• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne zainteresowanie rowerami Mevo

Arnold Szymczewski
29 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.

14 tys. zarejestrowanych użytkowników i blisko 6 tys. wypożyczeń, to bilans dwóch pierwszych dni funkcjonowania roweru metropolitalnego Mevo w samym tylko Trójmieście. Zainteresowanie jest ogromne, prawdopodobnie większe, niż się spodziewano. Z tego też powodu pojawiły się pierwsze niedogodności, które - jak zapewniają twórcy Mevo - będą usuwane na bieżąco.



O ogromnym zainteresowaniu rowerem Mevo świadczy przede wszystkim liczba zarejestrowanych użytkowników oraz pobrań aplikacji na telefony komórkowe.

W ciągu trzech dni funkcjonowania systemu liczba zarejestrowanych użytkowników w 14 gminach, w których działa Mevo, wyniosła 34 tys.

Pobrań aplikacji było ponad 30 tys.

Zarejestrowani użytkownicy w Trójmieście

  • Sopot 856
  • Gdynia 6974
  • Gdańsk 17337

Stan na 28 marca 2019 r.

Wypożyczenia w Trójmieście

  • Sopot 445
  • Gdynia 1224
  • Gdańsk 3997

Stan na 27 marca 2019 r.

Na starcie systemu w Trójmieście pojawiło się na razie 1058 rowerów. Mało? Bardzo szybko okazało się, że tak - i to zdecydowanie. Na blisko 14 tys. zarejestrowanych użytkowników nieco ponad tysiąc rowerów to za mało. Docelowo ma być ich ponad 4000, a w samym Trójmieście 3300.

- Mamy nadzieję, że kolejne rowery dotrą do nas już niebawem - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Będziemy o tym informować na bieżąco.

Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?



Fala Mevo płynie po mieście



Czy korzystałeś z roweru Mevo?

Dzień po uruchomieniu systemu, w środę 27 marca, nasz Raport Drogowy został zasypany zdjęciami rowerów Mevo parkującymi przed biurowcami w Oliwie. Najwięcej, bo ponad 70 sztuk znajdowało się już od rana przed kompleksem biurowym zobacz na mapie Gdańska Olivia Business Centre. Zniknęły jednak niemal natychmiast po godz. 15, gdy część pracowników kompleksu skończyła pracę.

Po południu liczba rowerów dostępnych w śródmieściu Gdańska czy Gdyni spadła do minimum, pojawiły się one natomiast w dzielnicach mieszkalnych. Dotarły tam wraz z mieszkańcami kończącymi pracę w centrum i wracającymi na noc do domów.

Ponieważ w nocy nie zostały one równomiernie rozmieszczone po mieście - co wcześniej zapowiadano - trudno było znaleźć sprawny rower na tzw. dolnym tarasie.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.

Pojawiam się i znikam



Tym bardziej, że zaczynała się trzecia doba funkcjonowania Mevo. W tym momencie wiele rowerów miało już przejechanych po 40-50 km, a co za tym idzie ich baterie się wyczerpywały. A roweru ze słabą baterią wypożyczyć nie można - przynajmniej teoretycznie.

Wtedy pojawiły się pierwsze głosy, że mapa w aplikacji nie pokazuje autentycznej sytuacji w stacjach bazowych Mevo. Dostaliśmy od czytelników zdjęcia rowerów stojących w miejscach, w których aplikacji informowała o ich braku.

Szybko pojawiło się wyjaśnienie: aplikacja nie pokazuje rowerów zarezerwowanych i tych, w których kończy się energia. W Biurze Obsługi Klienta dowiedzieliśmy się również, że rower, którego nie da się wypożyczyć (mimo stanu baterii powyżej 20 proc.) może być zarezerwowany przez serwis, który w systemie dostał informację o usterce.

Ale z tym też sprawa nie jest do końca jasna.

- Około godziny 13 na stacji przy Wałach Piastowskich w Gdańsku stało pięć rowerów, choć aplikacja pokazywała, że nie ma ich tam wcale. Choć we wszystkich paliła się czerwona dioda, oznaczająca, że bateria jest wyczerpana i roweru nie można wypożyczyć, to na moich oczach skorzystały z nich dwie osoby, a ja wsiadłem na trzeci rower. Podróż odbyła się bez problemu - opowiada pan Michał.
Faktem jest, że trzeciego dnia działania systemu liczba sprawnych rowerów zmniejszyła się radykalnie. Po południu znalezienie sprawnego roweru graniczyło z cudem.

- W części rowerów rozładowały się już baterie, pracujemy nad tym, by wymienić je jak najszybciej. W terenie pracują już dodatkowe ekipy. Jest to wyjątkowa sytuacja, wynikająca z faktu, że wszystkie rowery zostały uruchomione w jednym momencie - przekonywał zarządca systemu w czwartek po południu.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Mieszkańcy skarżą się na brak rowerów w południowych dzielnicach Gdańska w ciągu dnia.

Problemy z oddawaniem roweru do stacji Mevo



Na inny problem natknięto się już pierwszego dnia działania Mevo. Część użytkowników alarmowała, że mimo prawidłowego oddania roweru do stacji bazowej naliczano im karę (3 zł) za zaparkowanie w niedozwolonym miejscu.

- Drugi dzień wypożyczam sobie rower, oddaję na stacji 11186 pod Alchemią, za chwilę przychodzi mail - "Płatny zwrot poza stacją". Dzwonię do BOK, od razu anulowali. Jako że to miejsce pracy połowy Trójmiasta, rowerów na tej stacji jest już około 15, z ciekawości patrzę na stronę internetową, a tam... pięć rowerów na stacji i 10 w promieniu 20 metrów od stacji, w tym kilka na środku al. Grunwaldzkiej - denerwował się pan Łukasz.
Faktem jest, że system lokalizowania GPS nie działa bardzo precyzyjnie. Ale to problem pierwszych dni działania systemu, potem zostanie poprawiony.

  • Tak, zdaniem systemu GPS w aplikacji Mevo, poruszał się jeden z użytkowników roweru miejskiego w Trójmieście.
  • Użytkownicy zachodzili w głowę: błąd lokalizacji GPS czy pierwsza mewa wylądowała już w Motławie?
- Problem z pobieraniem 3 zł jest już w trakcie rozwiązywania. Dziękujemy wszystkim użytkownikom za zgłoszenia, każda reklamacja jest uznawana na korzyść osób zgłaszających problem, a operator wprowadza poprawki. Rower starajmy się odstawić w stacji, a jeśli jest pełna, to najbliżej, jak się da. W przypadku kiedy stacja jest tak mocno przepełniona, że naliczy opłatę - prosimy o niezwłoczny kontakt z operatorem systemu. Jednak w wielu przypadkach, jak choćby przy Olivia Business Centre, choć rowery stoją poza stacją, to system akceptuje ich obecność w tym miejscu - informuje Dominik Makurat.
Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł. Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł.

Postój roweru - bardzo ciekawa alternatywa dla całkowitego zwrotu Mevo


Pierwsze dni pozwoliły nam odkryć kilka ciekawych rozwiązań w systemie Mevo. Jednym z nich jest "postój", czyli krótka przerwa w jeździe, podczas której mamy jednak kontrolę nad naszym rowerem. Po wybraniu tej opcji w aplikacji i zamknięciu roweru, możemy go pozostawić nawet w strefie, gdzie parkować nie wolno, bez dodatkowej opłaty w wysokości 3 zł. Nasz rower stanie się też niewidoczny dla innych, dzięki temu nikt go nie wypożyczy. Czas postoju odliczany jest jednak od dziennych minut przyznanych w ramach naszego abonamentu, czyli zapłacimy za niego jak za jazdę. Gdy korzystamy z roweru bez abonamentu, opłata za postój wynosi 10 gr za minutę. Co ciekawe, ta opcja jest także dostępna dla osób nieposiadających aplikacji mobilnej.

- Jeśli ktoś nie ma aplikacji mobilnej, a chce skorzystać z opcji postoju, powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i tam konsultanci przeprowadzą tę procedurę - podpowiada Dominik Makurat.


Numer PESEL w Mevo

Pewna część użytkowników Mevo była zaskoczona, że w formularzu rejestracyjnym trzeba było podać numer PESEL. Jednego z naszych czytelników ta konieczność zraziła do korzystania z roweru. Czy rzeczywiście operator systemu musi mieć dostęp do tak ważnych danych osobowych?

Dominik Makurat: - Numer pesel potrzebny jest do weryfikacji tożsamości użytkownika. Zapewniam, że te dane są odpowiednio chronione.
Po trzech dniach działania roweru Mevo już widać, że wraz z nim przyszła rewolucja, której mieszkańcy Trójmiasta potrzebowali jak kania dżdżu. Mimo pewnych niedociągnięć i problemów wieku dziecięcego, charakterystycznych dla wielu rozpoczynających się dużych projektów, przyszłość systemu Mevo widzimy w wyłącznie jasnych barwach.

W związku z dużym zainteresowaniem rowerem metropolitalnym utworzyliśmy specjalny adres mailowy mevo@trojmiasto.pl. Zachęcamy do przesyłania waszych komentarzy dotyczących funkcjonowania roweru oraz aplikacji mobilnej. Informacji na temat roweru i aplikacji udziela Biuro Obsługi Klienta bok@rowermevo.pl
09:57 29 MARCA 19 (aktualizacjaakt. 11:05)

W Luzinie brak rowerów mevo (22 opinie)

No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam
No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (856) ponad 20 zablokowanych

  • Czekajta (6)

    Stoczniowcy jak nauczą się korzystać z apki to o wolnych rowerach będzieta mogli se ino pomarzyć hehe

    • 27 5

    • (1)

      Może w czasach kiedy w samej Stoczni Gdańskiej pracowało 17 tys ludzi ale dzisiaj kiedy jest ich kilkuset...

      • 7 0

      • Przesadzasz

        Jest ich mniej to fakt,ale jest ich jeszcze parę tysięcy,wiem bo tam robię

        • 1 0

    • Potwierdzam - praktyczne te rowery (3)

      Do kosza mieści 12 specjali.

      • 13 1

      • Mniam

        Specjal,nie ma lepszego a jeszcze teraz można wygrać piwko ,to ino dużo kupować i chlać

        • 1 0

      • ale tylko 3 kraftowe

        • 0 0

      • tylko ftedy drogi nie widdac, hep
        ale po kija mi co widzieć?

        • 0 0

  • Pod OBC rowery zabierają miejsce pieszym (5)

    Czy w OBC są prysznice?

    • 27 6

    • (2)

      Są szatnie i prysznice dla rowerzystów

      • 13 0

      • A ja zhakowalem system (1)

        I jako biegacz tez korzystam

        • 8 1

        • zuch!

          • 5 1

    • (1)

      Po jeździe na rowerze elektryczny, zwłaszcza w tych temperaturach to prysznic raczej nie jest konieczny.

      • 2 0

      • On tylko pytał.

        Żeby przypadkiem tam nie wejść. On się boi wody jak diabeł święconej.

        • 1 0

  • W ankiecie brakuje... (1)

    Wszystkie rowery w okolicy były rozładowanie więc nie miałam okazji skorzystać choć bardzo chciałam

    • 26 2

    • Jeszcze brakuje

      Mieszkam na szkółkach gdzie nie ma ani jednej stacji, choć jest tam 9 osiedli mieszkaniowych. Więc nie mogę skorzystać bo muszę iść 2 km, lub wrócić i mi naliczą 3zł

      • 1 0

  • za 40 mln ile rowerów by zostało kupione zamiast elektrycznych?

    Może lepiej jest również kupić z 8 rowerów zwykłych zamiast jeden elektryczny (kosz zwykłego też pewnie będzie dużo większy niż normalnie).

    • 14 8

  • Miasto pozwolilo na mordor nie zapewniajac dojazdu (8)

    To swiadczy o tym, ze za korki w Oliwie odpowiada miasto. Pozwala na budowe takiego mordoru jednoczesnie nie zapewniajac sprawnego transportu. Rozklad linii autobusowych i tramwajowych jak 30 lat temu, zadnej nowej linii !!! A zainteresowanie rowerem pokazuje, ze jak ludzie maja alternatywe, to chetnie z niej korzystaja.

    • 53 10

    • (4)

      nie zmyslaj 139 nie było, a jest.

      • 1 10

      • SKM też jest pod drzwiami. (3)

        • 8 8

        • a nawet tramwaj

          • 5 3

        • Pod drzwiami to sąsiad passata parkuje

          A tu masz 600m do SKM przez jakiś kryzysowy wąski chodnik, w hałasie i spalinach. Potem tylko 7 pasmowe skrzyżowanie dwuetapowe, krzywy chodnik z kałużami i wejście na peron jak w tabor romski. I tak dwa razy dziennie sobie pochodź to zobaczysz jak to jest "pod drzwiami" mieć SKM.

          • 12 5

        • Pod drzwiami i bezużyteczne.

          • 0 1

    • to ja mam chyba omamy, skoro widze obok SKM

      na całym swiecie - tym cywilizowanym - na zachodzie w USA itd ludzie dochodzą nawet pare kilometrów do stacji kolejowej, metra, itd - a w dzikich krajach jeżdżą wszędzie samochodami - wybierz się do Kairu choćby i powodzenia

      • 1 3

    • Tramwaj, SKM, autobusy (1)

      Czego ci tam brakuje, lądowiska dla sterowców?

      • 6 6

      • na tym portalu pełno takich - chyba im płacą

        • 1 6

  • Słabo (7)

    Usiłowałam zdobyć rower na Zaspie. Było bez szans. Na razie wpłatę na abonament uważam za wyłudzenia.

    • 44 9

    • (4)

      Trza myśleć... wiadomo, że na początku będzie ogromne zainteresowanie..

      • 5 9

      • Ale było oczywiste, że firma jak 30% zrobiła, to będzie w stanie je obsługiwać i wymienić baterie (2)

        Dlatego wszystko stoi.

        • 4 1

        • A u nie stoi. (1)

          (rower)

          • 0 1

          • a może "durny Stefan"

            • 1 0

      • pozniej bedzie jeszcze wieksze

        • 2 0

    • Nie było roweru pod twoją klatką ?! To skandal !!! A wyłudenie zgłoś na policję .

      • 2 5

    • Trzeba bylo wstac o 4.39

      • 2 0

  • Gdybym miał pewność, że nikt nie zniszczy mojego roweru przed domem lub pracą w nocy, to zawsze bym nim jeździł. (1)

    Nawet wystarczyłoby mi, aby było ubezpieczenie tego roweru w normalnej cenie, tak, abym mógł sobie w każdej chwili kupić nowy, lub nie bawić się dwa dni w naprawy itp.

    • 12 5

    • Zaplaciłem 209 zl za ubezpieczenie roweru elektrycznego

      • 1 0

  • Liczą się drogi dla rowerów... a jakie rowery będą... to już tylko 1/100 pracy. Wisienka na torcie. (1)

    • 9 2

    • Opinia wyróżniona

      Jest dobrze

      Trójmiasto ma ten plus, że infrastruktura rowerowa jest na wysokim poziomie. Dobra kolejność, super projekt, a z czasen niedoróbki się dopracuje.

      • 2 1

  • Kto wie, ile już rowerów zajumali? (6)

    hmm jak kosztuje 12 tyś... taki jeden

    • 3 15

    • (1)

      I gdzie takim ukradzinym rowerem pojeździsz , chyba że wywieziesz go na wschód

      • 3 0

      • no tak...

        ogólnie, to raczej na części "elektryczne" itp.
        Wątpię, aby to była prototyp który posiada tylko gdańskie (jeśli chodzi o elementy mechaniczne itp).

        • 1 0

    • 12 tyśęcy, niemorzliwe. (3)

      To jezd apsórt.

      • 0 4

      • wczytaj się w regulamin. (2)

        • 0 0

        • jaki ty kwa gupi jesteś (1)

          To jedna z firm która wyłudza kasę na czym się da .
          Rzekome złe odstawienie, nie odstawienie itp. - zauważysz po - walkach zwrócą, nie zauważysz ich zysk.
          a w regulaminie mogli i wpisać 120 tys. i też byś to łyknął ?
          rower nie jest wart więcej niz 5k
          a 12k ma odstraszać przed celowym zniszczeniem itp. i na tyle cie bedą ścigać bo się na to zgodziłeś akceptując regulamin

          • 6 1

          • wiec jest to próba wyłudzenia?

            • 1 0

  • Zobaczę za miesiąc

    Jak zadziała będę używał. Ale jest ryzyko że będzie lipa przez głupi pomysł baterii

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane