• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy tramwaj Pesa z nowej dostawy już w Gdańsku

bra
1 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.

W nocy dotarł do Gdańska kolejny tramwaj Pesa Jazz Duo. To pierwszy skład z drugiej transzy zamówienia, która obejmuje dostawę kolejnych 15 nowoczesnych, dwukierunkowych pojazdów.



Czy ma dla ciebie znaczenie, którym tramwajem podróżujesz?

Realizacja pierwszej części zamówienia, nie bez problemów i opóźnień, zakończyła się w czerwcu. Wówczas do Gdańska dostarczony został tramwaj w biało-zielonych kolorach, którego patronem został słynny napastnik Lechii Gdańsk - Roman Rogocz.

Teraz przyszedł czas na kolejną partię pojazdów. Pierwsza z 15 Pes Jazz Duo dotarła do Gdańska w nocy z 30 września na 1 października.

- Rozładunek nowego tramwaju odbył się w stałym miejscu - na torowisku przy ul. Nowe Ogrody - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Rozładunek przebiegł bez problemów i już po ok. 20 minutach tramwaj został osadzony na torach i mógł pojechać w stronę zajezdni.
Terminy dostaw kolejnych składów nie są na razie znane, bowiem będą na bieżąco ustalane z producentem - firmą Pesa z Bydgoszczy.

Równolegle GAiT pozbywa się najstarszych pojazdów w swoim taborze, czyli wagonów serii 105Na.

Czytaj także: Zobacz, co zostaje ze starego tramwaju

W czerwcu, jako ostatni z pierwszej transzy dostaw, przyjechał do Gdańska tramwaj w biało-zielonych barwach. W czerwcu, jako ostatni z pierwszej transzy dostaw, przyjechał do Gdańska tramwaj w biało-zielonych barwach.
Nowe tramwaje Pesa Jazz Duo to pojazdy dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości ok. 32,5 m. Pojazdy są w stanie pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Tramwaje są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. W każdym znajduje się również defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. W przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB. Wyznaczono także osobne, zabezpieczone stanowisko dla roweru.

Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.

Czytaj też: Nowi patroni gdańskich tramwajów

Przypomnijmy, że produkcja pierwszych 15 tramwajów wraz z pakietem serwisowym kosztowała 138 mln 375 tys. zł. Producent miał jednak spore opóźnienie w ich dostawie, dlatego nałożone zostały na niego kary w wysokości ponad 30 mln zł.

Mino tych problemów miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i domówiło dodatkowych 15 pojazdów.
bra

Opinie (101)

  • Skandal

    Ani słowa o wywiadzie pani prezydent której bliżej do Niemiec niż do Polski. Wstyd, skandal, żenada.

    • 14 6

  • zaciekawiło mnie wyznaczone miejsce dla roweru

    Chętnie zobaczę to miejsce ....

    • 2 0

  • Patrząc na jakość wcześniejszych tramwajów tej firmy oraz pociągów na PKM to powodzenia, fajnie, że nowe ale Pesa to tragedia, 5 letnie pociągi a już ledwo jeżdżą o klimie nie wspominając bo jej od prawie samego początku nie ma. Teraz z maseczkami jeździ się cudownie w braku powietrza.

    • 1 0

  • Jedyny pozytywny artykuł Serwisu!

    TriCiti

    • 0 0

  • Z nie mieckiego zlotego trupa jeszcze lakier nie odpadl?

    GD smietnikiem nie mieckich tramwajow?

    • 1 0

  • Nie miecka jakosc

    Niemcy placza ze nie ich!
    polakówu masz kupowac od nas!
    I remont w DHL!

    • 0 0

  • Puśccie ten danzig*

    Moze dojedzie do stoczni Lenina?

    • 0 0

  • Do wszystkich fanów Kaczafiego i reszty

    mafii: gdzie jest wrak???

    • 0 0

  • ocena

    Od pojazdów oczekujemy coraz więcej i mamy pretensje ,ze sie więcej psują. Najbardziej niezawodnym uradzeniem jest to , które składa się z jak najmniejszej liczby elementów i zgodnie z prawem Murpyego psuje się najrzadziej. W tramwajach , które jeździły po Gdańsku w latach 60-tych nie psuły się nast elementy: klima, samoczynne otwieranie drzwi , falownik,układy automatyki , czujniki , przyłącza USB bo po prostu ich nie było. Jak kto chce niech spróbuje się przejechać takim dwuosiowcem ,zobaczy jaki to komfort w niezawodnym pojeździe

    • 0 0

  • Najgorsze

    Rupiecie jeżdżą linka NR 5 powinny już dawno być przetopione a cóż to prezent od Niemców za grube miliony

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane