• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy fragment Nowej Świętokrzyskiej dopiero w 2026 r.

szym
26 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (267)

Podpisano umowę na przeprojektowanie i budowę pierwszego etapu ulicy Nowej Świętokrzyskiej, na odcinku od HavlaMapka do KampinoskiejMapka. Całość inwestycji to koszt ponad 81 mln zł. Projekt budowlany ma być gotowy w 73 tygodnie od daty podpisania umowy, a same prace budowlane potrwają 173 tygodnie od daty podpisania umowy. Oznacza to, że zakończenie pierwszego etapu inwestycji wypada w październiku 2026 r. Wykonawcą jest firma Strabag.







Umowa obejmuje realizację odcinka od al. Havla do ul. Kampinoskiej. Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany z inwestycją planowaną przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku, związaną z budową linii kolejowej PKM w kierunku Gdańska Południe.

N. Świętokrzyska i PKM na południe Gdańska na kursie kolizyjnym



Budowa Nowej Świętokrzyskiej:

- Umowa, którą podpisaliśmy, nie będzie oznaczała, że już za tydzień rozpocznie się tu budowa. Konieczne jest przeprojektowanie Nowej Świętokrzyskiej, tak żeby dostosować ją do projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Budowa kolei na Gdańsk Południe jest niezwykle ważna, dlatego oba projekty muszą być spójne i kompatybilne. Wartość projektu to 81 mln zł, z czego 65 mln zł to dofinansowanie z Polskiego Ładu - mówi prezydent Aleksandra Dulkiewicz. - Dzięki tej umowie powstanie ulica po jednym pasie ruchu z obu stron, jak również droga rowerowa, chodnik i oświetlenie. W ramach projektu wyremontujemy także fragment istniejącej ul. Kampinoskiej.
  • Ciągłymi liniami - żółtą i pomarańczową - oznaczono warianty etapów budowy PKM.
Linią przerywaną - ul. Nową Świętokrzyską, śladem której biegnie odcinek linii PKM Południe.
  • Nowa Świętokrzyska i PKM Gdańsk Południe w jednym śladzie zamiast buspasów.
Do zadań wykonawcy będzie należało pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, m.in zezwalających na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

- Pierwsza część naszej pracy to okres projektowy. Natomiast główna część zadania będzie polegała na wybudowaniu jednojezdniowej ulicy nowej Świętokrzyskiej od włączenia ze skrzyżowaniem Havla - Świętokrzyska do ulicy Kampinoskiej - tłumaczy Łukasz Żabierka, dyrektor techniczny firmy Strabag. - Mamy nadzieję, że nie będzie zbyt dużych utrudnień dla mieszkańców, planujemy skorzystać z obecnego układu drogowego z niewielkimi geometrycznymi korektami jezdni. Jeżeli chodzi o realizację, to mamy tutaj termin umowny, jest to jak najbardziej realny termin i jesteśmy w stanie wspólnie to zadanie zrealizować w tym czasie. Gdyby udało się szybciej, o co zawsze zabiegamy, to będzie to korzystne dla wszystkich.


Przeprojektuj i wybuduj. Co powstanie z Nową Świętokrzyską?



W ramach inwestycji niezbędne będzie także przeprojektowania niektórych rozwiązań, by umożliwić realizację inwestycji PKM. Przetarg obejmuje budowę trasy od pętli Łostowice-Świętokrzyska do ul. Kampinoskiej w przekroju 1x2 wraz z budową obiektów inżynierskich.

Ponadto przewidywana jest budowa drogi rowerowej, chodników i oświetlenia. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

szym

Opinie (267) 10 zablokowanych

  • Nie wiem czy tylko ja mam takie wrażenie, ale do czego nie wezmą się ci gdańscy urzędnicy to musi być bezsensowne.

    • 14 1

  • Haha festyniara to koniec twoich rzadow

    • 13 1

  • 1x2? Hahahahahahhahahaha

    Nie no powiedzcie ze to żart... Może w ogóle jeden pas niech zrobią i ruch wahadłowy... Ręcę opadają. Na Południu mieszka jakieś 150tys ludzi jak nie lepiej a oni walą 1x2...oby ta rura dulczasowa utknęła tam w korku na całe życie.

    • 15 2

  • kiedyś jechali Adamowicza, że zamiast PKM chce budować na lotnisko linie tramwajową

    a ci sie upierają na pkm na południe. skoro trzy metry nowej swietokrzyskiej tyle czasu zajmuje, to budowa pkm2 zakonczy sie w 2137 roku

    • 8 2

  • Nowa Świętokrzyska powinna mieć dwie jezdnie dwupasmowe i linię tramwajową od pętli na Łostowicach do Kowal oraz oczywiście drogę rowerową i chodniki. Tramwaj nie koliduje z linią kolejową. Przystanki kolejowe będą rozmieszczone co kilka kilometrów, natomiast tramwajowe co kilkaset metrów w pobliżu osiedli mieszkaniowych, co ułatwi mieszkańcom przemieszczanie się. Na tzw. Południu Gdańska powstaje coraz więcej osiedli mieszkalnych, co już obecnie generuje wzrastający ruch samochodowy. Nowa Świętokrzyska będzie z czasem pełnić rolę ulicy zbiorczej i ograniczenie jej do jednej jezdni dwukierunkowej będzie powodować korki, jak to ma miejsce na obecnej ul. Świętokrzyskiej czy ul. Jabłoniowej.

    • 8 2

  • A i tak nie ruszy , nawet w 2026.

    • 9 1

  • 2013

    Wprowadzając się w ten rejon miasta już w 2013 deweloperzy reklamowali się nową świętokrzyską :)

    • 8 1

  • termin i długosc drogi porażka

    Patrząc na to że od planów do budowy 1km odcinka minie około 20 lat to PKM południe zobaczą nasi prawnukowie w całej okazałości

    • 9 1

  • jak to dlaczego?

    bo Dulkiewicz ma w d... mieszkańców Gdańska. Co tu jeszcze wyjaśniać?

    • 13 1

  • i wtedy pojadą po niej

    elektryki za 50 baniek, i to jest słuszna koncepcja

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane