• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie pozwolenie wydane. Cała Obwodnica Metropolitalna w budowie

Michał Brancewicz
29 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (147)
Prace ziemne w okolicach węzła Gdańsk Południe, który wchodzi w skład drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Prace ziemne w okolicach węzła Gdańsk Południe, który wchodzi w skład drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Brakujące pozwolenie na budowę drugiego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (OMT) zostało właśnie wydane. Obejmuje on 16-kilometrowy fragment od Żukowa do węzła Gdańsk Południe oraz obwodnicę Żukowa. Wykonawcy mają do nadrobienia pół roku w stosunku do pierwszej części OMT, a ich fragment jest trudniejszy do realizacji.



Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej z Chwaszczyna do Żukowa trwa już pół roku.

Kontrakt warty 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.

- Prace są zaawansowane w 17 procentach - mówi Karol Markowski dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oba odcinki Obwodnicy Metropolitalnej są od teraz w budowie. Realizacja pierwszego zadania wystartowała jednak pół roku wcześniej niż drugiego. Oba odcinki Obwodnicy Metropolitalnej są od teraz w budowie. Realizacja pierwszego zadania wystartowała jednak pół roku wcześniej niż drugiego.

Trwa rozbudowa węzła Gdańsk Południe



Drugie zadanie podzielone było na kilka mniejszych części, dla których zezwolenia zostały już wydane. Chodzi tu m.in. o rozbudowę węzła Gdańsk Południe, gdzie spotkają się trzy obwodnice: trójmiejska, południowa i metropolitalna.



W środę, 29 marca, wprowadzone zostały zmiany w ruchu w obrębie węzła, o czym informowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta. Od tego momentu obwodnica coraz mocniej się korkuje.

08:59 28 MARCA 23

Zmiany na węźle Gdańsk Południe (32 opinie)

Od środy kierowcom podróżującym obwodnicą Trójmiasta trudniej będzie poruszać się węzłem Gdańsk Południe. Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. To pierwsze z serii utrudnień związanych z przebudową węzła.

Nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona w najbliższą środę o g. 10.00, już po porannym szczycie komunikacyjnym. Zamknięte zostaną jezdnie zbiorcze w obrębie węzła, a przebiegająca przez niego droga ekspresowa S6 zostanie zwężona - poinformował dziś Dawid Doruch z Punktu Informacji Drogowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W praktyce oznacza to, że trzypasmowa jezdnia w obrębie węzła będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jak informują drogowcy, kierowcy mogą spodziewać się utrudnień. Organizacja ruchu w tej formie planowana jest przez co najmniej kilkanaście dni, ale kierowcy i tak powinni zakładać, że to tylko pierwsza z serii zmian.
Zobacz więcej
Od środy kierowcom podróżującym obwodnicą Trójmiasta trudniej będzie poruszać się węzłem Gdańsk Południe. Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. To pierwsze z serii utrudnień związanych z przebudową węzła.

Nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona w najbliższą środę o g. 10.00, już po porannym szczycie komunikacyjnym. Zamknięte zostaną jezdnie zbiorcze w obrębie węzła, a przebiegająca przez niego droga ekspresowa S6 zostanie zwężona - poinformował dziś Dawid Doruch z Punktu Informacji Drogowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W praktyce oznacza to, że trzypasmowa jezdnia w obrębie węzła będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jak informują drogowcy, kierowcy mogą spodziewać się utrudnień. Organizacja ruchu w tej formie planowana jest przez co najmniej kilkanaście dni, ale kierowcy i tak powinni zakładać, że to tylko pierwsza z serii zmian.
Zobacz więcej


Zezwolenie na budowę trudniejszego odcinka OMT



Teraz w końcu wojewoda dał zielone światło dla budowy drugiego odcinka głównej trasy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe o długości 16 km. Obejmuje ona także obwodnicę Żukowa.

Tak docelowo będzie wyglądał węzeł Gdańsk Południe po rozbudowie. Tak docelowo będzie wyglądał węzeł Gdańsk Południe po rozbudowie.
To oznacza, że wykonawca - konsorcjum firm Mirbud SA i Kobylarnia SA - ma półroczne opóźnienie w stosunku do zaawansowania prac na pierwszym odcinku. A terminy zakończenia budowy obu są takie same - kwiecień 2025 roku.

Krzysztof Czerwiński, dyrektor kontraktu z firmy Mirbud zapewnia, że wykonawcy dołożą wszelkich starań, żeby dochować terminów kontraktowych.

Drogowcy z kolei przyznają, że odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe będzie trudniejszy realizacyjnie. W jego ramach powstanie 40 obiektów mostowych, 60 przepustów oraz 200-metrowa estakada w Dolinie Raduni.

Opinie (147) 4 zablokowane

  • Przygotujcie się na (13)

    Mega extremalne korki, które już są a to dopiero ułamek tego co nas czeka

    Lepiej zmienić trasę w godzinach szczytu

    • 36 13

    • (5)

      wrecz odwrotnie bedzie: zanik produkcji przemyslowej w UE+ praca domowa via internet+ czekajace nas wykluczenia starszych aut/wzrost ceny nowych/wzrost kosztow ich ekspoatacji= duuzo mniejszy ruch samochodowy za kilka lat.
      Obudzimy sie z za duza iloscia niepotrzebnie wybudowanych drog.
      Ludzie mysla zawsze kategoriami poprzednich epok.Bo "zawsze bylo tak,ze samochodow przybywalo"....A teraz bedzie inaczej,samochodow bedzie ubywalo.

      • 11 26

      • (4)

        Mówiono też że w roku 2000 miał być koniec świata i co...?

        • 8 6

        • No i jest koniec świata (1)

          To ty nie wiesz, co się stało w nocy 1 stycznia 2000? To przypomnę, putin został prezydentem rosji, co dało początek tego co dziś dzieje się na wschodzie Europy

          • 4 2

          • To był koniec miru (pokoju), a nie mira (świata)

            • 1 0

        • (1)

          mowiono 80 lat temu,ze siec kolejowa bedzie gestniala .I co?

          • 0 0

          • I

            I gęstniała do 1990 roku

            • 0 0

    • Jeżdżę codziennie z Kokoszek do Nowego Dworu (4)

      Jakieś pomysły na alternatywę ? Przez miasto?

      • 2 7

      • Słowakiem i tunelem?

        • 3 0

      • Tak źle i tak nie dobrze obwodnica stoi.

        Wszyscy uciekają na miasto i tam też jest ciężko

        • 2 0

      • Pracuj w Kokoszkach, pasożycie społeczny

        • 3 4

      • Przeprowadzka jest najrozsądniejszą alternatywą

        • 4 0

    • To to jest ta dyskryminacja kierowców?

      • 3 5

    • Nie ma innej trasy

      • 0 3

  • Teraz czas na jęki dyżurnych obcisłogaciowców (5)

    o blachosmrodach

    • 30 18

    • I sfrustrowanych kierowców

      • 4 8

    • Ale to, że spaliny śmierdzą, to akurat fakt, nie jęk. (3)

      • 4 7

      • Nie tylko śmierdzą

        Ale też trują

        • 1 1

      • Połowa forumowiczów lubi wąchać spaliny? (1)

        LOL. Zainstalujcie sobie wydechy do kabin, jak uważacie, że to zdrowe i przyjemne. Większość problemów z podejściem kierowców do użyteczności samochodu bierze się stąd, że eksternalizują koszty zdrowotne i środowiskowe. Tylko powszechne opłaty za wjazd do miasta mogą to zmienić (casus Londynu)

        • 0 3

        • to moze oplaty za oddychanie i za oddawanie gazow jelitowych? Zapach potu tez nie jest zdrowy dla innych osob.Jakbys opodatkowal taka "emisyjnosc"? W ogole rozkoszne sa te mokre sny roznych biurokratow o opodatkowywaniu innych ludzi za wlasciwie wszystko.Niektorzy zyja nawet w swiecie,w ktorym wydaje im sie ze budzety miast i bogactwo bierze sie z podatkow ,a nie z pozytecznej dla innych pracy.

          • 1 0

  • Już nie mogę się doczekać wakacji (turystów) i jeszcze większych korków na obwodnicy ;)

    • 16 12

  • Wolno to idzie. Robota za bardzo w rękach się nie pali. Chyba chcą przecinać wstęgi dopiero przed samymi wyborami :)))) (3)

    • 12 33

    • jak ty się znasz na wszystkim (2)

      połacz sily ze svencjuszem oraz tym od kierownicy siergiejem i zbudujcie nowy lepszy świat ;)

      • 9 3

      • To nie wiesz że Maliniak wszystko wie naj ? Nawet o rodzinie chociaż sam jest starym kawalerem :)))) (1)

        • 6 1

        • Tęsknię za matematykiem, do tego kierowcą.

          Ten to miał teorie!

          • 2 0

  • Bidowac ... budowac i jeszcze raz budowac (5)

    • 19 2

    • Nie lepiej zbudować raz, a dobrze?

      • 1 0

    • (3)

      Tylko po co, skoro PO z kolegami z UE, przegłosowali ustawę, która spowoduję że za chwilę na samochód będzie stać tylko najbogatszych...

      • 4 2

      • I o to im chodziło

        • 0 1

      • Podaj numer tej ustawy z dziennika ustaw (1)

        Chętnie poczytam, w jaki sposób PO cokolwiek przegłosowało, nie mając większości w Sejmie

        • 1 0

        • W jakim Sejmie? Przecież autor piszę o UE. Konkretnie dotyczy Rady Europejskiej. Czytać i jarzyć...

          • 0 0

  • Prace w godzinach szczytu!!! (8)

    Dzisiaj po 4h stania z powodu wypadku przejechaliśmy kawałek po czym okazało się, że jest kolejny zator bo panowie o godz. 16-tej zamykają wszystkie pasy aby malować linie. O godz. 16-tej!!! Co oni nie słyszeli, że ruszył mega korek po wypadku, że są godziny szczytu. Na zachodzie to nie do pomyślenia aby takie prace odbywały się w ciągu dnia, zwłaszcza w miejscach gdzie alternatywy właściwie brak...

    • 49 26

    • Budowlaniec na pewno się tym przejął. Mam wrażenie że robią wszystko by maksymalnie utrudnić ruch.

      • 10 6

    • Jeśli pracujesz w chaosie i żadne planowanie nie jest potrzebne to Twoja sprawa. (1)

      Oni prowadzą prace według wcześniej nakreślonego planu.

      • 7 2

      • podpowiem planujcie sobie malowanki w nocy

        • 5 2

    • Oczywiście, że się odbywają (1)

      • 2 0

      • Ale ono najdalej na zachód było w Bytowie

        • 2 0

    • od dawna wiadomo, że lepiej teraz miastem jeździć

      • 0 0

    • Nie czytałeś maja półroczne opóźnienie

      Więc dlatego pracują do 16. Czego nie rozumiesz.

      • 1 0

    • Na zachodzie nie byles?

      Nie.

      • 0 0

  • Przydała by sie rozbudowa węzła Straszyn (2)

    Starogardzka jest zwykle na tyle zakorkowana że korki ciągną się zarówno od strony Gdańska z Borkowa a czasem nawet już Maćkowy stoi w korku. Od strony Starogardu cały Straszyn w korku stoi. Zjazd z obwodnicy od strony Gdyni także stoi w korku, to samo zjazd na rondzie od strony Pruszcza Gdańskiego. Wszystko w korkach zarówno rano jak i po południu.
    Przydało by się rozbudować zjazdy z obwodnicy i wjazdy ze Starogardzkiej, poszerzyć zjazdy o prawoskręty tak by rozładować kilometrowe korki.
    Dobrym rozwiązaniem by było połączyć obwodnicę południową z ulicą Starogardzką w Borkowie wykonując dodatkowe zjazdy tak by skrócić drogę wyjazdu oraz rozładować lokalne korki.

    • 22 1

    • Ależ to właśnie jest rolą OM

      Jadący obecnie w kierunku północnym będą mogli pojechać do Żukowa, Banina, Kokoszek, Chwaszczyna, Gdyni i dalej trasą alternatywną

      • 1 2

    • To jedyne rondo ze zjazdów które znam gdzie kierowcy myślą!

      Kto jedzie do Straszyna ustawia się po prawej a ten co jedzie w prawo jedzie prawą. I wszystko dwa razy szybciej.
      Polecam to samo w Kowalach na przykład.

      • 5 0

  • Tusk i tak powie, że to PO zbudowało (11)

    A widzowie TVN uwierzą

    • 49 62

    • Skoro PiS zbudował Gazoport im. Kaczyńskiego, wszystko jest możliwe. (7)

      • 19 10

      • A twoim zdaniem kto zbudował.? (6)

        Nieszczęsna ofiaro tvn-u. Dzisiaj tusk ogłasza, że to ON Sam zlecił Norwegom budowe Baltic Pipe. Większego cyrku nie znajdziecie. POsłuchajcie tylko tego objazdowego kaznodzieje. Kazdy występ, to parę procent mniej.

        • 13 23

        • Zawsze to lepiej wygląda niż spotkania kulawego z przygodnie spotkanym Suwerenem który został przywieziony autokarem :))))) (1)

          • 15 8

          • Masz na myśli tęczowego Rafałka

            I jego spędy z Duczą ?

            • 6 6

        • Gazoport budowano od 2010 do 2015. (2)

          Zatem początek jak i koniec budowy był za rządów PO. Jeżeli twierdzisz że PiS wybudował to możesz też przyjąć że PO wybudowany metropolitarną. Bo oprócz intencji PiS w sprawie gazoportu nie zrobił nic. PO ustaliło wybudowanie OM i zaplanowała finansowanie, które PiS zabrał żeby ukarać Trójmiasto za brak poparcia.

          • 11 6

          • (1)

            Intencje w sprawie gazoportu możesz u proboszcza zamówić, gdybyś wiedział jak....
            Decyzja o budowie Gazoportu zapadła za rządów Kazimierza Marcinkiewicza z PiS w 2006 roku. Przed przekazaniem władzy po przegranych wyborach parlamentarnych w 2007 roku, rząd Jarosława Kaczyńskiego zabezpieczył w budżecie państwa kwotę 1 mld zł na budowę falochronu zewnętrznego. Następnie przez 3 lata rząd Donalda Tuska "walczył" z procedurami w sprawie rozpoczęcia budowy. Dlaczego rząd PO- PSL przez 8 lat nie rozpoczął budowy elektrowni atomowej, chociaż ok. 300 mln zł na ten cel zużył? Ano dlatego, że rząd PiS nie pozostawił decyzji o budowie tejże... Rządy PO po bólach coś w końcu urodzą, gdy wcześniej inny spłodzi. Trochę w tych sprawach niesprawni są...

            • 6 4

            • dobrze im odpowiedziales.Fakty sie licza.A nie te "fakty" z TVN

              • 5 2

        • Pewnie jest, że wielkim sukcesem obecnie panujących jest elektrownia Ostrołęka C. Tego nikt im nie odbierze. Pierwsza elektrownia w kraju w pełni ekologiczna. Zero produkcji = zero emisji. Tu pełen szacun.

          • 6 3

    • (2)

      to kurka my budujemy, za nasze podatki, a rząd nam łaski nie robi, nie buduje za swoje ,
      patafianie

      • 4 2

      • (1)

        Kurka, dlaczego my nie budujemy elektrowni atomowych, za nasze podatki, rząd nam łaski nie robi, nie buduje za swoje, patafianie..

        • 1 3

        • Niemcy i Rosjanie nie zgadzaja sie na atom w Polsce.

          • 3 0

  • mirbud (7)

    oczami wyobrazni widzę te "konsorcjum". wierzę, ze finalnie zrobia to wg standardow, ale nazwa odstrasza jak cholera, rodem z wesołych ekip zaparowanych VW T4 w kierunku gdańska.

    • 19 9

    • Nie może by nic gorszego niż MTM na Wielkopolskiej w Gdyni (4)

      Tak więc głowa do góry, bo to MirBud a nie Mamy Trzy Maszyny!

      • 8 1

      • hehe ok ;) (3)

        super, ze droga idzie. pamiętam, jak jakis pan oporotestowal decyzje srodowiskowa z jakas pania soltys, czy wójt? bylo z kilka już (!) lat temu, stad dopiero po oddaleniu prawomocnym skarg w sądzie, prace dzis mogą ruszyc. nie moge zrozumiec tego naprawde mocnego interesu spolecznego 1 mln ludzi trojmiasta vs prywatne interesy, do ktorych maja oczywiscie prawo. na ile to bylo merytoryczne lub finansowo niekorzystne dla nich - tego nie wiem. ciesze sie ze to ruszylo finalnie.

        • 8 3

        • Mało rozumiesz (2)

          Polecam temat działek kupowanych przez urzędników w Koleczkowie przed budową S6. Żaden z lokalnych dziennikarzy tego nie zbada

          • 8 3

          • jak wiesz coś (1)

            to merytorycznie złóż wniosek do prokuratury celem zbadania. urząd adwokata obywatela czeka.

            • 6 3

            • Prokuratura ma poważniejsze sprawy na głowie

              Niż kupowanie działek przez urzędników, którzy mieli informacje w odpowiednim czasie. Ale dziennikarz mógłby zbadać, tylko który się odważy...

              • 6 1

    • Co ty wiesz o Mirku....

      • 2 0

    • Zdziwilbyś się, ile dużych zleceń Mirbud złapał od Generalnej.

      • 3 0

  • Proszę wybudować na węzłach po dwa pasy wjazdowe i dwa zjazdowe bo dzisiaj przez te gardła jednopasmowe są korki (8)

    • 19 7

    • Pani życzenie spełnimy z radością!

      Edit: papiery przygotowano za PO i niestety tam są pojedyncze. Przykro mi to pisać.

      • 3 14

    • Korki są nie z powodu jednopasmowych wjazdów, tylko z powodu zatłoczenia głównej jezdni (5)

      i niemożności płynnego wjazdu. Dwa pasy dadzą tyle, że na główną będzie próbowało wjechać dwa razy tyle aut na raz. Nomen omen "nie tędy droga".

      • 6 6

      • No chyba NIE przez to...Widziałeś zjazdy i wjazdy w Niemczech np. gdzie ruch jest jeszcze większy??? (4)

        • 5 4

        • W jaki sposób szersze wjazdy z S7 na S6 miałyby rozładować korek, który ciągnie się (3)

          przynajmniej do Kowal, a przeważnie i do Rębowa? Jedynie mogą pogorszyć sytuację, bo więcej kierowców będzie musiało więcej razy zmienić pas przed Kowalami. To byłaby bezsensowna inwestycja. Lepiej już pisz do Gdaki, wojewody i bo ja wiem, kniazia kolbudzkiego o rozbudowę węzła i drogi DW221, że o Szadółkach nie wspomnę.

          Jeśli wierzysz, że dobudowa pasów zapobiega korkom, to polecam krótką wycieczkę krajoznawczą na Heathrow, gdzie możesz podziwiać stojące przynajmniej sześć pasów i szerokie wjazdy. Bliżej LHR, nie trzeba do LAX.

          A nawiasem mówiąc, to w Niemczech na autostradzie jest inna jazda, bo helmuty zajmują pas odpowiedni do kierunku jazdy i cierpliwie nim jadą, a nasze motomyszy zjeżdżają w ostatniej chwili, albo zmieniają pas , bo dwa-trzy auta przejechały szybciej sąsiednim, po to, żeby hamować i zmuszać do hamowania innych, dobijając płynność ruchu.

          Oczywiście, nawet niemiecka dyscyplina nie jest w stanie zupełnie zapobiec korkom, inaczej nie byłoby w leksykonie polsko-kaszubskim hasła "był ształ na ałtobanie aż do tankszteli". ;)

          • 3 1

          • Poszerzenie drog wszedzie (2)

            Oto odpowiedź. Tak się robi na całym świecie i to działa. Zatem jeśli ktoś twierdzi że to nic nie da to znaczy, że jest umysłowym.....###....

            • 0 1

            • Tak się robi w Ameryce, gdzie dystanse do skrzynki pocztowej są takie, że bez auta nie lza (1)

              Jakie przynosi to efekty, można obejrzeć na obrazkach - 8 i więcej pasów stoi, tyle dało poszerzenie, do tego totalny brak użytecznej kolei pasażerskiej poza niektórymi aglomeracjami i likwidacja sieci tramwajowych (niegdyś największych w świecie).
              Jeśli ktoś twierdzi, że to jest rozwiązanie, to jest mentalnym ślepcem przyspawanym do kierownicy.

              • 0 1

              • Idac Twoim tokiem rozumowania

                Wiem że w twoim wypadku słowo "rozumowania" nadużywam, to zweżmy wszystkie drogi do jednego pasa i nie będzie korków, tak? Przyspawany do roweru specjalistów od dróg.... ;)

                • 1 0

    • Oczywiście, tak zrobimy

      Dziękujemy za sugestie

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane