- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (32 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG
Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.
- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.
Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.
- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.
Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).
Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.
Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.
- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.
Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu .
Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu
Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.
Miejsca
Opinie (225) 10 zablokowanych
-
2013-12-11 10:48
Mistrzostwo świata
Najlepsze są te debilne tabliczki z symbolem roweru nad sygnalizatorkiem-kompletnie niewidoczne po zmroku.Za to sygnalizatorek wali światłem na 3 km.No tak,ale każde światełko z namalowanym symbolem rowerka to dodatkowe 100 tysięcy złotych...
- 6 1
-
2013-12-11 11:22
80tyś. zł?!
Dajcie mi te pieniądze a odwale takie przejście dla pieszych, że mucha nie siada...pod warunkiem że reszta dla mnie... :)
- 7 0
-
2013-12-11 11:28
Do kierowców parkujących przy Bajaderze na Wojska Polskiego (1)
Symbol roweru namalowany na jezdni nie oznacza miejsca parkingowego.
- 7 1
-
2013-12-11 21:33
To miejsce na którym można położyć rower zwłaszcza jak nie ma podpórki.
- 2 0
-
2013-12-11 12:46
(1)
Ja bym tam zrobił skrzyżowanie conajmniej 3 poziomowe, dla samochodów, rowerów, rolkarzy, amtek z wózkami, studentów, wykładowców i najlepiej samolotów. Władze miasta nie mają już czego wymyślać.
- 3 2
-
2013-12-11 12:54
właśnie wymyślają inne rozwiązania niż ty proponujesz.
Na pewno dużo tańsze, dla ludzi bardziej przyjazne
- 1 4
-
2013-12-11 12:57
Już nie ma na co pieniędzy wydawać?
Jest tyle innych ważniejszych potrzeb. Mnie ten tunel nie przeszkadza
- 5 3
-
2013-12-11 13:15
beznadzieja
Co za bezsensowny pomysł. Tunel jest tam od zawsze i bardzo dobrze po co tamowac ruch samochodowy jakimś przejsciem jedyne co poinni zrobic to jakieś udogodnienia dla osob starszych i niepelnosprawnych.
- 4 6
-
2013-12-11 15:40
No nie! (2)
Ten tunel był wybudowany w błyskawicznym tępie bo przejście naziemne było bardzo niebezpieczne,ale kto to pamięta.Zobaczymy ile teraz będzie wypadków.Tunel trzeba zmodernizować, a nie wydawać pieniędze na głupoty. W każdym
cywilizowanym świecie są windy ,a tu przy kolebce nauki -średniwiecze.Gratuluję pomysłu.- 6 3
-
2013-12-11 15:51
przejście naziemne nie było niebezpieczne (1)
był prikaz z W-wy wybudować tunel za komuny, to wybudowano - bo było łatwiej niż przy Klonowej we Wrzeszczu. Plan wykonano, a ty dorabiasz legendę nie opartą o dane empiryczne
- 1 0
-
2013-12-11 21:42
nie
Tam byl b. duzy ruch pieszy tunelem bo byla stolowka studencka. Ah te lata 70-te ....;) wspomnienia wspomnienia chociaz ja wtedy w liceum
- 1 0
-
2013-12-11 16:51
Już widzę tam wypadki... rozkapryszone towarzystwo.
Wielki problem bo student nie może pokonać kilku schodków? Pusty śmiech na sali!
- 4 2
-
2013-12-11 16:57
To marnotrawienie publicznych pieniędzy
nic innego. Komu to naprawdę potrzebne. Jakoś tyle lat tat się sprawdzało i nagle powstała inna wizja, chora wizja.
- 3 2
-
2013-12-11 17:03
Czyli fundujemy narażanie pieszych na wypadki (2)
Gratuluję jedynie słusznego pomysłu - wpuścić pieszych prosto pod koła i między pojazdy, zamiast ich izolować. Akurat w tym miejscu dotychczas to było najlepsze rozwiązanie, ale cóż, trafił się "komunikacyjny geniusz"... Trzeba było od razu napisać że brak funduszy na windy, więc wybierze się tańsze i gorsze rozwiązanie.
- 5 2
-
2013-12-11 17:48
"izolowanie" pieszych nie chroni ich przed wypadkami (1)
w tym roku w samym Gdańsku kilku miszczuf kierownicy nie zmieściło się w jezdni i skosiło parę ofiar. Są w naszym kraju miasta, w których pieszy jest mniej bezpieczny na chodniku niż w innych rowerzysta na jezdni. Izolowanie różnych użytkowników nie dało obniżenia liczby wypadków, uspokajanie ruchu owszem.
- 2 2
-
2013-12-11 19:49
To potwierdza regułę
że ruch samochodowy powinien odbywać się oddzielnie od ruchu pieszych. Chodniki powinny być przynajmniej w newralgicznych miejscach dużo lepiej zabezpieczone przed takimi mistrzami kierownicy co to nie mieszczą się na pasach (np. barierki).
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.