• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok w stronę stacji SKM Śródmieście

Magdalena Raszewska
17 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 20:43 (17 czerwca 2008)
Wiadukt pomiędzy ulicą Okopową a Armii Krajowej budowano w 1977. Teraz gimna czeka na propozycje, jak go przebudować. Drugi wiadukt jest jeszcze starszy. Wiadukt pomiędzy ulicą Okopową a Armii Krajowej budowano w 1977. Teraz gimna czeka na propozycje, jak go przebudować. Drugi wiadukt jest jeszcze starszy.

Ruszają przygotowania do budowy węzła komunikacyjnego, który połączy tramwaje, SKM-kę i ruch samochodowy w śródmieściu Gdańska. Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, by ten największy w przyszłości w punkt przesiadkowy w mieście nie był notorycznie zakorkowany.



Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg na koncepcję węzła tramwajowo-drogowego Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańska. Ma to być wstęp do budowy większego węzła komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej, 3-go Maja i Okopowej. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.

- Chodzi o koncepcję przebudowy układu drogowego. Zależy nam na poprawie przepustowości węzła - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ. - Koncepcja obejmie przebudowę wiaduktów w ciągu Armii Krajowej i Traktu św. Wojciecha. Dajemy uczestnikom przetargu rok na ich opracowanie. Potem razem z Urzędem Miejskim zadecydujemy o dalszych działaniach prowadzących do realizacji inwestycji - dodaje.

Projektanci będą musieli wymyślić jak udrożnić kilka "gorących miejsc". Jednym z nich jest odcinek Traktu św. Wojciecha, od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak. W tym rejonie przebudować należy 40-letni już wiadukt "Biskupia Górka" nad torami kolejowymi wraz z fragmentem ulicy na odcinku od ul. Toruńskiej do ul. Cienistej.

Wyszczególniono także rejon pomiędzy ul. Na Stoku i Okopową. Gmina planuje bowiem przedłużyć ul. 3 Maja, tak, by Nowa 3 Maja biegła nad terenami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Toruńską.

Kolejny rejon wyznaczony jest ulicami Okopową, Wały Jagiellońskie, Hucisko i węzłem Unii Europejskiej. Koncepcja przebudowy wiaduktu i skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej i Podwala Przedmiejskiego na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Słodowników musi uwzględniać planowaną przebudowę ul. Bogusławskiego, w związku z budową Teatru Szekspirowskiego, oraz dojazd do projektowanego parkingu podziemnego pod Targiem Węglowym.

Projektu wymaga także rejon planowanego przystanku SKM Śródmieście wraz z węzłem przesiadkowym Targ Sienny-Targ Rakowy. Ten teren przeznaczony jest do zabudowy a zadaniem projektantów ma być koordynacja linii tramwajowych, autobusowych i kolejowych w tej okolicy.

Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030.

Projektowany przystanek SKM ma powstać dzięki staraniom PKP. - To część projektu rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który będzie startował do programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.

Jeżeli uda się uzyskać dotacje unijne, w kosztach prawdopodobnie partycypować będą gmina Gdańsk i samorząd województwa pomorskiego.

Opinie (87) 1 zablokowana

  • przystanek SKM? Przecież to obok głównego? (4)

    chyba za blisko?

    • 0 0

    • (3)

      przejdź się z buta, sam ocenisz, czy blisko...

      • 0 0

      • (2)

        chodziłem całe studia z Hiltona na dworzec główny.

        • 0 0

        • Masz racje, (1)

          urzędnicy nowego ratusza i marszałkuńcia chcą mieć dworzec:))
          To plebs musi zapłacić i im wybudować:((

          • 0 0

          • dla mnie też ten dworzec będzie potrzebny, podatki płacę i mam prawo oczekiwać, że w końcu i w moim przypadku komunikacja zacznie mi życie ułatwiać, a nie utrudniać!

            • 1 0

  • najważniejszy jest stadion i ECS

    po co sie rozdrabniać kiedy potrzeba skoncentrować sie tylko na obu najważniejszych dla Gdańska inwestycjach.

    Baltic Arena plus ECS !!!

    W momencie kiedy decydujemy sie już wziąć kredyt na te inwestycje należy do lamusa odłożyć pozostałe. Wydawanie publicznych pieniędzy na projekty inwestycji, na które i tak nie będzie środków przez najbliższe dziesięciolecie to marnotrawstwo!
    za dziesięć lat ten projekt i prognozy ruchu i tak nadawać będą się tylko do kosza.

    Niemoc władz Gdańska jest tak rozpaczliwa, że wyraża sie w postawie:
    " zróbmy coś, aby nie zarzucano nam, że nic nie robimy "
    dzięki takiej postawie nie ważne są konsekwencje podejmowanych decyzji. Zgłoszono Gdańsk do organizacji EURO 2012 bez rzetelnej analizy tego skutków, tylko po to, aby wykazać się, że działamy.
    W efekcie nikt nie ponosi odpowiedzialności za zaciągnięcie zobowiązania do wybudowania w trybie pilnym za własne środki (z kredytu) Baltic Areny kosztem innych niezbędnych dla miasta inwestycji.

    W momencie przyznania nam organizacji zapewniano nas, że środki na to dostaniemy od Unii Europejskiej, UEFA, prywatnych inwestorów i budżetu centralnego.

    Okazało się, że to tylko pobożne życzenia!

    Władze kompletnie nie przeprowadziły rozeznania skąd wezmą środki na budowę stadionu.

    Teraz w dalszym ciągu sprzedają nam swoje pobożne życzenia, tak jakoby na wszystko były pieniądze.

    • 0 0

  • Wiadukt nad stocznią

    Miałem nadzieję, że ktoś połączy okolice Błędnika z Elbląską jakimś wiaduktem nad terenem stoczni, ale widzę że tu większe plany i poczekać też dłużej przyjdzie.

    • 0 0

  • KOLEJ METROPOLITARNA (1)

    Też uważam że powinni wybudować (odbudować) kolej metropolitarną bo faktycznie byłby to lepszy komfort dla ludzi poruszających się na trasach Wrzeszcz - Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Kartuzy oraz Gdynia - Osowa - z połączeniem w Kokoszkach i wszystko razem z uwzględnieniem portu lotniczego. Faktycznie odciążyło by to korki i stanowczo polepszyło (w sensie szybkiego dojazdu) z domu do pracy i z powrotem.

    • 0 2

    • metropolitaLna się pisze :P

      • 0 0

  • A co z obwodnica poludniową, ona by odciążyła centrum.

    • 0 0

  • Odkorkować GDAŃSK-POŁUDNIE !!!

    Skandalem jest jazda 5km w 75 minut (autobusem około 40min). Pozdrawiam developerów kórzy na szyldach reklamowych piszą "do centrum 5 minut". Chyba po 22.00 ;)

    • 1 0

  • tory kolejowe zrobic w tunelu a na nich od CKU ulicę

    wtedy do nie bedzie trzeba się pchać na Hucisko. I ile dodatkowego miesjca i w dodatku o ile ciszej dla mieszkańców jakby pociągi w tunelu sunęły.
    Ale i tak uważam ze głównym wezlem integracyjnym pozostanie dworzec. Głównie ze wzgledu na to że odjezdza z tamtąd PKP i PKS

    • 0 0

  • projekt

    Projekt powinien byc gotowy 10 lat temu,bylem pewien ,ze urzad jest przygotowany i tylko brak srodkow powodowal ,ze nic nie przebudowywano.KPINA!!!!!Teraz minie kolejne 10 lat zanim cos sie poprawi!

    • 0 0

  • Rzygac mi sie chce tymi komentarzami

    Ciągle tylko jakieś narzekania! I wy sie potem dziwicie że w tym kraju jest jak jest-to własnie przez taki tok myslenia!

    • 1 0

  • Tylko czy uda się to zrealizować?
    W kółko tylko się powraca do tego tematu i nic i kasy brak.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane