• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • i jeszcze te drzwi otwarte

    jezdze dosc czesto skm. i od jakiegos czasu przestało mnie dziwic ze w jadacym pociagu sa otwarte drzwi. to chyba nie ma zbyt wiele wspolnego z bezpieczenstwem pasazerow. a co do artykulu to jeszcze brakuje żeby ceny biletów podniesli

    • 4 0

  • SKM obcinają , trasy obcinają, podwyżki cen itd itd itd - to miał byc ten cud Tuska ? (1)

    Wieczororem, jak znajdę czas i siły, napiszę na salonie 24 jak to możliwe, że Polacy / mimo wszystko / w większosci , postawili na PO.

    w skrócie:

    ze strachu przed PISem.

    Gdyby nie PIS , PO już dawno bylaby rozniesiona.

    PIS jest największym szczesciem PO. Dzięki PIS PO rządzi i ma się swietnie.

    100%

    • 7 0

    • PiS 2 lata rzadzil Polska

      I to byly najlepsze 2 lata Polski i Polakow po 1989 roku.

      To ze bydlo promowane w TVN w stylu Rychu, Zdzisiu i inni z cmentarza sie bali i zaczeli siac wraz z Michnikiem panike, to nie znaczy, ze ktos inny sie bal CBA.

      Przypomnij sobie jak Kaczynski spotkal sie z wlascicielami firm naftowych i raz dwa cena spadla z 4.2 zl za E95 na 3.6 zl!!!

      To byly swietne czasy dla Polski.Ze tez BYDLO ktore poparlo oszusta klamiacego w zywe oczy ma jeszcze czelnosc zabierac glos.

      • 0 0

  • jak bydło:( (1)

    Też macie wrażenie, że warunki w jakich przyszło nam podróżować urągają godności pasażerów?

    Już pomijam kwestie opóźnień związanych z warunkami atmosferycznymi. natomiast jeśli kupuję bilet na SKM to się to robi na zasadzie zawiązywania transakcji - po jednej stronie umowy klient indywidualny a po 2 stronie SKM. Klient przystępując do transakcji bierze pod uwagę jej postanowienia, z których najistotniejszym jest czas i miejsce świadczenia usługi.

    2 miesiące temu, kupując 3-miesięczny bilet, sugerowałem się rozkładem jazdy. Dziś ten rozkład, nie dość, ze się zmienił w międzyczasie, to i tak nie wiele ma on wspólnego z faktycznym czasem odjazdów pociągów.

    Wniosek - kontrahent nie dość ze zmienia warunki realizacji umowy, to jeszcze...... nie wywiązuje się z nowych, wprowadzonych przez siebie regulacji.

    P.S.
    Przez nowy rozkład musze wstawać o 10 min wczesniej i wracam o 15 min pozniej w zatloczonej kolejce. Po jakiego kija kolejka o 16:04 z Politechniki konczy swój bieg w Rumi?

    • 11 0

    • podane do opinii publicznej jest kiedy jest zmiana rozkładu

      • 0 2

  • SYF

    BRUD, KRÓTKIE SKADY KOLEJEK

    • 7 0

  • aa...jeszcze jedno:

    Czy ten nowy, wspaniały, "dostosowany do potrzeb pasażerów" ROZKŁAD był wcześniej konsultowany z pasażerami? Zrobiono chociaż badania mające na celu zmonitorować liczbę pasażerów jeżdżących poszczególnymi składami o danej godzinie?

    Jeśli nie to rekomenduję gorąco zmianę na szczeblach kierowniczych w SKM. Jako uzasadnienie, chciałbym zwrócić uwagę, że myślenie za społeczeństwo, co będzie dla niego najlepsze kojarzy mi się z poprzednim ustrojem, gdzie władza lepiej wiedziała ile papieru toaletowego ma przypadać na jednego obywatela. Przy takim myśleniu obywatel (w tym przypadku pasażer) ma...prze--ssss-rane...:)

    Dodam tylko od siebie: "Przecz z komuną w SKM", jak nie umiecie zarządzać to zróbcie miejsce dla tych co to potrafią.

    • 2 0

  • GŁOWY!!!!NA TACY!!!

    CHCE GLOWÓW!!!
    CAŁY ZARZĄD!!!
    JEŚLI NIE DZIAŁA TO ZNACZY, ŻE CHŁOPCY SOBIE NIE RADZĄ.
    WYWALIĆ!!!
    TERAZ!!!

    • 8 0

  • odpowiedz na słowa dyrektora d/s marketingu

    skoro powołuje sie pan na wymogi UE - czy przypadkiem w takowych nie ma wzmianki że ludzi należy wozić godnie! Że za cene biletu należałoby móc choćby wejść do pociągu!? Że kolej SKM służy do przewożenia ludzi i do tego celu została stworzona!? A jeśli nie dajecie sobie z tym rady - to może należałoby przekwalifikować sie do innego zawodu a dać szansę tym którzy nie tłumaczą się jak dziecko tylko działają i są kompetentni i efektywni??!!

    • 4 0

  • masakra.

    i ciągle coś się psuje na trasie Oliwa-Gdynia.. Czekałam ostatnio kilka razy.. raz po 20 minut, raz po 30. I jeszcze widac na telebimku.. opóźnienie-12min/25min/30 min. To było na początku śmieszne al teraz gdy rano mam jechać na uczelnie to mi sie płakać chce.

    • 3 0

  • MAM JUŻ DOŚĆ!!!! (2)

    Przez ostatnie kilka dni to jakaś masakra, albo spóźniam się do pracy, albo sterczę na peronie 20 minut na mrozie wracając do domu. Dzisiaj przed 7 znowu to samo, szlag mnie już powoli trafia. Nigdy nie wiem czy zdążę na czas, a i tak wychodzę wcześniej z domu.
    Chyba trzeba zabrać sie za pisanie reklamacji do Pana Prezesa, bo tak dalej być nie może.

    • 13 0

    • zaświadczenie dla pracodawcy o opoźnieniach SKM

      www.skm.pkp.pl/centrum-informacyjne/faq

      W celu uzyskania zaświadczenia potwierdzającego opóźnienia pociągów SKM prosimy o kontakt pod numerem tel. 058 721-29-11, fax: 058 721-29-91 lub korzystając z formularza kontaktowego.

      • 0 1

    • Przewozy Regionalne, przerzuc sie

      i kup se termos.

      • 0 0

  • tabor ten sam co x lat temu , problemy te same , czasy przejazdów ba nawet gorsze niż przed laty , awaria goni awarię a świat z postępem idzie na przód ... tylko co niektórzy się cofają, a mamy XXI wiek !!!! brawooo !!!!

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane