- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (498 opinii)
- 2 Letnie remonty ważnych dróg w Gdańsku (33 opinie)
- 3 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (141 opinii)
- 4 Pracujemy nie tam, gdzie mieszkamy (55 opinii)
- 5 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (317 opinii)
- 6 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (923 opinie)
Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie
Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.
- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie . Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej - pyta pan Rafał.
- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.
Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.
- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.
Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.
Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.
- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.
Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.
Miejsca
Opinie (132) 9 zablokowanych
-
2011-11-18 17:21
czy w gdansku jest tylko jedna ekipa remontowa?
Niestety na to wychodzi... brzezno i nowy port prawie skonczone juz z 2 miesiące, na węźle kliniczna od paru miesięcy roboty stanęły w miejscu i nic się nie dzieje, tory lezą 'luzem" czekają az ktoś je zamontuje, ale nikogo tam nie widać. Dlaczego roboty są przeprowadzane tylko w jednym miejscu? Jeżeli jest tlyko jeden wykonawca to niech robią remonty po kolei a nie zaczynaja wszystkie na raz, a potem przenoszą się tylko w jedno miejsce a my mamy utrudnienia
- 10 0
-
2011-11-18 11:31
94 częściej niejeździ niż jeździ (4)
czemu nie piszecie o tym, że conajmniej 2 razy w tygodniu jest jakaś awaria?
- 50 3
-
2011-11-18 17:16
bo same gruchoty puszczają na tą trase
- 5 1
-
2011-11-18 13:53
W tym tygodniu linia 94 zaliczyła już 3 razy z rana awarie, natomiast popołudniami w okolicach godziny 15-16 notorycznie następują przestoje po 20 minut, a co gorsza nic innego tam nie jeździ z autobusami włącznie!
- 12 1
-
2011-11-18 13:15
awaria dziś rano, awaria dwa dni temu i tak jest ciągle linia 94 to kompletna porżka
- 13 0
-
2011-11-18 11:37
dokladnie, jedna linia do Nowego Portu, masa ludzi jedzie co dzień do pracy lub szkoły, a ZKM nie jest w stanie zapewnić jej sprawnego funkcjonowania. Dlaczego zlikwidowano autobusy T4 z Polotechniki, jeździły co 5 minut i zawsze były pełne ludzi. Choć rano i popołudniu powinny dodatkowo kursować, tym bardziej że jak widać 94 nie jest w stanie zapewnić dojazdu.
- 20 2
-
2011-11-18 16:07
Módlmy się
Budynie i inne GIKi niech się modlą, aby nie było mroźnej i śnieżnej zimy. Jak taka nastąpi to mamy betonowanie i asfaltowanie z głowy przed Euro, no chyba, że śnieg będą asfaltowali........w tym bajzlu wszystko możliwe. Już jest po wyborach, cztery lata róbta co chceta. Ciepłe posadki obsadzone.
- 6 1
-
2011-11-18 14:50
Krasickiego (1)
Firma która wykonuje torowisko tak zniszczyła ulicę , a tylko na dwóch małych odcinkach wymieniono asfalt,co z resztą ulicy i teraz po zamknięciu ul. Uczniowskiej ta ulica nie będzie się nadawała do jazdy po zimie. Gdzie nadzór budowlany, że tak pozwala na dewastację jezdni przy robotach towarzyszących czyli torowisku
- 5 0
-
2011-11-18 16:04
Brzezno
No wlasnie. Jezeli nie wyremontuja ulicy Krasickiego, ktora teraz przypomina ser szwajcarski, to bedzie skandal i wstyd, nie tylko przed EURO2012.
- 1 0
-
2011-11-18 16:00
Sygnalizacja
A może jakieś info o nie podłączonej sygnalizacji świetlnej w Brzeźnie? Remont niby w tym rejonie skończony, a światła nie działają od Września! Przecież to skandal! Przez zamykanie dróg dojazdowych do/z Nowego Portu jest tak duży ruch, że przeskakiwanie na dziko przez ulicę to zastrzyk adrenaliny! Oczywiście wszystko ma miejsce przy pętli tramwajowej. Kierowcy nie puszczają pieszych, wymieniać można długo. To jakaś fantomiczna dzielnica, o której zapomniano wraz z Nowym Portem i Stogami na czele.
- 10 1
-
2011-11-18 15:49
kazdy remont .... (1)
powinien być dozorowany przez inspektora ....
- 1 0
-
2011-11-18 15:58
Teoretycznie jest. A ja myślę, że jest jeden inspektor na cały Gdańsk, który nad niczym nie panuje, zwą go Budyń.
- 4 2
-
2011-11-18 11:30
a co z remontem torów na ulicy Klinicznej który miałsię skończyć na początku......września !!! (6)
- 63 3
-
2011-11-18 15:31
O to samo chciałem zapytać.Tam już jest opóźnienie opóźnienia opóźnienia.Jeden wielki skandal.I na to idą moje podatki.Ale gdy ludziom mówi się na jaką bandę nieudaczników i złodziei głosują to się obrażają.Aha dla oponentów i minus ujących-nie jestem zwolennikiem PiS-u ani SLD.
- 7 1
-
2011-11-18 12:23
źle zaprojektowali = zero konsekwencji (1)
Fuszerka goni fuszerkę - dopiero w czasie prac okazało się że projekt jest źle wykonany więc na łapu capu robili pseudo przeprojektowanie efektem jest "aby się trzymało" a potem jakoś to będzie
- 5 2
-
2011-11-18 13:39
xx
oto Polska właśnie
- 3 3
-
2011-11-18 11:45
Jest napisane w artykule " - na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br."
- 3 0
-
2011-11-18 11:40
Pod artykułem
jest notka opisująca trwające prace. Wynika z niej że remont torowiska na Klinicznej ma być zakończony do końca listopada !
- 1 1
-
2011-11-18 11:37
ale nie mówili którego roku hahaha ztm rules
- 18 2
-
2011-11-18 13:23
"W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w (2)
projekcie."
- 1 0
-
2011-11-18 14:58
wynika z tego, że projekt przygotowany był nierzetelnie
- 0 0
-
2011-11-18 13:24
co za bzdet
to z własnej kieszeni trzeba było dołożyć na tą durną zatoczkę !!!Teraz korki się robią bo autobus na środku stoi.Przejście dla pieszych też w IDIOTYCZNYM MIEJSCU.
- 3 1
-
2011-11-18 14:54
Szkoda, że dziennikarz nie chciał albo nie potrafił pani rzecznik trochę przycisnąć.
Pytając czemu powstał projekt bez zatoczki. I czemu nie można tego jednak dodać do wykonania. I czemu wszystko jest robione na raz. Czemu nie został otwarty przejazd przez Reja. Czemu przejście ścieżki rowerowej przez ulicę koło wiaduktu jest w tak idiotycznym miejscu? Czemu wysepka na ulicy jest tam gdzie jest? Czemu nie zostało poszerzone skrzyżowanie Krasickiego/Walecznych? I czy w ogóle ktoś z urzędników był chociaż raz na budowie i widział jak to wygląda? I kto personalnie brał i bierze udział w przygotowaniu zadania i jego odbiorze? Zwłaszcza to ostatnie pytanie jest ciekawe. Zauważyliście, że nigdy nie wiadomo, kto jaki knot stworzył?
- 16 1
-
2011-11-18 14:48
Remont w Brzeźnie to popis nieporadności.
Pani Magdalena Skorupka-Kaczmarek mówi, że zatoczki nie mogły być wykonane bo "nie były ujęte w projekcie", a ja się pytam kto pisał projekt i dlaczego o tym nie pomyślał? Drugim niekończacym się remontem jest remont Jana z Kolna.
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.