• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM Południe: 3 tunele, 3 wiadukty i most

bra
1 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Obiekty, które powstaną na trasie pierwszego odcinka PKM Południe. Obiekty, które powstaną na trasie pierwszego odcinka PKM Południe.

Na trasie pierwszego, 7-kilometrowego odcinka PKM Południe przebiegającego przez miasto powstaną aż trzy tunele, trzy wiadukty oraz most. Wynika to z dużych różnic w ukształtowaniu terenu. Prace powinny rozpocząć się w 2025 roku.



W zeszłym tygodniu poznaliśmy wstępny przebieg PKM na południe Gdańska.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków.

Uda się znaleźć pieniądze na budowę PKM Południe?

Pomorska Kolej Metropolitalna opublikowała ciekawą mapę, która pokazuje, jakie obiekty inżynieryjne będą musiały powstać na tym fragmencie nowej linii.

Obiekty na PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.

- Ze względu na niezwykle zróżnicowane ukształtowanie terenu, na całym 7-kilometrowym aglomeracyjnym odcinku PKM Południe zaledwie na kilkuset metrach linia kolejowa będzie biegła na poziomie gruntu - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Jeśli uda się zdobyć finansowanie dla tej inwestycji, to prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka potrwa pięć lat.
bra

Opinie (197) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    ciekawe

    • 5 1

    • Dzisiaj 1 kwietnia :) (1)

      • 6 0

      • Ale mapka dostępna od ub. tygodnia

        • 1 1

  • PKM prędzej pojedzie na południe Gdańska niż na północ Gdyni (6)

    władze Gdyni nic nie robią dla rozwoju kolei na północ miasta

    • 62 7

    • Marudy w natarciu (1)

      Piątek jest, wyluzuj....

      • 9 16

      • sa rzeczy przy ktorych

        poczucie humoru zanika...

        • 0 0

    • I bardzo dobrze. (1)

      Mieszkam w północnej Gdyni, ale sensu PKM w tą stronę nie widzę. Już chociażby z powodu trasy przez Chylonię, czyli dookoła miasta.

      • 2 2

      • a kto nakazuje jechac przez Chylonie?!

        Polaczenie istnieje rowniez przez torowiska przy Wisniewskiego. Nie trzeba jechac przez Hutnicza. Obluze jest w zasiegu 15 minut. Nawet istnieje dawna bocznica pocztowa, na ktorej moglby byc przystanek z przejsciem na peron drugi (dawne windy pocztowe).

        Jednak zmarnowano szanse i synergie zwiazana z prowadzonym remontem systemu torowego portu.

        • 2 0

    • (1)

      Ale to nie władze Gdyni zawiadują PKM. Podobnie jak i nie Gdańska.

      Śmieszne jest to, że to Gdynia lobbowała za PKM, Gdańsk chciał szybki tramwaj. Województwo sfinansowało gdańską PKM w całości na niebagatelną kwotę, Gdynia do swoich dwóch przystanków musiała dopłacić. Równi i równiejsi.

      • 5 3

      • Ale Gdynia ma za to lotnisko za 100 mln.

        • 2 0

  • Fantasmagorie (1)

    Niestety :(

    • 31 11

    • Kiedyś obiecywali tam tramwaj, ale ucichło i hulajnogi podstawili.

      • 4 1

  • Chyba wybory się zbliżają bo znowu wszędzie pełno obietnic! 3 tunele 3 wiadukty i most a koń leży na plecach i ze śmiechu (6)

    Gdyby to była inwestycja Samorządowa to miałbym wiarę ale to jest zapowiedź Rządu w stylu: radosne informacje z odcinka rolniczego :)

    • 49 17

    • Samorząd to zdecydowanie

      daje i dawał ciała od dziesięcioleci na tym odcinku.

      • 10 5

    • PKM to inwestycja urzędu marszałkowskiego, więc nie do końca rządowa. (3)

      • 8 3

      • PKM jest spółką zależną od PKP czyli od Rządu PiS. (2)

        • 5 5

        • i to jest jedyna szans dla tego miejsca patrząc co Ola i Paweł zaoferowała tym mieszkańcom w tym rejonie w ostatnim 8 latach to obiektywnie mozna powiedzieć że nic

          • 6 1

        • PKM z PKP i PIS nie ma nic wspólnego.
          PIS-u nie trawię, ale obrzucanie ich gnojem przy każdej okazji daje efekt przeciwny do zamierzonego.

          • 5 1

    • hahaa samorząd to obiecywał nowa świtkorzyska do 12 lat także płatnemu trolingowi z UM w Gdańsku dziękujemy

      • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Jest to jedyny ratunek dla tych ultrachaotycznie rozbudowanych okolic, układ drogowy i tak prędzej czy później się by zakorkował, i tego już zmienić się nie da. Dlatego kolej to ratunek. Choć dziwnie wyglądają te zawijasy, jakby ktoś przez 20 lat uporczywie sprzedawał pod zabudowę tereny jakie już za komuny były wytyczone w ramach rezerwy pod konieczne kolejowe inwestycje...

    • 213 11

    • Zawijas powstał, bo ludzie zaczęli kupować mieszkania na takim zad*piu, że planiści nie przewidzieli... (2)

      • 5 16

      • A gdzie by mieli kupować

        Wskaż mi teren o zabudowie do 4 pięter i gdzie zmieścisz 10.000 mieszkań.
        Bo nie sposób wybudować falowce i powiedzieć ludziom, a teraz tam mieszkajcie.
        A planiści wiedzieli, że będzie tam budowa, bo zaplanowano rezerwy terenowe pod drogi.

        • 18 0

      • plany tych linii powstaly w latach '70

        Mozna je zobaczyc (i duzo wiecej) na stronie SKM - Historia.

        • 10 0

    • 1 kwietnia to o róznych niesamowitych pomysłach można poczytać,nie ma co się podniecać.

      • 9 0

    • Nie "jakby ktoś sprxedawał",

      tylko tak właśnie robili cały czas. Zresztą caly czascalavtacstrona miadta jest tak zabudowywana,zeby zadna ulica nie powstala.

      • 2 1

  • Kiedy SKM do Nowego Portu? (6)

    • 33 19

    • SKM do NP nie ma sensu

      Czas to zrozumieć...

      • 8 13

    • a po co, wozic powietrze?

      • 9 9

    • Nie do Nowego Portu,bo tory rozebrane.Do Brzeźna potrzebna przez Nową Letnicę.

      • 7 1

    • Do Nowego Portu to nie da rady, ale dałoby się zrobić końcowy przystanek przy plaży i jeden przy Nowej Letnicy. Przy połączeniu z PKM Południe zaistniałoby wygodne połączenie blokowisk z plażą, przez co linia ta przynosiłaby jakieś zyski.

      • 3 1

    • Nigdy (1)

      • 1 2

      • Po co skm do n.p?lepiej tymi torami pyscic tramwaj

        • 0 0

  • (1)

    prima aprilis

    • 50 4

    • dokładnie

      Tam gdzie namalowali wiadukty miasto sprzedało rok temu działki i eskimosy chcą wcisnąć kolejne bloki, tylko nie mają drogi dojazdowej. Zobaczymy te PKM jak świnia niebo.

      • 2 0

  • Pomysł poroniony - tunele kolejne koszty (4)

    A nie prościej było już realizować wizję z dwupasmową drogą oraz tramwajami ? Nie bo nagle BYĆ może będzie kasa z uniii to sie zmienia całą wizję. Co za bzdura z tą PKM-ką , i co mam czekać 15 minut na pociąć aby podjechać jeden przystanek ?? To już wole autobusem 213 jechać.

    • 37 107

    • dwa pasy,malo?,cztery pasy!!!,a na koncu-korek.jak armi krajowej,slowackiego!!

      • 23 4

    • Albo takie drony pasażerskie...co, nie? Janusz

      • 5 0

    • (1)

      jeden przystanek to sobie rowerem przejedź

      • 6 1

      • Jaki jest sen budowy PKMki z przystankami co 500 m ? Zakładają ze ludzie maja z tego korzystać ale po co skoro autobus jeździ częściej i jest to lepsze rozwiązanie ?

        • 1 0

  • Hahaha
    Jak się czyta takie farmazony to się słabo robi.Najpierw zaplanują 20 wiaduktów 30 tuneli i złote szyny a później jak zwykle stwierdza ze nie ma funduszy na inwestycje

    • 38 10

  • Będzie jak z Nową Świętokrzyską (7)

    która miała powstać i być gotowa ponad dekadę temu.
    Podobnie jak nowe zjazdy na Kowalach i Szadółkach.
    Ale nowe pozwolenia dla developerów kwitną i mają się cudownie.
    Buspasów nadal brak.
    Komunikacja miejska do Centrum i Wrzeszcza to codzienna tragedia i weekendowa pustynia.

    • 77 8

    • Czy nowa świętokrzyska miała być dekadę temu? Raczej nie? (5)

      Gdy się przeprowadzałem z Chełmu na Łostowice, to Nowa Świętokrzyska była 5 inwestycją do realizacji. Zrealizowano Nową Bulońską, robią Nową Warszawską (przynajmniej w części tramwajowej). Nowa Jabłoniowa jest także realizowana w ograniczonym zakresie, ale jest.
      Nowa świętokrzyska także jest robiona, choć można by rzec od d*py strony, bo od strony Kowal, ale jest.

      Co do zjazdów to inwestycje już rządowe, więc pewnie za szybko nie będą.

      • 3 8

      • Ja nie 20 lat temu obiecywali (1)

        Świętokrzyską.
        Z pewnością 11 lat temu mówili już wkrótce zaczniemy realizację. I niewiele się zmieniło.

        • 5 0

        • Od 40 lat to obiecywali obwodnicę Nowego Portu......oraz później Nową Wyzwolenia.

          • 3 0

      • Ja się przeprowadzałem z Chełmu na Łostowice

        13 lat temu i już wtedy realizacja Nowej Świętokrzyskiej była opóźniona.
        Więc mijasz się z prawdą.
        A teraz ciężar próbuje się przerzucić na udział środków centralnych.

        • 8 2

      • Do tego wielokrotnie

        zmieniany plan zagospodarowania. Tereny gdzie miały być tereny rekreacyjne i parki dziwnym trafem zamieniły się na pod budownictwo. Po czym np. Ekolan dostał dodatkowe pozwolenie na podwyższenie zabudowy np. Audiopolis.
        Takich kwiatków w okolicy zdecydowanie więcej.

        • 7 0

      • Szkoda ,że nie ma planu inwestycji deweloperskich, wtedy można by stwierdzić czego brakuje

        • 1 0

    • Ale cały czas chcą wykonać Nową Świętokrzyską ? Czego nie rozumiesz ? Cały czas chcą.....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane