• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni

Maciej Korolczuk
12 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni. PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni.

Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.



Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.

- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej zobacz na mapie Gdańska przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.

- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
  • Pierwsza wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.
  • Druga wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.



Opinie (103) 1 zablokowana

  • Brawo budować

    • 29 3

  • w PRL byla bajka na kolei )))

    Pijani dróznicy to byl standard i ledwo szlaban podnosili ))) w jednej rece flaszka a druga sznurek puszczal i szlaban szedl jakze pieknie w gore ). Wypadkow bylo mniej bo i samochodow bylo 100 razy mniej .ot jakas jedna syrenka z rodzina sie dwa razy dziennie turlala przez przejazd i tyle

    • 21 12

  • Dobra Wiadomosć. Kasa z PKP liczy się podwójnie....

    Oby tak dalej.

    PKP wie, że u nas jest pieniadz do zrobienia...

    • 41 1

  • :)

    Wreszcie jakies swiatelko w tunelu :)

    • 76 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane