- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (133 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (704 opinie)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (134 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Otwarto nowy odcinek autostrady A1
W czwartek, 30 grudnia, oficjalnie oddano do użytku kolejny odcinek autostrady A1. To fragment trasy o długości 56 km pomiędzy Tuszynem a Piotrkowem Trybunalskim oraz Kamieńskiem a Częstochową. Tym samym niemal cała autostrada spod Gdańska do granicy z Czechami jest już gotowa.
Przypomnijmy, że pierwszy wybudowany odcinek A1, który łączy Rusocin w powiecie gdańskim ze Swarożynem w powiecie tczewskim, został oddany niemal dokładnie 14 lat temu, tj. pod koniec grudnia 2007 r.
W czwartkowe przedpołudnie otwarto z udziałem przedstawicieli najwyższych władz państwowych kolejny odcinek autostrady.
Ma on długość 56 km, a jego trasa przebiega pomiędzy Tuszynem a Piotrkowem Trybunalskim w województwie łódzkim oraz między Kamieńskiem w województwie łódzkim a Częstochową w województwie śląskim. Podczas przecięcia wstęgi podkreślono, że w mijającym, 2021 r., oddano w naszym kraju do użytku aż 440 km dróg ekspresowych i autostrad.
Zobacz, jak powstawał nowy odcinek autostrady A1
- To wynik, który poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy, a także przyczyni się do ochrony środowiska. Obecny rok był bardziej mobilny niż poprzedni, a jednak w 2021 r. mamy mniej śmiertelnych wypadków na drogach. To zasługa coraz lepszej infrastruktury i rządowych programów. Kryzys i pandemia kiedyś miną, a drogi pozostaną i będą służyły mieszkańcom, zwiększając potencjał gospodarczy regionów. Niech ten drogowy przełom, który obserwujemy, będzie dobrym zwiastunem na kolejne lata, gdy Polska nie będzie już w niechlubnym ogonie państw europejskich, które mają wysoką śmiertelność na drogach - skomentował premier Mateusz Morawiecki.
Nowo oddany odcinek dwujezdniowej trasy ma po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Inwestycja została sfinansowana ze środków krajowych i funduszy unijnych. Jej całkowity koszt wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego dofinansowanie z kasy UE to prawie 1,7 mld zł.
Autostrada A1 - która w niektórych publikacjach funkcjonuje także pod nazwą "Autostrada Bursztynowa" - jest już niemal gotowa. Jej ostatni, brakujący odcinek o długości niespełna 22 km pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk w województwie łódzkim zostanie oddany do ruchu w przyszłym roku.
Opinie wybrane
-
2021-12-30 17:22
Drogi lokalne nie są u na najgorsze. (13)
W Wielkiej Brytanii jest wspaniała sieć autostrad i to czasem zdublowana: bezpłatna a obok płatna. Ale drogi lokalne są gorsze niż u nas. W Belgii i Holandii też nie jest dobrze. Mnie cieszą ekspresówki. Nic nie kosztują, a komfort niewiele gorszy niż na autostradzie. Często jeżdżę do Krakowa i jak cała A1 będzie płatna to taniej wyniesie przez Warszawę. A u nas przynajmniej za mosty i tunele nie płacimy.
- 97 29
-
2021-12-31 08:51
do czasu
- 0 0
-
2021-12-30 22:55
No chyba nie bardzo
Holandia to nie tylko dla mnie najlepsza pod względem jakościowym sieć dróg na świecie. Mały kraj a pieniodzekosmiczne władowane w sieć drogową. Belgia owszem drogi stare pamiętające u nas panowanie pierwszych sekretarzy ale sieć kompletna. Niemcy non topór w remoncie ale przy tej skali to jest praktycznie studnia bez dna.Wysp brytyjskich nie znam
Holandia to nie tylko dla mnie najlepsza pod względem jakościowym sieć dróg na świecie. Mały kraj a pieniodzekosmiczne władowane w sieć drogową. Belgia owszem drogi stare pamiętające u nas panowanie pierwszych sekretarzy ale sieć kompletna. Niemcy non topór w remoncie ale przy tej skali to jest praktycznie studnia bez dna.Wysp brytyjskich nie znam ale słyszałem skrajne opinie. Pewnie zależnie od regionu tak jak i u nas. Weź zobacz jaka jest różnica jak się wjeżdża np do Wielkopolski. zmiana jakby granice państwa człowiek przekroczył. Moim skromnym zdaniem dzisiaj już nie mamy czego się wstydzić ale to nie oznacza że jest idealnie. My jesteśmy dopiero na początku drogi którą inni pokonali 30-40 lat temu
- 13 0
-
2021-12-30 19:59
na razie
- 1 1
-
2021-12-30 19:51
W Niderlandach raczej źle to nie wygląda, po prostu są ograniczenia prędkości i tyle ( z fotoradarami) ale dziur nie zauważam- bo ich nie ma
- 8 1
-
2021-12-30 19:29
Drogi w mieście są fatalne a inne drogi poza miastem są w dużo lepszym stanie
- 10 1
-
2021-12-30 18:27
(2)
Droga ekspresowa kosztuje kierowców pojazdów z dopuszczalną masą przekraczającą 3,5t, ale pewnie jeszcze trochę i pojazdy osobowe będą musiały opłacać e-tolle.
- 16 3
-
2021-12-30 20:01
Prędzej czy później będzie to konieczność (1)
Samochody na prąd staną się powszechne, to wpływy z akcyzy na drogi spadną. Do tego całe miejscowości w SPP i płatny wjazd do ścisłego centrum. Gminy będą musiały jakoś finansować drogi lokalne.
- 4 9
-
2021-12-31 05:48
Wtedy będziesz miał prąd w gniazdku max 2 godziny dziennie.
Energetyka nie udźwignie tylu pojazdów a energię elektryczną obłożą nowym podatkiem. Zobacz, co się dzueje na całym świecie.
- 16 0
-
2021-12-30 17:40
(1)
W Holandii drogi proste jak stół, czy to jakise zadpie (np polnoc Lelystad czy poludnie).
- 16 14
-
2021-12-31 22:48
A jakie mają być ?
Przecież to depresyjny kraj.
- 1 0
-
2021-12-30 17:31
Ty widziałes ale co najwyzej wioske pod Gdańskiem drogi lokalne nawet na wioske są lepsze niz (2)
unas w Gdańsku !!
- 18 44
-
2021-12-30 22:55
(1)
kacperek ty widziałeś tylko kuwete jak u prezesa sprzątałeś
- 11 10
-
2021-12-30 23:44
ola, ty rowera nie ogarniasz
- 5 6
-
2021-12-31 11:46
Zdecydowanie najgorsze drogi w Polsce (2)
są w polskich miastach, drogi miedzymiastowe są już na przyzwoitym poziomie. Dobrze gdyby można było rozwiązać ten problem systemowo bo często przypomina to 3 świat (np. Trójmiasto)
- 8 9
-
2022-04-23 22:10
Chopie chyba na ukrainie nie byles czy w niemcach
- 0 0
-
2021-12-31 22:40
Zdecydowanie
nigdy nie byłeś w Trójmieście pismański trollu.
- 0 1
-
2021-12-30 19:02
a także przyczyni się do ochrony środowiska (14)
Niby w jaki sposób? Przy prędkości 140 km/h zużywa się dużo więcej paliwa niż przy 90 km/h. Wiem, że można jechać wolniej, wiem też, że są tacy, którzy jeżdżą szybciej, ale średnio autostradą jeździ się szybciej niż inną drogą, więc zużywa się więcej paliwa i zatruwa bardziej środowisko.
- 50 98
-
2021-12-31 12:22
A w taki
Że można sobie dobrać prędkość bez hamowania, to przyśpieszenie emituje największe zużycie paliwa i CO2
- 1 0
-
2021-12-31 09:09
Jak bedziesz miał samochód
(i wtedy najlepiej komentuj ) zwróć uwagę ile spali Ci on paliwa w mieście,ile na drodze krajowej gdzie będziesz mial ograniczenia prędkości,wyprzedzanie innych pojazdów itd.A ile w końcu na autostradzie gdzie jak pisali przedmowcy jedziesz ze stałą prędkością.
Opcjonalnie wróć wtedy tutaj i opisz swoje wnioski.- 5 1
-
2021-12-31 08:15
zwykły opel astra diesel
jazda autostrada, wypad na wakacje, spokojna jazda, 120 km/h, spalanie na poziomie 4,8l/100km, jazda po mieście 7,5... tak, autostrada jest bardziej ekologiczna
- 5 0
-
2021-12-31 07:41
Teraz zmień pieluchę.
- 1 2
-
2021-12-31 00:07
A jaki jest ślad węglowy twojej wiadomości
- 2 1
-
2021-12-31 00:02
Jechałem dzisiaj
Tam jest ograniczenie do 70 a miejscami do 100, o 140 można pomarzyć.
Widać 3 pasy to za mało żeby było 140- 5 2
-
2021-12-30 20:43
Tak tylko pytam
Czy kiedyś jechałeś samochodem?
- 22 3
-
2021-12-30 20:37
Wg lewactwa autostrady najlepiej przerobić na ścieżki rowerowe (4)
- 26 15
-
2021-12-30 22:09
a według prawactwa na co? (2)
- 14 11
-
2021-12-30 23:35
na kościoły (1)
- 16 5
-
2021-12-31 00:05
autobahnkirche?
- 10 4
-
2021-12-30 22:09
W mieście jak najbardziej
- 4 4
-
2021-12-30 19:34
Na autostradzie te można jechać 90 km /h
Ale do meritum płynna każda to ekonomiczna jazda
- 13 4
-
2021-12-30 19:37
To prawda, ale spaliny przy jeździe ze stałą prędkością są czystsze niż przy staniu na światłach czy na stopie
Czy też przy ruszaniu lub nagłym przyspieszaniu (np. wyprzedzanie jak jest okazja).
- 24 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.