• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plakaty sprzed 20 lat na słupie ogłoszeniowym

Krzysztof Koprowski
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 14:06 (30 października 2019)
  • Na słupie ogłoszeniowym przez ostatnie 20 lat nawarstwiły się liczne plakaty, które teraz odpadły od konstrukcji.
  • Na słupie ogłoszeniowym przez ostatnie 20 lat nawarstwiły się liczne plakaty, które teraz odpadły od konstrukcji.
  • Na słupie ogłoszeniowym przez ostatnie 20 lat nawarstwiły się liczne plakaty, które teraz odpadły od konstrukcji.
  • Na słupie ogłoszeniowym przez ostatnie 20 lat nawarstwiły się liczne plakaty, które teraz odpadły od konstrukcji.

Wystarczyło kilkanaście dni niekorzystnej pogody, by słup ogłoszeniowy przy skwerze Walentynowicz we Wrzeszczu przypomniał o wydarzeniach i reklamach sprzed ponad 20 lat. Urzędnicy po naszej interwencji zapowiedzieli uprzątnięcie terenu, więc warto się spieszyć, jeżeli chcemy na chwilę przenieść się w czasie.



Aktualizacja godz. 14:06: GZDiZ poinformował nas o oczyszczeniu słupa ze wszystkich ogłoszeń oraz posprzątaniu terenu wokół. Otrzymaliśmy także zdjęcie obecnego wyglądu tego miejsca:



Czy chciał(a)byś się przenieść na chwilę w lata 90. XX wieku?

Słup reklamowy przy skwerze Walentynowicz przypuszczalnie nigdy nie został oczyszczony z nadmiaru plakatów. Przymrozki, wilgoć i silniejsze porywy wiatru sprawiły, że odpadła z niego gruba warstwa reklam, która gromadziła się na nim od ponad 20 lat.

W efekcie ze słupa reklamowego dowiemy się m.in. o:
  • kiermaszu turystycznym "Cztery pory roku na Kaszubach", który odbył się w maju 1996 r. w nieistniejącym już centrum kongresowo-wystawienniczym WTC Gdynia Expo przy ul. Wendy,
  • koncercie w Polskiej Filharmonii Kameralnej w Sopocie w lutym 1997 r., na którą zapraszał ówczesny prezydent Sopotu Jan Kozłowski,
  • festiwalu filmowym w Cannes w 1997 r. (wówczas była to jubileuszowa 50. edycja)
  • nieistniejących już sklepach Komm und Kauf oraz Nomi,
  • discmanie Sony ESP2, o którym zapewne marzył niejeden nastolatek w latach 90.

Na słupie reklamowali się także organizatorzy targów turystycznych, które odbyły się w Poznaniu w 2000 r. oraz sieć komórkowa Era GSM - przypuszczalnie jako partner jednego z wydarzeń (obecnie po zmianach kapitałowych działa jako T-Mobile).

Tłumy i elity. Tak w latach 90. otwierano McDonald'sa i Pizzę Hut w Trójmieście



Plakat akcji Antoniego Półjanowskiego Plakat akcji Antoniego Półjanowskiego

Zbiórka na sprzęt dla Akademii Medycznej



Prawdziwym rarytasem jest jednak plakat - jak sam siebie określił - społecznika-kupca Antoniego Półjanowskiego, który w latach 90. organizował kwesty i bale na rzecz Kliniki Chirurgii Dziecięcej w ówczesnej Akademii Medycznej. Z archiwalnych wydań Dziennika Bałtyckiego wynika, że w 1995 r. udało się w ten sposób częściowo sfinansować echokardiograf, zaś gazeta była partnerem medialnym zbiórki.

Gdzie się podziały kafejki internetowe?


Ta sama gazeta donosiła również rok wcześniej o konflikcie właścicielskim w Hali Targowej, gdzie Półjanowski - jako właściciel stoiska z obuwiem i prezes Stowarzyszenia Użytkowników Gdańskiej Hali Targowej - protestował przeciwko wynikom przetargu na dzierżawę obiektu przez prywatnego przedsiębiorcę.

Informacja o zakupie echokardiografu, na który środki udało się zgromadzić częściowo także z akcji prowadzonej przez Półjanowskiego. Informacja o zakupie echokardiografu, na który środki udało się zgromadzić częściowo także z akcji prowadzonej przez Półjanowskiego.
Także w naszym archiwum można znaleźć krótką informację na temat działalności Półjanowskiego, który w 2003 r. protestował przeciwko wojnie w Iraku.

Teren zostanie niebawem uprzątnięty



Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiedział, że teren wokół słupa jeszcze w środę zostanie wysprzątany, a stare plakaty usunięte.

- Zgłoszenie traktujemy jako interwencję, więc możliwie szybko podejmiemy działania - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.

Miejsca

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • slup po "uprzatnieciu"

    straszy jeszcze bardziej !

    • 6 2

  • To se newrati (3)

    Chleb z cukrem już nie zasmakuje jak kiedyś,jazda BMX'em z komunii,dyskoteki co tydzień u mnie w domu,muzyka z laser i pierwszy discman.No i najważniejsze!Moja pierwsza miłość!Dziewczyna najpiękniejsza na dzielnicy,ideał.Do tej pory mam do Niej sentyment,choć już kontaktu brak.Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam blond Moniko K..Twój Gucio był nieznośny,ale ten czas był wspaniały.Życzę Ci wszystkiego dobrego.

    • 27 5

    • chyba u ciebie (2)

      ty decydujesz co wybierasz.

      • 1 6

      • Nie zdecyduje już (1)

        Bo gdzie kupisz teraz bmx made in Czechoslovakia?Dyskoteka z kolorofonem z którego dym leci też już nie wróci,bo tego nie kupisz.Co najwyżej Moniki może sobie chłop poszukać.Tyle w temacie.

        • 9 0

        • Na Allegro.

          • 0 3

  • zaniedbania naszej wladzy z ratusza

    ZDiZ siedzi w kieszeni u firm outdoorowych?
    Nie chcą im robić publicznie dostępnej konkurencji stąd brak dbałości o historyczne, darmowe słupy. A przecież część z nich to jeszcze przedwojenne zabytki. Co stoi na przeszkodzie ogarnąć taki słup raz na 20 lat, zamontować daszek? Brak dobrej woli czy dbałość o interesy komercji? Gdańsk coraz bardziej dla deweloperów i komercji a nie dla mieszkańców. Wstyd dla ZDiZ. Dobrze, że chociaż tym razem posprzątali.

    • 10 0

  • i konserwator zabytków na to pozwolił, niesamowite, a to takie cudo

    • 8 0

  • Nie tylko wosp. Byla tez wojna z trzema schodami..

    Prawdziwym rarytasem jest jednak plakat - jak sam siebie określił - społecznika-kupca Antoniego Półjanowskiego, który w latach 90. organizował kwesty i bale na rzecz Kliniki Chirurgii Dziecięcej w ówczesnej Akademii Medycznej. Z archiwalnych wydań Dziennika Bałtyckiego wynika, że w 1995 r.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Plakaty-sprzed-20-lat-na-slupie-ogloszeniowym-n139303.html#tri

    • 1 0

  • Słupy informacyjne są super! (2)

    Dlaczego nikt o nie nie dba? Dlaczego miasto nie szanuje swoich zasobów? To przecież są zabytki!
    I przez dziesięciolecia świetnie spełniają swoją rolę. A nie tylko outdoory.
    Miasto powinno zadbać o te stare słupy i postawić podobne, nowe, dostępne dla wszystkich mieszkańców.

    • 17 3

    • ZDiZ siedzi w kieszeni u firm outdoorowych?

      Nie chcą im robić publicznie dostępnej konkurencji stąd brak dbałości o historyczne, darmowe słupy. A przecież część z nich to jeszcze przedwojenne zabytki. Co stoi na przeszkodzie ogarnąć taki słup raz na 20 lat, zamontować daszek? Brak dobrej woli czy dbałość o interesy komercji? Gdańsk coraz bardziej dla deweloperów i komercji a nie dla mieszkańców. Wstyd dla ZDiZ. Dobrze, że chociaż tym razem posprzątali.

      • 5 0

    • To własnosc miast

      spytaj radnych i prezydent.

      • 1 0

  • Ewidentnievwidac zevplakaty zerwane a nie same odpadly

    Ciekawe czy to tak na potrzebe artykulu..

    • 1 5

  • Za 20 lat będą tak gadać jak wy dzisiaj, co to były za czasy.. (1)

    I marudzić będą tak samo. Więc doceńcie, co macie.

    • 10 4

    • Wiesz czego będą nam najbardziej zazdrościć za 20 lat?

      Klimatu.

      • 5 1

  • ale syf (2)

    • 11 39

    • (1)

      zobaczyłeś swój pokój ... star a nie posprzatała jeszcze ?

      • 9 1

      • własnie :P

        moze wystarczy posprzatać ... :P

        • 2 0

  • To były czasy..

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane