• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG

Krzysztof Koprowski
10 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza. Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza.

Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.



Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu. Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu.

Z którego rozwiązania będą chętniej korzystać piesi?

Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od początku był nie do końca przemyślaną inwestycją, bowiem ruch na ul. Wita Stwosza zawsze był niewielki, a ponadto ostatnio w związku z utworzeniem pasa rowerowego, kierowcom aut pozostawiono po jednym pasie w każdym kierunku.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej zobacz na mapie Gdańska - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.

Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.

- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).

Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.

Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.

- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.

Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu

Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.

Miejsca

Opinie (225) 10 zablokowanych

  • Zamknąć Wita Stwosza dla ruchu samochodowego. (1)

    Po co stosować półśrodki? I do tego kosztowne. Jakieś wyspy, pasy, przejścia, światła. Taniej będzie postawić znak zakazu ruchu na początku i końcu ulicy. Po co udawać że to droga samochodowa? I byłoby to zgodne z trendem żeby Gdańszczanie przemieszczali się rowerami jak obywatele wielkich miast takich jak Mombaj, Hanoi, Kualalumpur.

    • 14 2

    • niektóre opinie dają więcej informacji o ich autorach

      niż o meritum sprawy

      • 3 5

  • zróbcie jeszcze osobne światła dla rolkarzy. (2)

    • 14 4

    • i takie specjalne dla gołębi.

      • 6 1

    • I dla rikszy bo tych będzie przybywać. To najpopuLarniejszy zawód dla rozpoczynających pracę i tych przed emeryturą. Zwlaszcza w wielkich miastach takich jak Mombai, Hanoi i Kualalumpur. A Gdańsk zmierza w tym kierunku.

      • 3 0

  • dostają z unijnych pieniędzy kasę (1)

    na nowe drogi dla rowerów, a oni zamiast coś wybudować to zabierają część jezdni, wymalują nitkę, postawią znaki, a Bruksela odhaczy nowo wybudowany szlak dla jednośladów, a szwagier kogoś z magistratu przytuli kapustę wystawiając kosmiczną fakturę dla urzędu za drogę dla rowerów.

    • 17 2

    • pas dla rowerów na jezdni

      jest kilkakrotnie tańszy niż droga dla rowerów wydzielona z chodnika lub pasa zieleni. Ta inwestycja ma poprawić warunki ruchu pieszych, zwłaszcza z bagażem lub niepełnosprawnych

      • 2 8

  • Najgłupszy tunel w Gdańsku? (1)

    Na Przymorzu przy Chłopskiej pomiędzy Jagiellońską a Pistowską. Leży mniej więcej w połowie, więc nikt z niego nie korzysta idąc do najbliższego przystanku tramwajowego. Powinny być dwa tunele ale nie było kasy więc zrobili jeden. A mogli przeciez zrobić dwa do połowy.

    • 8 3

    • ten tunel przecinający ul. Chłopską nie wygląda jakby pierwotnie był planowany i projektowany dla pieszych. To jakiś knot planistyczny niby nigdy nie ukończona ul. Krzywoustego.

      • 2 0

  • Zrobić tunele dla samochodów! (3)

    W Sopocie potrafili pod Monte Cassino a to takie małe miasto. Dlaczego w Gdańsku jest tak niebezpiecznie. Przecież tunele samochodowe zamiest przejść kolizyjnych rozwiążą sprawę bezpiecznego przejścia i płynnego ruchu samochodowego.

    • 15 3

    • to kosztuje, koleś (1)

      • 1 1

      • Chyba mniej niż Ergo Arena, PGN arena.

        • 0 0

    • jak ruch samochodów jest odpowiednio spowolniony, to się robi płynny

      nawet jak ludzie przechodzą przez jezdnię

      • 2 1

  • tunele sa brudne (1)

    najlepsze sa przejścia nadziemne i takie powinny byc w miescie ludzie to nie krety

    • 7 4

    • brud

      ale to ludzie te tunele zabrudzają!

      • 3 3

  • Wita Stwosza i Al. Wojska Polskiego (6)

    Pomysł z wykonaniem tam pasa dla rowerzystów to mega idiotyzm 2013 roku w Gdańsku. Do tej samej nagrody zgłaszam wyboje na drodze zwane "zwalniaczami". Rowerzystów jak na lekarstwo, w zimie prawie wcale, a progi niszczą zawieszenia aut. Czerwone wymalowania skrzyżowań śliskie jak cholera. Zmarnowano fajną alterrnatywna na korki ulicę. Absurd za pieniadze podatników.

    • 18 7

    • Racja (3)

      Taliban rowerowy minusuje.

      • 8 2

      • całe szczęście jest wielu rozsądnych minusujących przejawy samochodowego hejterstwa

        • 1 6

      • Nie tylko rowerzyści (1)

        Minusują dyżurni urzędnicy z magistratu. Bronią się przed krytyką swojego idiotyzmu !

        • 6 2

        • jak nie masz argumentów, tworzysz legendy i obrażasz ludziom

          to mija

          • 1 2

    • (1)

      Jestem rowerzystą i muszę się z Tobą zgodzić. Jadąc do Oliwy jadę ścieżką przy Grunwaldzkiej, a nie Wita Stwosza więc nie wiem dla kogo to zbudowali.

      • 5 1

      • dla mieszkańców, dla mieszkańców

        • 0 3

  • TUNEL zagospodarowac!

    Strzelnica albo schron dla samoobrony akademickiej!

    Albo... kimatyczna knajpa:))

    • 8 0

  • dobra decyzja,

    teraz czekamy na kolejne tego typu inwestycje przywracajace miasto pieszym:-]

    • 5 8

  • Piesi będą ginąć pod kołami rowerów! (1)

    Najpierw zabrali dwie jezdnie dla miłośników pedałów a teraz kierują pieszych prosto pod ich koła!
    Och Adamowicz, Adamowicz!

    • 11 2

    • jak na razie najwięcej pieszych ginie pod kołami samochodów

      niestety Polska "przoduje" w tej statystyce. Mam wrażenie, że twoja studenckość nie jest autentyczna - warto byś się trochę poduczył

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane