• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pętla indukcyjna nie chce "złapać" kierowców

Maciej Naskręt
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skrzyżowanie ul. Jana z Kolna z ul.Nowomiejską w Gdańsku. Skrzyżowanie ul. Jana z Kolna z ul.Nowomiejską w Gdańsku.

Kierujący pojazdami narzekają na pętlę indukcyjną przy budynku ECS. zobacz na mapie Gdańska Ich zdaniem jest ona za krótka. Nie wyczuwa aut stojących nieco dalej od świateł. GZDiZ jej nie wydłuży i zaleca podjeżdżanie do linii zatrzymania.



Czy przejechałeś na czerwonym świetle z powodu awarii sygnalizacji?

Czujniki zmiany świateł - fachowo nazywane pętlami indukcyjnymi - umieszczone w jezdni nie reagują na pojazdy, które na nie wjadą, albo wjadą tylko częściowo. To irytuje kierowców.

- Codziennie w drodze do pracy, czyli gdy się spieszę, skręcam z ulicy Nowomiejskiej w lewo w ul. Jana z Kolna. Pętla indukcyjna na tym skrzyżowaniu jest ustawiona w taki sposób, że zielone światło dla pojazdów zapala się tylko, kiedy pierwszy pojazd zatrzyma się dokładnie na linii. Tymczasem samochody często do tej linii nie dojeżdżają - mówi pani Ewa, nasza czytelniczka
Kierowcy robią tak czasem w dobrej wierze - po prawej jest wyjazd z parkingu, więc stają tak, by auta wyjeżdżające z parkingu mogły wjechać pod światła.

- Czy nie można tej pętli ustawić tak, aby "widziała dalej" - na długość półtora samochodu od linii zatrzymania przed światłami? A może najlepiej wyłączyć w ogóle pętlę, skoro światła dla pieszych i tak się zapalają? - pyta nasza czytelniczka.
W przypadku jazdą ul. Nowomiejską należy dojeżdżać zawsze do linii zatrzymania. W przypadku jazdą ul. Nowomiejską należy dojeżdżać zawsze do linii zatrzymania.

GZDiZ: trzeba wjeżdżać na pętlę indukcyjną



O sprawę zapytaliśmy zarządcę gdańskich dróg. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że nie tylko na wyjeździe z ul. Nowomiejskiej znajduje się pętla indukcyjna służąca do wywołania światła zielonego na omawianym wlocie skrzyżowania.

- Również na wyjeździe z parkingu przy ul. Nowomiejskiej w kierunku Jana z Kolna zainstalowane zostały pętle indukcyjne, które wywołują tę samą fazę ruchu. W związku z powyższym w przypadku wyjazdu z parkingu lub z ul. Nowomiejskiej do sterownika wysyłane jest zgłoszenie na zapotrzebowanie na światło zielone - mówi Magdalena Kiljan rzecznik prasowy GZDiZ.
- Nie ma potrzeby pozostawiania wolnej przestrzeni dla pojazdów wyjeżdżających z parkingu - dodaje Kiljan.
Zdaniem GZDiZ kierowcy muszą się bardziej pilnować - dojeżdżać do linii zatrzymania we wspomnianym miejscu. Nie mają co liczyć na zmianę gabarytów pętli indukcyjnej, o wyłączeniu pętli także nie ma mowy.

Opinie (195) 2 zablokowane

  • Zdiz mówi, że jest dobrze (1)

    To Wasza wina kierowcy, ZDiZ ma zawsze racje, wszystkie skrzyżowania są idealne, światła są ustawione poprawnie, drogi są płaskie jak stół, pętle indukcyjne mają dokładne wymiary. Czego Wy chcecie ??!! Urzędnicy mają zawsze racje !!!

    • 19 3

    • Brednie

      Zawsze możesz napisać pismo z propozycją zmian. Ja napisałem i zmienili

      • 2 1

  • (1)

    Mój sąsiad często tam jeździ rowerem. A na rower pętla nie działa. Jak nie ma samochodu przed nim, to według urzędników, ma stać i... stać, "bo tak". Genialne.

    • 17 4

    • Rower powinien mieć zawsze czerwone o wszędzie

      • 0 0

  • To samo w Gdyni na Slaskiej.

    • 0 4

  • Proste rozwiazanie

    czy to naprawdę taki wielki problem żeby powiesić tablicę z informacja "podjedż do linii"Tanie rozwiązanie i czytelne dla niedoinformowanych.Jak to w Polsce,wszystko na NIE i brak dobrej woli.Nawet w Luzinie przy DK 6 są na każdej krzyzówce takie tablice a w "wielkim Gdansku " jak w Gdyni NIE DA SIĘ ?!

    • 20 3

  • Chciałby dodać taką opowiastkę (3)

    Jakiś czas temu zlikwidowano zielone strzałki (namalowane na tabliczce) - że niby zagrażają bezpieczeństwu. Wiadomo dlaczego się wogóle pojawiły - bo w PRLu nie stac było na montaż w całym kraju poswietlanych, wymiany, sterowania etc.
    Równolegle - gdy zdejmowano je w całym kraju jakis Niemiec (naukowiec) zobaczył je Polsce i ogłosił że to genialne rozwiązanie do wprowadzenia w Niemczech - że udrażnia ruch, wyliczył jaka jest oszczędność energii w całym DE rocznie (wyszły jakieś megawaty), spadają koszty obsługi (serwis, żarówki) - i zaczęli to wprowadzać bo jest to proste ale SUPER.

    • 18 2

    • Coś kręcisz (1)

      Przecież waty to jednostka mocy a nie energii.

      • 3 4

      • Co za imbecyl bez elementarnej wiedzy dał łapkę w dół. Skąd się takie głupki biorą to ja nie wiem.

        • 3 1

    • Racja. Poza tym mając świecącą strzałkę nigdy nie wiem czy to skręt warunkowy czy otwarty kierunek ruchu dla mojego pasa.

      • 0 4

  • masakra tam jest. Kiedyś tak stałem tam i stałem dobre kilka minut, bo kierowca przede mną nie podjechał do linii. Światła się zmieniły kiedy go ominąłem i na drugim pasie tylko musiałem z prawego pasa skręcać w lewo

    • 6 2

  • (1)

    Jeżeli najbardziej nawet genialne rozwiązanie się nie sprawdza w tak zwanym życiu to trudno je uznać za dobre.
    Najlepszym przykładem są super wymyślne układy drogowe, skomplikowane ronda, nowatorskie węzły... po których nikt nie potrafi jeździć. I co wtedy po tej teoretycznej przepustowości czy bezkolizyjności?

    • 15 2

    • To że Ty nie potrafisz nie znaczy że inni też

      • 1 4

  • za to pętla pisu uciska coraz bardziej....

    • 8 6

  • Wystarczy przesiąść się na rower....

    Wystarczy przesiąść się na rower.
    Jazda na rowerze rozwiązuje wszelkie problemy.

    • 4 11

  • pętla "nie chce"

    A co, ma wolną wolę i zdolność podejmowania decyzji, np. w sprawie tego, czy robić robotę, czy leniuchować? Czy po prostu jakaś łąjza to źle zaprojektowała/wykonała.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane