• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojechało testowo do Warszawy z prędkością 200 km/h

bra
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W połowie roku pociągi pendolino na trasie z Trójmiasta do Warszawy rozpędzą się do 200 km/h. W połowie roku pociągi pendolino na trasie z Trójmiasta do Warszawy rozpędzą się do 200 km/h.

W nocy z 11 na 12 stycznia odbył się testowy przejazd pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, podczas którego skład osiągnął miejscami prędkość 200 km/h. W połowie roku pociągi kursujące z taką prędkością mają w końcu zacząć regularnie jeździć na tej trasie.



Czym najczęściej podróżujesz do Warszawy?

We wrześniu zeszłego roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe deklarowała, że od połowy grudnia, na trasie z Trójmiasta do Warszawy, pociągi pendolino będą rozpędzały się miejscami do 200 km/h. Taka możliwość miała być osiągalna na 112 z 327 kilometrów trasy. Dzięki temu przejazd do stolicy miał skrócić się do 2 godz. 35 min.

W grudniu okazało się jednak, że PKP PLK nie zdążyła na czas uzyskać odpowiednich pozwoleń związanych m.in. z wdrożeniem Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.

Na początku tego roku odbył się testowy przejazd między Gdańskiem a Warszawą.

- Specjalny przejazd pociągu pendolino w nocy z soboty na niedzielę 12 stycznia, na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potwierdził, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że w połowie roku podróż na trasie z Trójmiasta do Warszawy skróci się o ok. 22 minuty.
bra

Opinie (228) ponad 20 zablokowanych

  • W czasach PRL (lata 80-te) do Warszawy jeździłem często ekspresem kaszub. (8)

    To był pociąg, który jechał do Warszawy 3,5 godziny. Wagony miały przedziały, w jednym z wagonów był WARS. Młodzi pewnie nie wiedzą co oznacza to słowo.

    • 36 8

    • WARS czyli wagon z barem. (2)

      Tam była gorąca kawa, herbata, dania barowe.

      • 6 0

      • ...dania po których można było dostać biegunki, (1)

        lub się przekręcić.

        • 4 6

        • Nie przesadzaj, WARS wita!!!

          • 0 0

    • ok boomer (1)

      • 3 3

      • Rodzice pozwolili wyjść z pokoju czy jeszcze siedzisz i planujesz karierę?

        • 2 2

    • (1)

      Kaszub jeździł 3-3,15 h. Oprócz warsu, był tez wagon kinowy. Tak, tak, można było wykupić miejsce w wagonie w którym leciały filmy na video!

      • 7 0

      • dokładnie

        Kaszub w jednym rozkładzie jazdy miał najszybszy czas przejazdu 3 godz. 21 min. między Gdanskiem Głównym i Warszawą Centralną. Potem jeździł już 3, 5 godziny. Faktycznie miał wagon kinowy nawet sam oglądałem tam "Kogiel Mogiel1" ale to też chyba tylko przez rok . Poza tym Kaszub to był jeden pociąg , który jeździł do Warszawy . Poza tym nigdzie się nie zatrzymywał . Stąd czas przejazdu taki krótki. Teraz samych EIP jest 14 w jedną stronę a wszystkich pociągów do Warszawy 19 . Gdyby EIP nigdzie nie stawał i nie miał wliczonej rezerwy to jechałby przy 200 km. h na niektórych odcinkach około 2 godz. 25 min.

        • 3 0

    • Godz. 6 rano z Gdańska-Głównego. Pamiętam, pozdrawiam.

      • 4 0

  • 10 maja 1893r. W USA (3)

    Lokomotywa parowa uzyskała prędkość 181,3 km/h. Poczytajcie o rekordach prędkości w kolejnictwie np. w Wikipedii. Warto!Tym Pendolino za bardzo bym się nie podniecał.

    • 20 3

    • (2)

      Tak łbie
      I pewnie parowy trzymał tą prędkość przez godzinę i był przy tym bezpieczny i komfortowy.

      • 3 5

      • Widzę, że zamiast coś poczytać i dowiedzieć się (1)

        Wolisz obrażać ludzi. Typowe dla hejtera.

        • 5 3

        • bicie rekordów

          to nie jest normalna eksploatatcja. Na przykład EIP koło Psar uzsyakł na testach prędkość 296 km/h w roku 2015 , mimo że papierach ma 250 km/ h prędkości maksymalnej. Dart na testach osiągnął 200 km/h , mimo że jego prędkośc maksymalna to 200 km/h. TGV we Francji na testach osiągnął prędkość 574 km/h. Typowym dla bicia rekordu to jest fakt, że tą maksymalną prędkośc odsiąga się na krótkim odcinku mks 1 km i nie jest ona do utrzymania na dłużej. Przy tych biciach rekordów lokomotywa jest obstawiona aparatura kontrolującą czy można jeszcze trochę szybciej pojechać. Tego nie można porównywać z normalną eksploatacją taboru kolejowego , gdzie prędkości sa znacznei mniejsze.

          • 3 0

  • Na szczęście do Polski wchodzi Czeski Leo Express i już wkrótce monopol PKP się skończy.

    • 25 3

  • i prawo jazdy nie stracił ?

    • 9 0

  • PKP (1)

    A czy można umyć te pendolino?
    Niby takie nowe a jakieś zasyfione. Dach juz porośnięty rudą

    • 14 2

    • To bardzo drogie i niebezpieczne zadanie.

      PKP nie stać na to.

      • 5 1

  • Czekam z utęsknieniem...

    Na gotowa siódemkę!

    • 6 1

  • no i co ? , można ? - można !!! za peło nie można było wszędzie i wszystkiego musi dokonać pis !

    • 3 20

  • dobrze ze to tylko test (2)

    Nie mam zaufania do naszych torowisk.Prędkość Pendolino 200km/h nie zwala z nóg.Skoro kupujemy sprzęt do szybkiej jazdy to przygotujmy torowiska dla tego sprzętu i to nie tylko do Wawy.

    • 13 1

    • panie konduktorze

      byle nie do warszawy

      • 2 2

    • To nie torowiska

      To nie torowiska na trasie warszawskiej -wyremontowane - a napięcie w sieci trakcyjnej: jakie jest w RP a jakie na Zachodzie - 28kV, a reszta to proste obliczenie z fizyki kiedyś na poziomie szkoły podstawowej a teraz to już średniej. Czyli jakie jest pokrycie zapotrzebowania na energię dla lokomotywy?. Łopatologicznie to z jaką prędkością pojedzie rowerzysta na nowej autostradzie?

      • 2 0

  • Fanie

    ale przydały by się też późniejsze pociągi bo to śmieszne, że po 19 nie da się dojechać z Warszawy do Gdańska..

    • 17 0

  • Żenada ,powinny jeździć od 230 do 300 km/h (2)

    W zależności od odcinka

    • 21 0

    • Bez kozery powiem "pińset".

      • 4 1

    • Tyle to tramwaje powinny jeździć. Pociągi to z 600-700 km/h

      A te z węglem jeszcze szybciej - żeby się nie zestarzał po drodze.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane