• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasy przy wysepce już ze światłami

Maciej Korolczuk
11 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

W czwartek późnym wieczorem na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska przy wysepce we Wrzeszczu drogowcy zainstalowali maszt z sygnalizacją świetlną. Czy to uchroni kierowców i przede wszystkim pieszych przed groźnymi wypadkami w tym miejscu?



Czy światła przy Jesionowej znacząco wpłyną na korki na Grunwaldzkiej?

O tym, że sygnalizacja świetlna pojawi się na Grunwaldzkiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Jesionową jeszcze w tym miesiącu informowaliśmy jako pierwsi pod koniec lutego. Urzędnicy obiecywali, że na przejściu zrobi się bezpieczniej do końca miesiąca, z zastrzeżeniem, że drogowcy będą robić wszystko, by zakończyć inwestycję szybciej.

W czwartek późnym wieczorem przy wysepce pojawili się pracownicy z firmy Eldro. Na czas robót zwęzili trzypasmową Grunwaldzką do dwóch pasów (w kierunku centrum) i w ciągu kilkudziesięciu minut postawili maszty, na których zawisły sygnalizatory.

Światła zostały wpięte do systemu Tristar, a prace pochłonęły 90 tys. zł. O tym, że wydatek był potrzebny, świadczą policyjne statystyki. Choć w 2014 r. doszło tam do jednego wypadku (1 osoba została ranna) i 6 kolizji, to już rok później wypadków było aż 8 (9 osób rannych) i 7 kolizji (najczęściej dochodzi do najechania na tył pojazdu, który zatrzymuje się, by przepuścić pieszego). Ponadto, w ubiegłym roku policjanci odebrali tam aż 10 kierowcom uprawnienia do kierowania pojazdami, wystawili też 23 mandaty karne za nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu.

  • Na razie sygnalizacja jest wyłączona. Zacznie działać za kilka dni po skalibrowaniu z systemem Tristar.
  • Trzeba będzie też przestawić znak, który na razie zasłania sygnalizator.

Ze zmianami w tym miejscu, polegającymi na instalacji nowych świateł, w dużej części zgadzają się też nasi czytelnicy. Pod naszym ostatnim artykułem aż 89 proc. ankietowanych stwierdziło, że światła w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo (52 proc. jest przekonanych, że "zdecydowanie"), a kolejnych 37 proc. oceniło, że na pewno ruch się tam uspokoi. Pozostali (11 proc.) uważają, że sygnalizacja niewiele zmieni, bo kierowcy będą łamać tam przepisy i przejeżdżać przez przejście na czerwonym świetle.

Opinie (223) 1 zablokowana

  • Lepiej mandaty niż światła!!!

    Te światła to niepotrzebne!!! Lepiej żeby było po staremu bez świateł i policja powinna wlepiać mandaty wariatom drogowym i robić z wariatów drogowych normalnych kierowców, bo naprawdę każdy wariat drogowy powinien się nauczyć że nie wolno być wariatem drogowym i muszą się nauczyć że przy przejściu dla pieszych trzeba się zatrzymać jak stoi pieszy przy miejscu przejścia dla pieszych i chce przejść! Wariaci drogowi muszą się nauczyć jak mówią przepisy drogowe, policja musi ich uczyć. A po za tym jak tu będzie sygnalizacja świetlna i to zmniejszy wypadki tylko w tym miejscu to piraci drogowi będą łamać przepisy drogowe na innych miejscach przejścia dla pieszych takich co nie ma na nich świateł, a wariaci drogowi muszą się nauczyć że nie wolno być wariatem drogowym i trzeba jeździć zgodnie z przepisami!!! Te światła może są potrzebne tylko po to żeby wariaci drogowi nie wjeżdżali w tył pojazdów.

    • 1 9

  • długi w tym roku ten luty

    "jeszcze w tym miesiącu informowaliśmy jako pierwsi pod koniec lutego",

    no spoko

    • 5 0

  • to już lepiej było usunąć to przejście,

    a nie wydawać 90tys zł i wygenerować dodatkowe korki na i tak już zatłoczonej ulicy

    • 8 16

  • Ciekawe, ze kierowcy za nic maja bezpieczenstwo pieszych.

    Martwia sie tylko swoja chora przepustowoscia.

    • 14 4

  • Jeżeli w tym miejscu była ponadprzeciętna ilość wypadków.... (3)

    to sygnalizacja jest wskazana. W innym przypadku uważam, że powinno się z sygnalizacji zrezygnować.

    • 3 0

    • nalezalo zrezygnowac z przejscia (2)

      • 3 6

      • tak jak ty zrezygnowałeś z mózgu?

        • 2 2

      • Zrezygnuj z myślenia, wiele ci się w życiu polepszy.

        • 1 0

  • Nastawiać sygnalizatorów to żadne rozwiązanie.

    Przecież tam na odcinku kilometra jest jeden sygnalizator za drugim, teraz stanie następny. Nie można budować kładek? Zamiast skrzyżowań ronda i żyło by się lepiej.

    • 4 12

  • Dawać światła co 30m, będą korki do Wejherowa. No i koniecznie podpiąć pod Tristara, on zapewni czerwoną fale 24godzinę na dobę.

    • 5 7

  • Jak komus sie korki nie podobaja to moze zawsze:
    chodzic pieszo, jezdzic rowerem, hulajnoga, skm, tramwajem.

    Bezpieczenstwo jest znacznie wazniejsze niz przepustowosc.

    • 8 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Montaż sygnalizacji świetlnej na Grunwaldzkiej

    przejście przy Madisonie na rajskiej (1)

    gdyby nie to przejście (i kilka innych), to całą Rajską debile by cisnęły 60. Na całej rajskiej jest tempo 30, mało kto tyle jeździ. Gdyby stał tam foto radar, to pewnie 20 osób na godzinę pierwszego dnia by prawdo traciło na 3 miechy.

    • 10 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Montaż sygnalizacji świetlnej na Grunwaldzkiej

      Bo tam powinny być progi zwalniające. Jak robi się tempo 30 to trzeba budować progi, taka konieczność.

      • 1 1

  • (2)

    nasi kierowcy bez świateł nie potrafią ustępować pieszym na trzypasmowej drodze. Na dwupasmowej też nie. Na jednopasmowej jest z tym już nieco lepiej niż kiedyś.

    • 12 3

    • Na dwu i trzypasmowej powinno się zakazać ustawowo przepuszczania pieszych. (1)

      To zbyt niebezpieczne. Na jednopasmowej ok. Jak ktoś ma misję przepuszczania i musi się zatrzymywać za każdym razem widząc jakiegokolwiek pieszego przy jezdni nawet gdy jedzie jako ostatni, nikogo za nim nie ma i pieszy mógłby za sekundę przejść swobodnie. (Często widzę takich idiotów) niech sobie przepuszcza. Przepuszczanie na wielopasmowej to wypuszczanie pieszego na pewną śmierć lub kalectwo.

      • 2 7

      • Masz rację.

        Dlatego w mieście powinny być tylko jednopasmowe jezdnie.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane