• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Dramat!!!!!

    Jechałem dzisiaj o godz 19 .00 z Sopotu i cudem udało mi się wejść do skm-ki a właściwie zostałem upchnięty!!!!!!!!!!ścisk był nie do opisania!!!!!!!!!

    • 4 0

  • skmki (1)

    firma skm trojmiasto to poprostu porazka kolejki sa nie punktualne za krotkie mialam okazje sie o tym przekonac kiedys musialam jechac do Gdyni skmka w waznej sprawie wracajac do Gdanska jechalam kolejka ktora skladala sie z jednej jednostki elektrycznej wsiadlam i malo nie zemdlalam bo byl staszny zaduch ani jednego wolnego miejsca ( jestem niepelnosprawna i wtedy chodzilam o dwoch kulach lokciowych ,po wypadku) bo wszedzie siedzieli rozparci sudenci i dopiero gdy upadlam " wspanialomyslnie" znalazlo sie miejsce. ta poroz choc krotka to byla koszmarem dla mnie . lepsze traktownie mialam w pociagach pkp inter city. uwazam ze pojedyncze jednostki elektryczne to KPINA !!!!!!!!!!!

    • 2 1

    • czemu taka niechęć do studentów? mieli wypisane na czole że studiują czy tak wyglądali? to jest żałosne że wszystko co złe to najlepiej na studentów zwalić. A tak poza tym to warto stosować znaki interpunkcyjne żeby ułatwić czytanie. pozdrawiam

      • 1 0

  • hihihi

    cisnąc się jak w tokijskim metro a już niedługo podwyżki biletów bo vacik do góry paliwko w górę energia też a wy do roboty marudziarze wasze zdanie mają w d... ludzie niedługo wyjdziemy na ulicę...

    • 1 0

  • "rewelacyjny" rozkład

    ja np dzisiaj czekałam od 10.10 do 10.40 na skm z Gdyni Gł w stronę Gdańska. 2 kolejki w ogóle nie przyjechały, żadnej info dla czekających...po prostu porażka. Mało tego kolejka o 10.15 z Gd Gł praktycznie codziennie jest opóźniona, nie mówiąc o warunkach jazdy w pełnych po brzegi wagonach..

    • 1 0

  • SKM "dirakszyn" (1)

    Skoro kolejki jeżdżą rzadziej to można by oczekiwać, że będą dłuższe tym czasem nic z tego. Odnieść można wrażenie, że krótkie składy to złośliwość lub jakiś odwet na pasażerach. Akurat kursy bardziej "popularne" są krótkie. No chyba, że
    kolejarze to jednak, jak wielu twierdzi, kompletni kretyni i takie złośliwości wychodzą im mimo woli. Punktualność to jak zawsze fikcja. W tej sytuacji rozkłady jazdy to właściwie niepotrzebna strata papieru. Natomiast super są zapowiedzi wjazdu kolejek na przystanku Politechnika - szczególnie wymowa w wersji angielskiej.

    • 2 0

    • jak przestaniecie marudzić i stękać - to bedą dłuzsze składy

      • 0 1

  • Sraty pierdaty

    To niech sobie "Państwo" samoloty kupi. Dla mnie jest ok.

    • 1 6

  • STRAJK!!! (1)

    Nie płaćmy za bilety w tych warunkach!!!

    • 3 1

    • Płaćmy mandaty !

      • 1 1

  • SKM to komunizm! (1)

    To nie ma prawa zarobić na siebie, to zawsze będzie generować straty!

    • 2 1

    • kazda kolej generuje straty-

      • 0 2

  • Masakra, mało powiedziane

    Dziś (20.12.2010) wybierałem się do Gdańska Politechnika z Chyloni. Pociąg z Chyloni o 8:28 w ogóle nie wystartował. Żadnej zapowiedzi o odwołaniu, żadnych przeprosin, normalka. Przyjechał następny z Wejherowa o 8:33 prawie punktualnie. Ale to był tylko jeden zestaw, więc wyobraźcie sobie jaki był tłok. Ale co tam, SKM to nie interesuje, niech sie upchają, w końcu luksusu nikt nie obiecywał. To tylko jedno spostrzeżenie z dzisiejszego dnia. O kolejnych juz mi się nie chce pisać, po prostu mają nas ( pasażerów) głęboko w pupie.

    • 6 0

  • SKANDAL !!!

    zawsze były jakieś problemy z planowym przyjazdem pociągów skm, ale od momentu wprowadzenia nowego rozkładu każda jazda skmką grozi zawałem serca jak sie człowiek całą droge stresuje ciągłymi, nieuzasadnionymi postojami gdzieś na środku trasy.i co to mają być za warunki w wagonach, że przy takim mrozie nie działa ogrzewanie i w wagonie jest strasznie zimno!!!! i za to płacimy za bilety ??? SKANDAL !!!!!!!!! w ogóle nie można polegać na skm jeśli chce się dojechać punktualnie !!!!!!!!!!!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane