- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Pierwsze elementy maszyny TBM już w Gdańsku
Do Gdańska dotarły pierwsze części maszyny TBM, która będzie wiercić tunel pod Martwą Wisłą. Przyjechały z niemieckiego Schwanau, gdzie zbudowano gdańskiego kreta.
Poszczególne elementy dotarły do Gdańska trzema tirami. W naczepach znajdowały się: podwozia maszyny TBM, jej zespoły kołowe, przewody wentylacyjne, element żurawia, elementy suwnicowe, szyny, dyfuzor oraz schody suwnicowe.
W tej chwili wszystkie te elementy składowane są na terenie budowy Trasy Słowackiego, od strony ul. Ku Ujściu , gdzie kosztem 100 mln zł powstaje szyb startowy i skąd rozpocznie się wiercenie tunelu.
Kolejne transporty będą przyjeżdżać do Gdańska sukcesywnie aż do końca roku. Na początku lutego 2013 powinno rozpocząć się wiercenie tunelu za pomocą maszyny TBM.
Kosztująca 80 mln zł maszyna była budowana przez dziewięć miesięcy. Część jej elementów pracowało wcześniej przy budowie tunelu w Szwajcarii.
- Przeprowadziliśmy restrykcyjną kontrolę używanych elementów, by można było zastosować je w gdańskiej maszynie. Skonstruowanie urządzenia z nowych części zajęłoby nam ok. 12 miesięcy, jednak w przypadku gdańskiego TBM-u nie było potrzeby stosowania wyłącznia nowych elementów. Fabrycznie nowa jest natomiast tarcza wiercąca - tłumaczył nam inżynier Gunter Richter z niemieckiej firmy Herrenknecht, która zbudowała gdańskiego kreta.
Tak wygląda gotowa maszyna TBM, która wywierci tunel pod Martwą Wisłą i która właśnie przyjeżdża w częściach do Gdańska.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2012-09-27 13:38
jak sie bedzie nazywala ta maszyna? (2)
:)
- 1 1
-
2012-09-27 14:20
myślę, że... (1)
Adam?
- 2 1
-
2012-09-27 15:00
Adam se dzisiaj wolne.
- 1 0
-
2012-09-27 13:42
Czy tunel spełnia wymogi bezpieczeństwa? (2)
Czy projekt tunelu spełnia wymogi Dyrektywy 2004/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie minimalnych wymagań bezpieczeństwa. Rzecz dotyczy bezpieczeństwa w szerokim tego słowa znaczeniu i myślę, że nie powinna być nikomu obojętna.
- 2 8
-
2012-09-27 13:51
Jeżeli dostał zapomogę z Unii to powinien.
Raczej nie daliby tyle kasy gdyby było inaczej. choć w tej biurokratycznej dżungli wszystko jest możliwe.
- 6 0
-
2012-09-27 20:26
ten dokument dotyczy tuneli w korytarzach transeuropejskich
a ten tunel z takiego korytarza wypadł. Co do norm bezpieczeństwa - o ile wyznaczona do obsługi firma nie zacznie ciąć kosztów - będzie zupełnie bezpiecznie.
- 1 0
-
2012-09-27 13:44
Zdjęcia z przed 3 dni!!! (2)
żenada, część maszyny stoi już kilka dni a redaktorek dopiero pisze o tym
- 4 2
-
2012-09-27 14:04
(1)
a z tobą ktoś wytrzymuje?
- 3 0
-
2012-09-27 15:02
A jesz seler z dżemem?
- 2 0
-
2012-09-27 14:27
serial kret trwa (3)
a stan miasta widać gołym okiem.
- 4 4
-
2012-09-27 14:35
(2)
jutro pokażą wizualizacje kolei metropolitalnej ktora miała byc gotowa na euro. Medialnie to wygląda na maga rozwój, ale tylko medialnie
- 2 2
-
2012-09-27 14:37
(1)
myślę że toto akurat w styczniu ruszy
nie wierzę tylko w te terminy zakończenia- 2 2
-
2012-09-27 14:42
moze rozkopia ale co dalej
Gdańsk to BANKRUT, nawet jak naloza niewiadomo ile podatków to nic nie da, firmy przejdą do szarej strefy albo upadna. Wskaźniki ekonomiczne nie napawają optymistycznie dlatego wątpię w dokończenie tej inwestycji
- 3 3
-
2012-09-27 14:38
pamiętacie słowackiego (1)
tez były relacje z wiaduktu, z wielkiego transportu, rozmowa z panem Czeskiem kierowcą itp. A teraz cisza. Teraz pompuja nowy balon
- 8 7
-
2012-09-27 15:13
cisze to masz w głowie
Słowackiego budują pełną parą.
- 3 3
-
2012-09-27 15:15
co to za inwestycja (1)
my mamy kotarę, infobox, megawzgórze i wirtualną asystentke.
- 6 3
-
2012-09-27 19:29
doszła jeszcze roleta
- 2 0
-
2012-09-27 20:33
Trzeba jeszcze jednego tunelu, takiego, którym popaprańcy będą mogli uciekać jak już wszyscy przejrzą na oczy. Tunel do krainy gdzie pieprz rośnie.
- 1 1
-
2012-09-27 22:48
a rowerem przez dziurę będzie można ??
- 2 0
-
2012-09-27 22:49
TBM - Tatry Bez Młotka :)
Pozdro600
- 0 1
-
2012-09-27 23:23
Ogromne pieniądze wyrzucone w błoto
a brakuje ich np. na poprawę komunikacji miejskiej.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.