• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG

Krzysztof Koprowski
10 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza. Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza.

Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.



Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu. Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu.

Z którego rozwiązania będą chętniej korzystać piesi?

Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od początku był nie do końca przemyślaną inwestycją, bowiem ruch na ul. Wita Stwosza zawsze był niewielki, a ponadto ostatnio w związku z utworzeniem pasa rowerowego, kierowcom aut pozostawiono po jednym pasie w każdym kierunku.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej zobacz na mapie Gdańska - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.

Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.

- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).

Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.

Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.

- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.

Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu

Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.

Miejsca

Opinie (225) 10 zablokowanych

  • Mistrzostwo świata

    Najlepsze są te debilne tabliczki z symbolem roweru nad sygnalizatorkiem-kompletnie niewidoczne po zmroku.Za to sygnalizatorek wali światłem na 3 km.No tak,ale każde światełko z namalowanym symbolem rowerka to dodatkowe 100 tysięcy złotych...

    • 6 1

  • 80tyś. zł?!

    Dajcie mi te pieniądze a odwale takie przejście dla pieszych, że mucha nie siada...pod warunkiem że reszta dla mnie... :)

    • 7 0

  • Do kierowców parkujących przy Bajaderze na Wojska Polskiego (1)

    Symbol roweru namalowany na jezdni nie oznacza miejsca parkingowego.

    • 7 1

    • To miejsce na którym można położyć rower zwłaszcza jak nie ma podpórki.

      • 2 0

  • (1)

    Ja bym tam zrobił skrzyżowanie conajmniej 3 poziomowe, dla samochodów, rowerów, rolkarzy, amtek z wózkami, studentów, wykładowców i najlepiej samolotów. Władze miasta nie mają już czego wymyślać.

    • 3 2

    • właśnie wymyślają inne rozwiązania niż ty proponujesz.

      Na pewno dużo tańsze, dla ludzi bardziej przyjazne

      • 1 4

  • Już nie ma na co pieniędzy wydawać?

    Jest tyle innych ważniejszych potrzeb. Mnie ten tunel nie przeszkadza

    • 5 3

  • beznadzieja

    Co za bezsensowny pomysł. Tunel jest tam od zawsze i bardzo dobrze po co tamowac ruch samochodowy jakimś przejsciem jedyne co poinni zrobic to jakieś udogodnienia dla osob starszych i niepelnosprawnych.

    • 4 6

  • No nie! (2)

    Ten tunel był wybudowany w błyskawicznym tępie bo przejście naziemne było bardzo niebezpieczne,ale kto to pamięta.Zobaczymy ile teraz będzie wypadków.Tunel trzeba zmodernizować, a nie wydawać pieniędze na głupoty. W każdym
    cywilizowanym świecie są windy ,a tu przy kolebce nauki -średniwiecze.Gratuluję pomysłu.

    • 6 3

    • przejście naziemne nie było niebezpieczne (1)

      był prikaz z W-wy wybudować tunel za komuny, to wybudowano - bo było łatwiej niż przy Klonowej we Wrzeszczu. Plan wykonano, a ty dorabiasz legendę nie opartą o dane empiryczne

      • 1 0

      • nie

        Tam byl b. duzy ruch pieszy tunelem bo byla stolowka studencka. Ah te lata 70-te ....;) wspomnienia wspomnienia chociaz ja wtedy w liceum

        • 1 0

  • Już widzę tam wypadki... rozkapryszone towarzystwo.

    Wielki problem bo student nie może pokonać kilku schodków? Pusty śmiech na sali!

    • 4 2

  • To marnotrawienie publicznych pieniędzy

    nic innego. Komu to naprawdę potrzebne. Jakoś tyle lat tat się sprawdzało i nagle powstała inna wizja, chora wizja.

    • 3 2

  • Czyli fundujemy narażanie pieszych na wypadki (2)

    Gratuluję jedynie słusznego pomysłu - wpuścić pieszych prosto pod koła i między pojazdy, zamiast ich izolować. Akurat w tym miejscu dotychczas to było najlepsze rozwiązanie, ale cóż, trafił się "komunikacyjny geniusz"... Trzeba było od razu napisać że brak funduszy na windy, więc wybierze się tańsze i gorsze rozwiązanie.

    • 5 2

    • "izolowanie" pieszych nie chroni ich przed wypadkami (1)

      w tym roku w samym Gdańsku kilku miszczuf kierownicy nie zmieściło się w jezdni i skosiło parę ofiar. Są w naszym kraju miasta, w których pieszy jest mniej bezpieczny na chodniku niż w innych rowerzysta na jezdni. Izolowanie różnych użytkowników nie dało obniżenia liczby wypadków, uspokajanie ruchu owszem.

      • 2 2

      • To potwierdza regułę

        że ruch samochodowy powinien odbywać się oddzielnie od ruchu pieszych. Chodniki powinny być przynajmniej w newralgicznych miejscach dużo lepiej zabezpieczone przed takimi mistrzami kierownicy co to nie mieszczą się na pasach (np. barierki).

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane