• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking pusty, więc po co go oświetlać?

Julia
28 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opustoszały parking oświetla sporo latarni. Jak donoszą czytelnicy: pali się każda z nich. Opustoszały parking oświetla sporo latarni. Jak donoszą czytelnicy: pali się każda z nich.

Parking pomiędzy Centrum Riviera zobacz na mapie GdyniHalą Gdynia zobacz na mapie Gdyni w nocy pozostaje praktycznie pusty. Wyjątkiem są imprezy sportowe i kulturalne odbywające się w miejskim obiekcie. Nie wszystkim podoba się, że mimo wszystko pozostaje cały czas mocno oświetlony.



Jedną z osób, które zwróciły na ten problem uwagę jest pani Julia.

Oto jej spostrzeżenia:

Doceniam to, że istnieje parking przy Centrum Riviera i Hali Gdynia. Cieszę się, że części nie zajmie planowane tam lodowisko. Teren jest w pełni wykorzystywany podczas imprez sportowych, takich jak mecze Arki, czy innych dyscyplin rozgrywanych w hali sportowej. Kto robi zakupy w gorącym okresie przedświątecznym na pewno widzi też, że przydaje się klientom, dla których nie zawsze znajduje się miejsce w podziemiach, na parkingu Riviery.

Jednak właściwie codziennie przejeżdżam obok tego parkingu wieczorem i nie mogę się nadziwić jednej rzeczy. Wszystkie latarnie są zapalone, mimo że na parkingu nie ma żywej duszy. Rozumiem sens oświetlenia miejsca w przypadku, gdy teren byłby nocą wykorzystywany przez rzesze kierowców. Ale tak nie jest.

Parking jest bowiem oddalony od terenów mieszkalnych, a jedynymi pojazdami, które można tam po zamknięciu sklepu zobaczyć są ciężarówki lub autokary. Poza tym pusto, a mimo to praktycznie wszystkie latarnie są zapalone.

Czy nie lepiej spróbować oszczędzić i pozwolić, by paliły się tylko niektóre latarnie, których jest w tym miejscu naprawdę sporo? Owszem, są nieocenione podczas wsiadania do samochodu po zmroku, gdy robimy zakupy. Natężenie światła na parkingu wydaje się być jednak zbyt duże w stosunku do potrzeb.

Od razu zaznaczam: nie zależy mi na tym, by całkowicie je wyłączyć. To po prostu propozycja do rozważenia. Każdy z mieszkańców mógłby wskazać z pewnością wiele miejsc, gdzie światło jest dużo bardziej potrzebne niż przeważnie opuszczone późnym wieczorem i nocą tereny wokół Hali Gdynia i Centrum Riviera.

Odpowiada Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

Parking, jak i oświetlenie, znajduje się pod naszym nadzorem. Część z opraw zastosowanych w lampach to oprawy LED-owe. Te rzeczywiście świecą się przez całą noc. Jednak inne to oprawy starego typu, które po godz. 23 są wygaszane dla oszczędności. Wszystkie lampy świecą się przez godzinę pomiędzy 22 i 23. Będziemy z pewnością w przyszłości wymieniali wszystkie oprawy na LED-owe, ale nie potrafię teraz powiedzieć, czy wtedy również będziemy część gasili, czy dzięki temu, że są energooszczędne, lampy pozostaną włączone.
Julia

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (117) 5 zablokowanych

  • Led nie pobiera prądu czy co ja mam zrozumieć?

    • 5 6

  • będzie ciemno

    To będą gadać ze ciemno i niebezpiecznie. Szukacie problemu tam gdzie Google nie ma...

    • 33 1

  • To ma laska problem

    Moze lepiej niech posprzata w czynie spolecznym

    • 34 2

  • Trzeba miec nudne zycie zeby zwrocic uwage na lampy

    • 24 2

  • (1)

    Wyłączny w nocy latarnie uliczne, przecież samochody maja reflektory. Ludziom to już się nudzi.

    • 25 3

    • Pewnie znów Horała Pinokio i spółka to wymyślili a przedstawiają się jako jakąś Pani. Żenada głupota.

      • 8 0

  • jedna latarnia zużywa energii za ok. 300 zł rocznie (5)

    • 13 2

    • trzeba wymyślić i opatentować (3)

      latarnie na czujnik ruchu jak ktoś będzie szedł albo jechał to się włączy, a jak nikogo nie ma to będzie wyłączona, oszczędność będzie szła w miliony rocznie.

      • 5 1

      • nie trzeba wymyslac ....

        taka lampę mam na tarasie !

        • 6 0

      • takie na czujnik w ruchliwych miejscach są bez sensu i zużyją więcej prądu niż ta, która świeci się cały czas

        • 5 0

      • no w UK wiekszosc latarni ma czujniki zmierzchu

        zapalaja sie indywidualnie w zaleznosci od potrzeby

        • 1 0

    • czyli srednio tyle

      ile rocznie zuzywa lodowka klasy A ;)

      • 2 0

  • Jedż

    do Polski Wschodniej,tam po 21 nowe latarnie w każdej wsi i miiasteczku śą tylko po to żeby facet miał się gdzie odlać.Ciemno jak w d*pie

    • 18 0

  • Myślę, że warto zajać .rymi sygnalizatorami, które działają nocą przy znikomym ruch nocą. (5)

    Kiedyś nocą była sygnalizacja migająca żółtym i nie trzeba było stać niepotrzebnie na czerwonym przy pustym skrzyżowaniu

    • 18 0

    • Słuszna kwestia, ale... (1)

      ...mogłoby to być z drobnymi wyjątkami. Tam gdzie są większe skrzyżowania, na których mogłoby być mniej bezpiecznie mogłyby działać sygnalizatory przez całą dobę. A tak, to faktycznie na większości skrzyżowań nie ma takiej potrzeby, żeby działały całą dobę. Ustalić tylko od jakich godzin miałyby być wyłączane i ok.

      • 3 0

      • ale tak właśnie jest !

        • 6 1

    • cd (2)

      W Gdańsku już dawno to opracowali, nocą większości żółte migające. Widać różnicę w postępie między miastami.

      • 2 6

      • (1)

        w Gdyni tak jest od 20 lat

        • 6 3

        • a w Gdańsku od 21 lat tak jest.

          • 2 1

  • Autorce radzę pomyśleć dlaczego to własnie kierowcy ciężarówek i autokarów tam stają. Egoistyczny babsztyl.

    • 30 2

  • Rzeczywiście, mogłoby być trochę ciemniej i intymniej jak kiedyś...

    • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane