• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego. Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego.

Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.



Największą zaletą remontów torowisk jest...

W sprawie remontów torowisk dostajemy w ostatnim czasie wiele wiadomości od naszych czytelników. Jeden, z nich, pan Rafał, zwrócił uwagę, że prace w Brzeźnie i Nowym Porcie już dawno powinny się skończyć.

- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska. Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska - pyta pan Rafał.

- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.

Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.

- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego zobacz na mapie Gdańska dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.

Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.

Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.

- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.

Trwające remonty torowisk w Gdańsku

Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.

Miejsca

Opinie (132) 9 zablokowanych

  • PARODIA!!!

    Czy kierownictwo firmy stać na zrywanie nowo położonej kostki ok 3 razy na pętli tramwajowej?A może to przewiduje projekt? Wiadukt to już porażka dopiero od ok. 2 tygodni można przejechać lub przejść spokojnie bez nie spodzianek przez wiadukt.Moim zdaniem to jest najgorsza firma wykonująca tego typu prace na rzecz nas wszystkich!!!!

    • 8 2

  • Remonty.

    A Pawełek i jego świta trzymają się mocno swoich stołeczków.I tak będzie aż do wyborów.NIESTETY

    • 7 0

  • Magdalena Skorupka-Kaczmarek, z pewnością jest to ogólnie popularne nazwisko, ale też popularne wśród gdańskich rzeczników prasowych :D

    • 0 1

  • Tylko narzekać potraficie! (1)

    Polacy tylko narzekaja i krytykuja ze jest złe ,remonty muszà trwac a projekty projektami...

    • 1 6

    • A jak nie narzekac, jak remont

      jest prowadzony częściowo bez pomysłu i dbałości o mieszkańców, w w/w przypadku Brzeźna i N Portu

      • 3 0

  • pogoda chyba nie jest powodem opoznienia?

    dosolic takie kary ze drugi raz sie nie spoznia z terminem!

    • 6 0

  • jest wiele innych problemów z remontami i innymi inwestycjami

    * remont torów na Jana z kolna - brak komunikacji zastępczej* brak dojścia (nie ma chodnika) do przystanku autobusu nocnego Stocznia północna w strone nowego portu* Wciąż nie działająca sygnalizacja na wjeździe do stoczni północnej* na poprawianej już ścieżce rowerowej do n.portu można się zabić o nierówności na studzienkach* Wjazd do stoczni gdańskiej w miesiąc po remoncie torowiska został poszerzony prowizorycznymi płytami* automat biletowy na pl. Komorowskiego jest 100m od przystanku* Wyświetlacze na Wyspiańskiego są skierowane do nikąd i to na końcu przystanku

    • 3 0

  • A gdzie koordynacja prac???

    Dlaczego w jednym czasie wycięty jest dojazd tramwajami i ten sam odcinek drogowy nie działa, wycięta do kwietnia Uczniowska. Przy remontach zawsze są utrudnienia, ale remont torowisk rok czasu, czy to nie mały rekord???

    • 4 0

  • brak nadzoru, brak norm wydajności i ich egzekucji

    Pracuję w korporacji, mamy ustalone normy wydajności. Jak nam brakuje do wyniku, sami biegniemy do szefa by przydzielił pracę. Nie do pomyślenia jest takie wykonanie zadań. Pracując w ten sposób już dawno byśmy nie pracowali.

    • 6 0

  • K T O zatwierdził takie w a d l i w e rozwiązania, k t o akceptował projekty

    z tyloma błędami?! Co to za "fachowcy"? Co to za "nadzór"?!!! KTO i KIEDY zapłaci za papraninę ulicy Uczniowskiej-wywalone miliony w błoto???

    • 7 0

  • Może by tak...

    Może by tak wznowić kolejkę SKM do Portu... Codzienna jazda rozklekotanym tramwajem naprawdę nie jest przyjemna... A jak SKM'ka sunie po szynach to nie czuć różnicy czy jedzie czy stoi. A skoro już się zabrali za ten remont torów to moze by dokończyli do Nowego Portu, a nie... Najlepiej to na pół gwizdka

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane