- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (75 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (55 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (25 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (128 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (351 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (88 opinii)
Parking pusty, więc po co go oświetlać?
Parking pomiędzy Centrum Riviera i Halą Gdynia w nocy pozostaje praktycznie pusty. Wyjątkiem są imprezy sportowe i kulturalne odbywające się w miejskim obiekcie. Nie wszystkim podoba się, że mimo wszystko pozostaje cały czas mocno oświetlony.
Jedną z osób, które zwróciły na ten problem uwagę jest pani Julia.
Oto jej spostrzeżenia:
Doceniam to, że istnieje parking przy Centrum Riviera i Hali Gdynia. Cieszę się, że części nie zajmie planowane tam lodowisko. Teren jest w pełni wykorzystywany podczas imprez sportowych, takich jak mecze Arki, czy innych dyscyplin rozgrywanych w hali sportowej. Kto robi zakupy w gorącym okresie przedświątecznym na pewno widzi też, że przydaje się klientom, dla których nie zawsze znajduje się miejsce w podziemiach, na parkingu Riviery.
Jednak właściwie codziennie przejeżdżam obok tego parkingu wieczorem i nie mogę się nadziwić jednej rzeczy. Wszystkie latarnie są zapalone, mimo że na parkingu nie ma żywej duszy. Rozumiem sens oświetlenia miejsca w przypadku, gdy teren byłby nocą wykorzystywany przez rzesze kierowców. Ale tak nie jest.
Parking jest bowiem oddalony od terenów mieszkalnych, a jedynymi pojazdami, które można tam po zamknięciu sklepu zobaczyć są ciężarówki lub autokary. Poza tym pusto, a mimo to praktycznie wszystkie latarnie są zapalone.
Czy nie lepiej spróbować oszczędzić i pozwolić, by paliły się tylko niektóre latarnie, których jest w tym miejscu naprawdę sporo? Owszem, są nieocenione podczas wsiadania do samochodu po zmroku, gdy robimy zakupy. Natężenie światła na parkingu wydaje się być jednak zbyt duże w stosunku do potrzeb.
Od razu zaznaczam: nie zależy mi na tym, by całkowicie je wyłączyć. To po prostu propozycja do rozważenia. Każdy z mieszkańców mógłby wskazać z pewnością wiele miejsc, gdzie światło jest dużo bardziej potrzebne niż przeważnie opuszczone późnym wieczorem i nocą tereny wokół Hali Gdynia i Centrum Riviera.
Parking, jak i oświetlenie, znajduje się pod naszym nadzorem. Część z opraw zastosowanych w lampach to oprawy LED-owe. Te rzeczywiście świecą się przez całą noc. Jednak inne to oprawy starego typu, które po godz. 23 są wygaszane dla oszczędności. Wszystkie lampy świecą się przez godzinę pomiędzy 22 i 23. Będziemy z pewnością w przyszłości wymieniali wszystkie oprawy na LED-owe, ale nie potrafię teraz powiedzieć, czy wtedy również będziemy część gasili, czy dzięki temu, że są energooszczędne, lampy pozostaną włączone.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (117) 5 zablokowanych
-
2015-08-28 21:29
Led nie pobiera prądu czy co ja mam zrozumieć?
- 5 6
-
2015-08-28 21:29
będzie ciemno
To będą gadać ze ciemno i niebezpiecznie. Szukacie problemu tam gdzie Google nie ma...
- 33 1
-
2015-08-28 21:31
To ma laska problem
Moze lepiej niech posprzata w czynie spolecznym
- 34 2
-
2015-08-28 21:33
Trzeba miec nudne zycie zeby zwrocic uwage na lampy
- 24 2
-
2015-08-28 21:42
(1)
Wyłączny w nocy latarnie uliczne, przecież samochody maja reflektory. Ludziom to już się nudzi.
- 25 3
-
2015-08-28 21:47
Pewnie znów Horała Pinokio i spółka to wymyślili a przedstawiają się jako jakąś Pani. Żenada głupota.
- 8 0
-
2015-08-28 21:43
jedna latarnia zużywa energii za ok. 300 zł rocznie (5)
- 13 2
-
2015-08-28 22:58
trzeba wymyślić i opatentować (3)
latarnie na czujnik ruchu jak ktoś będzie szedł albo jechał to się włączy, a jak nikogo nie ma to będzie wyłączona, oszczędność będzie szła w miliony rocznie.
- 5 1
-
2015-08-29 05:17
nie trzeba wymyslac ....
taka lampę mam na tarasie !
- 6 0
-
2015-08-29 06:56
takie na czujnik w ruchliwych miejscach są bez sensu i zużyją więcej prądu niż ta, która świeci się cały czas
- 5 0
-
2015-08-29 08:11
no w UK wiekszosc latarni ma czujniki zmierzchu
zapalaja sie indywidualnie w zaleznosci od potrzeby
- 1 0
-
2015-08-29 08:10
czyli srednio tyle
ile rocznie zuzywa lodowka klasy A ;)
- 2 0
-
2015-08-28 22:00
Jedż
do Polski Wschodniej,tam po 21 nowe latarnie w każdej wsi i miiasteczku śą tylko po to żeby facet miał się gdzie odlać.Ciemno jak w d*pie
- 18 0
-
2015-08-28 22:03
Myślę, że warto zajać .rymi sygnalizatorami, które działają nocą przy znikomym ruch nocą. (5)
Kiedyś nocą była sygnalizacja migająca żółtym i nie trzeba było stać niepotrzebnie na czerwonym przy pustym skrzyżowaniu
- 18 0
-
2015-08-29 01:52
Słuszna kwestia, ale... (1)
...mogłoby to być z drobnymi wyjątkami. Tam gdzie są większe skrzyżowania, na których mogłoby być mniej bezpiecznie mogłyby działać sygnalizatory przez całą dobę. A tak, to faktycznie na większości skrzyżowań nie ma takiej potrzeby, żeby działały całą dobę. Ustalić tylko od jakich godzin miałyby być wyłączane i ok.
- 3 0
-
2015-08-29 06:57
ale tak właśnie jest !
- 6 1
-
2015-08-29 06:11
cd (2)
W Gdańsku już dawno to opracowali, nocą większości żółte migające. Widać różnicę w postępie między miastami.
- 2 6
-
2015-08-29 06:57
(1)
w Gdyni tak jest od 20 lat
- 6 3
-
2015-08-29 15:44
a w Gdańsku od 21 lat tak jest.
- 2 1
-
2015-08-28 22:18
Autorce radzę pomyśleć dlaczego to własnie kierowcy ciężarówek i autokarów tam stają. Egoistyczny babsztyl.
- 30 2
-
2015-08-28 22:27
Rzeczywiście, mogłoby być trochę ciemniej i intymniej jak kiedyś...
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.