• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie wracają do SKM-ki. W marcu przybyło ich 300 tysięcy

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na liczbę pasażerów w SKM wpływają nie tylko nowe połączenia, ale także zmodernizowany tabor, który coraz częściej obsługuje przewozy. Na liczbę pasażerów w SKM wpływają nie tylko nowe połączenia, ale także zmodernizowany tabor, który coraz częściej obsługuje przewozy.

Po uruchomieniu połączenia między Gdańskiem a Tczewem, SKM odnotowała wzrost liczby pasażerów w marcu o 300 tys. względem ubiegłego roku. Spółka zarobiła 1,2 mln zł więcej, a to umożliwi m.in. utrzymanie dodatkowych nocnych połączeń Trójmiasta z Wejherowem.



Kiedy zazwyczaj korzystasz z usług SKM-ki?

9 marca pociągi SKM wróciły na ważny dla PKP SKM odcinek Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew. Zaowocowało to wzrostem liczby przewiezionych pasażerów o ponad 0,3 mln. Dzięki większej liczbie przewiezionych pasażerów przychody PKP SKM wzrosły w marcu 2014 roku o 1,2 mln zł w porównaniu do marca 2013.

Te dane to miód na skołatane ostatnimi awariami serca władz trójmiejskiego przewoźnika. SKM-ką każdego miesiąca podróżuje ok. 3 mln osób. Dodatkowe 300 tys. pasażerów to 10-proc. wzrost.

Przypomnijmy jednak, że w 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne były remonty i związane z nimi opóźnienia oraz zmiany rozkładu. O sprawie piszemy w osobnym artykule.

- Z naszych obserwacji wynika, że polepszenie oferty rozkładu jazdy działa z opóźnieniem ok. 2-3 miesięcy, tak więc na wzrost liczby pasażerów w marcu 2014 roku miał wpływ powrót do taktu 7,5-minutowego w szczycie przewozowym pomiędzy stacjami Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia, który wprowadziliśmy w grudniu 2013 r. - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Władze trójmiejskiego przewoźnika przekonują też, że na zwiększenie zainteresowania usługami przewozowymi SKM miało również wpływ to, że od 9 grudnia 2013 w odpowiedzi na rosnące oczekiwania podróżnych dotyczące dostępności komunikacyjnej Trójmiasta w godzinach nocnych, SKM rozszerzyła ofertę pociągów.

Wprowadzono codzienny pociąg odjeżdżający o godzinie 03:30 z Wejherowa do Gdańska Głównego, zapewniając tym samym skomunikowanie z pociągiem PKP Intercity "Kaszub" do Warszawy. Połączenie to umożliwia sprawny dojazd do stolicy z całej aglomeracji Trójmiasta.

Ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Wobec przewoźnika pasażerowie nadal mają spore oczekiwania, szczególnie na trasie z Gdańska do Tczewa, gdzie rozkład nie spełnia potrzeb wielu osób. Władze SKM przekonują jednak, że wciąż prowadzą prace nad jego ulepszeniem.

Wprowadzone w grudniu 2013 roku weekendowe kursy pociągów SKM w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo - Gdańsk Główny w takcie godzinnym w nocy, planowane początkowo tylko na okres karnawału, zostaną utrzymane przez cały rok z uwagi na zainteresowanie podróżnych.

- W okresie wakacyjnym 15 czerwca - 1 września, z uwagi na dużą liczbę turystów oraz osób spędzających swój wolny czas w Trójmieście połączenia te będą realizowane codziennie - mówi Marcin Głuszek.

Zobacz zmodernizowana pociąg SKM.


Noc w elektrowozowni SKM na Cisowej.

Miejsca

Opinie (120) 1 zablokowana

  • skm do wejherowa w trakcie godzinnym

    Co to oznacza? Patrze na rozklad w piatek 2 maja i widze z Gdyni 0:10, 1:30, 3:30 , 5:05,. To jakas kpina

    • 0 0

  • (7)

    SKM to najwieksza zakala komunikacyjna Trojmiasta.

    • 94 71

    • (5)

      niech kupią nowe składy, wyremontują perony, zwiększą częstotliwość kursowania, wprowadzą wspólny bilet ztm, zadbają o bezpieczeństwo i monitoring

      • 7 3

      • (2)

        Ale tańsze bilety chcesz? Komfort podróżowania niestety kosztuje.

        • 3 0

        • jeżeli to zwiesz komfortem to ja pierdzju... (1)

          skąd ty jesteś?

          • 2 2

          • Tego co jest obecnie nie. Ale po życzeniach ww już tak. Ale wtedy nie płakać, że drogie bilety. Bo jak mówiłem - komfort podróżowania kosztuje.

            • 0 0

      • A na koniec obniża ceny biletów. Można by dużo mowić o tym co trzeba poprawić ale bez SKMki Trójmiasto by popadlo w komunikacyjny haos.

        • 16 1

      • czyli nigdy

        • 9 2

    • nie korzystaj i po sprawie

      • 1 1

  • a co z wejherowem (2)

    jak zawsze o wejherowianinach skm zapomina
    spoko spoko to juz norma
    ani w nocy ani w dzien na wiecej skm nie ma co liczyc bo zawsze cos ale coz
    zkm gdynia po cichu mysli o wiekszej liczbie autobusow z weja do gdyni hmmmm jak bedzie ok to bede jezdzil nimi a skm znowu straci chyba ze pomysla szybciej

    • 5 1

    • ????

      jak to co z Wiejherowem ??? zburzyć, spalić, zaorac i posadzić łopian ewentualnie rdest...

      • 0 1

    • Jazda skmką od Gdyni Głównej w kierunku Wejherowa to jak gra w rosyjską ruletkę: raz możesz zostać obrzygany, innym razem oblany piwem, jeszcze innym dostać liścia za niewinne "po kij się patrzysz". O paleniu fajek w przedziałach rowerowych nawet nie wspominam, bo to norma.
      Zresztą takie scenki odbywają się na całej trasie skmki, ale ich częstotliwość wzrasta właśnie od Gdynia Głównej.

      • 2 1

  • (1)

    Ludzie myjcie się przed jazdą komunikacją miejską !

    • 22 0

    • To chyba normalne, że ludzie po 8 godzinach w pracy, w szkole lub na uczelni są spoceni..

      • 0 0

  • Luksusowe weekendowe polaczenia z wejherowem (1)

    Jakby wejherowo rzeczywiscie bylo wioska to bym zrozumiala ale z wejherowa redy rumii kilkatysiecy osob dojezdza do pracy do gdyni czy gdanska wiec takie nocne polaczenie na tej trasie powinno byc codziennie...

    • 5 1

    • wystarczy choćby spojrzeć jak rozbudowała się Reda i ile osób wsiada tam do skm-ki a połączeń tyle samo a czasem odnoszę wrażenie że mniej

      • 0 0

  • można? (3)

    można!

    • 36 18

    • Nowe składy to porazka (2)

      Temu kto zaprojektował te siedzenia proponuje przejechać się od Wejherowa do Gdańska i zapytać czy go plecy nie bolą i nogi mu nie scierpły.
      Poza tym drzwi co chwila się nie domykają i pociąg nie może ruszyć.
      Oprócz tego, skoro zrobili ubikacje z zamkniętym obiegiem , to dlaczego są one nadal zamknięte.
      Wydali kupę kasy na buble, nic dodać, nic ująć.
      Buble i jeszcze raz buble !

      • 8 2

      • bo SKM to 3 siat i Bangladesz. a 3 siat rządzi sie swoimi prawami. tu musi przejsc obca spolka co bedzie konkurencja dla tej sqrwialej SKMi.

        • 1 0

      • Może to głupio zabrzmi, ale mi na tych nowych fotelach w SKM cierpną... jaja. Poważnie, nie nabijam się - podkreślam - wiem, że brzmi to głupio.
        Są za mocno profilowane (fotele, nie jaja).
        Wiecie jakie to uczucie jak ścierpną? Ja nie wiedziałem (teraz już wiem - nie polecam.Bez kitu, w życiu zdarzyło mi się to trzykrotnie - za każdym razem pod wpływem SKMki, Teraz już w nich nie siadam, chyba, że np. spotykam kogoś znajomego - wtedy nie wypada się nie przysiąść,

        • 2 0

  • potrzebny nowy tabor zamiast remontowac stary (8)

    przede wszystkim więcej drzwi w wagonach i brak dziury między peronem a wagonem

    • 82 5

    • Nie da się (1)

      Gierkowi specjaliście po wywiezieniu pociągów z Berlina to porobili jedne perony wysokie drugie niskie. Więc i pociągi są przystosowane do wysokich i niskich. Wolisz mieć dziurę, czy wchodzić po schodach?.

      • 1 4

      • perony

        Pierwotnie linia 'modraka' biegła od Wejherowa do Gdańska i Gdańska-Nowego Portu. Wszystkie perony na tym odcinku są wysokie (budowane pod berlińskie składy). Zespoły serii EW58 (oraz 2 egz. EW60) były przystosowane tylko do wysokich peronów, zamówione przez PKP do obsługi linii SKM. EN57 i EN71 na linii SKM (także pseudomodernizacje) to prowizorka, która funkcjonuje od lat 70-tych XX w. Za mało drzwi w wagonach, słaba dynamika, nie mówiąc o przestarzałej konstrukcji. Swego czasu SKM (za prezesa Segienia) miał okazję nabyć używane (z lat 80-tcyh i 90-tych) zespoły z berlińskiego S-Bahn. Trzeba było je tylko nieco przebudować (pantografy) i przystosować do 3kV (Pesa była chętna). Z liczbą drzwi i odstępem nie byłoby żadnego problemu. Jak zwykle ciekawy pomysł ukręcono w zarodku.

        • 1 0

    • potrzeba pieniędzy (4)

      • 1 5

      • leming przestan bzdury opowiadac a 10 mln na spot wyborczy gdzie Tusk drze ryja to było? (2)

        miliony na rózne podobnie albo jeszce gorsze pomysłuy budynia i nieudaczników z rzadu Donaldinia to kasa była?Ale nigdy niema gdy trzeba co kolwiek dla mieszkańców zrobic wtedy nagle kasy niema ale na auta służbowe luksusowe na najnowsze zabawki techniczne tablety itp to asa była dla radnych dla polityków dla urzędasów !!

        • 10 6

        • Pewnie minister powinien chodzić z liczydłem.

          A tobie nygusie powinno się kupic co ci się tylko podoba.Bo tobie się należy.
          Do roboty trutniu.

          • 2 3

        • unia dała 85% kasy i WYMAGSLA

          taką podpisać umowę. z umowy się wywiązuje. dziw tylko bierze że skm nie czerpie dofinansowań na remonty i infrastrukturę póki jest kasa?

          • 4 0

      • kasa płynie szerokim strumieniem

        te 300tys to dodatkowe 1,2mln. Niestety pensje prezesów, dyrektorów, kierowników są ważniejsze niż pasażer który ma płacić i nie narzekać, bo SKM ma monopol.

        • 10 2

    • W składach kursujących w godzinach szczytu należy zlikwidować większość siedzeń.

      Marnuja tylko miejsce, a i tak siedza na nich głównie młodzi i zdrowi ludzie.

      • 3 4

  • Ja nie wróciłam bo od trzech lat jezdzę na wózku i nie mam jak się dostać

    na peron !!

    • 0 0

  • trzeba było parę lat temu skm do tczewa zlikwidować

    żeby po latach jednak przywrócić. "bo to Polska jest..."

    • 0 0

  • oddajcie bilety tygodniowe szubrawcy!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane