• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2020 rok

Szymon Zięba
16 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera. Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera.

Niemal 32 miliony złotych w 2020 roku wyda Gdańsk na remonty dróg i ulic w ramach programu modernizacji. Sprawdziliśmy, które trasy mają przejść lifting, gdzie szykuje się ich gruntowna przebudowa lub budowa oraz jakie inwestycje drogowe w tym roku mają zostać zakończone.



Jak oceniasz stan dróg w swoim sąsiedztwie?

W najbliższym czasie miasto planuje dokończyć trzy duże inwestycje. Chodzi o modernizację linii tramwajowej na Stogach, budowę al. Pawła Adamowicza (Nowej Bulońskiej) i budowę wiaduktu Biskupia Górka. Ponadto wybudowane zostaną dwie ścieżki rowerowe: na ul. Potokowej i na fragmencie al. Grunwaldzkiej. Planowana jest także modernizacja odcinków al. Hallera, al. GrunwaldzkiejChłopskiej. Zostanie również utworzone przejście naziemne w pobliżu skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.

- Utworzone będzie przejście naziemne, zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni, utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowa obejmie również zatoki autobusowe - przypomina Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu. - Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Planowane remonty i budowa dróg w 2020 roku w Gdańsku



To jednak nie wszystko. Sprawdziliśmy, jakie drogi mają zostać w tym roku zmodernizowane, które doczekają się przebudowy i gdzie powstaną nowe trasy.

Przypomnijmy: gdańscy urzędnicy uruchomili Program Modernizacji Ulic (PMU) na terenie Gdańska; dokument został opracowany przez ówczesny ZDiZ w Gdańsku (obecnie GZDiZ) w 2015 roku. W zależności od kategorii drogi, program realizowany jest poprzez dwa zadania:

  • Budowę i przebudowę dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta, obejmujący drogi gminne (w tym roku miasto zamierza wydać na ten cel 21,9 mln zł).

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • budowę objazdu Bramy Nizinnej;
  • modernizację ul. Hożej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - na odcinku od ul. Stryjewskiego do Tamka (ciąg drogi publicznej);
  • budowę ulicy Nowa Sadowa (art. 16 ustawa o drogach publicznych);
  • modernizację ul. Twardej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Tama Pędzichowska;
  • modernizację ul. Połęże;
  • modernizację ul Starowiślnej;
  • budowę ul. Królowej Jadwigi (odcinek od istniejącej nawierzchni do ok 5 m za łukiem wyokrąglającym projektowany zjazd na teren inwestycji firmy CUARTO Invest sp. z o.o.);
  • budowę ul. Nowej Sudeckiej;
  • przebudowę skrzyżowania ul. Traugutta i Sobieskiego;
  • przebudowę ul. Flory;
  • przebudowę ul. Stężyckiej (we współpracy z GIWK);
  • przebudowę ul. Niedziałkowskiego, ul. Komandorskiej, ul. Sopockiej (zadanie realizowane przez GZDiZ).

  • Na modernizację nawierzchni dróg na terenie Gdańska, obejmującej drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe w 2020 roku przeznaczonych ma zostać 10 mln zł.

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • modernizację al. Grunwaldzkiej na odcinku od nr 305 do nr 345 (jezdnia w kierunku centrum Sopotu);
  • modernizację ul. Chłopskiej od ul. Piastowskiej do ul. Obrońców Wybrzeża (jezdnia w kierunku centrum Gdańska);
  • modernizację ul. Hallera:
  • odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza (z wyłączeniem zmodernizowanego odcinka ulicy w obrębie skrzyżowania z ul. Reja) - jezdnia w kierunku Brzeźna oraz odcinek od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki - jezdnia w kierunku Brzeźna);
  • modernizację ulic: Modrej i Łanowej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Słowackiego (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - w starym śladzie na odcinku od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki;
  • budowę ul. Łąkowej (art. 16 ustawa o drogach publicznych we współpracy z PB. Kokoszki) - na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do ul. Długie Ogrody;
  • utworzenie ronda przy ul. Starogardzka-Czerska-Niepołomicka.

Na obu zadaniach miasto planuje wykonać prace za 31 mln 900 tys. zł.

Drogi i chodniki do remontu i utwardzenia



Niezależnie od tego, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza przeznaczyć 11 mln złotych na:

Remont nawierzchni bitumicznych jezdni na ulicach:
  • Myśliwskiej (na odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Powstania Listopadowego)
  • Głuchej (na odcinku od bud. nr 9 do ul. Przy Torze)
  • Wyzwolenia (na wysokości budynku nr 51)
  • Galaktycznej (na odcinku od ul. Kielnieńskiej do posesji nr 31)
  • Schuberta (w sąsiedztwie posesji nr 20)


Utwardzenie nawierzchni gruntowych jezdni na ulicach:

Doroszewskiego, Szynszylowej, Dolne Młyny, Hallera (w rejonie pętli tramwajowej - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Grzybowej, Wita Stwosza (w rejonie przystanku PKM Strzyża - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Begoniowej, Czereśniowej, Otomińskiej (dojazd do posesji nr 45), Parterowej, Posejdona, Jowisza, Saneczkarskiej, Herosa, Karsińskiej, Cmentarnej, Wdzydzkiej, Bysewskiej, Miechucińskiej, Internetowej, Barniewickiej, Izydy, ZagonyGrunwaldzkiej(dojazd do posesji nr 533A).


Budowę nowych chodników na ulicach:


Remont istniejących chodników na ulicach:

Remonty dróg - które mają pierwszeństwo?



Co ważne: przy typowaniu kolejności remontów ulic decyduje ich znaczenie komunikacyjne, stan techniczny nawierzchni, zapewnienie dostępności do środków komunikacji miejskiej, a nawet zaangażowanie lokalnej społeczności w realizacje zadania czy współfinansowanie inwestycji ze środków rad dzielnic.

Miejsca

Opinie (269) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Do komentujących (23)

    Do pierwszych, którzy marudzą, że 32 mln to mało. Zauważcie, że mowa o modernizacjach i remontach a nie budowie nowych dróg. Nowe drogi to inna pula, inne środki, o których tu w artykule w ogóle się nie mówi.

    Po drugie: niektórzy marudzą, że mało się robi. Ci sami zapewne marudzą, że urzędnicy nic nie robią i jest ich za dużo. Robi się dokładnie tyle na ile "krawcowi starcza materiału" czyli nie tylko tyle na ile starcza środków finansowych ale również osobowych. Ktoś bowiem musi nadzorować realizowane projekty, ktoś musi ogłaszać przetargi itd.

    Nie da się zrobić wszystkiego.

    Jeśli chodzi o ciągle marudzenie, że buduje się osiedla a nie ma do nich dróg to proszę pamiętać, że nigdy nie buduje się dróg donikąd. Niestety polskie przepisy są skonstruowane w ten sposób że jakby miasto wybudowało taką drogę to zaraz byłoby podejrzenie, że coś jest nieprawidłowe (tutaj np. obostrzenia finansów publicznych).

    • 125 103

    • (2)

      Od 24 lat pracuje na gdańskich drogach ,i widze te wszystkie wałki ,wiec nie mów że jest dobrze bo niemasz o tym pojęćia

      • 17 19

      • To czemu nie zgłaszasz do prokuratury przestępstwa? (1)

        • 8 4

        • bo przewałki robią kolesie nieoPiSani

          co to praca pokora umiar.... a te nagrody nam się należały
          2015 - wystarczy nie kraść
          2017 - oni kradli więcej
          2019 - oni też kradli

          • 2 0

    • Ci co marudzą to opłacani Pisowcy trole ,wieś głosowała na Pis i dopiero teraz jest tam Ameryka ,he,he,he (2)

      • 5 7

      • wystarczy wyzwać od PISowcy i sprawa załatwiona (1)

        jakież to proste!

        • 7 2

        • tyPOwa POlityka

          • 1 0

    • (2)

      A ty co obrońca miasta? tyle na ile "krawcowi starcza materiału" skąd wiesz? siedzisz w finansach? jeśli tak to już jesteś mało wiarygodny. "że nigdy nie buduje się dróg donikąd" - bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura, bo każdy projekt na wykonanie drogi pod późniejsza zabudowę się obroni!

      • 15 26

      • Że co? (1)

        Każda informacja o drodze pod późniejszą zabudowę od razu trafia na skowyt trolli o budowaniu pod deweloperkę...

        • 15 6

        • nie bredź, to przez trolli nie budują dróg, tak? ha ha ha

          • 0 0

    • Nowych dróg nie będzie (1)

      Na 2020 rok nie w planach budowy nowych dróg. Dlatego ich nie wymieniono. Na włosku wisi nawet budowa tramwaju od Lawendowego Wzgórza do Havla.

      • 10 7

      • A gdzie chcesz upychać nowe drogi?

        Nawet budowa Nowej Politechnicznej formalnie jest przebudową starych dróg...

        • 0 4

    • Ale pitolisz głupoty (1)

      Narzeka się, że się mało robi jak widzę wydatki 5mln zł na portal gdansk.pl, 166t tysi na rozdanie flag i ktoś przypomni po ile był rydwan? Widzisz kasy na PR w Gdańsku chyba nigdy nie zabrakło, na pierwsze potrzeby za to nie raz.
      A co do dróg do nikąd to co powiesz o ulicy Popiełuszki? Miasto mówiło niedawno, że bez niej byłby niemozliwy rozwój terenów stoczniowych, w sumie pomimo niej też jest niemożliwy.
      Aha, miasto powinno działać dalekowzrocznie. Czylli powinny być robione plany urbanistyczne, tu i tu ma być osiedle o takiej a nie innej zabudowie, tu ma przechodzić droga lokalna, tu dojazdowe i dopiero potem budujemy. Nie wszystko musi być od razu, ale wtedy chociaż wiemy jaki będzie docelowy kształt. W Gdańsku jednak dziełem Szefa jest haos.

      • 8 3

      • tak pisiory znalazły miliardy których nie było.

        • 1 6

    • Na naprawę nie ma a parkingowe jest. chociaż parking niezgodny z przepisami PPOŻ i drogowymi !!

      • 1 0

    • Do Asa (1)

      Ciesze się, że pojawia się coraz więcej merytorycznych komentarzy. Niestety nie mogę się z Tobą do końca zgodzić. Nie chodzi mi wcale o to, że urzędników jest za dużo i że mają taką słabą organizację pracy i za dużo zbędnych formalności na głowie.
      Chodzi mi o to, że w Gdańsku brak planowania przestrzennego, strategicznego spojrzenia na to jak Gdańsk powinien wyglądać za 50 lat, podziału na etapy rozwoju infrastruktury krytycznej. Obserwując to co się dzieje można dojść do wniosku, że plan zagospodarowania przestrzennego układa się tak aby teren należący do miasta nie był zbyt drogi i był łatwy do sprzedania. Później szczęśliwi nabywcy mają działkę ze zmienionym planem zagospodarowania, który koresponduje z jego planami inwestycyjnymi. Po Gdańsku coraz gorzej się przemieszcza, nie zależnie czy tramwajem, czy autobusem, czy samochodem. Panuje haos. Brak spójnej koncepcji. Takie myślenie skazuje Gdańsk na pozostanie prowincjonalną mieściną. Tak na dłuższą metę się nie da.

      • 13 4

      • bo tu niema gospodarza od 40 lat.

        tylko zarządcy czy najemnicy.

        • 5 4

    • ul. Pagórkowa (1)

      To wytłumacz, proszę dlaczego priorytetem stała się ulica Pagórkowa na Morenie dla 4 niskopiętrowych bloków, która nic nie dała aby rozładować korki na połączeniu z Myśliwską (bez chodnika)/Kartuską od Pagórkowej. Toku myślenia urzędników w tym przypadku nie pojmuję!

      • 4 7

      • bo deweloper chce sprzedać to co buduje

        tak to w grajdole działa.

        • 4 3

    • Po efektach prac ciężko mówić o nadzorze.Aby nadzorować prace trzeba mieć pojęcie w temacie a urzędnik to przeważnie przyglup i leń.

      • 1 2

    • po 1 naucz sie czytac, po 2 naucz sie myslec, po 3 otworz oczy

      niechce mi sie pisac bo szkoda mojego czasu, pojecie o tym wszystkim masz jak swinia o gwiazdach

      • 4 6

    • czy mogę prosić o podobna mapę remontów w Gdyni?

      • 8 2

    • I PO co 10 krawców do jednego garnituru

      • 13 11

    • materiał do krojenia to był GPEC 60 milionów rocznie

      teraz niemiec kroi. Rydwan tez nie wiem czemu ma służyć. Buduje sie drogi do nikąd? Masz południe z drogami z historycznej mapy gdańska tam się nic nie buduje jedynie poprawia nawierzchnię. Tysiące mieszkańców i dziesiątki osiedli. W urzędzie to nie gospodarze rządzą a najemnicy, dla kasy zrobią wszystko.

      • 20 18

  • Przejazd

    Dla czego nie można wykonać przejazdu od końca ulicy Reja do ulicy Kochanowskiego.
    Połączenie to w dużej mierze ułatwi przejazd do ulicy Kochanowskiego, Mickiewicza i Hallera.

    • 1 0

  • Ale będą korki przez te przejścia naziemne... (2)

    A jak wybudowali tunel pod Martwą Wisłą było tak pięknie na Podwalu Przedmiejskim.. cofamy się zamiast iść do przodu. Nie prościej by było wybudować 4 windy przy już istniejących przejściach podziemnych dla niepełnosprawnych? Bo rozumiem, że zdrowi ludzie te kilka stopni w dół i w górę są w stanie jakimś heroicznym czynem pokonać. Kto podejmuje takie decyzje? :( przecież to jest nielogiczne...

    • 3 1

    • Po co ma być bezpiecznie? lepiej miec co chwile wypadek bo "niecierpliwi" brykac będą na czerwonym bo "zdążą" ...

      • 1 0

    • Nie wyobrażasz sobie jakim zagrożeniem dla Sebicsa i Angeli są schody podczas konwesacji przez s....rajfonka.

      • 1 0

  • Plany gdyńskich drogowców

    Zakup 100 l. farby.

    • 2 1

  • prawie żadnych inwestycji na tragicznie zakorkowanym południu Gdańska. (17)

    Wydali pozwolenia na budowę mieszkań dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców a drogi jak w latach siedemdziesiątych.

    • 168 32

    • (15)

      niech ci deweloper zbuduje drogę. Kupują dzbany mieszkania w polu bez żadnej drogi tylko z obietnicami dewelopera a później jest zdziwko i żądania autostrady do pracy w centrum, najlepiej pod samo krzesło w korpo.

      • 34 34

      • (9)

        A dzbanie miasto od czego jest??? Jak mnie leczą takie lemingi! To miasto planuje zagospodarowanie terenu, to miasto ustala warunki i zabudowę, to miasto decyduje o sprzedaży terenów! To co wszystko zrzucić na kupujących?? a oni co tylko kawka? Mysl bo to nie boli.

        • 39 17

        • (4)

          oj widzę kolega jednak wybrał "atrakcyjnie cenowo" ofertę dużo obiecującego dewelopera. Radzę zainstalować gaz w swoim Pasku to Ci taniej dojazd wyjdzie po płytach jumbo. A na poważnie to oczywiste jest że miasto te drogi będzie musiało zrobić... ale pytanie jest kiedy to zrobi. I to mnie najbardziej śmieszy, że kupujecie na kredyt dziurę w ziemi na wygwizdowie i po jakichś dwóch latach jak odbieracie klucze to jest wielkie zdziwko że drogi nie ma. I taka prawda że jej nie będzie przez następne 5-10 lat bo takie są realia. I nic nie zrobisz z tym jeden z drugim, tylko sobie możesz ponarzekać na forum jaka to życiowa niesprawiedliwość Cię spotkała.

          • 9 12

          • Mieszkam na Południu od 2004r. (2)

            I od tego czasu słyszę o N.Świętokrzyskiej. Rozumiem, że 15 lat czekania to za krótko i jestem roszczeniowym słoikiem?

            • 18 1

            • Droga gminna stanowi własność właściwego samorządu gminnego a drogi wewnętrzne buduje deweloper.

              ---art. 16 Ustawy o drogach publicznych. Ustęp 1
              a także
              Dz.U.2018.2068 t.j. | Akt obowiązujący
              Wersja od: 1 stycznia 2020 r. do: 31 grudnia 2020 r.
              ---Prawo stwarza niejasności ---
              1. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia.---

              "Jeżeli inwestycja odbyła się zgodnie z założeniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego to w pewnym sensie, w szerszym ujęciu, jest to realizacja decyzji władzy, a co za tym idzie to gmina powinna wybudować drogę publiczną do takiej nieruchomości."Jeżeli lokalizacja drogi gminnej przewidziana jest planami miejscowymi (art. 7 ust. 1 pkt 2 Ustawy o samorządzie gminnym)"....Tu powinno dojść do porozumienia ale u nas deweloper robi swoje czyli układ drogowy dróg wewnętrznych i nikt go nie może zmusić aby wybudował chociaż kawałka drogi gminnej.Gmina jakby nie widziała tysięcy mieszkańców i inwestycji deweloperów ale chętnie widzi nowych podatników ,konsumentów i płatników rachunków za media....Welcome to Gdańsk.

              • 0 0

            • Nie mówcie mu o Drodze Czerwonej

              Bo się chłopak załamie...

              • 11 1

          • a mnie śmieszy, że ktoś broni tych nieudaczników

            szok

            • 10 1

        • Nie tłumacz tłukowi (3)

          Pewnie o zadaniach własnych gminy nie słyszał, już nie wymagam znajomości ustaw bo pewnie tego słowa nie rozumie.

          • 18 5

          • (2)

            Tak namawiają żeby podatki płacić w urzędzie miasta zamieszkania. Ale dojazd do tych mieszkańców zrobić to już nie ma komu.
            Tak se wybraliśmy to tak mamy.

            • 16 6

            • Odezwal sie kto

              Mieszkaniec banina?

              • 8 1

            • Widocznie placą dalej po swoich wiosksch

              • 9 6

      • Zadziwię Cię teraz. (1)

        Developerzy budują lub współfinansują budowy dróg dojazdowych wokół stawianych osiedli. Od pewnego czasu jest to warunkiem otrzymania przez nich pozwolenia na budowę.

        • 12 5

        • taaa 20metrowy dojazd do garażu podziemnego

          • 10 2

      • (1)

        Skoro tereny są w granicach miasta to w czym problem? Miasto powinno się troszczyć o wszystkie dzielnice

        • 14 1

        • zatroszczy się za 10 lat jak przyjdzie na to kolej i będzie kasa

          • 4 5

      • Nie było tego w pozwoleniu na budowę!!

        Miasto o to nie zadbało!!!

        • 20 11

    • Atrakcyjne cenowo

      Jeżeli coś wydaje się wielką promocją lub niebywałą okazją to...
      Gratulacje dla kupujących!

      • 12 10

  • Nowa Świętokrzyska

    Kiedy zacznie się budować Nową Świętokrzyską ?????

    • 4 0

  • gdyby głupota obawiała się fruwaniem (1)

    nad Gdańskiem unosiły by się tłumy, - drogi zbędne, hehehe

    • 3 7

    • Pisz lepiej o swojej głupocie cienki frustracie

      • 0 0

  • Co z Kołobrzeską??

    A co z obiecywanymi ścieżkami rowerowymi na odcinku kołobrzeska (od alfy) - grunwaldzka? Doczekamy się kiedyś czy nadal mamy jeździć po chodnikach, wkurzając tym i pieszych i siebie? Bo o jeździe po ulicy przy takiej ilości aut na drodze raczej można zapomnieć.

    • 3 0

  • Gdańsk, tu się dzieje!

    Wszystko dzięki temu, że Gdańsk został obroniony przed pisiakami.

    • 3 2

  • Co z ulicą osiedle!!!!co robi rada dzielnicy!!!-olszynka

    Planuje się remont ulic połęże oraz tama pędzichowska gdzie ruch drogowy jest umiarkowany niema ruchu pieszego żeby było zagrożenie..nie ma nic o ul osiedle gdzie remont jest bardziej potrzebny jest ograniczenie prędkości do 30 Kh nie jest to droga krajowa tylko- ulica dzielnicowa!!! o długości 400m brak przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul MAKI -osiedle dzieci często stoją czekając na litość kierowców żeby zdążyć na autobus -178 jadąc do szkoły .jak pada deszcz piesi idąc chodnikiem na dł 400m są ochlapywani błotem.ruch jak na ulicy elbląskiej kierowcy omijają korek na podwalu przedmiejskim co robi władza miasta ////?? i rada dzielnicy???

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane