- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 2 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (25 opinii)
- 3 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (44 opinie)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (120 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (14 opinii)
- 6 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (78 opinii)
Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG
Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.
- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.
Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.
- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.
Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).
Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.
Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.
- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.
Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu .
Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu
Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.
Miejsca
Opinie (225) 10 zablokowanych
-
2013-12-11 01:01
dostają z unijnych pieniędzy kasę (1)
na nowe drogi dla rowerów, a oni zamiast coś wybudować to zabierają część jezdni, wymalują nitkę, postawią znaki, a Bruksela odhaczy nowo wybudowany szlak dla jednośladów, a szwagier kogoś z magistratu przytuli kapustę wystawiając kosmiczną fakturę dla urzędu za drogę dla rowerów.
- 17 2
-
2013-12-11 08:49
pas dla rowerów na jezdni
jest kilkakrotnie tańszy niż droga dla rowerów wydzielona z chodnika lub pasa zieleni. Ta inwestycja ma poprawić warunki ruchu pieszych, zwłaszcza z bagażem lub niepełnosprawnych
- 2 8
-
2013-12-11 00:55
Zamknąć Wita Stwosza dla ruchu samochodowego. (1)
Po co stosować półśrodki? I do tego kosztowne. Jakieś wyspy, pasy, przejścia, światła. Taniej będzie postawić znak zakazu ruchu na początku i końcu ulicy. Po co udawać że to droga samochodowa? I byłoby to zgodne z trendem żeby Gdańszczanie przemieszczali się rowerami jak obywatele wielkich miast takich jak Mombaj, Hanoi, Kualalumpur.
- 14 2
-
2013-12-11 08:48
niektóre opinie dają więcej informacji o ich autorach
niż o meritum sprawy
- 3 5
-
2013-12-11 07:36
dobra decyzja,
teraz czekamy na kolejne tego typu inwestycje przywracajace miasto pieszym:-]
- 5 8
-
2013-12-11 07:32
TUNEL zagospodarowac!
Strzelnica albo schron dla samoobrony akademickiej!
Albo... kimatyczna knajpa:))- 8 0
-
2013-12-10 21:23
Czegoś nie rozumiem (2)
Buduje się takie tunele żeby ludzie nie musieli stać przed przejściem a kierowcy nie musieli się zatrzymywać. A tu nagle ktoś wpada na pomysł żeby uprzykrzyć życie i jednym i drugim. Co za bzdura jakaś - czekam na pierwszych studentów potrąconych na bzdurnym przejściu.
- 23 15
-
2013-12-10 22:25
masz rację - nie rozumiesz
pochodź tunelami, to może ci przejdzie
p.s.
miasto nie sluzy do tego, zeby po nim bezkolizyjnie jezdzic- 10 6
-
2013-12-10 21:27
piesi mają upkrzykrzone życie od momentu powstania tunelu.
- 13 5
-
2013-12-10 22:10
(1)
Baran!!!
- 1 5
-
2013-12-10 22:24
milo mi, Witold
- 6 0
-
2013-12-10 22:07
ciekawi czy hejterzy "prosamochodowi" odszczekają swoje posty
jak się okaże że ani korki się nie powiększyły, ani wypadków z pieszymi nie było, tylko kierowcy musieli trochę wolniej jeździć niż dotychczas (co nie przedłużyło im ogólnego czasu przejazdu przez Wita Stwosza)
- 5 13
-
2013-12-10 20:48
Skąd u pseudodziennikarzy (1)
takie angielskojęzyczne naleciałości- "Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego".
- 8 12
-
2013-12-10 21:05
"Kampus" pochodzi z łaciny, panie ... Romanie.
A pomyślał by kto, "nom oblige" ;)
- 11 3
-
2013-12-10 20:28
I tym sposobem zamiast wind wystarczy kilka puszek farby i trochę kostki brukowej. (2)
- 30 6
-
2013-12-10 20:39
I to na bogato - 80 tys. zł (1)
chyba złotą farbą to wymalują
- 11 4
-
2013-12-10 20:47
A projekt ?
szwagier nie jest tani:)
- 16 3
-
2013-12-10 20:46
80 tys zł ???
Za 2 znaki, jakieś ewentualnie barierki, obniżony krawężnik i 2 puszki białej farby ????
Ciekawe...- 26 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.