- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (113 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (9 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (72 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (21 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (331 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Odwołanie w przetargu na budowę SKM Śródmieście
Nie wiadomo, kto wybuduje stację SKM Śródmieście w Gdańsku. Inwestor odrzucił najtańszą ofertę w przetargu, bo uznał ją za rażąco niską i wybrał propozycję droższą o 5,5 mln zł. Tę decyzję zaskarżył jednak inny konkurent - Budimex - bo jego zdaniem także jest za niska.
Co ciekawe, kolejarze z SKM postąpili bardzo rozsądnie i odważnie, odrzucając wcześniej wartą ok. 61 mln zł ofertę hiszpańskiej spółki Balzoa. Powód? Komisja konkursowa uznała ją za rażąco niską. Firma została poproszona o wytłumaczenie, w jaki sposób zamierza budować tak tanio, jednak jej wyjaśnienia nie przekonały komisji. Zwycięzcą ogłoszono więc konsorcjum Dekpolu (przebudowuje peron SKM we Wrzeszczu) i Rajbudu.
Do dziś jednak nie podpisano z konsorcjum umowy. Dlaczego?
- Do rozstrzygnięcia zamówienia, które ogłoszono 17 czerwca, wpłynęło odwołanie. Teraz musi je zbadać Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych - tłumaczy Bartłomiej Buczek z zarządu PKP SKM Trójmiasto.
Autorem odwołania nie była spółka Balzoa, lecz Budimex. Zdaniem jej przedstawicieli także oferta Dekpolu i Rajbudu nie została właściwie skalkulowana. Krótko mówiąc: także jest zbyt niska.
Jak dotąd nie wyznaczono terminu posiedzenia KIO w tej sprawie.
Termin realizacji przedsięwzięcia to 70 tygodni od chwili podpisania umowy na roboty.
Przypomnijmy: kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmuje ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.
Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.
Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.
Ponadto budowa stacji Gdańsk Śródmieście obejmuje wykonanie kładki z peronu na wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej (a w przyszłości również do centrum handlowo-usługowego Forum Radunia), będącej częścią węzła integracyjnego zlokalizowanego w obrębie wiaduktu.
Zdaniem władz SKM, gdy powstanie przystanek, pasażerowie zyskają stację, z której będzie im bliżej do urzędów i do najbardziej popularnej wśród turystów zabytkowej części Gdańska. Dodatkowo, jeśli znajdą się na to pieniądze, dzięki temu przystankowi, SKM-ki wrócą do kursowania z częstotliwością 7,5 min.
Miejsca
Opinie (118) 2 zablokowane
-
2013-07-03 07:12
NIE WIERZĘ
.... czy w tym kraju nie można czegoś normalnoe zrobić... w mojej opinii to nie system przetargów ( poza tym, że głównym kryterium jest cena a nie czas i jakość wykonania robót) jest błędny tylko popier... firmy, które blokują inwestycje publiczne. No to do Gdańsk Śródmieście pojedziemy w 2020...
- 6 2
-
2013-07-03 06:29
inwestorem jest GIK
bądź czujny!
- 17 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.