• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok w stronę stacji SKM Śródmieście

Magdalena Raszewska
17 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 20:43 (17 czerwca 2008)
Wiadukt pomiędzy ulicą Okopową a Armii Krajowej budowano w 1977. Teraz gimna czeka na propozycje, jak go przebudować. Drugi wiadukt jest jeszcze starszy. Wiadukt pomiędzy ulicą Okopową a Armii Krajowej budowano w 1977. Teraz gimna czeka na propozycje, jak go przebudować. Drugi wiadukt jest jeszcze starszy.

Ruszają przygotowania do budowy węzła komunikacyjnego, który połączy tramwaje, SKM-kę i ruch samochodowy w śródmieściu Gdańska. Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, by ten największy w przyszłości w punkt przesiadkowy w mieście nie był notorycznie zakorkowany.



Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg na koncepcję węzła tramwajowo-drogowego Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańska. Ma to być wstęp do budowy większego węzła komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej, 3-go Maja i Okopowej. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.

- Chodzi o koncepcję przebudowy układu drogowego. Zależy nam na poprawie przepustowości węzła - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ. - Koncepcja obejmie przebudowę wiaduktów w ciągu Armii Krajowej i Traktu św. Wojciecha. Dajemy uczestnikom przetargu rok na ich opracowanie. Potem razem z Urzędem Miejskim zadecydujemy o dalszych działaniach prowadzących do realizacji inwestycji - dodaje.

Projektanci będą musieli wymyślić jak udrożnić kilka "gorących miejsc". Jednym z nich jest odcinek Traktu św. Wojciecha, od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak. W tym rejonie przebudować należy 40-letni już wiadukt "Biskupia Górka" nad torami kolejowymi wraz z fragmentem ulicy na odcinku od ul. Toruńskiej do ul. Cienistej.

Wyszczególniono także rejon pomiędzy ul. Na Stoku i Okopową. Gmina planuje bowiem przedłużyć ul. 3 Maja, tak, by Nowa 3 Maja biegła nad terenami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Toruńską.

Kolejny rejon wyznaczony jest ulicami Okopową, Wały Jagiellońskie, Hucisko i węzłem Unii Europejskiej. Koncepcja przebudowy wiaduktu i skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej i Podwala Przedmiejskiego na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Słodowników musi uwzględniać planowaną przebudowę ul. Bogusławskiego, w związku z budową Teatru Szekspirowskiego, oraz dojazd do projektowanego parkingu podziemnego pod Targiem Węglowym.

Projektu wymaga także rejon planowanego przystanku SKM Śródmieście wraz z węzłem przesiadkowym Targ Sienny-Targ Rakowy. Ten teren przeznaczony jest do zabudowy a zadaniem projektantów ma być koordynacja linii tramwajowych, autobusowych i kolejowych w tej okolicy.

Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030.

Projektowany przystanek SKM ma powstać dzięki staraniom PKP. - To część projektu rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który będzie startował do programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.

Jeżeli uda się uzyskać dotacje unijne, w kosztach prawdopodobnie partycypować będą gmina Gdańsk i samorząd województwa pomorskiego.

Opinie (87) 1 zablokowana

  • Panowie urzędnicy

    Czytam: "Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030."
    Popatrzcie sobie na prognozy ruchu z projektów sprzed 5, 10 i 15 lat. Te prognozy można sobie wsadzić...no może prościej wrzucuć do kosza.
    Pora przestać się wygłupiać. KBR pozwalają przewidzieć obecnie natężenie ruchu na najbliższe 12 góra 24 miesiące. Nie wierzycie, to sobie porównajcie analizy sprzed lat i wyniki badań ruchu.

    • 0 0

  • codziennie jeżdże tą trasą

    (jaglana, toruńska, okopowa, cienista) i jakoś nie widzę potrzeby przebudowy tych miejsc, są bardziej zakorkowane miejsca w Gdańsku. Pośpieszyliby się lepiej z trasą WZ bo przejazd Kartuską to tragedia.
    Albo zrobiliby przejazdy z wiaduktami i ślimakami na skrzyżowaniu Łostowicka-Armii Krajowej, tam to dopiero są korki.

    • 0 0

  • dobre

    przynajmniej turyści będą mogli ominąć śmierdzący dworzec gdańsk główny

    • 1 0

  • mój pomysł

    myślę od paru lat jak je udrożnić i pomysłem moim jest wielkie dwupasmowe rondo nad skrzyżowaniem okopowej i podwale przedmiejskie

    • 0 0

  • mniej pier**nia wiecej czynow!

    bo juz nie da sie wiecej sluchac tych wiecznych obietnic apropo drog w gdansku

    • 0 0

  • To skrzyżowanie to faktycznie zchrzanili, trzy poziomowe, a kolizyjne :) Jak mozna było taką kichę wybudować.

    A może nie zostało nigdy ukonczone?

    • 0 0

  • (1)

    trzeba mieszkac w centrum a nie na wsi za wygody spokoj i zdrowe powietrze trzeba placic a zreszta na osowej biedacy nie mieszkaja pod kazdym domem po 2-3 samochody wiec po co wam kolejka, nie trzeba bylo protestowac w sprawie obwodnicy dla osowej to byscie w mniejszych korkach stali,a jeszcze troche to na rowery sie przesiadziecie

    • 3 2

    • samochód

      Ale właśnie o to chodzi: samochód to nie jest dobry środek poruszania się po mieście.

      • 0 0

  • kolejny pierwsz krok w stronę ....

    ileż to jeszcze będzie tych pierwszych kroków?

    co ile lat kolejny?

    to coś na kształt "nowej świeckiej tradycji"

    • 0 0

  • 1977 - 2077

    100 lat niech zyje nam!
    swego czasu PKP wypielo sie na te inwestycje ze nieekonomiczna,
    teraz znowu odgrzewanie kotleta!
    Remont Blednika ile trwal - a to pikus w porowaniu z tym...
    Motyka na sloneczko panowie...
    nie ma konceptu co sie mowi o wielkiej plycie jako przykrywce,
    PKP mamrocze cos o super szybkiej linii do Gdanska,
    i bedzie jak z tymi 3 nocnikami...

    • 0 0

  • Najlepiej jeszcze wybudować (1)

    przystanek Węzeł Hucisko, przystanek Urząd Wojewódzki i wtedy odpowiednio długi skład mógłby zatrzymać się na trzech przystankach naraz buhahahahha. Co za pomysł. Może najpierw trzeba pomyśleć jak zapewnić przejazd od strony Warszawy w stronę obwodnicy? Bosz... co za pomysły

    • 0 0

    • DO obwodnicy bedzie prowadzic obwodnica poludniowa, ktora poczatek bedzie miala w okolicach przejazdowa

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane