• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Zastanawiające, że

    my jeszcze za to płacimy... Przecież jazda w tych warunkach to urąga wszelkim zasadom... Nikomu oprócz podróżnych to nie przeszkadza, Panu Dyrektorowi także... a barany z Renomy to nawet nie wejdą do pociągu, taki ścisk, więc jaka kontrola?

    Ps. Panie Dyrektorze, a Pan czym dojeżdża do pracy? Może korzysta Pan z usług SKM?

    • 8 0

  • rozkład jazdy lepiej dopasowany? do czego? do kogo? brud, smród, zimno, tłoczno, spóźnienia, brak informacji na stacjach, brak poczekalni, Ty człowieku płacisz za to wszystko, a pijak spi sobie smacznie i za darmo - bo kontrolerzy omijają go szerokim łukiem... brawo!

    • 7 0

  • niech podniosą ceny biletów o 50% i dołożą 2x wagonów

    nie jeżdżę SKM, ale jak jest tak jak piszecie, to wolałbym więcej zapłacić a mieć lepszy komfort, a nie jak świnia czy nawet gorzej

    • 4 0

  • brak awarii?

    przecież i dzisiaj były opóźnienia

    • 4 0

  • eee, przynajmniej śmiesznie bywa

    jadę rano do Gdańska, ciasno jak diabli i jedna kobieta przez tel. do znajomej: "Jedziemy ściśnięci jak śledzie w sardynce" :). Proste zdanie opisuje dokładnie jak podróż z gdy do gda wygląda po zmianach w rozkładzie.

    • 3 0

  • zaświadczenie dla pracodwacy o opoźnieniu

    http://www.skm.pkp.pl/centrum-informacyjne/faq/

    W celu uzyskania zaświadczenia potwierdzającego opóźnienia pociągów SKM prosimy o kontakt pod numerem tel. 058 721-29-11, fax: 058 721-29-91 lub korzystając z formularza kontaktowego.

    • 1 1

  • Wstając rano nigdy nie wiesz co da ci SKM.. Czy kolejka przyjedzie, czy da się do niej wsiąść a może po drodze się okaże że trzeba się przesiąść do innej..
    Istna loteria :)
    Nie ma to jak wzrost adrenaliny podczas drogi na uczelnię..

    • 8 0

  • (1)

    a co były za jaja dzis rano miedzy 6-7 nic nie jeździło nic !

    • 3 0

    • Wystąpiły opoźnienie

      nie mylić z awarią.
      Dzień jak co dzień :)

      • 2 0

  • patalachy....

    prawdziwa wizytowka trzymiasta.......................barany

    • 1 0

  • A ja tam "kocham" skm-kę ;)

    Codziennie dojeżdżam z Lęborka do Gdyni. Zastanawiam się po 1. przez długi czas jechałam kolejką o 9,34 z Lęborka- w Gdyni jestem o 10:43, teraz kolejka z Lęborka odjeżdża o 9, 30 w Gdyni jestem też o 10:43. Od 13.12. skm będzie wyruszać z Lęborka o 9,23 a ja nadal będę o 10:43 w Gdyni. Czyli wcześniejszy wyjazd nie wiąże się z szybszym przyjazdem na miejsce docelowe? 2. Dzięki czemu sprintery zawdzięczają swoją nazwę? Na pewno nie dzięki temu, że jeżdżą szybciej- fakt, nie zatrzymują się na wszystkich stacjach, a różnica między sprinterem a zwykłą skm-ką to max 10min, powtarzam max.10 min. 3. Kocham przerwy między skm-kami. Kończę pracę o 11,30 na sprintera z Gdyni Głównej teraz już raczej nie zdążę, bo odjeżdża o 11:46 a następna kolejka w stronę Lęborka jest o 13:37. Kocham skm i czekanie od Wejherowa jak przepuści wszystkie możliwe kolejki i zamiast kolejka jechać 1,15h jedzie tylko 1,30 min :). Dziś tj. 20.12. jechałam do pracy 2 godziny skm. Nie byłaby tak wkurzona, gdyby ktoś poinformował, że będą problemy, że podróż będzie dłużej trwała. A tak? Od Wejherowa pociąg zatrzymywał się statystycznie co 5min. by stać między stacjami 15 min (robić to swoje pyr pyr:)) I jak tu się nie wku*****? Rozumiem, że w XXI prosta forma komunikacja polegająca na przedstawieniu prostych, rzeczowych informacji, nie wchodzi już w grę?!Teraz mam "dyletant" jak by to powiedziała Mariolka...jechać jutro kolejką o 4:35 by zdążyć do pracy na 7?;) pozdrawiam wszystkich cierpliwych i znoszących codzienną jazdę skm-ką :)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane