osoba jezdzaca na rowerze musze stwierdzic ze tak, gdyz osoby skrecajace w prawo na stacje, sopot, dabrowe oraz jadace w lewo lub na wprost stoja na jednym pasie, sila rzeczy ruch gdy ktos skreca w lewo jest przyblokowany, tutaj lewoskret bylby swietnym rozwiazniem

          • 23 11

          • A słyszał ty o drodze Gdyńskiej do której dojeżdża się z Ronda Brzeskiego ?

            Więc śmieszy mnie jazda na Dąbrowę naokoło przez Al. Zwycięstwa.

            • 1 0

          • (3)

            To rozumiem, że tą ścieżkę zbudowano zabierając 1 pas jezdni, który był tam wcześniej i zwiększał przepustowość ulicy? No to faktycznie lipa, tylko czy to było do przewidzenia przy projektowaniu? A swoją drogą kto kojarzy rondo w Rusocinie ten wie, że dopóki go tam nie było to korków też nie było, a teraz sięgają centrum Pruszcza, nawet w niedziele. Nie każda inwestycja jest trafiona.

            • 17 2

            • Do przewidzenia. Koszt juz nie byl do przewidzenia - z 34 tys na 280 tys :-) (2)

              W trakcie kilkumiesięcznych konsultacji, jedynie Komendant Miejski Policji w Gdyni wyrażał swoje negatywne stanowisko dla projektu. W jego opinii rozwiązanie to "wpłynie negatywnie na płynność i przepustowość ruchu". Śmiertelnym zagrożeniem miały też być istniejące przystanki autobusowe nieopodal SKM Redłowo - tłumaczy Jakub Furkal, pomysłodawca utworzenia pasów rowerowych na ul. Stryjskiej. Według zapewnień urzędników prace nie powinny wpłynąć na płynność ruchu samochodowego na wiadukcie, bowiem będą prowadzone w głównej mierze na chodnikach. - Jedyną uciążliwością dla zmotoryzowanych może być czas, gdy będą malowane pasy na jezdni, ale to nie powinno zająć długiego czasu. Na utrudnienia powinni przygotować za to piesi, którzy będą musieli przystosować się do nowej organizacji ruchu - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

              Czytaj więcej na:
              http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-rusza-przebudowa-ul-Stryjskiej-n94733.html?strona=0#opinie#tri

              • 6 2

              • (1)

                No to bardzo nie dobrze, bo sztuka robienia nowych dróg (także dla rowerów) nie powinna polegac na zakorkowaniu połowy dzielnicy. Czyli komuś z urzedasów musiało się to w jakiś sposób opłacać, jeżeli podjął taką a nie inną decyzję. Ale widzę, że w podobnie jak w Gdańsku to Gdyni urzedasy także mają swój świat i uszczęśliwają ludzi na siłę.

                • 16 5

              • Człowiek zatrudniony na stanowisku ROWEROWCA w Gdyni musi się wykazywać

                Więc bez zdziwien proszę
                Co tydzień na biurko Szczurka
                trafia
                kolejny rewolucyjny
                pomysł
                na zatkanie miasta

                Krok po kroku

                Kolejny absurd

                • 0 2

          • sciezka rowerowa stoi w korku, czy samochody z jednym czlowiekiem w srodku?

            • 18 25

        • a no

          właśnie TA ŚCIEŻKA

          • 4 2

      • Pasy w Redłowie to ja wymyśliłem (10)

        A mieszkańcy wybrali ten pomysł rok temu w głosowaniu do Budżetu Obywatelskiego.
        Nadmienię, że dla kierowców nic się nie popsuło. Zamiast stać w korku na 4,5 metrowym pasie, teraz stoją na pasie 3-metrowym zostawiając przejazd dla rowerzystów. Korki powoduje zbyt duża ilość samochodów a nie obecność rowerów. Każdy rowerzysta to korek mniejszy o jedno auto.
        Pozdrawiam

        • 21 38

        • Słaby pomysł. (8)

          Jakbys Pan tam codziennie jezdzil, to bys Pan widzial, ze od tamtej pory codziennie kilkuset pracownikow pobliskich biur stoi przez ten chybiony pomysl w 20-30 minutowym korku, a wczesniej nie stali tylko smigali prawym skrajem jezdni w strone Gdanska na zielonej strzalce, tyle argumentow. Poza tym gdzie tam jezdza jacys rowerzysci ? W niedziele do lasu ? Z moich obserwacji to jakis 1% ludzi, ktorzy tamtedy przejezdzaja. Panie, tu mowa o setkach ludzi, ktorzy beda przez to pozniej w domach z rodzinami siedziec przy obiedzie czy z dziecmi lekcje pozniej odrabiac, a nie o tym czy dadza sie namowic na przesiadniecie sie na rower czy tez dywagowac czy samochodow jest na swiecie za duzo. "Korki powoduje zbyt duza ilosc samochodow" - to moze je wszystkie wybuchnac ? :-)))
          Pozdrawiam

          • 37 13

          • (4)

            Panie Jakubie, twierdzenie "Każdy rowerzysta to korek mniejszy...etc" jest tak samo prawdziwe jak "Za każdym razem gdy odwiedzasz storny pornograficzne, gdzieś na świecie umiera mały kotek". Dobre to na hasło wyborcze, ale w realnym życiu to raczej tak nie działa. Jeżeli ma Pan konkretne wyniki badań w tej materii to poproszę je zaprezentować - odszczekam wszystko ;)

            Carlos - przestań bić pianę, bo korki nie są spowodowane powstaniem pasa rowerowego a remontem Al. Zwycięstwa, którego poczatek zbiegł się w czasie z oddaniem do użytku ścieżki na Stryjskiej.

            • 14 12

            • Sa spowodowane powstaniem pasa rowerowego.

              Glosno i wyraznie.

              • 4 2

            • Do Nn

              Dlaczego uważasz, że nieprawdziwe? Wielu moich znajomych zostawia auta w domach i do pracy jeździ rowerami/komunikacją/pieszo. Kiedyś jeździli wyłącznie samochodami. Więc choćby o te właśnie samochody jest na ulicach luźniej.

              • 7 4

            • (1)

              Nieprawda, codziennie jadę Stryjską do pracy i na wysokości przystanku omijało się samochody stojące żeby skręcić w lewo lub pojechać prosto. Prawoskręt nie blokował się często bo kierowcy korzystali z zielonej strzałki. Teraz nie mogę ominąć samochodów ( wcześniej było tam miejsce) bo jakiś idiota zarządził tam ścieżkę rowerową . Wszystkie samochody stoją w korku i te które skręcają w lewo i te skręcające w prawo. Dopiero mogę zjechać na prawy pas ok 2 m przed linią zatrzymania. Jestem kierowcą i pieszym w równych proporcjach i rowerzyści na drogach to zło. Mają ścieżki rowerowe to jadą Zwycięstwa, bo na ścieżkach im sie za wolno jeździ, nie mają ścieżek to trauma wielka i jeżdżą po chodnikach. Rowery nie mają zamontowanych dzwonków i tylko czekać aż taki idiota w ciebie wjedzie.

              • 23 8

              • Miejsce do ominięcia aut, o którym wspominasz, było tuż pod sygnalizatorem (mogłeś minąć maks 2-3 auta). Zatankowal niwiele tego było. No chyba ze jesteś jednym tych imbecyli co pociskali chodnikiem, to wtedy faktycznie strata duża

                • 3 11

          • Jesli ktos neguje, ze korki sa powodowane przez zbyt duza ilosc samochodow (1)

            to trudno jest dalej dyskutowac.

            Nie widzialem nigdy korka na waskiej drodze jednopasmowej, jesli nie bylo tam samochodow.

            Pytanie, czy w niektorych miejscach nie powinno byc wiecej pasow?

            • 3 7

            • Nie neguje.

              Jedynie stwierdzam fakt, ze ilosc aut sie nie zmienila, a sytuacja korkowa i owszem i to dramatycznie. Chyba moze to byc podstawa do dyskusji o trafnosci grubo przeplaconej inwestycji w farbe (280tys) do malowania pasow na asfalcie ?

              • 6 2

          • Dobra rada

            To nieh te kilkaset pracownikuf popliskih biór zmieni prace i wezmnie kretyt na mieszkanie pszy nowej pracy. To nie bendom musieli nigcie jezidzici tylko na pieszo bendom hodzici.

            • 8 12

        • Jest się czym chwalić... ;)

          • 2 0

      • Żmuda -Trzebiatowski

        To są pomysły Żmudy-Trzebiatowskiego. Zmuda-Trzebiatowski Zygmunt
        Przewodniczący Rady Miasta Gdyni. Od 2012 roku koordynuje miejską politykę rowerową.

        • 6 3

      • (1)

        I co jadę, to ani jednego roweru...

        • 18 5

        • ze 3 szt dziennie tam jeździ

          • 16 4

    • idiotyzmem jest jazda samochodem!

      Rower nie wytwarza spalin, nie potrzebuje paliwa które coraz droższe jest, jest się zdrowszym, I można nim jeździć cały rok nawet zimą.

      • 3 1

    • super-blachosmrody won (18)

      a jak nie to stój,gnij no i słuchaj swego radyjka

      • 44 136

      • zamiast ścieżek rowerowych - szersze chodniki (7)

        zobacz ile wpłacają do budżetu kierowcy samochodów i po czym byś jeździł gdyby nie ich pieniądze

        • 49 28

        • biadolisz, nie jest to tak duzo (4)

          to, ze tobie sie wydaje, iz 5zl to jest majatek, nie znaczy, ze jakkolwiek sie to odnosi do kosztow budowy i utrzymania drog.

          3mld zlotych za kawalek S7 miedzy Gdanskiem i Elblagiem. Zobacz, ile jeszcze procz tego trzeba zbudowac tej drogi. A to nie jedyna trasa w Polsce.

          Podatki na paliwo sa w miare wysokie, jednak nie pokrywaja w pelni kosztow budowy i utrzymania drog. Jest to idiotyczna pogloska powtarzana wiecznie przez kierowcow.

          • 17 15

          • (2)

            Ok - kierowcy samochodów dorzucają się do utrzymania dróg.
            A po czym bym jeździł, gdyby nie było ich pieniędzy (i samochodów również)? - Po równych, niezniszczonych drogach. To w końcu samochody niszczą drogi, a nie piesi, rowerzyści, czy motocykle.

            • 8 7

            • Wg mnie to glownie tiry, zima i glupi urzednicy oszczedzajacy na budowie jezdni je niszcza, a nie zwykle osobowki.

              • 1 1

            • Kiedys nie bylo samochodow, a drogi istnialy

              I niektore z nich do dzis maja sie niezle.

              • 8 0

          • większość wpływów budżetu miasta stanowi podatek PIT

            podatki drogowe nie trafiają na drogi kategorii niższej, niż krajowa

            • 19 1

        • (1)

          brawo dla kierowców bo zwiększają budżet, będzie na barbórkę dla górników :D

          • 26 4

          • Rowerzyści to nie tylko posiadacze samego roweru

            To często także kierowcy samochodów, którzy tryskają energią i chęcią by przesiąść się na bicykl. Osobiście pokonuję wiele km samochodem, ale wtedy gdy naprawdę muszę, np: zawieść małego do przedszkola, udać się na większe zakupy, czy pojechać gdzieś na weekend. Na rowerze zaś śmigam na co dzień i z uśmiechem kiwam koleżankom i kolegom stojącym w korkach. Wiecznie mi zazdroszczą, mówiąc, że kiedyś dołącząproponuję zrobić to jak najszybciej, żeby nie było za późno, a marzenia nie odeszły wraz z duszą.

            • 22 8

      • Blachosmrody? (2)

        Jesteś jakimś brodatym amiszem? Ja zdarzy Ci się wypadek do będziesz żadał przyjazdu dorożki?

        • 17 7

        • rozumiem, ze na codzien TY jezdzisz do pracy/domu/sklepu karetka (1)

          Jesli nie, to czego chowasz sie za karetka.

          • 4 7

          • Chodzi mi o idiotyczne określenie "blachosmrody". Piszą to ludzie których ominął postęp technologiczny czy o co tu chodzi? Brzmi to conajmniej kuriozalnie.

            • 6 4

      • A ty jedź i wdychaj opary benzyny.. (4)

        Zawsze myślałem, że to te obcisłe gacie wam tak na mózg szkodzą uciskając narządy i powodując niedotlenienie, albo siodełka wam prostatę krzywią i stąd skrzywienie światopoglądu. Ale obejrzałem sobie program na Discovery i tam mówili, że rowerzysta podczas jazdy (wysiłku) wciąga pięć razy wiecej benzenu i pochodnych niż pieszy na tym samym odcinku drogi, co jest bardzo szkodliwe dla zwojów mózgowych i prowadzi do zaburzeń psychosomatycznych.. O zgubnym dla twojej prostaty siodełku nie wspomnę.. Więc jeździj "zdrów" i szerokości..

        • 119 31

        • Nie ma to jak wyssane z palca teorie o siodełku i prostacie (2)

          A tak a propos oparów benzyny to nie oglądałeś na Discovery jak mówili, że ich największe stężenie jest we wnętrzach samochodów a nie na zewnątrz gdzie dość szybko są "rozcieńczane" przez powietrze atmosferyczne??? A może ten benzen już tak Ci mózg uszkodził, że widzisz tylko to co chcesz?

          I nie, bynajmniej nie jestem rowerzystą.

          • 15 14

          • bynajmniej czy przynajmniej? (1)

            • 0 9

            • tu, drogi kolego, 'bynajmniej' jest uzyte jak najbardziej prawidlowo

              Ja bynajmniej nie musze sie pytac, kiedy "bynajmniej" jest uzyte prawidlowo.

              • 7 1

        • bo jazda samochodem to samo zdrowie ;)

          poza tym - fakt takich zanieczyszczen w powietrzu nie jest wina rowerzysty, a samochodow. Dlaczego karac rowerzystow?

          • 11 8

      • normalnie ręce opadają patrząc na tą głupotę

        • 6 4

      • ;]

        i tak umrzesz na raka

        • 49 19

    • (4)

      Przestańcie z tym wzajemnym obrzucaniem się wyzwiskami. Rzygać się chce od czytania tego. Gdyby udało się obniżyć jeszcze poziom chamstwa na drodze, to żadne pasy nie byłyby potrzebne. Słowo "chamstwo" określa wszystkich użytkowników ulic,chodników, pasów roweorwych którzy nie mają za grosz kultury i empatii.

      Pomysł na rozbudowę infrastruktury rowerowej w centrum Gdyni jest dobry, sam często jeżdzę i jest kilka miejsc gdzie ciężko się przebić. W tej konkretnej lokalizacji plan super, pod warunkiem przebudowania skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 lutego żeby poprawić jego przepustowość i bezpieczeństwo. Zmiany dobre,ale kolejność niewłaściwa.

      • 28 10

      • (3)

        Niestety ale najwiecej chamstwa doswiadczam ze strony rowerzystow. Idac chodnikiem np pod torami (ul.Podjazd) przyklejam się do sciany bo już raz oberwalam rozpedzonym pedalisa. W gratisie do zlamanej reki pare bluzgow dostalam. Pan zwial. Jadac samochodem - cyk i nagle taki ci zajezdza droge bo się sciezka konczy. A ty hamuj na metrze! Jadac rowerem... Hmmmmm. Moze tu już sobie daruje komentowanie bo ci w gaciach zapylajacy parami zepchna ze sciezki kazdego.

        • 31 16

        • (2)

          No bo sa i tacy i tacy rowerzyści. A co do zjeżdżania bo ścieżka się kończy, to chyba powinieneś miec pretensje do włodarzy miasta, że tak te ścieżki się buduje. Kończą się nagle, a ty bierz rower na plecy i dalej z buta. Infratruktura rowerowa powinna byc robiona z głową i być rozwnięta, wtedy jedni drugim by w droge nie wchodzili.

          • 12 8

          • (1)

            Nie może być bardziej rozwinięta niż umysły korzystających. Nie chodzi to, żeby brać rower na plecy, tylko zatrzymać się ,albo zwolnić ,albo po prostu orzejrzeć czy zjeżdzając na jezdnię nie pcha się komuś pod koła, najprościej jest lżyć innych i zrzucać odpowiedzialność za swoje czyny na resztę świata.
            Tak to się w Polsce porobiło, że wszyscy i wszystko ma myśleć za obywatela. Bo jak nie to jest źle, władza do bani a Szczurek won z wiczlina.
            To jest dokładnie to chamstwo, brak empatii i kultury o którym pisałem wcześniej.

            • 12 1

            • No wiem, że powinni, ale czy ty myślisz, że ja się na co dzień jadąc rowerem z chamstwem nie spotykam? Także ze str. rowerzystów. Ktoś jedzie środkiem ścieżki, albo parami, wyprzedza z prawej, jedzie wprost na mnie (niejeden raz już mnie jakiś kretyn przewrócił i pojechał dalej), nie ma oświetlenia (ostatnio dre mordę "Światła" na takich, jak ich miłam, bo ich nawet nie widać na tak oświetlonej ul. jak Grunwaldzka). Tylko też strasznie nie lubie generalizowania i wylewania nienawiści na forum, bo ona sie potem przeniosi na ulice.

              • 7 2

    • a ja uważam

      że warto wypróbować taką możliwość - jestem ciekawa jak to będzie i nie skreślam zanim zacznie to funkcjonować tak jak ty, bo to głupie

      • 10 22

    • brak słów.. (3)

      do czego tu dochodzi???

      ..ale nic nie pobije pasa dla rowerów na Wita Stwosza w Gdańsku!!

      • 99 54

      • (1)

        Dokładnie! Używam regularnie :)

        • 13 11

        • Ja też. Rowerem. I sobie chwalę.

          • 29 15

      • Bez tego pasa też się świetnie jeździło. A tam gdzie dziuty to można było na lewy pas zjechać. A teraz poza linię wyjexdżać nie wolno, a drogi przecież nie wyremontowali., wiec teraz trzeba po dziurach.

        • 40 14

  • Środkowym palcem pozdrawiam pomysłodawcę tej "inwestycji"!!! (2)

    • 10 3

    • Od kiedy to rower ma coś wspólnego z ekologią. Pierwsze o tym słyszę. (1)

      • 1 0

      • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

        • 0 0

  • zenada (1)

    Debilny pomysl. Kierowcy placa oc, za przeglad, za parkowanie, mandaty i wciaz im sie odbiera i ukraca mozliwosc sprawnego poruszania samochodem.

    • 3 1

    • x - wyłącz silnik, włącz myślenie

      samochody same sobie przeszkadzają: w Gdyni jest ich więcej w przeliczeniu na mieszkańca niż w Berlinie.

      Nadmiar samochodów w mieście jest bardziej istotnym powodem "ukracania" możliwości sprawnego poruszania się samochodem w każdym mieście nie uwzględniającym potrzeb rowerzystów i pieszych.

      Gdyby nie było opłat za parkowanie, nie miałbyś gdzie zaparkować po godzinie 8 rano

      • 0 0

  • Super (5)

    W końcu coś się zmienia!

    • 101 341

    • Tylko czemu na gorsze? (1)

      • 18 11

      • zamień swoje porsche na lepsze

        i tak będziesz stał w korkach tworzonych przez takich jak ty

        • 0 1

    • (1)

      ja też się cieszę

      • 5 5

      • No cóż,głupcy tak mają,wszak przysłowie powiada głupich nie sieją sami się rodzą.

        • 1 0

    • Super ale zdecydowanie za mało

      Kiedy kolejne ulice? Nie ma na co czekać

      • 13 17

  • Brawo! (10)

    Gdynia w końcu się cywilizuje i zaczyna gonić Gdańsk.
    Lepiej późno, niż wcale. Powodzenia i liczymy na więcej!

    • 179 484

    • (1)

      za 10 lat to bedzie wyglądało następująco: obwodnica maks 30km/h a do miasta samochodem nie wjedziesz hehe

      • 2 1

      • jak na obwodnicy zdarzy się stłuczka bo kierowcy nie zachowują odstępu

        to tempo jazdy jest grubo poniżej 30 km/h

        kierowcy sami sobie gotują ten los

        • 0 0

    • ostatnio jak jechałem rowerem obwodnicą, to oszołomy w blachosmrodach (3)

      mijali mnie dosłownie o włos, podczas gdy minimalna odległość wynosi 1,0 metr

      • 18 34

      • Romet

        Szkoda,że Ciebie nie spotkałem na obwodnicy .Powinieneś zapłacić mandat zakaz wjazdu rowerem na obwodnicę MATOLE!!!

        • 0 1

      • Nie rżnij glu........a wiesz o co chodzi

        • 7 1

      • Marna prowokacja, trollu, ale dam ci łapkę w górę na zachętę.

        • 27 7

    • Pseudo brawo

      Z czego się cieszysz .Zobacz ilu matołków popiera Twoje zdanie.

      • 1 0

    • hehe ale jeszcze jej daleko ;)

      • 1 2

    • Marna prowokacja betonie (1)

      Gdynia pany

      • 8 16

      • Chciałbyś rybi łbie

        • 4 2

  • Bojkot ścieżek rowerowych! Wzywam wszystkich do obywatelskiego nieposłuszeństwa przeciwko terroryzmowi rowerzystów (2)

    Dość zawłaszczania przestrzeni publicznej przez niekompetentnych urzędasów i złośliwe lobby rowerzystów.

    • 13 5

    • (1)

      Zgadzam sie. Oddac zagrabiona przez samochody przestrzen - pieszym!
      Przywrocic calkowity zakaz parkowania na chodniku!

      • 2 0

      • Jestem za w miejscach gdzie kierowcy przesadzają z parkowaniem

        Z parkowaniem na chodnikach a tak właśnie jest na 3maja od zgody do 10 lutego nie dość że przejść nie idzie to wystają na 1/3 pasa

        • 1 0

  • terrorysta to osoba (1)

    która swoimi działaniami wymusza negatywne decyzje dla większości

    • 13 1

    • Terrorysta to ktoś kto zabija innych !!! Więc nie pitol głupot. A większość też

      niekiedy może dostać porządnego fioła jak u Niemców w latach 1933-45. Jestem ciekaw, gdybyś urodził się tam u nich w tym okresie to byś zabijał Polaków bo tak chciała większość ?

      • 0 0

  • Terror rowerzystów

    Wszystko rozumiem ale z głupotą trudno się zgodzić! Chyba Gdyńscy radni zbyt długo już siedzą w magistracie. Stwarzanie pozorów to ich domena. Rzeczywistej pracy i dobrych pomysłów niewiele. Trudno trzeba czekać do następnych wyborów bo na dziś to mają nas w głębokim poszanowaniu.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane