• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elementy maszyny TBM już w Gdańsku

ms
27 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Pierwsze elementy maszyny TBM dojechały już do Gdańska. Maszyna, która kosztowała 80 mln zł, zostanie zmontowana do końca roku, a w styczniu rozpocznie wiercenie tunelu.
  • Pierwsze elementy maszyny TBM dojechały już do Gdańska. Maszyna, która kosztowała 80 mln zł, zostanie zmontowana do końca roku, a w styczniu rozpocznie wiercenie tunelu. Nz. wykop startowy, z którego wyruszy maszyna.
  • Pierwsze elementy maszyny TBM dojechały już do Gdańska. Maszyna, która kosztowała 80 mln zł, zostanie zmontowana do końca roku, a w styczniu rozpocznie wiercenie tunelu.
  • Pierwsze elementy maszyny TBM dojechały już do Gdańska. Maszyna, która kosztowała 80 mln zł, zostanie zmontowana do końca roku, a w styczniu rozpocznie wiercenie tunelu. Nz. wykop startowy, z którego wyruszy maszyna.


Do Gdańska dotarły pierwsze części maszyny TBM, która będzie wiercić tunel pod Martwą Wisłą. Przyjechały z niemieckiego Schwanau, gdzie zbudowano gdańskiego kreta.



Pierwsze elementy maszyny TBM dojechały już do Gdańska. Maszyna, która kosztowała 80 mln zł, zostanie zmontowana do końca roku, a w styczniu rozpocznie wiercenie tunelu. Pierwsze elementy maszyny TBM dojechały już do Gdańska. Maszyna, która kosztowała 80 mln zł, zostanie zmontowana do końca roku, a w styczniu rozpocznie wiercenie tunelu.
Poszczególne elementy dotarły do Gdańska trzema tirami. W naczepach znajdowały się: podwozia maszyny TBM, jej zespoły kołowe, przewody wentylacyjne, element żurawia, elementy suwnicowe, szyny, dyfuzor oraz schody suwnicowe.

W tej chwili wszystkie te elementy składowane są na terenie budowy Trasy Słowackiego, od strony ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska, gdzie kosztem 100 mln zł powstaje szyb startowy i skąd rozpocznie się wiercenie tunelu.

Kolejne transporty będą przyjeżdżać do Gdańska sukcesywnie aż do końca roku. Na początku lutego 2013 powinno rozpocząć się wiercenie tunelu za pomocą maszyny TBM.

Kosztująca 80 mln zł maszyna była budowana przez dziewięć miesięcy. Część jej elementów pracowało wcześniej przy budowie tunelu w Szwajcarii.

- Przeprowadziliśmy restrykcyjną kontrolę używanych elementów, by można było zastosować je w gdańskiej maszynie. Skonstruowanie urządzenia z nowych części zajęłoby nam ok. 12 miesięcy, jednak w przypadku gdańskiego TBM-u nie było potrzeby stosowania wyłącznia nowych elementów. Fabrycznie nowa jest natomiast tarcza wiercąca - tłumaczył nam inżynier Gunter Richter z niemieckiej firmy Herrenknecht, która zbudowała gdańskiego kreta.

Tak wygląda gotowa maszyna TBM, która wywierci tunel pod Martwą Wisłą i która właśnie przyjeżdża w częściach do Gdańska.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
ms

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • a po inwestycji do rozkopywania grobów

    bo kabarecik trwa i trwać będzie

    • 0 0

  • (1)

    Zbudowali częściowo maszynę ze starych elementów, a zapłacimy jak za super nowoczesny sprzęt. Wcześniej nikt się na ten temat nawet nie zająknął. Opóźnienia (ewentualne) w budowie będą tłumaczone awaryjnością maszyny. Poczekamy, zobaczymy. Obym się mylił.

    • 1 1

    • Awarii raczej nie będzie, ale...

      z tym kosztem zakupu to pewnie Nas (Polaków) ostro dali...
      Jestem pewien, że nasi górnicy z tym kilometrowym odcinkiem podziemnym by se dali rady migiem!, ale nie, lepiej zatrudnić Niemca.
      Na całym świecie robi się maszyną typu TBM jeżeli:
      - tunel ma co najmniej 3 kilometry i teren jest naprawdę trudny (np. skały), ale nie piasek!
      - inwestor jest baaaardzo bogaty (no nie wiem, może my nie wiemy wszystkiego o finansach Gdańska)

      • 0 0

  • a można tą TBM wykorzystać po budowie ..?

    np. zabrać sie za ... metro :D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane