• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • Propinuję wycieczkę do Białegostoku (4)

    Zobaczcie jak można budować drogi w mieście.
    Tam nie ma tristara, ale o dowolnej porze zawsze się płynnie jedzie

    • 11 2

    • Białystok

      Ale miasto do porównania - trzy drogi na krzyż. Tam też już są systemy sterowania ale są też trasy alternatywne.

      • 0 0

    • do czasu...

      • 0 0

    • co ty

      porównujesz miasto na płaskim terenie do Gdyni. Na płaskim to można szaleć, nie ma portów, morza, gór itp. No , ale , że przegapiono jakiekolwiek logiczne rozwiązania tutaj to sie zgadzam.

      • 0 0

    • Może ludzie mądrzejsi? Nie wszędzie pchają się samochodem?!

      • 2 0

  • Protestuję przeciwko protestowaniu !!

    • 0 2

  • Korki

    Kogo wybraliśmy To co sie dzieje czy Ja śnie Boje się co będzie w najbliższym czasie

    • 3 0

  • Ankieta na stalym poziomie.

    W ankiecie powinien byc jeszcze jeden punkt: niech miasto kupi ogromny korkociag do usuwania korkow.

    • 1 0

  • budując drogi trzeba myslec na przód

    jedna droga jednopasmowa pod górę naPogórze, Obłuze, Kosakowo, Mechelinki, Mosty, Rewe-brawo, toż to geniusz wymyślił. Do tego te dzielnice cały czas sie rozbudowują, więc jest masakra i bedzie jeszcze gorzej. A tak naprawde nie ma gdzie budowac nowych dróg, bo pozwolono na gęstą zabudowę wzdłuż drogi i nie ma tak naprawde alternatywy, jedynie pociąg. No chyba ze ludzie wybiorą komunikację miejską

    • 4 0

  • Korki

    Kierownictwo ZDIZ nie przygotowane zawodowo

    • 3 0

  • Gdynianin (2)

    Wystarczy ze działacze tych opozycyjnych partii będę jeździć komunikacja to korki znikną

    • 1 10

    • Korki

      Przykład idzie z góry Zabronić urzędnikom radnym samorządnośći i włodarzom tego miasta przjeżdziać do urzędu samochodami

      • 2 0

    • Może zacznijmy od Samorządności. Ich jest więcej

      Popierają wszelkie inicjatywy cyklistów, nawet te bez sensu. Niech więc sami przesiądą się na rowery ...

      • 3 0

  • Korki

    Ostatno tyle głupoty zrobila nasz kochana władza Ciekawy jestem co następnie wymyślą

    • 1 0

  • Z PR-owskiego (6)

    puktu widzenia, artukul powstal za szybko. Teraz nasz gryzon dojdzie do wniosku, ze sila polnocnych dzielnic jest znaczaca i cos do wyborow samorzadowych naprawi. Jakis bubel wprowadzi, a ten poprawi samopoczucie mieszkancow tych dzielnic. Nalezaloby ten artykul, w tej, lub bardzo podobnej formie, powtorzyc przed wyborami na 6 miesiacy, powtarzajac go co dwa miesiace, wraz z innymi bledami, aby uzmyslowic pozostalym mieszkancom problem. Sadze, ze wtedy to przyniosloby oczekiwany rezultat zmiany wladz w Gdyni

    • 17 2

    • a co w zamian? (2)

      Odwracasz uwagę i robisz dymną zasłonę. Szykując koziołka dla "gniewu ludu". Z "PR-owskiego" punktu widzenia chwyt brudny i ograny. Choć ostatnio w dużej skali użyty ;)
      Problem nie w człowieku a w mechanizmach samorządu. To zwykły, przeciętny urzędnik państwowy. On niczego nie da. Nie stworzy, nie urodzi.
      Jak myślisz, dlaczego nagle, jakieś 6-7lat temu skończyły się drogi w Gdyni? I inne pomysły na istnienie tego miejsca na ziemi?

      • 0 0

      • Gdyz (1)

        wlasnie ten urzednik wypalil sie i dlatego jest potrzebny PR, aby go wymienic z cala zaloga. Uswiadamianie spoleczenstwa, mieszkancow.

        • 1 0

        • a co w zamian?

          Ponawiam pytanie. Kto i co w zamian. Worek kasy przywiezie? Nie wiesz jak to funkcjonuje? Nikomu nic nie trzeba uświadamiać, to się widzi. Wypalił sie? To lansowanie wygodnej tezy.
          "...i Herkules d*pa, kiedy ludzi kupa". Pretensje to można mieć do Aziewicza, że nie powstrzymał apetytów kolegów i nie zadbał o bardziej zrównoważoną współpracę. Pretensje można mieć do Nordy, która nie wygenerowala znaczącego nacisku a każdy pilnuje swojej dotacji na "fontannę". Gdynia, po prostu, wypadła ze strategii województwa i kraju.
          Nie bronię urzędu i ludzi którzy tam funkcjonują. Staram się racjonalizować sytuację, bo wyp... kogoś na pysk nic nie zmieni. Alternatywy nie wypracowano a to jest rolą opozycji.

          • 0 0

    • Tunel wykopie w dwa miesiace i znow bedzie bogiem (1)

      • 1 0

      • Nie bogiem tylko bożkiem

        I to tylko dla Januszu i Bożen!

        • 2 0

    • Szczurek jest zbyt pewny siebie i raczej nic nie zrobi. Ma w czterech literach realne problemy miasta.

      • 7 1

  • Układ transportowy jest zwyczajnie... (7)

    Niewydolny. Choć dla wielu jest to dramat, to przecież w miastach planowanych za PRLu nie jest to nic nowego zwłaszcza przy okazji remontu ważnej drogi. Jest to szczególnie bolesne dla ludzi, którzy mając do wyboru mieszkanie w klitkowatych slumsach w pobliżu centrum wybrali większą i tańszą (a także sporo nowszą) zabudowę. Skoro miasto rozrasta się to trzeba też rozbudować układ drogowy, a jeśli nie ma możliwości zmuszenia deweloperów, aby się na to zrzucili, to niestety daleko nie zajedziemy

    • 100 5

    • Gdynia została zaplanowana w XX-leciu międzywojennym

      od razu jako miasto modernistyczne, z myślą o ruchu samochodowym. I co to dało? Ano nic

      • 2 0

    • Skoro deweloperzy nie partycypuja tzn. ze realizuja mimo wszystko zadowalajaca stope zwrotu a to oznacza, ze banki udzielaja za duzo kredytow a to oznacza, ze banki i deweloperzy maja od lat uklad i kolo sie zamyka a to ze Kowalski chodzi po blocie to kwestia wtorna. Kowalski kupil bo mu wbito do zakutego łba, że bedzie tylko drożej.

      • 5 1

    • (3)

      Szczurek niestety woli pakować kasę w PR niż w infrastrukturę

      • 26 4

      • a co w zamian? (2)

        Był taki jeden co każdą wypowieź zaczxynał ".... musi odejść".
        Ale on przynajmniej to uzasadniał i podawał swoje rozwiązanie...

        • 5 4

        • (1)

          donChichot = szczurek w cieplych kapciach?

          • 4 2

          • nie ta skala

            Raczej w ciepłych krajach... ;)

            • 2 1

    • To jest chyba bardziej skomplikowane

      Trzeba diałać tak, żeby smochodów było mniej a nie coraz więcej:
      - usprawnienia dla transpotu zbiorowego (buspasy, wspólny bilet, integracja, rozbudowa, większa częstotliwość, priorytety w sygnalizacji itd...
      - planowanie przestrzenne (coraz więcej ludzi dojeżdża z obrzeży do miast)
      - systemy informacji
      - alternatywne środki transportu (im więcej zachęci się do jazdy rowerami tym mniej samochodów)
      - Park and Ride, Bike and Ride itp

      • 12 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane