- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (155 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (249 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Pierwszy tramwaj Pesa z nowej dostawy już w Gdańsku
W nocy dotarł do Gdańska kolejny tramwaj Pesa Jazz Duo. To pierwszy skład z drugiej transzy zamówienia, która obejmuje dostawę kolejnych 15 nowoczesnych, dwukierunkowych pojazdów.
Teraz przyszedł czas na kolejną partię pojazdów. Pierwsza z 15 Pes Jazz Duo dotarła do Gdańska w nocy z 30 września na 1 października.
- Rozładunek nowego tramwaju odbył się w stałym miejscu - na torowisku przy ul. Nowe Ogrody - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Rozładunek przebiegł bez problemów i już po ok. 20 minutach tramwaj został osadzony na torach i mógł pojechać w stronę zajezdni.
Terminy dostaw kolejnych składów nie są na razie znane, bowiem będą na bieżąco ustalane z producentem - firmą Pesa z Bydgoszczy.
Równolegle GAiT pozbywa się najstarszych pojazdów w swoim taborze, czyli wagonów serii 105Na.
Czytaj także: Zobacz, co zostaje ze starego tramwaju
Nowe tramwaje Pesa Jazz Duo to pojazdy dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości ok. 32,5 m. Pojazdy są w stanie pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Tramwaje są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. W każdym znajduje się również defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. W przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB. Wyznaczono także osobne, zabezpieczone stanowisko dla roweru.
Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.
Czytaj też: Nowi patroni gdańskich tramwajów
Przypomnijmy, że produkcja pierwszych 15 tramwajów wraz z pakietem serwisowym kosztowała 138 mln 375 tys. zł. Producent miał jednak spore opóźnienie w ich dostawie, dlatego nałożone zostały na niego kary w wysokości ponad 30 mln zł.
Mino tych problemów miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i domówiło dodatkowych 15 pojazdów.
Wywiady
Opinie (101)
-
2020-10-01 23:42
Skandal
Ani słowa o wywiadzie pani prezydent której bliżej do Niemiec niż do Polski. Wstyd, skandal, żenada.
- 14 6
-
2020-10-02 00:10
zaciekawiło mnie wyznaczone miejsce dla roweru
Chętnie zobaczę to miejsce ....
- 2 0
-
2020-10-02 08:17
Patrząc na jakość wcześniejszych tramwajów tej firmy oraz pociągów na PKM to powodzenia, fajnie, że nowe ale Pesa to tragedia, 5 letnie pociągi a już ledwo jeżdżą o klimie nie wspominając bo jej od prawie samego początku nie ma. Teraz z maseczkami jeździ się cudownie w braku powietrza.
- 1 0
-
2020-10-02 10:34
Jedyny pozytywny artykuł Serwisu!
TriCiti
- 0 0
-
2020-10-02 10:37
Z nie mieckiego zlotego trupa jeszcze lakier nie odpadl?
GD smietnikiem nie mieckich tramwajow?
- 1 0
-
2020-10-02 10:38
Nie miecka jakosc
Niemcy placza ze nie ich!
polakówu masz kupowac od nas!
I remont w DHL!- 0 0
-
2020-10-02 10:41
Puśccie ten danzig*
Moze dojedzie do stoczni Lenina?
- 0 0
-
2020-10-02 23:06
Do wszystkich fanów Kaczafiego i reszty
mafii: gdzie jest wrak???
- 0 0
-
2020-10-03 17:09
ocena
Od pojazdów oczekujemy coraz więcej i mamy pretensje ,ze sie więcej psują. Najbardziej niezawodnym uradzeniem jest to , które składa się z jak najmniejszej liczby elementów i zgodnie z prawem Murpyego psuje się najrzadziej. W tramwajach , które jeździły po Gdańsku w latach 60-tych nie psuły się nast elementy: klima, samoczynne otwieranie drzwi , falownik,układy automatyki , czujniki , przyłącza USB bo po prostu ich nie było. Jak kto chce niech spróbuje się przejechać takim dwuosiowcem ,zobaczy jaki to komfort w niezawodnym pojeździe
- 0 0
-
2020-10-04 13:55
Najgorsze
Rupiecie jeżdżą linka NR 5 powinny już dawno być przetopione a cóż to prezent od Niemców za grube miliony
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.