- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (442 opinie)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (85 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (47 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (290 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (89 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (128 opinii)
Pendolino pojechało testowo do Warszawy z prędkością 200 km/h
W nocy z 11 na 12 stycznia odbył się testowy przejazd pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, podczas którego skład osiągnął miejscami prędkość 200 km/h. W połowie roku pociągi kursujące z taką prędkością mają w końcu zacząć regularnie jeździć na tej trasie.
W grudniu okazało się jednak, że PKP PLK nie zdążyła na czas uzyskać odpowiednich pozwoleń związanych m.in. z wdrożeniem Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.
Na początku tego roku odbył się testowy przejazd między Gdańskiem a Warszawą.
- Specjalny przejazd pociągu pendolino w nocy z soboty na niedzielę 12 stycznia, na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potwierdził, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że w połowie roku podróż na trasie z Trójmiasta do Warszawy skróci się o ok. 22 minuty.
Opinie (228) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-15 21:58
W czasach PRL (lata 80-te) do Warszawy jeździłem często ekspresem kaszub. (8)
To był pociąg, który jechał do Warszawy 3,5 godziny. Wagony miały przedziały, w jednym z wagonów był WARS. Młodzi pewnie nie wiedzą co oznacza to słowo.
- 36 8
-
2020-01-15 22:15
WARS czyli wagon z barem. (2)
Tam była gorąca kawa, herbata, dania barowe.
- 6 0
-
2020-01-15 22:58
...dania po których można było dostać biegunki, (1)
lub się przekręcić.
- 4 6
-
2020-01-17 20:47
Nie przesadzaj, WARS wita!!!
- 0 0
-
2020-01-15 22:47
ok boomer (1)
- 3 3
-
2020-01-15 23:34
Rodzice pozwolili wyjść z pokoju czy jeszcze siedzisz i planujesz karierę?
- 2 2
-
2020-01-15 22:57
(1)
Kaszub jeździł 3-3,15 h. Oprócz warsu, był tez wagon kinowy. Tak, tak, można było wykupić miejsce w wagonie w którym leciały filmy na video!
- 7 0
-
2020-01-16 11:16
dokładnie
Kaszub w jednym rozkładzie jazdy miał najszybszy czas przejazdu 3 godz. 21 min. między Gdanskiem Głównym i Warszawą Centralną. Potem jeździł już 3, 5 godziny. Faktycznie miał wagon kinowy nawet sam oglądałem tam "Kogiel Mogiel1" ale to też chyba tylko przez rok . Poza tym Kaszub to był jeden pociąg , który jeździł do Warszawy . Poza tym nigdzie się nie zatrzymywał . Stąd czas przejazdu taki krótki. Teraz samych EIP jest 14 w jedną stronę a wszystkich pociągów do Warszawy 19 . Gdyby EIP nigdzie nie stawał i nie miał wliczonej rezerwy to jechałby przy 200 km. h na niektórych odcinkach około 2 godz. 25 min.
- 3 0
-
2020-01-16 05:02
Godz. 6 rano z Gdańska-Głównego. Pamiętam, pozdrawiam.
- 4 0
-
2020-01-15 22:13
10 maja 1893r. W USA (3)
Lokomotywa parowa uzyskała prędkość 181,3 km/h. Poczytajcie o rekordach prędkości w kolejnictwie np. w Wikipedii. Warto!Tym Pendolino za bardzo bym się nie podniecał.
- 20 3
-
2020-01-15 22:20
(2)
Tak łbie
I pewnie parowy trzymał tą prędkość przez godzinę i był przy tym bezpieczny i komfortowy.- 3 5
-
2020-01-15 22:30
Widzę, że zamiast coś poczytać i dowiedzieć się (1)
Wolisz obrażać ludzi. Typowe dla hejtera.
- 5 3
-
2020-01-16 11:21
bicie rekordów
to nie jest normalna eksploatatcja. Na przykład EIP koło Psar uzsyakł na testach prędkość 296 km/h w roku 2015 , mimo że papierach ma 250 km/ h prędkości maksymalnej. Dart na testach osiągnął 200 km/h , mimo że jego prędkośc maksymalna to 200 km/h. TGV we Francji na testach osiągnął prędkość 574 km/h. Typowym dla bicia rekordu to jest fakt, że tą maksymalną prędkośc odsiąga się na krótkim odcinku mks 1 km i nie jest ona do utrzymania na dłużej. Przy tych biciach rekordów lokomotywa jest obstawiona aparatura kontrolującą czy można jeszcze trochę szybciej pojechać. Tego nie można porównywać z normalną eksploatacją taboru kolejowego , gdzie prędkości sa znacznei mniejsze.
- 3 0
-
2020-01-15 22:18
Na szczęście do Polski wchodzi Czeski Leo Express i już wkrótce monopol PKP się skończy.
- 25 3
-
2020-01-15 22:19
i prawo jazdy nie stracił ?
- 9 0
-
2020-01-15 22:49
PKP (1)
A czy można umyć te pendolino?
Niby takie nowe a jakieś zasyfione. Dach juz porośnięty rudą- 14 2
-
2020-01-15 23:00
To bardzo drogie i niebezpieczne zadanie.
PKP nie stać na to.
- 5 1
-
2020-01-15 23:24
Czekam z utęsknieniem...
Na gotowa siódemkę!
- 6 1
-
2020-01-15 23:24
no i co ? , można ? - można !!! za peło nie można było wszędzie i wszystkiego musi dokonać pis !
- 3 20
-
2020-01-15 23:24
dobrze ze to tylko test (2)
Nie mam zaufania do naszych torowisk.Prędkość Pendolino 200km/h nie zwala z nóg.Skoro kupujemy sprzęt do szybkiej jazdy to przygotujmy torowiska dla tego sprzętu i to nie tylko do Wawy.
- 13 1
-
2020-01-15 23:45
panie konduktorze
byle nie do warszawy
- 2 2
-
2020-01-16 00:24
To nie torowiska
To nie torowiska na trasie warszawskiej -wyremontowane - a napięcie w sieci trakcyjnej: jakie jest w RP a jakie na Zachodzie - 28kV, a reszta to proste obliczenie z fizyki kiedyś na poziomie szkoły podstawowej a teraz to już średniej. Czyli jakie jest pokrycie zapotrzebowania na energię dla lokomotywy?. Łopatologicznie to z jaką prędkością pojedzie rowerzysta na nowej autostradzie?
- 2 0
-
2020-01-16 00:05
Fanie
ale przydały by się też późniejsze pociągi bo to śmieszne, że po 19 nie da się dojechać z Warszawy do Gdańska..
- 17 0
-
2020-01-16 00:39
Żenada ,powinny jeździć od 230 do 300 km/h (2)
W zależności od odcinka
- 21 0
-
2020-01-16 00:43
Bez kozery powiem "pińset".
- 4 1
-
2020-01-16 02:17
Tyle to tramwaje powinny jeździć. Pociągi to z 600-700 km/h
A te z węglem jeszcze szybciej - żeby się nie zestarzał po drodze.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.