• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oliwa broni się przed ciężarówkami

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Znak B-5 - zakaz wjazdu pojazdom ciężarowym o masie całkowitej przekraczającej 24 tony na ul. Czyżewskiego w Gdańsku. Znak B-5 - zakaz wjazdu pojazdom ciężarowym o masie całkowitej przekraczającej 24 tony na ul. Czyżewskiego w Gdańsku.

Na wjazdach do Oliwy stanęły znaki zakazujące wjazdu na teren dzielnicy ciężarówkom, których masa przekracza 24 tony. Część mieszkańców chciała wprowadzenia jeszcze surowszego zakazu.



Czy wprowadzony zakaz faktycznie odciąży ulice Oliwy?

Samochody ciężarowe muszą odtąd omijać Oliwę. Na rogatkach dzielnicy ustawiono sześć znaków zakazujących wjazdu ciężarówkom o masie całkowitej przekraczającej 24 t. Na dużych skrzyżowaniach stanęły dodatkowo cztery tablice uprzedzające o ograniczeniu w ruchu ciężarówek.

O ustawienie tych znaków prosili sami mieszkańcy Oliwy. W maju tego roku Rada Osiedla zaapelowała do prezydenta Gdańska o wprowadzenie całodobowego zakazu wjazdu dla ciężarówek o masie całkowitej przekraczającej 16 ton.

Sprawa trafiła do Zarządu Dróg i Zieleni. Po przeprowadzeniu badań inżynierowie ruchu uznali, że propozycja jest trafna, choć jednak zbyt surowa. Powstał więc projekt nowej organizacji ruchu, którego celem było wyeliminowanie ruchu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 t.

- Cieszy nas wprowadzony zakaz, choć różni się od naszych pierwotnych założeń. Będziemy bacznie przyglądać się pojazdom ciężarowym. Jeśli nadal ulice będą rozjeżdżane przez ciężkie maszyny - o wadze powyżej 24 ton - zwrócimy się o pomoc do policji. Ponadto w sytuacji gdy ruch lżejszych pojazdów ciężarowych będzie ciągle nadmierny, wystąpimy do władz miasta o zaostrzenie dotychczasowego zakazu - zaznacza Tomasz Strug, przewodniczący Rady Osiedla Oliwa.

Znaki zakazują wjazdu ciężarówkom w ulice: Czyżewskiego zobacz na mapie Gdańska, Nadwodną zobacz na mapie Gdańska, Opacką zobacz na mapie Gdańska, Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska, Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska oraz Spacerową od wysokości drogi do ogrodu zoologicznego w stronę Oliwyzobacz na mapie Gdańska.

Mieszkańcy liczą też na mniejsze korki w ciągu ul. Spacerowej. - Zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 24 ton wpłynie na natężenie ruchu między Osową a Oliwą. Mam nadzieję, że dzięki temu pojedziemy szybciej ul. Spacerową w godzinach szczytu - uważa Strug.

Za naruszenie zakazu wjazdu policja może wymierzyć kierowcy ciężarówki mandat w wysokości 250 zł i cztery punkty karne.

Miejsca

Opinie (166) 6 zablokowanych

  • zakaz

    A ktoś wie czy za przejazd ta droga autem powyżej 24t przychodzi mandat?

    • 0 0

  • Jak Oliwa to i Strzyża i Wrzeszcz (2)

    W pełni popieram. Pytanie tylko czemu tylko w Oliwie? czy wybranych dzielnicach? Wielkie tiry powinny mieć zakaz wjazdu do centrów miast.

    • 1 1

    • Nie wiesz o czym mówisz człowieku.

      • 0 0

    • A firmy, która mają swoje bazy w centrach miast, a firmy transportowe, obsługa stoczni, terminali kontenerowych?

      • 0 0

  • To właśnie pokazuje, że Pan Tomasz Strug nie ma pojęcia o czym mówi. (2)

    24 tony to Ciągnik siodłowy z naczepą załadowany na full np. Chłodnia pełna towaru. Pan Tomasz będzie się przyglądał teraz tym zestawom i będzie się zastanawiał czy przekracza 24 tony. Żenua ! Otóż Panie Tomaszu: nie, nie przekracza 24 ton.

    • 0 2

    • Zastanów się co piszesz.Wprowadzasz ludzi w błąd

      • 0 0

    • i jeszcze jedno!

      Czy jak zaostrzycie ograniczenie tonażowe to sami na plecach będziecie zaopatrywać supermarkety Panie Tomaszu. No przecież ludzie muszą jeść.

      • 0 2

  • Zdecydowanie tunel.

    Tylko tunel pod Pachołkiem i druga jezdnia ul. Spacerowej rozwiąże problem.

    • 0 0

  • leczenie syfilisa maścią (16)

    Ciężarówy blokują Spacerową w zimie, gdy nie dają rady pod górę.
    A tam jest korek caluteńki rok, głównie przez osobówki, wiele z nich (ok 1/3!!!) z rejestracją GSP.

    Dla mnie 2+2=4. Nie jest to oczywiste ani dla urzędasów ani wielu tutejszych trolli. Sopot MUSI jeździć na wieś WŁASNĄ drogą.

    Jeśli nie przez Reja, to niech se kopią tunel, niech se zrobią wiadukt nad lasem, niech se sprawia teleporter jak ze Star Treka, ale wara im od Spacerowej. To miasto-pasożyt, żeruje na Gdańsku i Gdyni, niemal nic nie dając w zamian.

    • 110 16

    • Nie wiedziałem ze Trójmiasto ma GSP

      Nie wiem głąbie co rejestracja ma do korków.

      • 0 0

    • proponuje

      zamknąć wszystkie dojazdy z Gdańska i Gdyni,wybudować port ,i tunel do obwodnicy ,odciąć całkowicie Sopot od trójmiasta jeżeli sąsiadom tak obecność Sopotu w Trójmieście przeszkadza .

      • 0 0

    • Super, tylko Sopot swoim terytorium nie dosięga obwodnicy (1)

      powodzenia życzę z budowaniem drogi i węzła na nie swoim terytorium.

      • 4 4

      • to znaczy ze nie jest zdolny do samodzielnego istnienia i powinien zostać PILNIE zlikwidowany

        • 2 0

    • No, no, no ! 80/11. Sopot żeruje ? Chyba żarty uprawiasz. Turystyka to (1)

      nie gospodarka ?
      I skończ waść i twoi klakierzy te durne wojenki na rejestracje.

      • 2 5

      • sopot BIERZE turystów i ich doi
        a GA i GD maja z tego tylko korki i smród
        a Sopot nie ponosi żadnych kosztów, a tylko zgarnia zyski

        ta enklawa powinna zostać NATYCHMIAST wcielona do Gdyni i Gdańska.

        • 3 0

    • (1)

      dodam jeszcze prawie jak trol, ze GSP nie potrafią kierować swoimi samochodami tylko trzymają kierownice jak bezmózgie małpy

      • 16 4

      • i zwykle samochód GSM jest dłuższy o metr od GA lub GD

        • 0 0

    • a gdzie ty masz GÓRĘ na SPacerowej? (1)

      • 0 9

      • blachośmierdziel!

        • 0 1

    • (1)

      Sopot był i będzie w granicach administracyjnych naszego państwa - Wolnego Miasta Gdańska, natomiast zobacz ile Spacerową jeździ jakiś GA, GKA etc., proponuję w ogóle wprowadzić zakaz poruszania się ciężarówek dla ruchu tranzytowego przez miasto

      • 3 2

      • to twoje "nasze państwo wolne miasto gdańsk" napadło na Polskę nad ranem 1.IX.1939, a dopiero potem zostało wcielone do Rzeszy. Zaraz potem przeprowadziło eksterminację polskiej ludności w KZ Stutthof.

        Gdańsk powinien za to zostać zmieciony z mapy. Całe Trójmiasto to powinno się nazywać Gdynia.

        A teraz Sopot zrobił rower Trójmiejski (tak to nazwał) dla swoich za 0zł za pierwsze 20 minut, a dla Gdańszczan 8 złotych. OSIEM. Poza sezonem cztery.

        Nexbike w Wawie bierze ZŁOTÓWKĘ.

        • 0 4

    • A gdyby tak zamknac sopocka i malczewskiego dla ciebie?

      • 2 5

    • ciężarówki ograniczają przepustowość skrzyżowania z Grunwaldzką

      a tamto skrzyżowanie decyduje o rozładowaniu korka. W samej Oliwie też za dużo jest świateł - czy ulica Leśna potrzebuje własnych świateł? Niech objadą i wjadą od Polanki.
      Dalej w stronę Oliwy jest światło "dla pieszych" - ze sprytną automatyką tak, że pieszy czeka zawsze - bez rozpoznania kiedy ostatnio było zielone dla pieszych. Ale to inna historia.

      • 1 2

    • nie wiem co Ci Sopot zrobił

      ale musiało naprawdę boleć, że tak go znienawidziłeś.

      • 3 12

    • bo Sopot to taka wieś między Gdańskiem a następną wsią -Gdynią

      • 12 14

  • Czemu tam jest dopisek 24T ? (4)

    powinno być bez 24T i było by poprawnie.

    • 9 18

    • (2)

      Wtedy by oznaczało że nie może wjechać cięższy niż 3,5t. Więc tylko osobówka lub rower

      • 11 2

      • (1)

        lub ciężarowy, ale do 3,5 tony :P

        • 1 0

        • nie ma takich, sprinter z konternerem i winda, jakie jezdza w firmach kurierskich waza od 3 do nawet 3,3 tony, wiec jaka on ma ladownosc? gdyby tak kazdego na miescie przewazyc, to kazdy jeden bedzie przeladowany, no chyba ze trafi sie na pustego bo juz towar zdal do klienta.

          • 0 0

    • to wtedy sklepy by towar taczkami woziły

      • 7 2

  • ViaToll

    Dopóki viatoll będzie okradać firmy transportowe, dopóty kierowcy będą szukać choćby kilometra oszczędności i korkować miasta. Jak były winiety nie było aż takiego problemu.

    • 0 0

  • TIR-y (5)

    powinne mieć zakaz wjazdu do centrów miast.Wszystkie towary powinny być przeładowywane w spedycjach zlokalizowanych na obrzeżach miast lub przy drogach obwodowych I dostarczane do centrów przez mniejsze ciężarówki.A tak to 40-sto tonowe zestawy niszczą drogi w miastach które to remontowane są przez lokalne władze.

    • 77 10

    • tiry (1)

      A jak dostarczyć i czym towar o wadze 24ton do jednego odbiorcy Podzielić na przesyłki 1 tonowe i dostarczyć 24 małymi pojazdami,kto za to zapłaci?

      • 1 1

      • dowiesc mala ciezarowka o masie calkowitej do 12ton, tirem do rogatek miasta do magazynu centralnego przy obwodnicy, a juz do klienta z magazynu centralnego mala solowka.

        • 0 0

    • To nie wina TIRów,że miasta przylegają do portów (1)

      • 7 3

      • oczywiście

        oczywiście że nie ale to wcale nie znaczy że tiry mogą się błąkać po całym mieście.Jasne jest również że jakaś część tirów musi dojechać do portów ale powinna być wyznaczona I odpowiednio wzmocniona jedna droga a tak niestety nie jest.

        • 10 0

    • centra spedycyjne rozwiązałyby kilka problemów.

      większość sklepów ma magazyny zbyt małe, żeby mieścił się w nich bardziej chodliwy towar. Po drugie do takiego centrum mógłby dojechać dostawca lokalny. Załadowanie zwykłego 3,5 tonowego samochodu nawet trzy razy dziennie się opłaca.

      • 6 2

  • 250 zł mandatu ?? (17)

    dla kierowcy, który wiezie towar za kilka milionów...
    opłaca się pokornie zapłacić mandat...

    moim zdaniem jest to porażka Rady Osiedla...

    • 55 18

    • ale Ty duzo wiesz o transporcie, kierowca ktory zarabia 2500pln, to on dostanie mandat, i punkty, a nie firma(spedycja) ktora inkasuje pieniadze za transport, wiec dla kierowcy sie nie oplaca, niech go zlapia 1 raz w tygodniu i prawie pol wyplaty nie ma i 16 punktow karnych, i do stracenia prawa jazdy juz niewiele zostaje. Polska to taki dziwny kraj, zakazy, nakazy, a panstwo tylko patrzy jak wydoic ze zwyklego obywatela ekstra dla panstwa pieniadze. zlodziejstwo

      • 0 0

    • (11)

      aaa czyli wg ciebie oplaca sie lamac przepisy bo oni za 1 transport zarabiaja miliony :) co ty piszesz lub co ty palisz ?

      • 12 13

      • (4)

        czy ja napisałem, że zarabiają miliony?
        napisałem, że w grę wchodzą spore kwoty...
        jak jedziesz zaopatrzyć hurtownię to nie będziesz się przejmował nikłym prawdopodobieństwem otrzymania mandatu na 250zł

        • 3 2

        • Dokładnie,liczy się nie kwota mandatu,ale wartość oczekiwana kosztu mandatu (3)

          A ta jest śmiesznie niska,bo za mało u na "krokodylków" z ITD i za rzadko kasują patologię tirową.

          • 2 1

          • 4pkt za to robią różnicę (2)

            Ryzykować będzie max do 2 takiej wpadki, a jak ludzie będą widzieć tam coś cięższego niż 24 tony to na pewno i krokodyle zawitają.
            Bo tu nie o kasę chodzi o ryzyko utraty prawa jazdy, a potem pracy itd, bo co to za kierowca bez prawa jazdy.

            • 1 0

            • Niestety,kierowca bedzie ryzykowac,bo inaczej go pracodawca wychrzani

              Punkty sie przedawniaja,a wiekszosc tirowcow nic innego nie umie i innej pracy nie znajdzie

              • 1 1

            • to przyszły operator koparki ręcznej :)

              • 0 0

      • opłaca się (5)

        wystarczy podstawowa znajomość matematyki (dodawanie i odejmowanie). Co innego moralność/etyczność takiego postępowania, a co innego strona finansowa. Jakby nie patrzeć: 1000000-250=999750, całkiem niezła kwota zostaje, niejeden nie zawaha się przed kradzieżą, albo morderstwem za tyle kasy, a przejmie się zakazem wjazdu? Raczej nie

        • 4 14

        • (1)

          a 4 punkty to co wyparowaly? max 6 razy pozniej nara prawko.

          • 2 0

          • a potem zapłać za nowe :>

            • 1 0

        • towar nie jest własnością firmy przewozowej

          nawet jeśli ma tam towar za milion to na pewno nie swój.

          A co z wywrotkami, które przecież są jednymi z cięższych pojazdów? Cena transportu wywrotki piachu to kilka stówek (max kilkanaście) łącznie z materiałem. Mandat 250 zł to dla firmy cały kurs za frajer.

          • 6 0

        • Co za matematyk

          Chłopie, podstawówkę już skończyłeś?
          Co on ma towar sprzedać żeby ten milion zarobić???
          Przecież transport tyle nie kosztuje a co dopiero zarobek.
          Obudź się!

          • 11 0

        • opłaca sie

          nie montowac hamulcow... autko tansze w eksploatacji i srednia predkosc wieksza.... a w razie czego zawsze mozna walic w osobowki

          • 9 1

    • Ojeja (1)

      Co oni tam wożą w tych ciężarówkach? Chyba wyłącznie kosztowności...

      • 5 1

      • Diamenty. Dlatego takie przeładowane. Nie opłaca się wieźć mniej,niż 30 ton diamentów.

        • 2 0

    • Z tymi milionami to przesadzasz

      Ale faktem jest, że szef takiej firmy transportowej daje parę groszy kierowcy by ten ew mógł zapłacić jakiś mandat lub żeby dał w łapę jeśli można. Znajomy pracuje na tirach, takie są realia ;))

      • 4 4

    • Malo kto wozi towar za pare mln :)

      Za pare baniek to statki woza towary.

      • 2 0

  • Strug znowu się ośmiesza (1)

    czy ta gnida wszędzie musi się wypowiadać???Na niczym się nie zna i nic nie robi,a w mediach bryluje...

    • 1 1

    • and?czak

      o opozycja się odezwała...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane