• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy fragment asfaltu w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Asfaltowanie w tunelu pod Martwą Wisłą. Asfaltowanie w tunelu pod Martwą Wisłą.

Wykonawcy budowy tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska nareszcie udało się ułożyć tam fragment nawierzchni asfaltowej, tzw. podbudowę jezdni. Rozściełacze pełną parą pojadą tam w drugiej części listopada. Budowa przeprawy powinna być gotowa pod koniec roku, a kierowcy mają tamtędy pojechać w kwietniu.



Czy tunel pod Martwą Wisłą ułatwi ci życie?

Dobre informacje płyną z budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Wjechał tam rozściełacz do nawierzchni bitumicznej. Asfaltobeton został położony w obrębie dylatacji między częścią tunelu drążonego, a wykonanego metodą wykopową. Zdjęciem z tego wydarzenia pochwalił się w portalu społecznościowym zastępca prezydenta Gdańska, Andrzej Bojanowski.

- Mamy za sobą krytyczne punkty na budowie. Praca w tunelu pod Martwą Wisłą idzie pełną parą. Kilkaset osób uwija się na różnych odcinkach inwestycji. Chcemy zakończyć prace budowlane do końca tego roku - mówi Trojmiasto.pl Andrzej Bojanowski.
Plan zakłada, że po nowym roku odbędą się odbiory. To oznacza, że jeśli nie będzie problemów, kierowcy pod dnem Martwej Wisły przejadą w kwietniu. Termin przejezdności stał się też tematem wśród bukmacherów.

Pojawienie się rozściełaczy to sygnał, że koniec prac pod Martwą Wisłą jest już blisko. Asfaltowanie wspomnianych dylatacji to jedynie początek tego rodzaju prac. Pełną parą rozściełacze wjadą pod Martwą Wisłę pod koniec listopada. Gotowa jest betonowa płyta pod jezdnię w obu rurach. Ponadto w północnej rurze zakończył się montaż ścianek odbojowych. Z tymi pracami wykonawca przeszedł do południowego otworu. W tunelu działa też oświetlenie.

Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna się zakończyć w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 13 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.

Przekrój podłużny przez tunel. Przekrój podłużny przez tunel.

Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zarobi 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • no cóż

    co za brak politycznej poprawności.... nie lepiej brzmi mocno opalony?

    • 1 0

  • zgodnie z poprawnościa polityczną w zajawce winno być:

    "Pierwszy Afrykanin w tunelu pod Martwą Wisłą"

    • 3 4

  • 12 maja 2015: na drodze zielonej czekamy 15 zmian świateł (7)

    czarny dwór do jana pawła postoimy 30 minut

    jana pawła zakorkowana aż do al. rzeczypospolitej

    • 58 15

    • (1)

      Dokładnie! Niech już teraz zacznie się Miasto zastanawiać jak rozwiązać problem. Korki to się dopiero zaczną jak tunel zostanie otwarty!. Wszyscy będą lecieć do Sopotu tędy!

      • 3 3

      • P&R przy stadionie

        autobus/taxi do Sopotu lub sroba oplata za wjazd do miasta dla innych tablic niz GD.

        Tunel budowany z pieniedzy miasta Gdanska, wiec mieszkancy maja prawo miec przywileje dzieki jego istnieniu. Inni - moga korzystac, ale nie znaczy ze bedzie super za frajer.

        • 1 2

    • czarna dziura Trasy Słowackiego (1)

      jak można zaplanować i zbudować trasę z czarną dziurą pośrodku pomiędzy ETC i ul. Hallera. Tylko w Gdańsku takie rzeczy.
      A co z ul. Toruńską, Rzeźnicką i Żabi Kruk. Czy te drogi nie są dla ludzi.
      Czy Chmielna pomiędzy Podwalem a Toruńską należy do jakiejś afrykańskiej gminy bo tamtędy nie da się po prostu przejechać nie niszcząc zawieszenia.

      • 18 7

      • jest to niepotrzebny fragment

        Ludzie, opamietajcie sie. Na drogi wydajemy za duzo.

        Nie rozumiecie tego, ze miasto to cos wiecej niz asfalt? No rozumiem, nie mieliscie dlugo mozliwosci posiadania czegokolwiek, a juz w ogole samochodu. Teraz macie. No i dobrze - miejcie. To nie swiadczy juz o bogactwie. Szerokie drogi przecinajace miasto w kazda strone nie pokazuja, ze miasto jest rozwiniete!

        Co jak sie skoncza pieniadze z unii na drogi? Z czego je utrzymac? Z czego remontowac? Policzcie wreszcie!

        • 2 5

    • (2)

      Przydałby się tunel aż do spacerowej

      • 12 5

      • Jesli tunel do spacerowej, to moze od razu pojechac POG i zwyklad obwodnica

        Tunele sa ogolnie drogie w budowie i utrzymaniu

        • 1 2

      • moze do obwodnicy?

        • 8 0

  • przygotowując się do otwarcia tunelu (10)

    warto jednocześnie przygotować się do wprowadzenia ruchu pieszych przez jezdnię Wałów Jagiellońskich przed dworcem głównym w Gdańsku.

    Ten tunel ma zmniejszyć ruch tranzytowy przez centrum Gdańska - warto więc przy okazji poprawić warunki ruchu pieszych w tym centrum.

    • 72 94

    • a ja wole przejscie podziemne (6)

      widziales ile ludzi przechodzi przejściem podziemnym? wyobraź sobie ich wszystkich czekających na zielone światło... na wysepce pomiędzy jezdnią i torami

      • 48 11

      • (4)

        proste - i przejście podziemne i naziemne. przy UG funkcjonuje idealnie

        • 16 28

        • Na drodze rowerowej (3)

          może i to się sprawdza. Dajcie spokój, akurat tunel przy głównym to ostatni jaki bym likwidował.

          • 33 6

          • nie trzeba likwidowac. Wystarczy dodac przejscie naziemne (1)

            i zlikwidowac wtedy niepotrzebne mechanizmy dla osob niepelnosprawnych do peronow tramwajowych

            • 7 10

            • iluz tu Januszow z wlasnie kupionym Passatem od emeryta z Niemiec...

              Ktos im zabierze 100 metrow drogi bez pasow. To niczym zamach na niepodleglosc czy darmowe porno w internecie.

              Przykre to. Byle szybciej dojechac do domu, byle szybciej wlaczyc telewizor i mowic, ze nic w nim nie ma.

              • 1 2

          • kto napisał o likwidowaniu?

            tunel od północnej strony może pozostać jako dojście do peronów SKM i TLK

            • 1 4

      • A.

        Jest ich dużo, jednak wiele wiele mniej niż w centrum Warszawy, rodno al jerozolimskich, gdzie.. wytyczono naziemne przejścia (jeszcze nie otwarte)

        • 3 10

    • Warto raczej pomyśleć o wykonaniu drugiego przejścia podziemnego, na przeciwnym krańcu peronów tramwajów, co usprawniłoby ruch pieszych.

      • 16 5

    • O, Krzysiu Koprowski się ujwawnił

      • 12 8

    • "przepustowi" z pryszcza Cię za to zjedzą

      • 18 8

  • (1)

    mam nadzieję ze wszyscy, którzy tutaj zrzędzą, narzekają nie będą jeździć tym tunelem!

    będzie mniejszy ruch

    • 9 1

    • Dokładnie !!!

      • 1 0

  • Takie a nawet kilka razy dłuższe tunele we Włoszech czy Chorwacji (3)

    budują w 1,5 roku góra 2 lata. Bez zbędnej napinki , bankietach i miotełki na zakończeniu inwestycji

    • 5 8

    • Ta miotełka to rozumie ironiczne nawiazanie do Panów w sukienkach ?!?!?

      • 0 0

    • tak ale tam budują tunele głównie przez góry a tu mamy naszą Królowę - Wisłę (1)

      • 5 0

      • Tunel długości ok 7 km w Chorwacji niedaleko Zadaru budowano 2 lata ,

        gdzie trudności techniczne są takie same a może nawet większe niż w Gdańsku . Po prostu ekipa Trykosko "ciut" za słaba była do takiej skomplikowanej inwestycji.

        • 1 6

  • Bojanowski się pochwalił (1)

    czy nie za szybko? chwal się po odbiorze technicznym, jak nie stwierdzą fuszerek
    Ja bym się cieszył gdybym miał okazję wyrzucenia go z UM

    • 50 10

    • Bankowo będzie przeciekał

      W zimie będzie lipa

      • 1 2

  • 4 lata opóźnienia (9)

    hmmm, piękny wynik. Brawo temu Budyniu

    • 113 71

    • ale od czego liczysz opóźnienie? (7)

      • 18 8

      • (3)

        pewnie od EURO2012

        • 18 1

        • (2)

          ile to Tusk dróg naobiecał na Euro ... i dalej budują

          • 11 11

          • Przez 40 lat w stolicy siedzieli głównie górnicy i na pomorzu nie budowało sie nic. Nie tylko dróg ale i elektrowni czy jakiejkolwiek infrastruktury czy większych obiektów użyteczności publicznej. Ba, nawet prezesa pzpn mieli swojego to i dobrej piłki na wybrzerzu było tyle co kot napłakał.

            • 7 0

          • jak pamietam to taka A1 mieli buodowac wiele lat wczesniej ale kochany PIS uniewaznil przetargi bo taki mieli kaprys. w efekcie budowa odlozona o kilka lat a stawka za kilmoter wzrosla 4 krotnie.

            • 26 8

      • (1)

        Tunel miał być gotowy na Euro

        • 11 16

        • tunel miał być gotowt w październiku 2014

          jest opóźniony i tylko zakrywają nieudacznictwo wykonawcy. Za nasze pieniądze.

          • 16 7

      • On nie liczy bo nie potrafi. Przepisuje z kartki co mu Jarek kazał

        • 25 18

    • Szybkościowcu -

      czy to nie Ty chwaliłeś się, że ze szwagrem - łopatami wykopiesz tunel w trzy miesiące.
      A tak w ogóle co ty wiesz o technologii budowy takiego (pierwszego w historii Polski) obiektu.
      Właściwie możesz zaniechać propagandy klęski, przecież już po wyborach.

      • 9 3

  • no tak

    serce mi rośnie jak pisiarstwo skręca się z nerwów, że znowu coś wyszło i oddanie tunelu na wiosnę przyszłego roku stało się realne. Zawsze tak jazgoczą jak coś wychodzi w Polsce

    • 3 2

  • Obraz nieudolności władz Gdańska, (3)

    już nawet wydać pieniędzy bez problemu nie potrafią. Tu opoznienia, a Inwestycje w nowe linie tramwajowe stoją.

    • 11 19

    • inwestycje

      w nowe linie tramwajowe zostaną zrealizowane z budżetu unijnego 2014-2020 i zaczną się za jakieś dwa lata. Tunel jest ze starego rozdania 2007-2013

      • 3 0

    • Matka wie, że ćpiesz?

      • 7 3

    • Nie to co w Gdyni...no nie?
      He he he
      Ten cały kraj to republika bananowa

      • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane