- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (101 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (763 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (302 opinie)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (41 opinii)
- 5 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (117 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (110 opinii)
Pierwszy krok w stronę stacji SKM Śródmieście
Ruszają przygotowania do budowy węzła komunikacyjnego, który połączy tramwaje, SKM-kę i ruch samochodowy w śródmieściu Gdańska. Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, by ten największy w przyszłości w punkt przesiadkowy w mieście nie był notorycznie zakorkowany.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg na koncepcję węzła tramwajowo-drogowego Gdańsk Śródmieście . Ma to być wstęp do budowy większego węzła komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej, 3-go Maja i Okopowej. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.
- Chodzi o koncepcję przebudowy układu drogowego. Zależy nam na poprawie przepustowości węzła - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ. - Koncepcja obejmie przebudowę wiaduktów w ciągu Armii Krajowej i Traktu św. Wojciecha. Dajemy uczestnikom przetargu rok na ich opracowanie. Potem razem z Urzędem Miejskim zadecydujemy o dalszych działaniach prowadzących do realizacji inwestycji - dodaje.
Projektanci będą musieli wymyślić jak udrożnić kilka "gorących miejsc". Jednym z nich jest odcinek Traktu św. Wojciecha, od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak. W tym rejonie przebudować należy 40-letni już wiadukt "Biskupia Górka" nad torami kolejowymi wraz z fragmentem ulicy na odcinku od ul. Toruńskiej do ul. Cienistej.
Wyszczególniono także rejon pomiędzy ul. Na Stoku i Okopową. Gmina planuje bowiem przedłużyć ul. 3 Maja, tak, by Nowa 3 Maja biegła nad terenami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Toruńską.
Kolejny rejon wyznaczony jest ulicami Okopową, Wały Jagiellońskie, Hucisko i węzłem Unii Europejskiej. Koncepcja przebudowy wiaduktu i skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej i Podwala Przedmiejskiego na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Słodowników musi uwzględniać planowaną przebudowę ul. Bogusławskiego, w związku z budową Teatru Szekspirowskiego, oraz dojazd do projektowanego parkingu podziemnego pod Targiem Węglowym.
Projektu wymaga także rejon planowanego przystanku SKM Śródmieście wraz z węzłem przesiadkowym Targ Sienny-Targ Rakowy. Ten teren przeznaczony jest do zabudowy a zadaniem projektantów ma być koordynacja linii tramwajowych, autobusowych i kolejowych w tej okolicy.
Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030.
Projektowany przystanek SKM ma powstać dzięki staraniom PKP. - To część projektu rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który będzie startował do programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Jeżeli uda się uzyskać dotacje unijne, w kosztach prawdopodobnie partycypować będą gmina Gdańsk i samorząd województwa pomorskiego.
- Magdalena Raszewskam.raszewska@trojmiasto.pl
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2008-06-18 01:13
przystanek SKM? Przecież to obok głównego? (4)
chyba za blisko?
- 0 0
-
2008-06-18 08:15
(3)
przejdź się z buta, sam ocenisz, czy blisko...
- 0 0
-
2008-06-18 08:33
(2)
chodziłem całe studia z Hiltona na dworzec główny.
- 0 0
-
2008-06-18 08:43
Masz racje, (1)
urzędnicy nowego ratusza i marszałkuńcia chcą mieć dworzec:))
To plebs musi zapłacić i im wybudować:((- 0 0
-
2008-06-18 10:02
dla mnie też ten dworzec będzie potrzebny, podatki płacę i mam prawo oczekiwać, że w końcu i w moim przypadku komunikacja zacznie mi życie ułatwiać, a nie utrudniać!
- 1 0
-
2008-06-18 09:45
najważniejszy jest stadion i ECS
po co sie rozdrabniać kiedy potrzeba skoncentrować sie tylko na obu najważniejszych dla Gdańska inwestycjach.
Baltic Arena plus ECS !!!
W momencie kiedy decydujemy sie już wziąć kredyt na te inwestycje należy do lamusa odłożyć pozostałe. Wydawanie publicznych pieniędzy na projekty inwestycji, na które i tak nie będzie środków przez najbliższe dziesięciolecie to marnotrawstwo!
za dziesięć lat ten projekt i prognozy ruchu i tak nadawać będą się tylko do kosza.
Niemoc władz Gdańska jest tak rozpaczliwa, że wyraża sie w postawie:
" zróbmy coś, aby nie zarzucano nam, że nic nie robimy "
dzięki takiej postawie nie ważne są konsekwencje podejmowanych decyzji. Zgłoszono Gdańsk do organizacji EURO 2012 bez rzetelnej analizy tego skutków, tylko po to, aby wykazać się, że działamy.
W efekcie nikt nie ponosi odpowiedzialności za zaciągnięcie zobowiązania do wybudowania w trybie pilnym za własne środki (z kredytu) Baltic Areny kosztem innych niezbędnych dla miasta inwestycji.
W momencie przyznania nam organizacji zapewniano nas, że środki na to dostaniemy od Unii Europejskiej, UEFA, prywatnych inwestorów i budżetu centralnego.
Okazało się, że to tylko pobożne życzenia!
Władze kompletnie nie przeprowadziły rozeznania skąd wezmą środki na budowę stadionu.
Teraz w dalszym ciągu sprzedają nam swoje pobożne życzenia, tak jakoby na wszystko były pieniądze.- 0 0
-
2008-06-18 09:28
Wiadukt nad stocznią
Miałem nadzieję, że ktoś połączy okolice Błędnika z Elbląską jakimś wiaduktem nad terenem stoczni, ale widzę że tu większe plany i poczekać też dłużej przyjdzie.
- 0 0
-
2008-06-18 02:24
KOLEJ METROPOLITARNA (1)
Też uważam że powinni wybudować (odbudować) kolej metropolitarną bo faktycznie byłby to lepszy komfort dla ludzi poruszających się na trasach Wrzeszcz - Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Kartuzy oraz Gdynia - Osowa - z połączeniem w Kokoszkach i wszystko razem z uwzględnieniem portu lotniczego. Faktycznie odciążyło by to korki i stanowczo polepszyło (w sensie szybkiego dojazdu) z domu do pracy i z powrotem.
- 0 2
-
2008-06-18 09:24
metropolitaLna się pisze :P
- 0 0
-
2008-06-18 09:00
A co z obwodnica poludniową, ona by odciążyła centrum.
- 0 0
-
2008-06-18 08:56
Odkorkować GDAŃSK-POŁUDNIE !!!
Skandalem jest jazda 5km w 75 minut (autobusem około 40min). Pozdrawiam developerów kórzy na szyldach reklamowych piszą "do centrum 5 minut". Chyba po 22.00 ;)
- 1 0
-
2008-06-18 08:53
tory kolejowe zrobic w tunelu a na nich od CKU ulicę
wtedy do nie bedzie trzeba się pchać na Hucisko. I ile dodatkowego miesjca i w dodatku o ile ciszej dla mieszkańców jakby pociągi w tunelu sunęły.
Ale i tak uważam ze głównym wezlem integracyjnym pozostanie dworzec. Głównie ze wzgledu na to że odjezdza z tamtąd PKP i PKS- 0 0
-
2008-06-18 08:41
projekt
Projekt powinien byc gotowy 10 lat temu,bylem pewien ,ze urzad jest przygotowany i tylko brak srodkow powodowal ,ze nic nie przebudowywano.KPINA!!!!!Teraz minie kolejne 10 lat zanim cos sie poprawi!
- 0 0
-
2008-06-18 08:15
Rzygac mi sie chce tymi komentarzami
Ciągle tylko jakieś narzekania! I wy sie potem dziwicie że w tym kraju jest jak jest-to własnie przez taki tok myslenia!
- 1 0
-
2008-06-18 08:09
Tylko czy uda się to zrealizować?
W kółko tylko się powraca do tego tematu i nic i kasy brak.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.