• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron w Oliwie wypięknieje

Katarzyna Moritz
19 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na peronie już rozpoczęły się prace. Na peronie już rozpoczęły się prace.

Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.



Czy często podróżujesz pociągami dalekobieżnymi?

W marcu ruszyła największa inwestycja torowa na Pomorzu, obejmująca gruntowny remont linii dla pociągów dalekobieżnych. Przedsięwzięcie prowadzone jest od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. Trójmiejski odcinek prac pochłonie 1 miliard złotych. W efekcie - poza nowymi torowiskami - wyremontowane zostaną też wszystkie perony dalekobieżne w całym Trójmieście.

W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.

- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.

Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.

- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.

Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.

Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • (3)

    Ta kostka brukowa to tak w sam raz dla podróżnych podróżujących z dużymi walizkami na kółkach.....Dla wygody....

    • 13 1

    • Kretyni w Sopocie położyli kostkę ale pytanie po co? Chyba właśnie dla utrudnienia. (2)

      Na Wyścigach jest dobrze zrobiona nawierzchnie ale w Sopocie to jakaś porażka

      • 1 1

      • utrudnienia czego? (1)

        Laseczki idące na imprezę do Organicy mają problem z chodzeniem na szczudłach (czyt. w białych kozaczkach) czy jak? ;)

        • 1 1

        • Utrudnienie chodzenia.

          . Właśnie w białych kozaczkach i innych butach. W sandałach też.

          • 1 0

  • niech wypiękniej byle nie tak stacja oliwa skm. ten peron powienien wyglądać jak skm w sopocie

    • 5 0

  • zniknie wiata?

    Jak mamy to rozumieć?
    Czy chodzi o zadaszenie peronu, czy o wiatę nad schodami prowadzącymi do tunelu pod peronami?
    Czy w miejsce historycznego zadaszenia peronu (porównaj zdjęcia przedwojenne) powstanie nowe, czy zgodnie z panującą powszechnie "kononizacją", nie będzie niczego?
    Czy kostka, która zastąpi asfalt jest na pewno dobrana wg zachowanych historycznych reliktów?

    Oto kilka pytań, na które próżno szukać odpowiedzi w opublikowanym artykule ...

    • 11 0

  • oby nie "wyremontowali " go tak jak peron Oliwa SKM

    gdzie kostkę zastąpiło jakieś badziewie

    • 3 0

  • szkoda

    szkoda, że remontując przystanek Gdańsk-Oliwa SKM nie odniesiono się z podobną dbłością o historyczne szczegóły (patrz dach)

    • 3 0

  • (4)

    styl stylem, ale bruk jest niepraktyczny- przede wszystkim ze względu na walizki na kółkach, po drugie- obcasy szpilek. Chodzenie po bruku w tego typu obuwiu to nie lada wyzwanie.

    • 2 5

    • Nie znajdziesz lekarza, który pochwaliłby szpilki. (1)

      • 2 1

      • a co to ma do rzeczy?

        • 2 0

    • Kup sobie trampki marudo. (1)

      • 1 0

      • mam trampki, ale kiedy chcę wyglądać elegancko, to pier***ony STYL peronu utrudnia mi życie. wszyscy chcą być sarkastyczni niczym dr house, ale niestety nie każdemu wychodzi...

        • 0 0

  • w Sopocie jua się zaczął remont Pani nie jest na bieżaco

    • 0 0

  • (2)

    czy nie lepiej wybudować podjazd, który będzie służył: niepełnosprawnym na wózku z przewodnikiem lub bez, matek z wózkami i ludziom starszym o kulach/li, niż budować winde, która podziała .. i bedzie trzeba wydać kolejne $
    na remont..

    • 8 0

    • racja!

      Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów.

      Efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał jak podjechać! Podobnie z wózkami i resztą, o której piszesz...

      • 3 0

    • A czy świat skłąda się z samych łamag??/

      Dzień i noc co inwestycja to ględzą o tym samym.

      • 0 0

  • Nie ma żadnego asfaltu na peronie w Oliwie

    redaktor niedoinformowany, a reszta powtórzyła w postach. Brzmi to tak przekonująco, że sam się dość dlugo zastanawiałem, choć codziennie z tego peronu odjeżdżam do pracy. Jest tam betonowa kostka chodnikowa (taka jak na zdjęciu które jest oryginalne i aktualne - o dziwo!)

    • 5 0

  • Hahahaha, nie wierzę (1)

    Ktoś się weźmie za Orłowo czy mi się przywidziało. Ale numer :)

    • 4 0

    • tylko dalekobieżny

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane