- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (51 opinii)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (39 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (343 opinie)
- 4 Tym muszą zająć się nowe władze Gdańska (279 opinii)
- 5 Rzut granatem i grochówka. Wojsko zaprasza (111 opinii)
- 6 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (92 opinie)
Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie
Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.
- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie . Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej - pyta pan Rafał.
- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.
Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.
- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.
Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.
Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.
- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.
Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.
Miejsca
Opinie (132) 9 zablokowanych
-
2011-11-18 13:56
Ul Wolności
Co za paralityk zaprojektował skręt z ulicu Marynarki Polskiej w ulicę Wolności? Tam nie da się skręcić nie wjeżdżając na sąsiedni pas, a oznakowanie poziome mówi , że tylko z prawego można. Gratuluję. Ponadto stojąc w tym miejscu na STOP-je czyli wyjeżdżając od strony cmentarza, patrząc w lewo nic nie widać, bo drogę zasłania słup, szafka, znak. Jakiś Matrix. Tego projektu i prac chyba nikt nie ogladał? Przy pracach towarzyszących ( kładąc kabel ) tak popruli chodniki w "starej "ulicy Wolności, że można nogi sobie połamać. Gdzie jest odbiór tego knota, kto za tym stoi?
- 11 0
-
2011-11-18 14:07
94
Nie będę płacić za bilet miesięczny, bo częściej muszę rano chodzić z buta, gdyż 94 znowu nie kursuje. Dojazd z Twardej do Nowego Portu potrafi zająć nawet 1,5 godziny, gdyż ponad godzinę stoję na przystanku. Czy to jest normalne???
- 16 0
-
2011-11-18 14:12
szlag trafia (1)
Wjazd i wyjazd z Brzeźna w tej chwili graniczy z cudem. Autobusy nie są w stanie przebić się przez korki - bardzo mądrze, zamknąć 3 wylotówki z Brzeźna na raz, z czterech możliwych... naprawdę "bardzo" mądrze...
- 17 1
-
2011-11-18 14:23
Ja powiem w ten sposób
To, co w godzinach szczytu dzieje się na ulicy dworskiej w Brzeźnie to DOSŁOWNIE woła o pomstę do nieba. Jest to JEDYNA ulica którą można dojechać do Brzeźna od strony Zaspy, Jelitkowa itp. Przez co nie dziwie się że korek ciągnie się od Hallera do Gałczyńskiego czasem... Jeszcze do tego jest tam ta genialna droga zaprojektowana w sam raz dla autobusów, zwłaszcza przegubowych. KIEDY TO SAMOCHODY STOJĄ BO AUTOBUS SIĘ NA ZAKRĘCIE NIE MIEŚCI !!!
- 9 0
-
2011-11-18 14:15
BRZEŻNO (2)
DLACZEGO W BRZEŻNIE NA SKRZYŻOWANIU PRZY PĘTLI NIE DZIAŁAJĄ ŚWIATŁA SYGNALIZACYJNE ..CZEKACIE DURNIE AŻ KTOŚ ZGINIE...
- 8 4
-
2011-11-18 14:19
Bo jakby je włączyli, to korek byłby niemiłośierny!!!!!
- 5 1
-
2011-11-18 14:33
niech nie wlączają !!!!
- 1 1
-
2011-11-18 14:36
Komunikacja w tym rejonie obecnie to horror
Widzę już kilkanaście osób już napisało o słynnej linii 94, "tramwaju" (raczej złomu) widmo. Autobusy często jeszcze gorzej, linie 148, 188, T5 stoja wiecznie w korkach, bo jakiś inteligent zamknął wszystkie drogi w okolicach Brzezna, już pomijam fakt, że odcinek 1 czy 2 km torów można remontować 2 lata, w dodatku jako premie kraść prąd....
- 19 2
-
2011-11-18 14:36
To co się dzieje codziennie w Brzeźnie - to MASAKRA
Wszystkie, dosłownie wszystkie ulice Brzeźna szczególnie w godzinach popołudniowych są zakorkowane. Często jest sytuacja "patowa" - samochody, autobusy oraz Tir-y nie mogą skręcić z PCK w Dworską i odwrotnie.Skandal - za tak "zaplanowane" prace remontowe, powinno się wyciągnąć konsekwencje.
- 23 2
-
2011-11-18 14:41
O godzinie 15 odcinek Gdanska-Hallera autobus 148 pokonuje godzine czasu
gratuluje i mowia ze jest dobrze
- 15 1
-
2011-11-18 14:48
Remont w Brzeźnie to popis nieporadności.
Pani Magdalena Skorupka-Kaczmarek mówi, że zatoczki nie mogły być wykonane bo "nie były ujęte w projekcie", a ja się pytam kto pisał projekt i dlaczego o tym nie pomyślał? Drugim niekończacym się remontem jest remont Jana z Kolna.
- 15 1
-
2011-11-18 14:50
Krasickiego (1)
Firma która wykonuje torowisko tak zniszczyła ulicę , a tylko na dwóch małych odcinkach wymieniono asfalt,co z resztą ulicy i teraz po zamknięciu ul. Uczniowskiej ta ulica nie będzie się nadawała do jazdy po zimie. Gdzie nadzór budowlany, że tak pozwala na dewastację jezdni przy robotach towarzyszących czyli torowisku
- 5 0
-
2011-11-18 16:04
Brzezno
No wlasnie. Jezeli nie wyremontuja ulicy Krasickiego, ktora teraz przypomina ser szwajcarski, to bedzie skandal i wstyd, nie tylko przed EURO2012.
- 1 0
-
2011-11-18 14:54
Szkoda, że dziennikarz nie chciał albo nie potrafił pani rzecznik trochę przycisnąć.
Pytając czemu powstał projekt bez zatoczki. I czemu nie można tego jednak dodać do wykonania. I czemu wszystko jest robione na raz. Czemu nie został otwarty przejazd przez Reja. Czemu przejście ścieżki rowerowej przez ulicę koło wiaduktu jest w tak idiotycznym miejscu? Czemu wysepka na ulicy jest tam gdzie jest? Czemu nie zostało poszerzone skrzyżowanie Krasickiego/Walecznych? I czy w ogóle ktoś z urzędników był chociaż raz na budowie i widział jak to wygląda? I kto personalnie brał i bierze udział w przygotowaniu zadania i jego odbiorze? Zwłaszcza to ostatnie pytanie jest ciekawe. Zauważyliście, że nigdy nie wiadomo, kto jaki knot stworzył?
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.