• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • Porażka!!! (3)

    Mam nadzieje że ktoś odpowie za marnowanie miejskich pieniędzy!!! W Polsce ci co jeżdżą na rowerze na ogół posiadają swój prywatny jednoślad.

    • 38 8

    • a ci co jeżdżą autobusami na ogół posiadają swój prywatny samochód ;) (1)

      także twój argument z czapy

      • 10 3

      • ale autobusu nie posiadają ..... chociaż Głódź jak usłyszał że papież Franciszek jeździ autobusem też planował kupić sobie autobus tyle że nie zdążył bo go posunęli . Dzięki Bogu!

        • 2 0

    • ale nie malinowy,może goście lubią taki kolorek?

      • 0 0

  • Ten Szczecin to jakieś zagłębie rowerowe? (21)

    Najpierw Gdańsk wysyła tam stare rowery MEVO, potem jedna firma kupuje 700 sztuk za 5% ceny, a teraz docierają ze Szczecina nowe rowery dla nowego MEVO.

    • 355 5

    • Odpicowali i sprzedają (1)

      2 razy drożej

      • 77 7

      • Żeby tylko dwa razy

        Gdańsk kupił rowery po 12 tysięcy, a sprzedał po 400zł.

        • 22 1

    • Prawda

      Jak by ci ktoś powiedział prawdę czemu w tym Szczecinie logistycznie opłaca się ściągać rowery po kontraktach i puszczać dalej to byś się zaplul na śmierć ze śmiechu

      • 37 2

    • Krzysiu Jarzyna jest ze Szczecina.

      Szef wszystkich szefów.
      Pewnie osobiście nadzoruje przepływ dotacji. To gwarantuje powodzenie całej operacji. Dla niego.

      • 75 2

    • po prostu mają duże magazyny :) (11)

      a firma może i kupuje rowery z dużym rabatem (20% ceny, nie 5%) ale za to bez silnika i bez baterii. Czyli w zasadzie ciężka rama z kołami i hamulcami.

      • 7 8

      • (9)

        motur

        czemu wszyscy uparli się nazywać motocykle elektryczne rowerami?

        • 8 10

        • to się fachowo nazywa - moped (7)

          a nie motocykl elektryczny

          • 5 1

          • Mopedem to co sobotę moja żona zasuwa po mieszkaniu. (2)

            tylko bez baterii

            • 12 3

            • i jej pozwalasz?!

              zgroza

              • 2 0

            • na baterie pewnie ma co innego

              • 5 0

          • (2)

            metazbiór jednoślad, zawiera

            zbiór motur, liczne podzbiory ścigacze, czopery, kruzery, mopedy, skutery, motorynki, itd

            zbiór rower, liczne podzbiory, szosa, atb, mtb, gravel, bmx, polobike, bicykl, tallbike, mieszczuch, składak, itd

            zbiór hulajnoga (tu zmyłka, bo po angielsku to push scooter, albo kick scooter)

            wiem, że pewni durnie uparli się na mieszanie rodzajow pojazdów, tak jak mieszanie rodzajow płci, ale co dobrego z tego wynika?

            • 5 0

            • (1)

              Zapomniałeś o popularnej ostatnio hulajnodze elektrycznej.
              Śmieszne to tłumaczenie na scooter ale funkcjonuje.
              Ja póki co wolę popularne perpedes

              • 0 0

              • nie zapomniałem, tylko nie dokończyłem pisać. portal trup pl przerwał moją grafomanię, lucky U.

                rodzajow hulajnóg jest oczywiście wiele, a hulajnogi z napędem, tj. elektryczne i
                spalinowe nie są abominacją, ale skrajnością. jak walce drogowe, jak rowery trialowe,
                te bez siodełek. jak wózki i rowery zaprzęgowe Igora Tracza

                a per pedes (apostolorum) jest wieloznaczne, jak podejrzewam dobrze wiesz, zgaduję po stylu

                wracając: dodanie silnika do roweru czyni go małym moturem. to właśnie zrobił rowerzysta postatomowej japonii Soicziro Honda, a wcześniej wyczynowi rowerzyści (bicyklici torowi!) Hendee i Hedstrom, tylko oni działali dawno, na przełomie XIX i XXw i szybko poszli w bolszewizm.

                Moim osobistym skromniutkim zdaniem, eurokombinowanie, by uzasadnić u moturów elektrycznych brak potrzeby tablicy rejestracyjnej, prawka, kasku itd przypomina eroprostowanie bananów, albo eurourybianie ślimaków.

                to nienaturalne, zboczone, nic dobrego z tego wyniknąć nie ma pra wa

                • 0 0

          • moped to motorower, a motorower to nie to samo co motocykl w świetle naszego prawa.

            • 0 0

        • Motorower

          z pedałami o ironio...

          • 0 1

      • I takie właśnie dotarły do gdańska

        • 2 0

    • W Szczecinie

      Żeby Niemcy płakali i zazdrościli dobrobytu

      • 17 2

    • Pewnie za transport na granicę płaci dostawca (czyli do Szczecina, bo tu największe magazyny), a potem resztę kasy na transportu do Gdańska przepala to całe śmieszne stowarzyszenie aglomeracyjne od Mevo.

      • 5 2

    • Pewnie z reichu jumane!!

      • 3 1

    • ktoś apartament przytulił

      • 2 0

    • A to nie są te same? Przemalowane i sprzedane od nowa za 100% ceny?

      • 0 0

  • Ceny nie przekonują mnie do zostawienia auta w garażu. (1)

    • 31 4

    • Zakup auta, serwis, ubezpieczenie, parkowanie, paliwo są tańsze niż 30zł miesięcznie? Ciekawe.

      • 6 12

  • Mało urolkiwe

    toporne, zapewne ciężkie nie zachęcają do jazdy, ale..... może będą szybkie .... bo czerwone

    • 18 1

  • przejazd rowerem z Gdańska do Wrzeszcza (25)

    będzie mnie kosztował 6 zł. Co najmniej. Super oferta. W Warszawie czy Wrocławiu wpłacasz opłatę aktywacyjną i za takie coś płacisz już dodatkowo nic, albo parę groszy. Super rewolucja po 20 latach czekania. Na miarę tych nieudolnych władz.

    • 176 37

    • (6)

      Odcinek Gdańsk - Wrzeszcz to maksymalnie 20 minut na tradycyjnym rowerze (wiem, bo codziennie go przejeżdżam). 20 x 0,15 zł = 3,00 zł. Czyli 2/3 ceny biletu tramwajowego i połowa ceny podanej powyżej.

      • 35 8

      • Jak jadę z centrum Starego Miasta (5)

        do okolic galerii bałtyckiej, to zajmuje mi to ok 20 minut, z czego często nie da się dużo urwać, bo czekasz na światłach przy zieleniaku, bramie oliwskiej, operze, miszewskiego itd. Chyba, że napierasz jak dziki i wypatrujesz tych zmian świateł z bardzo daleka, to da się coś urwać. A rower elektryczny jest ograniczony do 25 km/h, niewiele więcej, niż moja normalna prędkość.

        • 22 0

        • Z Dworca Głównego do przystanku Miszewskiego elektrycznym Mevo rano jeździło się 12-13 minut. Szybciej się nie da, bo jest za duży ruch na ścieżce.

          • 14 1

        • (3)

          ja od zieleniaka do Bażyńskiego dojechałem w jakieś 17-18 minut fakt że wieczorem i fakt że szybko było mnie4j jak 33-35 nie schodziłem

          • 4 1

          • jak jedziesz jak szalony

            w nocy, na wszystkich czerwonych światłach itd, to z Wrzeszcza na Przeróbkę dojedziesz w 21 min :D

            • 5 1

          • Ja z Górek Zachodnich (1)

            Dojechałem w 20 minut na Zaspę rowerem MTB. Jeszcze pod stocznią browara spiłem.

            • 1 2

            • na pewno

              • 1 0

    • Tanio już było (3)

      I mevo 1 upadło.

      • 20 3

      • Sugerujesz, ze upadlo z powodu zbyt niskich cen, a to przeciez nie tylko klamstwo, ale zwykla glupota. (2)

        • 7 11

        • ale ma rację (1)

          cena abonamentu była jedną z głównych przyczyn upadku tego systemu

          • 10 8

          • Bzdura.

            • 3 2

    • Hulajnogami bardzo czesto jade za darmo ciagle jakies promocje są i kody do otrzymywania z ewentów

      • 6 4

    • abonament kosztuje 30 zł, to 1 zł dziennie (6)

      no bez przesady, to chyba nie jest dużo?

      • 16 2

      • (3)

        Nie, ale w abo nie dasz rady elektrykiem pocisnac wte i wewte trasy Gdynia-Gdansk, mozesz tylko w jedna strone. Mi bez roznicy bo i tak bede uzywal w sytuacjach gdy swoj rower zostawie w domu (np dojazd autem powrot rowerem) ale ktos kto by chcial non-stop to nie da rady bez doplat za minute a lekka reka wychodzi 20 minut ekstra czyli 80 ziko dodatkowo (bo 0.2x20 razy 20 dni dojazdow). Przydalby sie dodatkowe abo dla "heavy userow" :D

        • 1 3

        • odmienne założenia

          w tym całym systemie właśnie o to chodzi aby to nie było rozwiązanie dla heavy userów, a coś co pozwala podjechać do SKM czy na tramwaj, i zostawić bez martiwenia się o bezpieczeństwo bajka

          • 13 0

        • (1)

          z gdyni do gdanska rowerem Mevo? No chyba juz wygodniej i taniej jednak SKM... ROwer Miejski jest raczej na krótsze dystane.

          • 8 0

          • ale SKM nie jest różowata.

            • 0 0

      • w abonamencie 2 razy do pracy i po kasie. (1)

        mam 16 km w dwie strony to jakieś 50 minut

        • 0 4

        • dla 16km to raczej proponuje własny rower.

          Mevo ma być na krótkie dojazdy 2-4km.

          • 4 0

    • Na jakiej podstawie określasz tą cenę? (1)

      W Sztokholmie ten sam rower - jazda kosztuje 5 zł za DOBĘ. Jeśli utrzymają się w Gdańsku nawet do 10 zł za dobę, to i tak warto będzie skorzystać - z pewnością lepiej niż zapchany tramwaj.
      Martwić się można tylko o zastawianie chodników, jak z hulajnogami Bolta.

      • 8 1

      • Te, od hulajnóg to ty się odfastryguj

        • 1 5

    • Czytać ze zrozumieniem (1)

      masz abonament, na elektryku 1h dziennie możesz jeździć, a dopiero potem dochodzą dodatkowe płatne minuty.

      • 6 0

      • Biker - i zrozumienie? ;)

        • 1 0

    • (1)

      Nie korzystaj skoro ci taka oferta nie odpowiada

      • 3 2

      • zapomniałes dopisac - bidoku.

        • 0 1

  • A jak MEV0 zaliczy klapę to sprzedadzą po 400zł sztuka, i rozpiszą nowe MEV0 - tak sitwa robi interesy (1)

    • 41 1

    • Nie chodzi o to aby złapać króliczka, ale go gonić!

      • 5 0

  • Pracownik mevo

    Żenada, wystarczyło ruszyć z tym co już było. Tylko bardziej dopilnować

    • 23 1

  • A miasto odda za stare? Kasa wpłacona, kasa zabrana! Na więcej nie dam się nabrać! (2)

    j/w

    • 26 2

    • ile stracieś wtedy? tak szczerze... bo abonament był po 10zł za miesiąc jezdzenia... (1)

      ja akurat uważam że dużo zyskałem - wystarczy jedna, dwie jazdy w miesiącu aby być na zero. Popatrz na ceny hulajek..

      • 1 4

      • To podaj blika na 10 zl jesli uważasz ze to miało

        • 4 1

  • (2)

    Kto ten kolor wybrał? Litości

    • 30 3

    • Jakby był inny, to by kierowcy płakali, że nie widzą.

      • 3 6

    • Jak to kto? Proletariusze wszystkich samorządów europejskich łączcie się. Czy jakoś tak.

      • 3 2

  • Mevo powinno być niebieskie, od morza (1)

    Najłatwiejsze rozwiązania najlepsze. Nie wiem kto odplynal z czerwonym

    • 37 4

    • komuniści

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane