- 1 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (226 opinii)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (386 opinii)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (127 opinii)
- 4 Czerwony skatepark w Jarze Wilanowskim (34 opinie)
- 5 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (23 opinie)
- 6 Nie boicie się dilerów narkotyków? (161 opinii)
Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka
O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.
Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.
Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.
- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.
Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.
Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.
Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.
Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
Miejsca
Opinie (639) ponad 50 zablokowanych
-
2010-12-20 14:11
i jeszcze te drzwi otwarte
jezdze dosc czesto skm. i od jakiegos czasu przestało mnie dziwic ze w jadacym pociagu sa otwarte drzwi. to chyba nie ma zbyt wiele wspolnego z bezpieczenstwem pasazerow. a co do artykulu to jeszcze brakuje żeby ceny biletów podniesli
- 4 0
-
2010-12-20 14:22
SKM obcinają , trasy obcinają, podwyżki cen itd itd itd - to miał byc ten cud Tuska ? (1)
Wieczororem, jak znajdę czas i siły, napiszę na salonie 24 jak to możliwe, że Polacy / mimo wszystko / w większosci , postawili na PO.
w skrócie:
ze strachu przed PISem.
Gdyby nie PIS , PO już dawno bylaby rozniesiona.
PIS jest największym szczesciem PO. Dzięki PIS PO rządzi i ma się swietnie.
100%- 7 0
-
2010-12-20 23:58
PiS 2 lata rzadzil Polska
I to byly najlepsze 2 lata Polski i Polakow po 1989 roku.
To ze bydlo promowane w TVN w stylu Rychu, Zdzisiu i inni z cmentarza sie bali i zaczeli siac wraz z Michnikiem panike, to nie znaczy, ze ktos inny sie bal CBA.
Przypomnij sobie jak Kaczynski spotkal sie z wlascicielami firm naftowych i raz dwa cena spadla z 4.2 zl za E95 na 3.6 zl!!!
To byly swietne czasy dla Polski.Ze tez BYDLO ktore poparlo oszusta klamiacego w zywe oczy ma jeszcze czelnosc zabierac glos.- 0 0
-
2010-12-20 14:32
jak bydło:( (1)
Też macie wrażenie, że warunki w jakich przyszło nam podróżować urągają godności pasażerów?
Już pomijam kwestie opóźnień związanych z warunkami atmosferycznymi. natomiast jeśli kupuję bilet na SKM to się to robi na zasadzie zawiązywania transakcji - po jednej stronie umowy klient indywidualny a po 2 stronie SKM. Klient przystępując do transakcji bierze pod uwagę jej postanowienia, z których najistotniejszym jest czas i miejsce świadczenia usługi.
2 miesiące temu, kupując 3-miesięczny bilet, sugerowałem się rozkładem jazdy. Dziś ten rozkład, nie dość, ze się zmienił w międzyczasie, to i tak nie wiele ma on wspólnego z faktycznym czasem odjazdów pociągów.
Wniosek - kontrahent nie dość ze zmienia warunki realizacji umowy, to jeszcze...... nie wywiązuje się z nowych, wprowadzonych przez siebie regulacji.
P.S.
Przez nowy rozkład musze wstawać o 10 min wczesniej i wracam o 15 min pozniej w zatloczonej kolejce. Po jakiego kija kolejka o 16:04 z Politechniki konczy swój bieg w Rumi?- 11 0
-
2010-12-20 15:21
podane do opinii publicznej jest kiedy jest zmiana rozkładu
- 0 2
-
2010-12-20 14:39
SYF
BRUD, KRÓTKIE SKADY KOLEJEK
- 7 0
-
2010-12-20 14:41
aa...jeszcze jedno:
Czy ten nowy, wspaniały, "dostosowany do potrzeb pasażerów" ROZKŁAD był wcześniej konsultowany z pasażerami? Zrobiono chociaż badania mające na celu zmonitorować liczbę pasażerów jeżdżących poszczególnymi składami o danej godzinie?
Jeśli nie to rekomenduję gorąco zmianę na szczeblach kierowniczych w SKM. Jako uzasadnienie, chciałbym zwrócić uwagę, że myślenie za społeczeństwo, co będzie dla niego najlepsze kojarzy mi się z poprzednim ustrojem, gdzie władza lepiej wiedziała ile papieru toaletowego ma przypadać na jednego obywatela. Przy takim myśleniu obywatel (w tym przypadku pasażer) ma...prze--ssss-rane...:)
Dodam tylko od siebie: "Przecz z komuną w SKM", jak nie umiecie zarządzać to zróbcie miejsce dla tych co to potrafią.- 2 0
-
2010-12-20 14:41
GŁOWY!!!!NA TACY!!!
CHCE GLOWÓW!!!
CAŁY ZARZĄD!!!
JEŚLI NIE DZIAŁA TO ZNACZY, ŻE CHŁOPCY SOBIE NIE RADZĄ.
WYWALIĆ!!!
TERAZ!!!- 8 0
-
2010-12-20 15:09
odpowiedz na słowa dyrektora d/s marketingu
skoro powołuje sie pan na wymogi UE - czy przypadkiem w takowych nie ma wzmianki że ludzi należy wozić godnie! Że za cene biletu należałoby móc choćby wejść do pociągu!? Że kolej SKM służy do przewożenia ludzi i do tego celu została stworzona!? A jeśli nie dajecie sobie z tym rady - to może należałoby przekwalifikować sie do innego zawodu a dać szansę tym którzy nie tłumaczą się jak dziecko tylko działają i są kompetentni i efektywni??!!
- 4 0
-
2010-12-20 15:16
masakra.
i ciągle coś się psuje na trasie Oliwa-Gdynia.. Czekałam ostatnio kilka razy.. raz po 20 minut, raz po 30. I jeszcze widac na telebimku.. opóźnienie-12min/25min/30 min. To było na początku śmieszne al teraz gdy rano mam jechać na uczelnie to mi sie płakać chce.
- 3 0
-
2010-12-20 15:19
MAM JUŻ DOŚĆ!!!! (2)
Przez ostatnie kilka dni to jakaś masakra, albo spóźniam się do pracy, albo sterczę na peronie 20 minut na mrozie wracając do domu. Dzisiaj przed 7 znowu to samo, szlag mnie już powoli trafia. Nigdy nie wiem czy zdążę na czas, a i tak wychodzę wcześniej z domu.
Chyba trzeba zabrać sie za pisanie reklamacji do Pana Prezesa, bo tak dalej być nie może.- 13 0
-
2010-12-20 19:13
zaświadczenie dla pracodawcy o opoźnieniach SKM
www.skm.pkp.pl/centrum-informacyjne/faq
W celu uzyskania zaświadczenia potwierdzającego opóźnienia pociągów SKM prosimy o kontakt pod numerem tel. 058 721-29-11, fax: 058 721-29-91 lub korzystając z formularza kontaktowego.- 0 1
-
2010-12-20 22:09
Przewozy Regionalne, przerzuc sie
i kup se termos.
- 0 0
-
2010-12-20 15:38
tabor ten sam co x lat temu , problemy te same , czasy przejazdów ba nawet gorsze niż przed laty , awaria goni awarię a świat z postępem idzie na przód ... tylko co niektórzy się cofają, a mamy XXI wiek !!!! brawooo !!!!
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.