- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (126 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (226 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 4 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG
Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.
- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.
Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.
- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.
Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).
Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.
Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.
- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.
Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu .
Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu
Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.
Miejsca
Opinie (225) 10 zablokowanych
-
2013-12-11 00:55
Zamknąć Wita Stwosza dla ruchu samochodowego. (1)
Po co stosować półśrodki? I do tego kosztowne. Jakieś wyspy, pasy, przejścia, światła. Taniej będzie postawić znak zakazu ruchu na początku i końcu ulicy. Po co udawać że to droga samochodowa? I byłoby to zgodne z trendem żeby Gdańszczanie przemieszczali się rowerami jak obywatele wielkich miast takich jak Mombaj, Hanoi, Kualalumpur.
- 14 2
-
2013-12-11 08:48
niektóre opinie dają więcej informacji o ich autorach
niż o meritum sprawy
- 3 5
-
2013-12-11 00:56
zróbcie jeszcze osobne światła dla rolkarzy. (2)
- 14 4
-
2013-12-11 09:04
i takie specjalne dla gołębi.
- 6 1
-
2013-12-11 21:41
I dla rikszy bo tych będzie przybywać. To najpopuLarniejszy zawód dla rozpoczynających pracę i tych przed emeryturą. Zwlaszcza w wielkich miastach takich jak Mombai, Hanoi i Kualalumpur. A Gdańsk zmierza w tym kierunku.
- 3 0
-
2013-12-11 01:01
dostają z unijnych pieniędzy kasę (1)
na nowe drogi dla rowerów, a oni zamiast coś wybudować to zabierają część jezdni, wymalują nitkę, postawią znaki, a Bruksela odhaczy nowo wybudowany szlak dla jednośladów, a szwagier kogoś z magistratu przytuli kapustę wystawiając kosmiczną fakturę dla urzędu za drogę dla rowerów.
- 17 2
-
2013-12-11 08:49
pas dla rowerów na jezdni
jest kilkakrotnie tańszy niż droga dla rowerów wydzielona z chodnika lub pasa zieleni. Ta inwestycja ma poprawić warunki ruchu pieszych, zwłaszcza z bagażem lub niepełnosprawnych
- 2 8
-
2013-12-11 01:05
Najgłupszy tunel w Gdańsku? (1)
Na Przymorzu przy Chłopskiej pomiędzy Jagiellońską a Pistowską. Leży mniej więcej w połowie, więc nikt z niego nie korzysta idąc do najbliższego przystanku tramwajowego. Powinny być dwa tunele ale nie było kasy więc zrobili jeden. A mogli przeciez zrobić dwa do połowy.
- 8 3
-
2013-12-11 09:23
ten tunel przecinający ul. Chłopską nie wygląda jakby pierwotnie był planowany i projektowany dla pieszych. To jakiś knot planistyczny niby nigdy nie ukończona ul. Krzywoustego.
- 2 0
-
2013-12-11 01:13
Zrobić tunele dla samochodów! (3)
W Sopocie potrafili pod Monte Cassino a to takie małe miasto. Dlaczego w Gdańsku jest tak niebezpiecznie. Przecież tunele samochodowe zamiest przejść kolizyjnych rozwiążą sprawę bezpiecznego przejścia i płynnego ruchu samochodowego.
- 15 3
-
2013-12-11 08:50
to kosztuje, koleś (1)
- 1 1
-
2013-12-11 21:45
Chyba mniej niż Ergo Arena, PGN arena.
- 0 0
-
2013-12-11 15:53
jak ruch samochodów jest odpowiednio spowolniony, to się robi płynny
nawet jak ludzie przechodzą przez jezdnię
- 2 1
-
2013-12-11 06:15
tunele sa brudne (1)
najlepsze sa przejścia nadziemne i takie powinny byc w miescie ludzie to nie krety
- 7 4
-
2013-12-11 10:17
brud
ale to ludzie te tunele zabrudzają!
- 3 3
-
2013-12-11 06:53
Wita Stwosza i Al. Wojska Polskiego (6)
Pomysł z wykonaniem tam pasa dla rowerzystów to mega idiotyzm 2013 roku w Gdańsku. Do tej samej nagrody zgłaszam wyboje na drodze zwane "zwalniaczami". Rowerzystów jak na lekarstwo, w zimie prawie wcale, a progi niszczą zawieszenia aut. Czerwone wymalowania skrzyżowań śliskie jak cholera. Zmarnowano fajną alterrnatywna na korki ulicę. Absurd za pieniadze podatników.
- 18 7
-
2013-12-11 08:25
Racja (3)
Taliban rowerowy minusuje.
- 8 2
-
2013-12-11 08:51
całe szczęście jest wielu rozsądnych minusujących przejawy samochodowego hejterstwa
- 1 6
-
2013-12-11 09:47
Nie tylko rowerzyści (1)
Minusują dyżurni urzędnicy z magistratu. Bronią się przed krytyką swojego idiotyzmu !
- 6 2
-
2013-12-11 15:54
jak nie masz argumentów, tworzysz legendy i obrażasz ludziom
to mija
- 1 2
-
2013-12-11 12:50
(1)
Jestem rowerzystą i muszę się z Tobą zgodzić. Jadąc do Oliwy jadę ścieżką przy Grunwaldzkiej, a nie Wita Stwosza więc nie wiem dla kogo to zbudowali.
- 5 1
-
2013-12-11 12:58
dla mieszkańców, dla mieszkańców
- 0 3
-
2013-12-11 07:32
TUNEL zagospodarowac!
Strzelnica albo schron dla samoobrony akademickiej!
Albo... kimatyczna knajpa:))- 8 0
-
2013-12-11 07:36
dobra decyzja,
teraz czekamy na kolejne tego typu inwestycje przywracajace miasto pieszym:-]
- 5 8
-
2013-12-11 08:35
Piesi będą ginąć pod kołami rowerów! (1)
Najpierw zabrali dwie jezdnie dla miłośników pedałów a teraz kierują pieszych prosto pod ich koła!
Och Adamowicz, Adamowicz!- 11 2
-
2013-12-11 12:59
jak na razie najwięcej pieszych ginie pod kołami samochodów
niestety Polska "przoduje" w tej statystyce. Mam wrażenie, że twoja studenckość nie jest autentyczna - warto byś się trochę poduczył
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.