- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (300 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (22 opinie)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (30 opinii)
- 6 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (166 opinii)
Opóźnienia SKM? Maszynista ruszy, gdy rozkaz będzie na kartce
Gdy skradzione zostają kable trakcyjne, to gigantyczne opóźnienia na kolei są pewne. W ostatnich tygodniach przeżywaliśmy takie kłopoty nie raz. Winny chaos i zaskoczenie? Też, ale również kuriozalne przepisy.
- Podczas ostatniej kradzieży trakcji w okolicach Chyloni, najpierw dogadać się musiały ekipy z dwóch nastawni pomiędzy wyłączonym odcinkiem. Potem w takich wypadkach dostajemy rozkaz, który na szczęście dyktowany jest przez radiotelefon. I dopiero możemy ruszać - mówi nam maszynista z kilkunastoletnim stażem.
To i tak nieźle, bo w niektórych wypadkach rozkaz musi być dostarczony na kartce. W SKM jest łatwiej, na kartkę spisuje go kierownik pociągu lub maszynista. Dzięki temu nie trzeba czekać, aż ktoś dojedzie na stację i rozkład fizycznie wręczy maszyniście. Ale na rozkaz przez radiotelefon też trzeba czekać. Czasem kilka minut, czasem kilkadziesiąt. I jeszcze trzeba go na kartkę dokładnie spisać. Dopiero potem pociąg może ruszyć.
- Kiedy jesteśmy zmuszeni prowadzić ruch pociągów na tak zwany rozkaz pisemny, zachowanie równego poziomu bezpieczeństwa, jak przy sterowaniu automatycznym, to priorytet. Prosimy pasażerów o wyrozumiałość, dyspozytorzy ruchu i maszyniści pracują wtedy w dużym stresie, aby po pierwsze bezpiecznie, a po drugie możliwie szybko przewieźć pasażerów. Zawsze w tej kolejności - podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Miejsca
Opinie (94) 6 zablokowanych
-
2012-09-29 13:54
GŁUSZEK - największy nierób w SKM
w pierwszej kolejności powinien iść do wymiany. Znawca marketingu - hahaha
- 4 1
-
2012-09-29 11:33
bzdura :] (1)
sygnal zastepczy + informacja kiedy pociag ma jechac i jechane(np. za pospiesznym ktory za iles minut pojedzie)
nawet w trakcie robot na torach pociagi jada na sygnalne zastepczym(tak pasazerowie - taka umowna zgoda na przejazd)- 4 0
-
2012-09-29 13:00
tylko sygnał Sz?
Owszem sygnał zastępczy, tylko co unieważni semafory blokady SBL? O ile ja wiem, to właśnie rozkaz szczególny "S".
- 1 2
-
2012-09-29 12:54
W ankiecie na pewno brak odpowiedzi
KU..WA MAĆ STANDARD!! :P tak zdecydowana większość reaguje na taką wiadomość o ile w ogóle ona trafia do pasażerów :P
- 5 0
-
2012-09-29 12:42
Do wszystkich, którzy jeżdżą SKM-ką i na rzekają, że jest brudno.
Pomyślcie proszę kto ten syf robi i spójrzcie na siebie i swoje maniery.
- 2 2
-
2012-09-29 12:14
SKM = BADZIEWIE DO ENTEJ POTĘGI
- 7 1
-
2012-09-29 11:57
"Redaktor znafffca" (2)
To może "najmądrzejszy" redaktor na świecie przejedzie przez semafor wskazujący sygnał stój bez żadnego dokumentu, że może i weźmie na siebie odpowiedzialność setki ludzi i tak codziennie za pensje minimalną - siedzi w ciepłym i się w d...e poprzewracało. Najlepiej winę za spóźnienia SKM obarczyć kolejarzy i przepisy bezpieczeństwa. Zamiast smarować takie beznadzieje artykuły bys
się do roboty wziął "redaktorze".- 9 1
-
2012-09-29 12:02
hmm (1)
redaktor przejedzie :) w jednym przypadku: gdy otrzyma przez radio zgode na przejazd na sygnale zastepczym :)
info za wikipedia:- 2 0
-
2012-09-29 12:03
to info z wikipedii
Sygnał zastępczy, Sz - to kolejowy sygnał wzrokowy stosowany do wydania zezwolenia na jazdę w szczególnych sytuacjach, takich jak:
kiedy nie ma możliwości podania zwykłego sygnału zezwalającego (np. z powodu awarii urządzeń, uniemożliwiającej wyłączenie sygnału "Stój", lub gdy urządzenia nie zezwalają na podanie innego sygnału)
kiedy sygnał podany na semaforze jest wątpliwy (niepewny).
kiedy w ogóle brak sygnału (semafor jest nieoświetlony).
kiedy ustalono przebieg nieuwzględniony w zależnościach stacyjnych.
-----------
życie sygnału zastępczego, co wynika ze specyfiki sytuacji, w których jest stosowany, nie zależy od ustawień innych urządzeń sterowania ruchem (oraz nie wpływa na sygnał wyświetlany przez tarcze ostrzegawcze i powtarzacze). Stwarza to możliwość wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, przy użyciu sygnału zastępczego można bowiem wyprawić pociąg na zajęty odcinek toru, co normalnie uniemożliwiłyby urządzenia sterowania. Z tego powodu stosowanie sygnału wymaga szczególnej ostrożności i jest każdorazowo odnotowywane w odpowiednich dokumentach.- 1 1
-
2012-09-29 11:54
W Niemczech też zgoda jest wypisywana na kartce
a kolej mają rozwiniętą. to są zasady bezpieczeństwa
- 7 0
-
2012-09-29 11:42
Rozkaz na kartce... pewnie
a jak wpadnie remona na kontrolę biletów to każdy normalny pasażer niech wymaga od nich prośbę o okazanie biletu też na kartce... Prośba na piśmie, a co.
- 3 2
-
2012-09-29 11:38
Ale odkryliście nowość, ja pier...
- 2 2
-
2012-09-29 11:15
A jednak można
Kiedy doczekam się czasów,że SKM będzie tak regularnie kursować jak Gdyńska Komunikacja Miejska.Można regulować zegarki. Brawo ZKM Gdynia
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.