• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego. Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego.

Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.



Największą zaletą remontów torowisk jest...

W sprawie remontów torowisk dostajemy w ostatnim czasie wiele wiadomości od naszych czytelników. Jeden, z nich, pan Rafał, zwrócił uwagę, że prace w Brzeźnie i Nowym Porcie już dawno powinny się skończyć.

- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska. Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska - pyta pan Rafał.

- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.

Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.

- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego zobacz na mapie Gdańska dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.

Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.

Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.

- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.

Trwające remonty torowisk w Gdańsku

Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.

Miejsca

Opinie (132) 9 zablokowanych

  • awarie 94 (4)

    awarie są bardzo często a najgorsze jest to ,że nie ma jak dojechać do Nowego Portu , ponieważ tam kursuje tylko tramwaj, dzisiaj awaria była od 6.00 ,jakaś paranoja ,ztm powinien dodatkowo uruchomić jakiś autobus

    • 18 1

    • (2)

      pozniej po 10 tez byla awaria,tez nie jechaly w kierunku portu

      • 3 0

      • (1)

        zawsze nie jeżdzą w kierunku Nowego Portu. To jest ciekawe zjawisko dla prasy. A tak na poważnie czas aby ktoś zajął się tym tematem. To skandal jak kursuje rano 94 i że nie ma żadnej alternatywy dla dojeżdzających.

        • 6 0

        • co ci prasa zmieni???

          • 0 1

    • Czy za ten autobus zapłacisz dodatkowy bilet?

      • 0 1

  • wczoraj awaria 94 około 16ej (17 list 2011)

    dziś awaria o 7 (szedłem z buta) (18 list 2011). Cała to budyniowa chołota jest do bani

    • 19 0

  • Żenujące

    remontują wszystko -jezdnie i torowiska w jednym czasie, nie ma żadnej atlernatywy,zeby dojechać i wyjechać z Nowego Portu w sensownym czasie bo wszędzie korki, ciekawe kto podpisuje te bezsensowne decyzje, kto zatwierdza durne umowy z partaczami a nie wykonawcami, i czym się przemieszcza po naszym zakorkowanym mieście gratuluję pomysłowości, a swoją drogą to pewnie jeszcze zgarnął za to niezłą kasęa my płaczemy, klniemy w korkach i bulimy za paliwo,POLAK JEDNAK NIE POTRAFI MYŚLEĆ O INNYCH

    • 10 1

  • To jest niewiarygodna głupota

    To znaczy, że przez niedpilnowanie prac w fazie projektu nie będzie zatoczki autobusowej na Krasickiego. I czy ktoś kto projektował remont torowiska nie wiedział, że jezdnia na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego zostanie zrujnowana? A gdzie są inspektorzy nadzoru budowlanego z ramienia miasta? Przecież każdy projekt powinien być sparawdzany i uzgadniany z inwestorem. I oczywiście nikt za to nie "beknie"!

    • 12 0

  • Port wyglada pieknie po remoncie

    • 9 0

  • ?? (3)

    Ja to bym bardzo chciała wiedzieć co stoi konkretnie na przeszkodzie aby w obieg puścić 10 i 7?? Co dwie linie to nie jedna.. czy osoby odpowiedzialne zdają sobie sprawę z tego, że narażają klientów na koszta?? Aby dojechać z Chełmu do Nowego Portu trzeba się przesiadać na Centrum (2x2,80 bilet), żeby dojechać z Kartuskiej do NP to samo!! Od razu zaznaczę, że z uwagi na CZĘSTE awarie linii 94 dojazd w godzinkę na bilecie za 3,40 często nie jest możliwy(!!!) Może warto by było brać taksówkę do pracy podczas KOLEJNEJ awarii i FV przekazać do ztm?!?!?!

    • 17 3

    • Być może linii "7" i "10" nie uruchomiono,bo zabrakło pieniędzy na tzw wozokilometry,czyli na przebieg wagonów na danej trasie.Przedłużenie "2" do Chełma zapewne pochłonęło pieniądze,które umożliwiłyby uruchomienie "7" i "10"."94" mimo,że jeżdzi teoretycznie co ok 10 minut,ma krótszą trasę niż obie wspomniane wcześniej linie,więc miasto płaci mniej za jej uruchomienie,niż za dwie,które jeżdziły na Siedlce i na Chełm.Nie zdziwię się jak po zakończeniu remontu "94" stanie się "4" kursującą w relacji Nowy Port-Centrum.

      • 2 2

    • akurat z Chełmu do Portu jeździ najmniej klientów :)

      94 powinna zostać na stałę, dzięki temu portowcy mają częstsze kursy do Gdańska

      • 0 1

    • zapisz się na podyplomowe studia transportu a zrozumiesz

      • 1 2

  • "W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w (2)

    projekcie."

    • 1 0

    • co za bzdet

      to z własnej kieszeni trzeba było dołożyć na tą durną zatoczkę !!!Teraz korki się robią bo autobus na środku stoi.Przejście dla pieszych też w IDIOTYCZNYM MIEJSCU.

      • 3 1

    • wynika z tego, że projekt przygotowany był nierzetelnie

      • 0 0

  • skandal!!!!!!!!!!!!!

    Od prawie pol roku nie ma mozliwosci przejazdu na trasie Nowy Port - Zaspa.Linia nr 4 jest zawieszona. A miesieczny bilet ZTM kosztuje tyle samo - jakby jakosc ich uslug nie ulegla pogorszeniu. W ramach biletu linia 94 kursuje co 7 min (czyli za rzadko) i oferuje "przejazdzke" starym skladem, w tłoku. Potem pasazer wysiada na przystanku "Twarda" i ma zafundowany "spacerek" do przystanku "Wyspianskiego", gdzie na tablicy odjazdow od miesiaca nie wyswietla sie zadnych informacji. Gratulacje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 19 2

  • AUTOBUS 148 (6)

    SKANDAL!!!! ZAPRASZAM KIEROWNICTWO ZTM NA DOJAZD AUTOBUSEM 148 PO GODZ.16-TEJ

    • 23 3

    • (1)

      dokładnie, w godzinach szczytu jeżdżą krótkie, stare mercedesy, połowa ludzi zostaje na przystankach ponieważ nie mogą już się wcisnąć, a zanim kierowcy uda się zamknąć drzwi to mija trochę czasu, bo część pasażerów się dosłownie wysypuje z niego starając się wcisnąć do środka

      • 8 2

      • dokładnie, dlatego proponuję jechać taksówką - to najlepszy środek transportu z Brzeźna

        • 2 2

    • Dokładnie (3)

      Co prawda jeżdzę autobusem 148 z czarnego dworu do nowego portu tylko raz w tygodniu, ale jeden raz wystarczy aby się przekonać CO SIĘ NA TEJ TRASIE DZIEJE... Skandaliczne opóźnienia autobusów (do 45 minut) to jeszcze nic, ale PRZEŁADOWANE AUTOBUSY?? Pół...i w tym ZTM'ie niestety -.-

      • 8 2

      • (1)

        dziś znowu jechałem do i z pracy w totalnie zapchanym 148, ludzie ściśnięci do granic możliwości, osoby przed autobusem robiły zdjęcia i filmiki więc może coś się znajdzie w internecieoczywiście to nie było autobusów przegubowych (do pracy o 7, do domu 16, czyli godziny szczytowe)pomijam spóźnienia, bo już nie pamiętam ile miesięcy temu autobus przyjechał w odpowiedniej godzinie, a jeżdżę nim codziennie

        • 4 1

        • Rano w 154/254/213/275 jest to samo. Ścisk a do tego czekasz na autobus o 7:05 zaczynają podjeżdżać procesją począwszy od 154 przez 213 i 275 po 254, 256 jest koło 7:30 a na rozkładzie pisze 6:54.....

          • 0 0

      • Dlaczego nie dają więcej autobusów na 275????

        Widziałam na 148 pustki więc spokojnie mogą dać te autobusy na 275Dlaczego nikt nie ograniczy częstotliwości na 148?

        • 2 9

  • Ciągłe awarie 94

    Napiszcie coś o ciągłych awariach linii 94 w tym tygodniu zaliczyła już trzy poranne i notorycznie w granicach 15-16 następują przerwy w kursowaniu sięgające 20 minut! A w zamian nie ma nic innego.

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane