• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"

Maciej Korolczuk
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.

W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. HalleraMapka, ul. ŁąkowejMapka, PiastowskiejMapka, KielnieńskiejMapka, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.



Czy COVID-19 wpłynął na twoje przyszłoroczne wydatki?

Ostatni kwartał roku to czas wytężonych prac miejskich planistów - głównie tych odpowiedzialnych za budżet miasta. W tym roku prace nad projektem przyszłorocznego budżetu będą wyjątkowo trudne, bo tegoroczne plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Niższe wpływy do miejskiej kasy już teraz liczone są w dziesiątkach milionów. A przed nami jeszcze trzy miesiące 2020 r.

Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.

- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
  • Modernizacja czeka też ul. Łąkową między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
  • Modernizacja czeka też ul. Łąkową między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.

Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).

W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. ModrejMapkaŁanowejMapka. Drogowcy pojawią się też na starej ul. SłowackiegoMapka oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).

Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.

Plany gdańskich drogowców w 2021 r. Plany gdańskich drogowców w 2021 r.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. HożaMapka na Stogach, a także TwardaMapka, PołężeMapkaStarowiślnaMapka. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. PiotrkowskiejMapka do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.

Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.

W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy NowatorówMapka (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.

  • Drogowcy pojawią się też na ul. Modrej na Olszynce.
  • Kierowcy pojadą też po nowej nawierzchni na ul. Łanowej.
  • Po wielu latach oczekiwania w 2021 r. remont przejdzie też ul. Twarda łącząca ul. Swojską z ul. Jana z Kolna i Marynarki Polskiej.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia GórkaMapka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. KartuskiejMapka (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.

Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.

Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.

Opinie (262) 10 zablokowanych

  • Pomorska!? (1)

    To nierówna ulica, z kawałkami asfaltu pomiędzy dziurami, wymaga pilego remontu, czemu jej nie ma w planach?

    • 12 1

    • dlatego, że nie ma pieniędzy

      • 3 1

  • Straszne. (1)

    Gdańsk na tle innych polskich miast ma fatalne nawierzchnie. Są całe rejony miasta gdzie zniszczone pokrycie ulic pamięta czasy PRL, nie licuje to z wizerunkiem nowoczesnej metropolii na jaką kreuje się Gdańsk. Obecne zamrożenie środków oznacza, że problem będzie istniał jeszcze przez lata.
    Cóż jeśli miasto w trybie bezprzetargowym robi jakieś dziwne zamiany gruntów z prywatnymi firmami, to potem kasa jest pusta, a w konsekwencji drogi rozbite.

    • 17 5

    • słowo klucz "kreuje" tylko

      filmiki z gory gdzie nie widac jak jest naprawde

      • 0 0

  • Uwazam ze sciezki rowerowe powinny byc w 100 procentach (7)

    budowane za podatki od rowerzystow. Dlaczego ja placac podatek drogowy finansuje tego typu projekty ?

    Janusz z Zaspy

    • 22 19

    • a jezdnie z podatków nałożonych na kierowców (1)

      biorąc pod uwagę że drogi dla kierowców są 100x droższe to:
      podatek dla roweru proponuje 100zł, dla kierrowców więc wychodzi 10tys rocznie.
      Pasuje? mi tak.

      • 11 1

      • Podziel jeszcze przez ilość kierowców i rowerzystów to pogadamy.

        • 1 9

    • Nawet nie chce mi się już tego po raz dziesiąty tłumaczyć

      Sprawdź sobie w internecie na co wystarcza, a na co nie podatek drogowy. I pamiętaj, że płaci go każdy, kto cokolwiek kupuje w jakimkolwiek sklepie :D. A jak nie chcesz, to nie płać i chodź piechotą, wygodnicki januszu.

      • 9 0

    • A myslisz ze rowerzysci nie maja samochodow?

      • 6 1

    • Janusz plankton, słowo daje.

      • 1 0

    • Nie finansujesz

      Wszystkie samochodowe podatki w tym akcyza na benzynę nie starczają nawet na utrzymanie infrastruktury dla osobówek. Kasa jest z innych źródeł. Paliwo musiałoby być po 12pln za litr, żeby opłacało budować się nowe drogi.

      • 2 1

    • podatek drogowy płacą tylko samochody ciężarowe

      • 0 0

  • Zapraszam na Niepołomucką (4)

    Masakra

    • 10 6

    • (1)

      Masakra będzie jak oddadzą wszystkie nowe bloki dookoła, a o Nowej Świętokrzyskiej i innych drogach cisza i tak pewnie zostanie.

      • 9 1

      • Przecież już teraz jest katastrofa, 2 lata temu korek zaczynał się na skrzyżowaniu z Kampinoska, wtedy dopiero pierwszy blok był zamieszkały, teraz korek zaczyna się w okolicach Srebrnej, nowych bloków od różnych deweloperów jest w okolicy ok. 12 a powstają kolejne osiedla, tam nawet nie ma mowy żeby iść sobie spokojnie chodnikiem w stronę świętokrzyskiej bo trzeba przeskakiwać z lewą na prawa a najgorzej jest przy tym mostku, gdzie jest ostry zakręt i chodnik się urywa. Pieszy też tu nie ma łatwo.

        • 9 0

    • (1)

      Na Niepołomickiej właśnie ruszyła budowa nowych dwóch osiedli. Na Wielkopolskiej Robyg niedługo skończy duże osiedle. Armagedon gwarantowany. Pamiętajcie przy następnych wyborach.

      • 4 0

      • Robyg nic nie kończy, w planie mają jeszcze 6 bloków na tym osiedlu, będą ciągnąć się aż do wąwozu.

        • 3 0

  • Na kolorowe mosty,rydwany itp.sa pieniądze a na drogi nie,dna zarzadzania

    • 15 8

  • Mądry Niemiec jeździ rowerem gdzie tylko może. (5)

    Podobnie mądry Duńczyk i Holender. Mądry Brytyjczyk nie zrobił sobie autostrad przez centrum stolicy, tylko budował od 200 lat porządna komunikację zbiorową. Głupi Polak nabuduje sobie dróg, a potem będzie się dziwił czemu jest głośno, śmierdząco, niebezpiecznie i wszystko stoi. I będzie jeszcze myslał, że jest bogaty bo ma po Niemcu autko.

    • 14 14

    • pojedz do miejsc, o ktorych piszesz, a jak bedziesz juz na miejscu to przeczytaj to co tu wypociles (1)

      • 10 3

      • Za parę dni jadę do Genewy

        Mogę przeczytać, ale co to da? Coś się tam zmieniło od wakacji ? :D

        • 2 1

    • Byłeś gdzieś poza swoją wioską? (2)

      • 5 2

      • Byłem w każdym z wymienionych państw.

        W każdym z nich komunikacja publiczna jest o lata świetlne do przodu w porównaniu do naszej.

        • 7 2

      • Tak. Mieszkałem i pracowałem w kilku z top10 najdroższych miast Europy.

        Wiem co mówię. Widziałem co działa a co nie w miastach > 400 000 mieszkańców.

        • 3 0

  • A kiedy tramwaj przez Nową Abrahama?

    A kiedy jakiś realny transport zbiorowy przez Główne Miasto?

    • 8 6

  • Co z rondem na skrzyżowaniu Niepołomickiej ze Starogardzka?

    • 11 0

  • Pozdrwiam Nową Świętokrzyską 2030+.

    • 14 1

  • Śmiech. (1)

    Z artykułu wynika, że budżet inwestycyjny będzie mniejszy w tym roku o 70 mln, w tym 30 mln na drogi. Te 30 baniek zostanie zamrożonych, co sugeruje, że jednak forsa jest, ale będzie leżeć w skarpecie. W przyszłym roku ją wyciągną i zrealizują plan z 2021 + niedokończony tegoroczny. Co za bzdury. Naprawdę jest tak, że 70 mln obcięto i koniec, nie ma. Jak się uda zaciągnąć jakieś nowe pożyczki w przyszłym roku to się dorzuci, jak będzie bryndza (a będzie), to wciśnie się farmazony o jakichś kolejnych przesunięciach, albo obetnie w innej branży. Piniędzy nie ma i nie będzie.

    • 15 1

    • Tramwaj

      A kiedy tramwaj połączy Wrzeszcz z południem Gdańska przez Morenę???

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane