• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do odkorkowania południa Gdańska

Maciej Naskręt
14 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Rozwój budownictwa mieszkaniowego na południu Gdańska wywołały korki na słabo rozwiniętej infrastrukturze drogowej. Władze miasta poczyniły pierwszy krok, by poprawić sytuację drogową w tej części Gdańska. Rozwój budownictwa mieszkaniowego na południu Gdańska wywołały korki na słabo rozwiniętej infrastrukturze drogowej. Władze miasta poczyniły pierwszy krok, by poprawić sytuację drogową w tej części Gdańska.

6,2 mln zł dostała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska na projekty trzech nowych ulic: Nowej Warszawskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Świętokrzyskiej. Nowe ulice powstaną jednak nie wcześniej niż po 2018 r. Za to w przyszłym tygodniu ruszą warte 2,6 mln zł prace przy przebudowie 500-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej.



Plan rozbudowy ulic na południu Gdańska. Plan rozbudowy ulic na południu Gdańska.
Władze Gdańska chcą poprawić słabą dziś sieć dróg w południowo-zachodniej, najszybciej rozwijającej się części miasta. Plan zakłada kilka inwestycji w latach 2014-2020. Pierwszy krok został właśnie wykonany. Prezydent Gdańska przekazał po majówce Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska 6,2 mln zł na projekty nowych dróg, które ułatwią podróżowanie po drogach zlokalizowanych na południe od Trasy W-Z.

- Jeszcze w tym roku ogłosimy przetargi na opracowanie projektów ulic: Nowej Warszawskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Świętokrzyskiej. Szczegółowy harmonogram prac projektowych poznamy po zaplanowanych na ten tydzień spotkaniach z pracownikami Wydziału Programów Rozwojowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Która ulica ułatwi poruszanie się po południowych dzielnicach Gdańska?

Co zyskamy dzięki nowym ulicom?

Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska do al. Havla zobacz na mapie Gdańska przez Ujeścisko równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.

Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.

Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Z kolei ulica Nowa Jabłoniowa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, od ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi ma wynieść 94 mln zł, z czego 2 mln zł pochłonie projekt budowlany. Plany budowy nie uwzględniają torowiska tramwajowego.

Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni zboczem wąwozu, zlokalizowanego między ul. Goszyńską zobacz na mapie Gdańskaul. Przywidzką zobacz na mapie Gdańska.

Ostania droga, dla której miasto zdecydowało się zamówić projekt to ulica Nowa Świętokrzyska. 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.

Kiedy miałaby ruszyć budowa trzech ulic?

Nikt z władz miasta nie deklaruje konkretnych terminów. - Wstępnie jest to kolejny okres projektowania budżetu Unii Europejskiej, czyli lata 2014-2020 - mówi Włodzimierz Bartosiewicz.

Nie wiadomo też jak duże dofinansowanie z funduszów Unii Europejskiej uda się pozyskać dla wspomnianych trzech ulic. Mowa jest o 30-60 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji.

Już teraz rusza natomiast remont ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.

Drogowcy zabierają się za remonty dróg na południu Gdańska. Pod koniec kwietnia został rozstrzygnięty przetarg na modernizację ok. 500-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej - odcinek od pętli zobacz na mapie Gdańska do ul. 11 listopada zobacz na mapie Gdańska. Inwestycję wykona firma WPRD Gravel, która za prace otrzyma z kasy miasta 2,6 mln zł.

W ramach przedsięwzięcia zostanie wymieniona nawierzchnia jezdni. Wykonane zostaną także brakujące chodniki, które ułatwią dojście szczególnie w czasie zimowych roztopów i podczas obfitych opadów deszczu do pętli Łostowicka/Świętokrzyska. Pojawi się też oświetlenie.

Inwestycja ma być gotowa przed zimą tego roku. - Zrobimy wszystko, by możliwie jak najmniej ograniczyć ruch na newralgicznej ul. Świętokrzyskiej. Prace ruszają w przyszłym tygodniu - mówi Bartosiewicz.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (230) 2 zablokowane

  • Dlaczego miasto ma finansować budowe dróg na jakieś pola gdzie psy d... szczekają (60)

    bo lemingi nakupywali sobie mieszkania na 30 letnie kredyty a teraz placz bo nie mają jak dojechać ,trzeba bylo myśleć wcześniej i mieszkać w mieście a nie na wywiejewie

    • 128 644

    • Co robić......?

      Tak moja rodzina w szadółkach mieszka ponad 50 lat ( chyba najdłużej ), a przez to, że ludzie, którzy się wprowadzili chcą mieć z innej strony dojazd, to zabierają nam dość duży obszar podwórka z dwóch stron. A nie chcielibyśmy tego, gdyż jest to dorobek życia dziadków i jest ważne, dlatego, że są to głównie tereny zielone, na których ciężko chora siostra bawi się, a także rodzice mają z tymi obszarami duże plany i wpakowali w te obszary już mnóstwo pieniędzy. Zastanawiam się, jak możne podziałać, by plany przesunąć choćby o 5 metrów na ziemie państwową o bok, którą dzierżawi moja rodzina, i której już od ponad 30 lat nie chcą pozwolić nam wykupić, dlatego że ma być tam jakaś szkoła. Przypomnę, że ten obszar państwowy ma 3 hektary powierzchni. Macie jakieś pojęcie co zrobić, by te plany zostały choć trochę przesunięte???

      • 0 0

    • bo to takie gadanie, że taniej. (13)

      mówią, że te mieszkania są tańsze, ale nikt nie liczy codziennych kosztów dojazdu, czasu, stresu, korków i braku elementarnej infrastruktury i usług. Do tego jeszcze niektórzy próbują to tłumaczyć przez "ciszę i spokój" nie widząc, że Kowale to już normalne blokowisko, a do tego dochodzą frustracje związane z codziennymi dojazdami i brakiem możliwości powrotu wieczorem z miasta bez samochodu. A jak łatwo to wszystko policzyć: Płacą ratę kredytu o 300 zł niższą niż np. we Wrzeszczu czy na Przymorzu, a wydają miesięcznie 300-400 zł na dojazdy nie licząc straty czasu i dostępu do usług. Warto?

      • 22 9

      • Oczywiscie, ze taniej!

        Jesli mam wybor miedzy mieszkaniem ponad 60 m2 za cwierc miliona z dala od centrum a mieszkaniem o takiej samej pow. ale w centrum i za cene minimum 100 000 zl wyzsza, to wiez mi, ze wiekszosc wybierze opcje nr 1. Masz prace dobrze platna? Super, oby jak najdluzej ci sie wiodlo. Znam kilku takich ktorzy brali kredyty na setki tysiecy zlotych by kupic sobie "apartament w apartamentowcu", w centrum (a jakze), prace tracili a kredyt do splacenia zostal. Takie czasy, ze chyba lepiej zyc skromniej ale zawsze mniec swoje wlasne M, tansze ale szybciej splacalne.

        • 0 0

      • koszty (10)

        mieszkałam na żabiance ,przymorzu i w oliwie
        teraz kupiłam mieszkanie na chełmie
        za nic bym sie nie zamieniła-tam gdzie mieszkałam nie miejsc do parkowania,stare blokowiska pełne meneli
        jedyne co jest na plus to bliskośc plaży

        • 25 5

        • Chełm to prawie centrum. (6)

          Nie mylić z Łostowicami, Kowalami, osiedlem Moje Marzenie, Miłe, Kolorowe, Świętokrzyskie, Świętostefańskie, Koszmar z Ulicy Wiązów, Klocki w Błocie i innych końców świata.

          • 10 7

          • (3)

            Łostowice to dla mnie cmentarz, a pętla jest na Oruni Górnej.

            • 2 16

            • (1)

              Cmentarz jest na ulicy Łostowickiej , a Łostowice są 3 km dalej .Spójrz na mapę !

              • 10 0

              • analogicznie jak np. ul. Warszawska nie leży w stolicy ;)

                • 2 0

            • Bo się znasz na geografii miasta,jak świnia na astrologii :)

              • 20 0

          • Łostowice, Moje Marzenie i Kolorowe to też Chełm :)

            Polecam zapoznanie się z podzialem administracyjnym miasta na stronie gdansk.pl

            Dziękujemy za uznanie jako centrum :)

            • 2 0

          • "Prawie" robi ogromną różnicę

            Tak sobie tłumacz, że to centrum... A stać będziesz w tych samych korkach :p

            • 1 3

        • zaaaa (2)

          A na Chełmie nie pojawią się menele? Jak myślisz?

          • 11 5

          • "Pojawią"? chyba czas teraźniejszy... (1)

            • 4 0

            • przyszly, niedoszły

              • 0 1

      • zuo

        Nie znasz siły marketingu?

        • 6 0

    • puknij się w czółko

      Pewnie ci słoma wystaje z butów a ględzisz jak kretyn. No z jakiej jesteś wsi?

      • 1 0

    • bo w centum są ogódki działkowe i trzeba budować w polu (3)

      • 31 2

      • qpa (2)

        Dokładnie! I jeszcze są parki, np. Park Oliwski, Park Reagana, Park na Zaspie. Precz z zielenią! Ona jest synonimem zacofania!

        • 9 18

        • Ogródki to specyficzny typ zieleni....

          taki z którego czasem zawieje palonymi oponami, a palone liście i śmieci to na codzień.
          do du.y z taką zielenią!

          • 1 2

        • Jestem na zielenią, ale ogólnodostępną. To mała różnica !!

          jw

          • 2 0

    • "nakupywali" (1)

      ....i wszystko jasne....

      • 47 6

      • Mazury?

        Znam wiele osób z Mazur, Olsztyna, Elbląga i okolic które tak mówią. Oczywiście znam też takie z stamtąd które tak nie mówią.

        • 0 0

    • Dlatego że te tereny to też Miasto Gdańsk

      • 1 0

    • Człowieku a ty mieszkasz pewnie w hałaśliwym centrum i tez masz kredyt na 30 lat albo dostałes jakąs rudere od rodziców

      • 2 0

    • Nie tobie człowieku decydować kto gdzie chce mieszkać może niektórzy lubią spokój i cisze po pracy. A skoro miasto sprzedaje tereny pod zabudowę i zarabia na tym grube pieniądze to obowiązkiem jest zapewnienie dojazdu

      • 1 0

    • skąd się biorą tacy ciemni ludzie

      A myślisz, że wszyscy mieszkańcy Gdańska zmieściliby się w tym twoim centrum? I też nie każdy lubi mieszkać na kupie, w hałasie i bez zieleni.

      • 1 0

    • Nie karmić troli!

      • 3 0

    • nie wierzę co czytam

      tak dla Twojej wiadomości - tamte tereny mieszczą się w granicach terytorialnych Gdańska, ich mieszkańcy odprowadzają podatki do Gdańska więc mają takie samo prawo czegoś oczekiwać od władz.

      • 5 0

    • (3)

      było tanio, i kupili to ludzie ze wsi skad mieli wiedzieć jakie dzielnice sa dobre a jakie to wygwizdowo. Niech cierpia na głupotę tepych słoików nie ma lekarstwa.

      • 6 25

      • Nie kupiłem, bo było tanio a...

        Nie cierpię, jak ktoś mi zagląda w okna.
        - jak słychać co w danej chwili robi sąsiad.
        - jak nie mam gdzie zaparkować.
        - jak mam więcej niż 30 min do centrum.
        - mieszkać w starych blokach lub gdy słychać windę.
        - jak wszędzie widzę trutki na szczury.
        itd

        I dlatego kupiłem mieszkanie na Zakoniczynie. Spełnia one każdy punkt jaki wymieniłem, a szukałem sporo. Cena tu nie była aż tak ważna.

        • 2 1

      • Szanowna Pani Mirello,
        jestem zainteresowana kupnem apartamentu w Gdańsku. Biorąc pod uwagę Pani wiedzę nt. dobrych dzielnic, proszę o rekomendacje.
        Dziękuje!

        • 1 0

      • INTELIGENCJA MNIEJ NIŻ 0

        Co za debile się tu wypowiadają ,niech się meczą w centrum miasta sknery-bogacze niby za czyjąś kasę.. to też dzięki nim są korki mają po parę samochodów i się wożą jak takie smrodki.. GDAŃSK SIĘ ROZWIJA I BĘDZIE SIĘ ROZWIJAŁ, CO WAM DO TEGO GDZIE KTO MIESZKA...!!!

        • 4 0

    • (2)

      Ja mam nadzieję, że to tylko prowokacja. Jeżeli nie, to powinni chyba wprowadzić dla takich osób, jak autor poprzedniej wypowiedzi, swojego rodzaju holocaust aby niszczyć takich "ludzi?" z wadami genetycznymi w postaci nieczynnego mózgu. Pamiętajmy, że nawet papier toaletowy się rozwija, w tym miasta też. Niestety autor poprzedniego postu nie

      • 140 38

      • jakże nieśmiertelne są słowa Lema:

        "gdyby nie internet,to bym nie wiedział,że tylu jest idiotów"

        • 27 0

      • holocaust??? zbastuj chłopie, bo autor głównego postu popisał się tylko głupotą, a ty fanatyzmem, nienawiścią i... głupotą!

        • 41 24

    • masz racje. wszyscy przeniesmy sie na starowke. miejsca wystarczy na pewno!

      • 1 1

    • Chłopie! (2)

      Zobacz ile tysięcy ludzi zamieszkało w południowych dzielnicach Gdańska - gdzie Ty chciałeś ich wszystkich pomieścić "w mieście"? Jak tylko developer chce wybudować coś "w mieście" jak np. na Zaspie, Żabiance czy Przymorzu to podnosi się larum mieszkańców, że taką mieli przestrzeń za oknami a teraz im kolejne bloki budują! Więc coś za coś - albo zapchamy max. przestrzeń w centralnych osiedlach, albo rozbudowywujemy przedmieścia i robimy drogi dojazdowe......

      • 61 9

      • M (1)

        Deweloper będzie budował się gdzie chce, bo to on dyktuje warunki. Takie są prawa ekonomii i natury. A larum będzie się podnosić nie tylko na Zaspie czy na Żabiance, ale wszędzie, także w Gdańsku - Południe. Bo ludzie, konsumenci powoli chcą zamieszkiwać w ciszy. A ponieważ przeciętny człowiek to kretyn, a wody z ogniem nie połączysz wobec, wobec tego będzie dochodzić do schizofrenii społecznej, z czego ja mam tylko ubaw.

        "Autostrady powinny powstawać wszędzie, byleby nie pod moim oknem"

        • 21 5

        • Jak chcą ciszy to niech do lasu się wyprowadza. Niech drogi budują bo drogi to rozwój.

          • 1 4

    • (1)

      "MIASTOWI" kupują teraz mieszkania na obrzeżach,bo mają dosyć starych ruder w "prestiżowych" dzielnicach.Natomiast WIEŚ lgnie do miast,myśląc,że w ten sposób ukryje słomę wystającą z bucików. Niestety-pochodzenie wyjdzie nawet w dziesiątym pokoleniu..

      • 8 3

      • Tak, tak...

        ...tłumacz sobie.....widać te miastową słomę w blokowiskach przy obwodnicy.

        • 3 1

    • Choćby dlatego, że mieszkańcy poludnia płacą podatki

      • 3 1

    • ???

      Co za d.. takie rzeczy pisze..??!!!

      • 0 2

    • (6)

      Ale jesteś gościu w ciemie bity, to się nazywa rozwój.

      • 32 8

      • zwłaszcza rozlewanie się miasta na kolejne hektary... (4)

        z pustkami w centrum. To jest rozwój? czy degeneracja. Do tego wciąż wzrastają koszty utrzymania infrastruktury przez coraz dalsze kierunki tego "rozwoju". Pomijając, że mieszkańcy Kowal pracują w Gdańsku, korzystają z gdańskiej komunikacji, domagają się od Gdańska budowy dróg, a podatki płacą... w gminie Kolbudy!

        • 44 11

        • No nie bardzo...

          ...bo ja mieszkam w Kowalach a zameldowany jestem w Gdańsku. Więc podatki idą do gdańskiej kasy... I duuuża ilość ludzi też tak jest zameldowana z dwojakich powodów. Dodatkowo mieszkam przy osiedlu "Miłym" w Gdańsku a developer był tak nie miły, że rozjeżdżał wraz z chętnymi na kupno gminną drogę, na którą składali się również mieszkańcy Kowal.

          • 10 4

        • Mółbyś podać jak daleko od centrum tereny zasługują

          na inwestycje, a od jakiej odległości nie?
          odlełości w linii prostej od ratusza głównomiejskiego w km:
          pętla na Havla 4,8
          Piecki (skrzyż. Bulońska/Rakoczego) 4,8
          N. Port 5,8
          Wrzeszcz PKP 4,8
          Przymorze 7,8
          Oliwa 9
          Osowa 14
          Przeróbka 2,2
          Stogi 4

          • 31 2

        • Nie bądź hipokrytą

          Ale Ci ludzie również robią zakupy w gdańskich sklepach, jedzą w gdańskich knajpach, wydają kasę głównie na terenie Gdańska! To chyba dobrze dla tej aglomeracji...
          A poza tym nie pisze się mieszkańcy Kowal, tylko mieszkańcy Kowali ;)
          Pozdrawiam

          • 15 5

        • zuo

          Miasta będą się rozlewać, niezależnie od ilości wylanego betonu w centrach. Aż do wojny o przestrzeń. Takie są prawa natury. Prawa ewolucji się nie oszuka.

          • 9 9

      • Zgadza się

        Im więcej dróg, hałasu, stresu, wyścigu szczurów i samochodów, a mniej zieleni i spokoju, tym lepiej. To się nazywa właśnie rozwój

        • 11 31

    • Wole mieszkać na południu niż w centrum z takim sąsiadem

      • 14 1

    • bo tu jest cisza i spokój

      siedź sobie bez kredytu w szafie na Pomorskiej ,albo w falowcu na Obrońców Wybrzeża ,wolę mieć problem z dojazdem !

      • 19 1

    • Jak Bóg chce kogoś pokarać to mu rozum odbiera.... (1)

      Ilekroć czytam na trojmiasto.pl takie głupkowate komentarze to się przestaję dziwić, że niezbędnym jest obniżanie poziomu merytorycznego na maturach....

      • 20 1

      • Ktoś tego Budynia przecież wybrał

        • 7 2

    • drogi

      lemingi w przeciwieństwie do takich jak ty odważyły się
      a ty pewnie mieszkasz albo w mieszkaniu z rodzicami albo dostałeś je w spadku po dziadku

      • 20 6

    • to nie lemingi kupowały tam mieszkania (1)

      tylko mieszkańcy myślący, że jak się wyprowadzą za miasto będą mieli mniej uciążliwości powodowanych przez tych, którzy nie wyobrażają sobie życia bez samochodu, ale sami się od niego uzależnili jeszcze bardziej

      • 16 5

      • Dokładnie

        I tak będzie dalej. Tacy są ludzie.

        • 7 1

    • Ręcę opadają jak się czyta takie komentarze. (1)

      Dla takich powinni ustanowić zakaz wypowiadania się na necie z powodu niebywałej głupoty i ogólnego ograniczenia umysłowego.

      • 17 8

      • Jeste za, ale wtedy padłoby trójmiasto.pl

        bo reklamodawcy by się wycofali

        • 13 1

    • pewnie wynajmujesz w śródmieściu za masowanie żylaków cudzej babci

      i szczekasz jak reksio

      • 107 15

  • cudowny sposob na rozladowanie wszelkich korkow

    nie tylko w trojmiescie ale I w calej Polsce nazywa sie ROAD TAX! I jaknajszybciej trzeba to wprowadzic, zlikwidowac ta czesc w paliwie.

    • 0 0

  • Nowa Świetokrzyska

    priorytetem powinna być budowa Nowej Świętokrzyskiej (najlepiej po 2 pasy w każdym kierunku) wraz torowiskiem tramwajowym !

    • 0 0

  • no to teraz korki ... (1)

    ...nie będą sięgać do Lotosu na Małomiejskiej tylko do Lotosu na Trakcie :P

    No, ale lepszy rydz niz nic :D

    • 55 2

    • :P

      tak będzie :p

      • 0 0

  • 2018, 2020 a moze 2120 (8)

    Niech POdatkowe miasto chwali sie wykonanymi projektami a nie kolejne wizualizacje.
    Napiszcie ilu udalo sie zredukowac urzednikow, dlaczego prezydent bierze dwie pensje i czemu takie wysokie podatki

    • 90 33

    • Panie niedowiarku

      Te Gdańskie obietnice są jak najbardziej realne. Ile inwestycji Pan/Pani zna bez wcześniejszej wizualizacji i projektu ?

      • 0 0

    • za PO tuska i nowaka bedzie 20118

      oni maja wadliwe zegarki

      • 1 1

    • nie dwie tylko trzy (dwie rady nadzorcze) (1)

      ciekawe tylko jak on to ogarnia skoro sam przyznaje, że tak ciężko pracuje od świtu do zmierzchu tylko na etaciku prezydenta

      • 16 1

      • w tych radach nadzoerczych to on się nie napracuje

        on tam tylko figuruje na liście płac

        • 6 1

    • Podatki są wysokie (2)

      bo i koszty są wysokie. W PL 1 pracujący w gospodarce musi utrzymać 3 urzędników a w DE ludzie utrzymać muszą tylko 2. Teraz dzięki ustawie śmieciowej mamy kolejnych urzędników, którzy dostali nawet nowy budynek. Urzędnicy to szarańcza, która zjada ten kraj, ale takich polityków nam wybrali. PO obiecało obniżenie podatków 3X15 a podwyższyli, obiecali zmniejszenie liczby urzędników a rosną nowe posady w zastraszającym tempie. Tak to jest gdy ludzie, którzy na co dzień oglądają tap model chodzą na wybory nie czytając nawet programu partii i nie robiąc podsumowania co dana partia zrobiła dla kraju.

      • 16 2

      • Pokaż, za którego rządu udało się zmniejszyć liczbę urzędników? (1)

        Nie, aby wzrost był dobry. Jednak, czy PiS czy PO, czy SLD liczba urzędników wzrastała.

        Mylę się?

        • 5 3

        • Nie myslisz się

          tylko chodzi o to że PO przez 7 lat rządów mogło wprowadzić rozwiązania, które uproszczą procedury co w rezultacie zmniejszy zatrudnienie w urzędach. 7 lat to naprawdę sporo na zrobienie czegokolwiek. Wydajemy miliardy zł na informatyzację ale w administracji ona działa odwrotnie niż w firmach. Informatyzacja powoduje że trzeba zatrudnić dodatkowych urzędników do obsługi systemu informatycznego. W każdej firmie informatyzacja ma zmniejszyć koszty pracy a tutaj jest na odwrót. Nie wspomnę już, że te koszty nie są adekwatne do efektów, każdy kto korzystał z płatnika choć jeden raz w swoim życiu wie o czym mówię.

          • 7 2

    • podatki są często za wysokie z powodu zbyt dużych wydatków idących na budowę

      i utrzymanie dróg zamiast na rozbudowę sieci tramwajowych i wypełnianie pustych parceli blisko centrum miasta

      • 3 2

  • Absurdalne plany (1)

    Po pierwsze: odrzucili własne plany rozwoju linii tramwajowych. Nową Świętokrzyską miały jechać dalej na południe tramwaje. Jak widać nie pojadą, a tylko tramwaje są w stanie zmniejszyć korki. Na pętli Łostowice-Świętokrzyska parkuje wiele samochodów. O Nowej Bulońskiej: "Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego". A o ile mogłaby być tańsza bez ulicy, z samym torowiskiem? Dlaczego grube miliony idą na nowe ulice, a nie na torowiska? Dlaczego nie na zakup tramwajów zamiast złomu z Dortmundu? A jak już idą na ulice, dlaczego na budowę nowych zamiast na remont nawierzchni istniejących? A więc po pierwsze: powinni zacząć od budowy torowiska z pętli Łostowice-Świętokrzyska w kierunku południowych dzielnic, tak jak kiedyś było w planach. Bez jezdni.

    • 14 1

    • W Planach jest poprowadzenie tramwaju z Łostowic do Pruszcza

      • 0 0

  • Wybudowałem sobie wyczesany dom w Kolbudach

    Wszystko mam na miejscu: sklepy, usługi, szkoły przedszkola, basen, sprawny urząd, pocztę, kościół, bankomat a oprócz tego zieleń, przyrodę, jezioro, trasy rowerowe i przyjaznych sąsiadów.

    Lubię sobie dla beki poczytać jak się moi byli ziomkowie Gdańszczanie żrą i frustrują.

    • 0 0

  • Nie bardzo rozumiem ideę (3)

    Nie bardzo rozumiem ideę pomysłu budowy Nowej Warszawskiej. Droga równoległa do al AK...
    A nie lepiej przedłużyć Nową Bulońską aż do Nowej Świętokrzyskiej? Odcinek podobny a byłby bardziej przydatny. Komunikowałby osiedla południowe z Moreną i Wrzeszczem. No i okolice tych dzielnic z wylotem na Kaszuby

    • 3 2

    • Nowobulońska będzie połączona z Havla i NowoŚwietorzyską właśnie przez Nowowarszawską (1)

      Widać,żeś ze wsi,skoro nie trybisz tego...

      • 1 2

      • Nie dość że jestem ze wsi to jeszcze jestem czarnym cyklistą pochodzenia żydowskiego, pracującym w służbie zdrowia. cóż więcej trzeba żeby żle mówić o moich zdolnościach intelektualnych. Niemniej jednak wysilając swoje nieliczne szare komórki dochodzę do wniosku, że Nowa Bulońska od okolic myśliwskiej poprzez węzeł jasień aż do nowej świętokrzyskiej lepiej rozwiązywałaby problemy skomunkowania południa miasta z centrum niż nowa warszawska, a dodatkowo stanowiłaby niemały impuls rozwojowy dla terenów pomiędzy Jasieniem a Łostowicami.Takie rozwiązanie dawałoby powstanie ogromnego ronda i sporo alternatyw dojazdu, co bardziej odciążałoby Havla niż nowa warszawska

        • 3 1

    • Dodatkowo odciąży ona skrzyżowanie Armii Krajowej z Łostowicką/Havla

      • 0 2

  • Nową ulicę ze względu na przebieg koło Uświęconego Sanktuarium Błogosławionego JPII proponuję nazwać Aleją +Abpa Głodzia

    Potocznie będzie tzw. "sławojka"

    • 0 2

  • super tempo!!!!!

    już 4 lata temu władze Gdańska uprzedzały o utrudnieniach bo ma rozpocząć się ostatni etap remontu ul.Świętokrzyskiej , rok temu na spotkaniu z mieszkańcami dzielnicy też była o tym mowa.Może trzeba będzie powitać ekipę remontową chlebem i solą.
    Pewnie przed natępnymi wyborami zakończą remont,bo będzie się czym pochwalić.
    Na efekty czekamy z niecierpliwością.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane