- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (456 opinii)
- 2 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (118 opinii)
- 3 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (315 opinii)
- 4 Mevo. Jest dobrze, ale nie idealnie (100 opinii)
- 5 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (899 opinii)
- 6 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (29 opinii)
Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom
- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.
Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami
- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym
Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.
Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.
SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?
Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.
Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest
Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.
- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków
Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.
- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.
Opinie (443) 1 zablokowana
-
2016-11-19 17:17
Pytań nie mam
proszę o odpowiedź ;)
- 2 0
-
2016-11-19 17:13
Korki to się dopiero zaczną od poniedziałku, dziś zamknięto drugi pas na estakadzie, jechałem rano, sobota, ruch prawie zerowy, a był spory korek.
- 20 0
-
2016-11-19 15:44
(4)
Symulacja na tristarze ?
A co miała symulować ? Tam on nie działa, zreszta nikt tej kupy nie rusza, bo wiedza jak to śmierdzi.
No chyba, ze symulować beda potencjalnych kierowców, którzy beda przejeżdżać na czerwonym i ile kasiory by wpadło ;)- 20 2
-
2016-11-19 16:06
Były robione symulacje (3)
Symulacje były robione dla remontów planowanych, tutaj mieliśmy do czynienia z awarią. Po kilku dniach poprawiło się. W piątek był wypadek, który zakorkował Morską....
- 2 5
-
2016-11-19 17:00
(2)
ale przecież było wiadomo 3-4 tygodnie wcześniej że tam jest awaria i będzie robiony remont, to ile robi się tą symulację? rok? nie rozśmieszajcie mnie takimi stwierdzeniami bo brzmicie żałośnie urzędasy przyspawane do stołków i mające wszystko głęboko w d...
- 5 1
-
2016-11-19 17:05
żeby zrobić symulację (1)
Potrzebny jest najpierw odpowiednio wcześnie projekt organizacji ruchu, żeby wiedzieć co zasymulować...
- 1 0
-
2016-11-19 17:11
no tak... to jest tak skomplikowane że trzeba przecież kilku lat i kilku zbędnych mln... ale kasa poszła na lotnisko i infoboxa....
- 2 1
-
2016-11-19 15:48
remont Kwiatkowskiego (2)
czy nie można wybrać firmy "drogowej" która kilkoma brygadami jednocześnie remontowałaby kilka "przegubów" po jednej stronie jezdni a następnie po drugiej stronie.Czas remontu skróconoby prororcjonalnie do ilości brygad
- 42 2
-
2016-11-19 17:10
stary numer
...albo nawzajem pozabijają sie łopatami...
To nie jest zalezność liniowa...- 1 1
-
2016-11-19 16:59
Nie bo MTM wykonuje remont...
- 9 1
-
2016-11-19 16:15
(1)
Jeżeli za dużo jest aut to niech wróci komunistyczna komunikacja , ponieść drastycznie OC i akcyzy I dać proletaryatu więcej autobusów prądoje6ów i wszyscy będą zadowoleni, powinniśmy iść z duchem czasu i budować razem suwerenną Polskę katolicką komunistuczną. Amen
- 12 4
-
2016-11-19 17:07
Spokojnie już w przyszłym roku drastycznie wzrosną ceny, ale nie tylko oc tylko wszystkiego!
- 3 1
-
2016-11-19 15:36
Taki prom funkcjonował (4)
przed wojną.
- 30 0
-
2016-11-19 16:14
(3)
Gdzie, przecież basen portowy wydluzono dopiero po wojnie.
- 0 6
-
2016-11-19 16:21
polactwo. niedasizm. (2)
prom był
i kosztował 20 groszy
podczas gdy autobus z Obłuża kosztował 80 groszy- 8 2
-
2016-11-19 17:05
Tak drogo? Jajko przed wojną kosztowało 1 grosz!
- 0 0
-
2016-11-19 16:40
ważne proporcje
Przy stawce godzinowej 1-3 złotych polskich. Jak się miało pracę...
- 0 0
-
2016-11-19 17:02
Prom a potr,
- 0 0
-
2016-11-19 16:47
Jak komunikacja miejska przestanie stać w korkach jak samochody to wtedy zdecydowanie więcej ludzi przesiądzie się z samochodu. Dziś samochodem mimo, że w gigantycznych korkach i tak jest szybciej i wygodniej niż autobusem
- 22 4
-
2016-11-19 16:47
zamiast Tristara było wykopać tunel dla samochodów w paru miejscach. Efekt byłby trwały.
z drugiej strony podpięcie się do kosztów Tristara to duży pieniądz dla niektórych.
- 20 2
-
2016-11-19 16:36
Pani wiceprezydent po raz kolejny zawiodła. Zastanawiam się czy jest jakiś limit tych porażek?
- 27 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.