- 1 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (73 opinie)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (54 opinie)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (175 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (64 opinie)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (448 opinii)
Oklejony tramwaj w prezencie od miasta
Tramwaje i autobusy powinny być wolne od wielkich reklam - taki warunek postawił Zarząd Transportu Miejskiego gdańskim przewoźnikom. Po jednym wyjątku, zrobionym dla gdańskiej Lechii, przyszedł czas na drugi - ale na niejasnych zasadach.
Chodzi o wielką reklamę "Dziennika Bałtyckiego". Zarząd Transportu Miejskiego nie kryje zdziwienia całą sytuacją.
- Zgodnie z umową, reklamy komercyjne można umieszczać jedynie w obrębie kremowego pasa po bokach i z tyłu pojazdu. Projekty większych powierzchniowo reklam powinny być nam przedstawiane do akceptacji. Reklamy "Dziennika Bałtyckiego" nikt z nami nie uzgadniał - mówi Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk.
W umowie pomiędzy ZTM a ZKM istnieje jednak klauzula, która zezwala na zamieszczenie reklamy zakrywającej okna, ale tylko na wyraźne zlecenie władz miasta. Tak było np. w przypadku tramwaju pomalowanego w barwy Lechii.
Na pytanie, kto zaakceptował i zlecił reklamę "Dziennika Bałtyckiego", rzecznik ZKM, Krzysztof Wojtkiewicz, odsyła do władz miasta.
- W przypadku "Dziennika Bałtyckiego" wyraziliśmy jednorazową zgodę, bo gazeta w tym roku obchodzi 65-lecie - przyznaje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Ale tu nie chodzi o pieniądze. Raz na jakiś czas będziemy się zgadzać na tzw. reklamy okolicznościowe. W tym roku pojawi się też tramwaj z okazji obchodów 30. rocznicy Sierpnia '80
Rzeczywiście, nie chodzi o pieniądze, bo za reklamę na tramwaju gazeta nie musiała płacić. Z oświadczenia ZKM wynika, że w przypadku "reklam okolicznościowych" reklamodawca zobowiązany jest wyłącznie do pokrycia kosztów naklejenia nadruków na pojazd.
Aktualizacja, godz. 7.08 Stanowisko Dziennika Bałtyckiego, o które poprosiliśmy w czwartek, dotarło do nas dopiero w nocy z poniedziałku na wtorek. Dyrektor działu marketingu gazety, Gabriela Gusztyn-Popławska poinformowała, że oklejenie tramwaju to pierwszy etap promocji gazety i już niebawem w tym tramwaju będzie można przeczytać "Polskę Dziennik Bałtycki". Nie udało nam się jednak zdobyć informacji jak długo niebieski tramwaj będzie jeździł po Gdańsku.
Do tramwaju "Dziennika Bałtyckiego" wkrótce dołączy ponownie pojazd "Lechii Gdańsk", który wrócił na tory po wypadku, do jakiego doszło w połowie marca. Pasażerowie będą oglądać świat przez siatkę także z pojazdu promującego Gdańsk, jako Europejską Stolicę Kultury 2016.
Względy okolicznościowe, związane z obchodami 65-lecia dziennika, na które wskazują w treści swoich wypowiedzi przedstawiciele władz miasta, miały tylko i wyłącznie znaczenie dla wyrażenia zgody na niestandardową formę reklamy, obejmującą również powierzchnię szyb, jednakże nie skutkowało to zwolnieniem z obowiązku uiszczenia należnych opłat, jak błędnie wskazał autor publikacji.
Wydawca poniósł zarówno koszty naklejenia i montażu nadruków na pojazd, ale również koszty wynajmu całej powierzchni reklamowej pojazdu.
Jak wyjaśniono w treści artykułu z dnia 12 sierpnia 2010 roku "Reklama na tramwaju za reklamy w gazecie" należność za wynajem powierzchni reklamowej zostanie rozliczona w barterze. Połowa wartości kontraktu ma zostać sfinalizowana do końca 2010 roku natomiast druga jego część ma być przedmiotem osobnej umowy, zawartej już w roku 2011.
Mając powyższe na uwadze, wydawca portalu przeprasza wydawcę Polski Dziennika Bałtyckiego oraz pracowników redakcji za nieuprawnione sugestie, że:
1) reklama na tramwaju stanowi prezent od miasta
2) reklama, o której niesłusznie napisano, iż jest darmowa, może wywierać wpływ na obiektywizm, rzetelność i wiarygodność dziennikarzy Dziennika Bałtyckiego, szczególnie przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-16 18:47
Przykre skojarzenie
parabola..ale jednak - jak w wagonach bydlęcych 70 lat temu ?
- 1 0
-
2010-06-16 19:25
Brzydko!!
Ladnie Lechia Gdansk :)
- 0 0
-
2010-06-16 19:56
:/
jeszcze nim nie jechałam, ale widziałam i współczułam ludziom, którzy nim jechali. po co w ogóle robić szyby w tramwajach, jeśli można je sobie w ten sposób zasłonić?
- 2 0
-
2010-06-17 14:11
oreklamowane zkm
CO TO MA BYĆ !!! W ryciu niewidzałem żeby tramwaje w gdańsku były tabrzytkie . Jak chcecie oreklamować tramwaj to powinniście najpierw powinniście go obmalować a pużniej oklejć
- 1 0
-
2010-06-22 09:32
Bardzo mocno nie interesuje mnie tramwajem jakiego koloru pojadę za to nie lubię tych pozaklejanych siatka okien... Sa tragiczne! "Młodsi" też czasem nie moga się zorietowac gdzie sa nie tylko starsi... Po za tym nie zawsze święci słońce i po prostu w tramwajach jest ciemno i ponuro...
Akurat tramwajami jeżdze stosunkowo rzadko ale to samo i to coraz częsciej zajwisko widuje się w SKMkach!!! A tam jezdze już na codizeń regularnie i nie powiem, że sytuacja mi się bardzo nie podoba...
NIE oklejaniu tramwaji i SKMek reklamami!!!- 1 0
-
2010-08-05 19:31
taaa
Lechia ma ładny tramwaj dlaczego Wybrzeże nie może mieć ?
Żużel gorszy od piłki nożnej ?- 0 0
-
2014-07-08 15:22
Dla mnie jest ok
Ja jeżdżę codziennie tramwajami i mi osobiście reklamy nie przeszkadzają a nawet czasem można trafić na całkiem fajne wykonanie. Tu kilka ciekawych pomysłów można znaleźć
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.